- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Buna la toata lumea !
De un timp incoace se intampla o "ciudatenie". Mi-am instalat un voltmetru electronic in masina nu demult si asa am putut sa observ mai bine "ciudatenia". Despre ce este vorba ?
Motor oprit, tensiune baterie in jur de 12V;
Pornesc motoru, tensiunea pe baterie creste cam cu 0,5V ! Turatia e la relanti.
Pornesc masina, fac cateva ture, 1-a, a-2-a, a-3-a,..nimik, tensiune pe baterie aprox. 12,5-12,6V; oricum ceva cu vreo 0,5V mai mult decat in stationare.
Apas acceleratia, peste 4000 de ture ! Hopa, tensiunea revine la cat stiam eu ca e bine: 13,5V-13,6V si sta asa si la relanti, si in orice treapta.
Acuma intrebarea este DE CE numai cand accelerez peste 4000 de ture numai atunci incarcarea revine la parametrii ?!?
Motorul e un C16NZ, Astra '92.
CristianTM.
De un timp incoace se intampla o "ciudatenie". Mi-am instalat un voltmetru electronic in masina nu demult si asa am putut sa observ mai bine "ciudatenia". Despre ce este vorba ?
Motor oprit, tensiune baterie in jur de 12V;
Pornesc motoru, tensiunea pe baterie creste cam cu 0,5V ! Turatia e la relanti.
Pornesc masina, fac cateva ture, 1-a, a-2-a, a-3-a,..nimik, tensiune pe baterie aprox. 12,5-12,6V; oricum ceva cu vreo 0,5V mai mult decat in stationare.
Apas acceleratia, peste 4000 de ture ! Hopa, tensiunea revine la cat stiam eu ca e bine: 13,5V-13,6V si sta asa si la relanti, si in orice treapta.
Acuma intrebarea este DE CE numai cand accelerez peste 4000 de ture numai atunci incarcarea revine la parametrii ?!?
Motorul e un C16NZ, Astra '92.
CristianTM.
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
jE a scris:1 - cati ani are bateria?
2 - sa fie semn de oboseala la circuitul de incarcare?
2 - sa fie semn de oboseala la circuitul de incarcare?
Bateria are mai putin de un an si e un Bosch original, MAde in Germany
Despre circuitul de incarcare ?!?! nu stiu ce sa zic decat ca am schimbat tranzistorul din alternator si un cablu care avea scapari de curent (astea anu trecut).
CristiantM.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
pai hai sa o luam metodic.
avem o variatie de tensiune functie de turatie
1. variatie a REZISTENTEI din circuit: mufe oxidate, contacte imperfecte, etc, etc
2. puterea data de alternator nu o mai fi suficienta daca variaza cu turatia as zice ca este tensiunea (aia variaza cu viteza)
3. puntea redresoare este putin obosita
PS:
... la 2 imi scapa cauza...
daca era o variatie de curent, era explicabil: frecari in lagare marite, cuplu necesar mai mare -> curent mai mic -> putere debitata mai mica
avem o variatie de tensiune functie de turatie
1. variatie a REZISTENTEI din circuit: mufe oxidate, contacte imperfecte, etc, etc
2. puterea data de alternator nu o mai fi suficienta daca variaza cu turatia as zice ca este tensiunea (aia variaza cu viteza)
3. puntea redresoare este putin obosita
PS:
... la 2 imi scapa cauza...
daca era o variatie de curent, era explicabil: frecari in lagare marite, cuplu necesar mai mare -> curent mai mic -> putere debitata mai mica
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
omu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
omu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
...revin cu detalii
Dar si cu intrebari ... unde e puntea de diode de care se tot vorbeste
Am atasat o parte din schema alternatorului cu specificatia ca intr-un punct am 0V sub 4000 de ture si 14,2V de la 4000 in sus si se mentine. Automat pe firul care merge la acumulator am tensiunea bateriei, respectiv 14V, ceea ce e very BAD pt. ca sub 4000 de ture masina merge pe baterie
Am atasat si regulatorul ca fiind singura piesa ce am putut sa o demontez de pe alternator.
Any idea ?
CristianTM.
Dar si cu intrebari ... unde e puntea de diode de care se tot vorbeste
Am atasat o parte din schema alternatorului cu specificatia ca intr-un punct am 0V sub 4000 de ture si 14,2V de la 4000 in sus si se mentine. Automat pe firul care merge la acumulator am tensiunea bateriei, respectiv 14V, ceea ce e very BAD pt. ca sub 4000 de ture masina merge pe baterie
Am atasat si regulatorul ca fiind singura piesa ce am putut sa o demontez de pe alternator.
Any idea ?
CristianTM.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Am "sapat" si pana la punte si masurata la rece e foarte OK. Acuma fenomenu se intampla mai rar, dar se intampla. Pe pinul D+/61 din senin am tensiune sau nu am. Daca pornesc mortoru si sa zicem ca nu am tensiune si accelerez la 4000 de ture, apare si tensiunea
Pentru posesorii de Astre, de fiecare data cand puneti contactul se aprinde becul cu bateria ?
Intentionez sa schimb regulatorul de tensiune sa vedem ce se intampla
CristianTM.
Pentru posesorii de Astre, de fiecare data cand puneti contactul se aprinde becul cu bateria ?
Intentionez sa schimb regulatorul de tensiune sa vedem ce se intampla
CristianTM.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
botosu a scris:
D+/61 - ala parca se duce la becul din bord... masoara chiar la iesire din regulator, sa nu fie doar un contact prost
D+/61 - ala parca se duce la becul din bord... masoara chiar la iesire din regulator, sa nu fie doar un contact prost
Da corect ! Analizand situatia mai bine: D+/61 merge in bord, exact la becul de accu, care la punerea contactului trebuie sa se aprinda, pentru ca pe el este prezenta o tensiune. La mine, CATEODATA, pun contactul si becul accu nu se aprinde pt. ca pe D+/61 nu vine nimic. Dar nu e numai atat ! Daca pornesc motorul, alternatorul ar trebui sa incarce bateria indiferent de starea traseului D+/61 zic eu ?!? acuma nu stiu exact schema regulatorului, ma poate ajuta cineva ? dar alternatorul nu da tensiune ! zero ! numai daca accelerez peste 4000 de ture, atunci incepe sa dea tensiune si alternatorul si pe D+ apare tensiune. Este ceva din inauntru lui? Stator ? Rotor ? sau chiar regulatorul ?
CristianTM.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
hai ca e simplu masoara si tu inainte de regulator (piesa din a 2- poza)
rotorul e 7, nu are ce sa strice, ca il vad ca e cu magnet permanent sau bobina in scurt.
puntea sau regulatorul sunt duse, imprumuta de la cineva un regulator si vezi daca merge cu ala
nu ai ce schema sa gasesti la regulator, e piesa aia pe care scrie bosch.
Schema unei punti redresoare, e in manualul de fizica de clasa 7-a sau a 8-a.
sunt 4 diode puse anod-catod / anod - anod
uite o schema asemanatoare (in loc de traf avem alternator):
http://www.indinf.pub.ro/ca...surse/sursa_s.gif
PS:
eu incep sa bag mana in foc ca e regulatorul
rotorul e 7, nu are ce sa strice, ca il vad ca e cu magnet permanent sau bobina in scurt.
puntea sau regulatorul sunt duse, imprumuta de la cineva un regulator si vezi daca merge cu ala
nu ai ce schema sa gasesti la regulator, e piesa aia pe care scrie bosch.
Schema unei punti redresoare, e in manualul de fizica de clasa 7-a sau a 8-a.
sunt 4 diode puse anod-catod / anod - anod
uite o schema asemanatoare (in loc de traf avem alternator):
http://www.indinf.pub.ro/ca...surse/sursa_s.gif
PS:
eu incep sa bag mana in foc ca e regulatorul
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@botosu: Cu scuzele de rigoare, te contrazic. Rotorul este o bobina ale carei capete se leaga la cele doua inele colectoare pe care calca periile.
Puntea redresoare seamana foarte bine cu o punte trifazata, are 6 diode. Statorul alternatorului are de regula 3 infasurari legate in stea. La unele alternatoare steaua se leaga la becul martor al incarcarii din bord. La unele, steaua nu este accesibila ca borna. Regulatorul de incarcare, este un montaj electronic, care modifica tensiunea aplicata la perii rotorului, astfel rezultand o tensiune variabila la bornele redresorului trifazat, functie de tensiunea la bornele bateriei. Tensiunea aplicata la perii se numeste tensiune de excitatie si ea de regula nu depaseste 5-6V in cazul alternatoarelor de 12V. Avand un alternator legat la o baterie tampon, la tensiunea de excitatie maxima ii corespunde o tensiune de incarcare maxima de 14,3V. Tensiunea de incarcare normala, masurata la bornele bateriei, este 13,7-14,3V in functie de starea de incarcare a bateriei si de numarul si puterea consumatorilor conectati.
Atentie, precizez inca o data, pentru ca am vazut multi care gresesc: controlul (reglarea) tensiunii generate (la bornele alternatorului) se face in functie de tensiunea bateriei pe care o incarca si nu de turatie.
Puntea redresoare seamana foarte bine cu o punte trifazata, are 6 diode. Statorul alternatorului are de regula 3 infasurari legate in stea. La unele alternatoare steaua se leaga la becul martor al incarcarii din bord. La unele, steaua nu este accesibila ca borna. Regulatorul de incarcare, este un montaj electronic, care modifica tensiunea aplicata la perii rotorului, astfel rezultand o tensiune variabila la bornele redresorului trifazat, functie de tensiunea la bornele bateriei. Tensiunea aplicata la perii se numeste tensiune de excitatie si ea de regula nu depaseste 5-6V in cazul alternatoarelor de 12V. Avand un alternator legat la o baterie tampon, la tensiunea de excitatie maxima ii corespunde o tensiune de incarcare maxima de 14,3V. Tensiunea de incarcare normala, masurata la bornele bateriei, este 13,7-14,3V in functie de starea de incarcare a bateriei si de numarul si puterea consumatorilor conectati.
Atentie, precizez inca o data, pentru ca am vazut multi care gresesc: controlul (reglarea) tensiunii generate (la bornele alternatorului) se face in functie de tensiunea bateriei pe care o incarca si nu de turatie.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
corect e trifazat!, stupid me
aici iti trebuie un curs de baze deja :p http://stud.usv.ro/~cristinam/pagini/l10.htm
LE: am inteles
aici iti trebuie un curs de baze deja :p http://stud.usv.ro/~cristinam/pagini/l10.htm
LE: am inteles
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
ldivora a scris:@botosu: Tensiunea aplicata la perii se numeste tensiune de excitatie si ea de regula nu depaseste 5-6V in cazul alternatoarelor de 12V.
Mai sa fie: si eu cand probez relee regulatoare de ce variaza tensiunea de excitatie pana la 14,4 V? Or fi defecte toate alea bune?
Eu zic ca e dus releul regulator. Si la vechiul meu Ford Taunus la fel se intampla.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Schema de la alternator tradusa oarecum electric -->
Acum am inteles ca la mine problema este exclusiv la: Rotor, Perii sau Regulator.
Statorul da tensine de incarcare DAR numai cateodata, deci el + puntea de diode sunt OK. Partea de reglare/comanda nu e OK. Am dreptate ?
CristianTM.
PS.
Multumesc tuturor celor care s-au implicat in aceasta discutie.
Scuze pentru desenul "de mana" Poate e folositor si altora.
Acum am inteles ca la mine problema este exclusiv la: Rotor, Perii sau Regulator.
Statorul da tensine de incarcare DAR numai cateodata, deci el + puntea de diode sunt OK. Partea de reglare/comanda nu e OK. Am dreptate ?
CristianTM.
PS.
Multumesc tuturor celor care s-au implicat in aceasta discutie.
Scuze pentru desenul "de mana" Poate e folositor si altora.