Ataraxis
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua!
Sunt inregistrat de ceva vreme pe acest forum si am urmarit mai toate discutiile care s-au purtat pe aceasta tema, a martorului motor aprins pe bord. Din ce am citit pana acum, acest martor stocheaza absolut orice eroare care poate sa apara.
De aceea ma streseaza destul de tare acest martor care la mine sta mai mult aprins; povestea incepe de anul trecut, cand acest martor s-a aprins in bord pentru prima data. Mentionez cu aceasta ocazie ca masina este un Opel Astra G din 2002, motor de 1.6 benzina, 8 valve. Deci, merg cu masina la tester, depisteaza modelul motorului drept Z16SE. Nu imi amintesc codul erorii insa mi s-a spus ca este de vina sonda lambda 2. Am schimbat-o, o sonda Bosch, care prin august 2011 a fost 550 RON. Toate bune si frumoase, cand prin ianuarie 2012, mi se aprinde din nou acest martor pe bord. Mers din nou la tester, sonda lambda 2, din nou. Nu am mai schimbat-o, si am continuat sa merg cu acest martor aprins in bord.
Cu o luna in urma am schimbat placutele de frana, si cand am dat roata din dreapta jos, o fisa atarna "la liber" pe sub masina; era fisa de la sonda lambda 2. Am conectat-o la loc, am luat borna de pe baterie, a disparut acel martor aprins de pe bord, cam pentru vreo saptamana, dupa care s-a reaprins. M-am mirat cum de acea fisa era desprinsa, pentru ca atunci cand am reconectat-o am vazut ca are un clips de plastic, care practic nu ii da voie sa iasa de acolo...
Reaprinzandu-se martorul, am mers din nou la tester; senzorul de oxigen de la sonda lambda 2. Deja disperarea mea incepe sa atinga noi culmi. Insa pe langa aceasta eroare apare si ceva legat de catalizator. Sincer regret faptul ca nu mi-am notat aceste erori, asa ca nu pot da codurile exact. Clar, persoana de pe tester mi-a zis ca trebuie schimbat catalizatorul, si sonda lambda. Am vorbit cu un coleg care are o cunostinta ce lucreaza la un service, si are tester. Merg si la el, ii spun anul fabricatiei, si motorul il identifica drept X16XEL. Cand ii spun ca motorul ar fi un Z16SE, imi spune ca nu se poate. Porneste motorul si tot ce ii arata pe laptop este "No DTC Present." Cand ii spun ce inseamna DTC si faptul ca nu mi se pare normal sa nu ii arate nici un cod de eroare, cand eu am fost pe mai multe testere care imi aratau codurile la motorul pornit, incepe sa dea din colt in colt; ii spun ce probleme am avut cu sonda lambda, cu catalizatorul, de pe celalalte testere, si incepe sa imi spuna ca merg cu masina subturata, si catalizatorul e infundat.
Imi recomanda sa merg cu 3500 de ture prin oras, "sa devina motorul incandescent," sa arda tot. Mi-a sters erorile din bord, si cand i-am spus ca am senzatia ca o sa reapara, ca si pana acum, mi-a zis ca daca ar fi o problema fizica la motor, martorul s-ar reaprinde in bord imediat dupa stergere. Daca reapare dupa cateva zile, e din cauza benzinei, ca merg subturat, si ca e normal sa se mai aprinda din cand in cand. Raspuns, care mie, chiar ca neprofesionist, nu mi se pare de bun simt. Adica e normal sa am martor aprins pe bord cand bag doar benzina din MOL si OMV, si m-am ferit tot timpul de statii de benzina "fantoma?"
Cam aici ma aflu la momentul actual; am resetat kilometrii de pe bord dupa tester, curios fiind cat de repede se va reaprinde acesta. Intrebarile mele sunt:
1. Ce tip de motor am pana la urma; in manual scrie ca din 10/2000 inainte, motorul de 1.6 are codul Z16SE. Credeti ca ultimul tester, cu No DTC present pur si simplu nu a avut motorul meu in baza de date? Ca efectiv nu a diagnosticat nimic, nici nu cod.
2. E posibil ca de la eroarea de lambda 2 sa apara si eroare de catalizator?
3. Va trebui sa merg la un alt tester; imi notez codurile de eroare si voi reveni cu ele. Daca sunt aceleasi, la schimbarea sondei lambda 2, e posibil sa dispara problema cu catalizatorul?
Cam atat... imi cer scuze pentru imensul text de citit, insa a fost, cred eu necesar, pentru a ilustra cam pe unde se situeaza profesionistii cu testere care cer intre 30-50 RON si nici macar nu pot identifica un motor...
Sunt inregistrat de ceva vreme pe acest forum si am urmarit mai toate discutiile care s-au purtat pe aceasta tema, a martorului motor aprins pe bord. Din ce am citit pana acum, acest martor stocheaza absolut orice eroare care poate sa apara.
De aceea ma streseaza destul de tare acest martor care la mine sta mai mult aprins; povestea incepe de anul trecut, cand acest martor s-a aprins in bord pentru prima data. Mentionez cu aceasta ocazie ca masina este un Opel Astra G din 2002, motor de 1.6 benzina, 8 valve. Deci, merg cu masina la tester, depisteaza modelul motorului drept Z16SE. Nu imi amintesc codul erorii insa mi s-a spus ca este de vina sonda lambda 2. Am schimbat-o, o sonda Bosch, care prin august 2011 a fost 550 RON. Toate bune si frumoase, cand prin ianuarie 2012, mi se aprinde din nou acest martor pe bord. Mers din nou la tester, sonda lambda 2, din nou. Nu am mai schimbat-o, si am continuat sa merg cu acest martor aprins in bord.
Cu o luna in urma am schimbat placutele de frana, si cand am dat roata din dreapta jos, o fisa atarna "la liber" pe sub masina; era fisa de la sonda lambda 2. Am conectat-o la loc, am luat borna de pe baterie, a disparut acel martor aprins de pe bord, cam pentru vreo saptamana, dupa care s-a reaprins. M-am mirat cum de acea fisa era desprinsa, pentru ca atunci cand am reconectat-o am vazut ca are un clips de plastic, care practic nu ii da voie sa iasa de acolo...
Reaprinzandu-se martorul, am mers din nou la tester; senzorul de oxigen de la sonda lambda 2. Deja disperarea mea incepe sa atinga noi culmi. Insa pe langa aceasta eroare apare si ceva legat de catalizator. Sincer regret faptul ca nu mi-am notat aceste erori, asa ca nu pot da codurile exact. Clar, persoana de pe tester mi-a zis ca trebuie schimbat catalizatorul, si sonda lambda. Am vorbit cu un coleg care are o cunostinta ce lucreaza la un service, si are tester. Merg si la el, ii spun anul fabricatiei, si motorul il identifica drept X16XEL. Cand ii spun ca motorul ar fi un Z16SE, imi spune ca nu se poate. Porneste motorul si tot ce ii arata pe laptop este "No DTC Present." Cand ii spun ce inseamna DTC si faptul ca nu mi se pare normal sa nu ii arate nici un cod de eroare, cand eu am fost pe mai multe testere care imi aratau codurile la motorul pornit, incepe sa dea din colt in colt; ii spun ce probleme am avut cu sonda lambda, cu catalizatorul, de pe celalalte testere, si incepe sa imi spuna ca merg cu masina subturata, si catalizatorul e infundat.
Imi recomanda sa merg cu 3500 de ture prin oras, "sa devina motorul incandescent," sa arda tot. Mi-a sters erorile din bord, si cand i-am spus ca am senzatia ca o sa reapara, ca si pana acum, mi-a zis ca daca ar fi o problema fizica la motor, martorul s-ar reaprinde in bord imediat dupa stergere. Daca reapare dupa cateva zile, e din cauza benzinei, ca merg subturat, si ca e normal sa se mai aprinda din cand in cand. Raspuns, care mie, chiar ca neprofesionist, nu mi se pare de bun simt. Adica e normal sa am martor aprins pe bord cand bag doar benzina din MOL si OMV, si m-am ferit tot timpul de statii de benzina "fantoma?"
Cam aici ma aflu la momentul actual; am resetat kilometrii de pe bord dupa tester, curios fiind cat de repede se va reaprinde acesta. Intrebarile mele sunt:
1. Ce tip de motor am pana la urma; in manual scrie ca din 10/2000 inainte, motorul de 1.6 are codul Z16SE. Credeti ca ultimul tester, cu No DTC present pur si simplu nu a avut motorul meu in baza de date? Ca efectiv nu a diagnosticat nimic, nici nu cod.
2. E posibil ca de la eroarea de lambda 2 sa apara si eroare de catalizator?
3. Va trebui sa merg la un alt tester; imi notez codurile de eroare si voi reveni cu ele. Daca sunt aceleasi, la schimbarea sondei lambda 2, e posibil sa dispara problema cu catalizatorul?
Cam atat... imi cer scuze pentru imensul text de citit, insa a fost, cred eu necesar, pentru a ilustra cam pe unde se situeaza profesionistii cu testere care cer intre 30-50 RON si nici macar nu pot identifica un motor...
- cont-sters-60068
- **
- 172 mesaje
- din 22 Feb 2011
cont-sters-60068
- Mesaje scrise: 172
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2011
- Mesaj Privat
Ataraxis
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
TeZeu87
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Dc ai anulat egr ul ? stiu ca in timp duce la infundarea catalizatorului. Sonda 2 daca da eroare si este schimbta recent e posibil ca acel catalizator sa nu mai fie foarte eficient.
Fa un test pseudo-agrafa ( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014 ) si apoi "lucram" pe rezultat.
cu stima
Fa un test pseudo-agrafa ( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014 ) si apoi "lucram" pe rezultat.
cu stima
Ataraxis
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
Aveam probleme foarte aiurea la ambreiat si debreiat, masina mergea in niste suturi foarte urate la schimbare vitezelor, se stabiliza foarte greu mersul acesteia. Sfatul asta l-am primit de la un mecanic de la Opel, cu blocarea EGR-ului, si adevarul ca de atunci nu am mai avut problema cu mersul "inegal" al masinii.
O sa fac testul si o sa revin cu rezultatele.
O sa fac testul si o sa revin cu rezultatele.
TeZeu87
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Ataraxis
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
Cei de la Opel mi-au spus ca nu vor fi efecte negative, aceasta fiind o procedura acceptata de catre firma Opel. Am incercat sa fac testul "agrafa" insa fiind ieri cu masina la tester, tipul respectiv mi-a sters codurile de eroare... asa ca o sa astept sa vad daca mi se aprinde martorul pe bord din nou, si o sa repet procedura.
Shaft
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2008
- Mesaj Privat
TeZeu87
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
Ataraxis a scris:Cei de la Opel mi-au spus ca nu vor fi efecte negative, aceasta fiind o procedura acceptata de catre firma Opel. Am incercat sa fac testul "agrafa" insa fiind ieri cu masina la tester, tipul respectiv mi-a sters codurile de eroare... asa ca o sa astept sa vad daca mi se aprinde martorul pe bord din nou, si o sa repet procedura.
asa o fi, dar ma intreb unde se duc gazele care nu se ard... cumva in catalizator ? si raspunsul cred ca este da. Sper totusi sa nu se fi infundat. Asteptam codurile de eroare,
Cu stima
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
in talon scrie cu siguranta ce tip de motor este.. Z16SE este cu 2 supape pe cilindru (are chiulasa mai inngusta) si este EURO4, X16xel este cu 4 supape pe cilindru si este EURO2.. daca masina e din 2002 este sigur EURO4.. deci Z16se
Erorile le poti citi cu metoda pseudoagrafa prezentata aici pe forum.. asta daca n-au fost sterse..
Erorile le poti citi cu metoda pseudoagrafa prezentata aici pe forum.. asta daca n-au fost sterse..
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Ataraxis eu am fost la ITP asta iarna si mi s-a zis ca catalizatorul e putin "obosit" drept urmare prin iunie s-a aprins in bord un indicator am fost la tester sonda lambda 2 am verificat conexiunea am dat cu sprei de contacte am mufat-o la loc dupa care am lasat-o asa am mers asa vro saptamana dupa care s-a stins , dupa cateva zile s-a aprins din nou dupa care a mers inca o saptamana dupa care s-a stins si nu s-a mai aprins.
Daca ai teava de esapament neagra inseamna ca masina consuma ulei de obicei ,dat fiind ca e vorba de Z16SE care este cunoscut ca un consumator de ulei daca e asa asta e una din cauzele pentru care se infunda catalizatorul si sonda lambda 2 nu functioneaza corespunzator incearca sa vezi pe tester daca isi schimba voltajul trebuie sa varieze de la 0 la 0,9mV la mine cand eroarea era prezenta era "blocata" la 1.1mV.Dupa cand si-a revenit varia intre 0 si 0,6 mV in functie de cum o acceleram.
Daca ai teava de esapament neagra inseamna ca masina consuma ulei de obicei ,dat fiind ca e vorba de Z16SE care este cunoscut ca un consumator de ulei daca e asa asta e una din cauzele pentru care se infunda catalizatorul si sonda lambda 2 nu functioneaza corespunzator incearca sa vezi pe tester daca isi schimba voltajul trebuie sa varieze de la 0 la 0,9mV la mine cand eroarea era prezenta era "blocata" la 1.1mV.Dupa cand si-a revenit varia intre 0 si 0,6 mV in functie de cum o acceleram.
- iulian20072007
- *
- 10 mesaje
- din 24 Sep 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Braila
iulian20072007
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2012
- Mesaj Privat
buna ziua
va expun si eu o problema aparuta de curand...
sunt posesorul unui astra G 62 kw (84 cp) Z16SE din 2003
in urma unui drum facut zilele trecute pana la Oradea si retur, nu m-am putut abtine pe noul A3 sa nu las piciorul greu pe acceleratie si sa testez veleitatile masinii in ceea ce priveste viteza maxima pe care o poate atinge, fapt pt care dupa ce am atins 200 km/h mi s-a aprins martorul ''motoras'' (care indica problema gazelor arse si evacuate, am inteles ca ar fi de fapt EGR-ul?)...am redus imediat, am tras pe banda de urgenta..acel martor a palpait de cateva ori, apoi s-a incapatanat sa ramana aprins....
dupa o pauza de cateva minute, cascat ochii prin compartimentul motor la nivel ulei, antigel s.a. am hotarat sa merg mai departe....
asa am ajuns pana acasa...
masina a mers la fel ca si inainte, nu au aparut alte simptome...
cu ceva zile inainte de drum am curatat valva TB si EGR-ul, insa fac mentiunea ca cel din urma a reactionat ''mort'' la testul cu bateria si de asemenea, cu mufa scoasa masina porneste si functioneaza la fel de normal...
astept parerile voastre...multumesc!
va expun si eu o problema aparuta de curand...
sunt posesorul unui astra G 62 kw (84 cp) Z16SE din 2003
in urma unui drum facut zilele trecute pana la Oradea si retur, nu m-am putut abtine pe noul A3 sa nu las piciorul greu pe acceleratie si sa testez veleitatile masinii in ceea ce priveste viteza maxima pe care o poate atinge, fapt pt care dupa ce am atins 200 km/h mi s-a aprins martorul ''motoras'' (care indica problema gazelor arse si evacuate, am inteles ca ar fi de fapt EGR-ul?)...am redus imediat, am tras pe banda de urgenta..acel martor a palpait de cateva ori, apoi s-a incapatanat sa ramana aprins....
dupa o pauza de cateva minute, cascat ochii prin compartimentul motor la nivel ulei, antigel s.a. am hotarat sa merg mai departe....
asa am ajuns pana acasa...
masina a mers la fel ca si inainte, nu au aparut alte simptome...
cu ceva zile inainte de drum am curatat valva TB si EGR-ul, insa fac mentiunea ca cel din urma a reactionat ''mort'' la testul cu bateria si de asemenea, cu mufa scoasa masina porneste si functioneaza la fel de normal...
astept parerile voastre...multumesc!
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
La tipul tau de motor EGR-ul se poate anula din soft , probabil nu functiona in trecut si fostul proprietar a decis sa il anuleze , mergi la tester si vezi ce eroare ai si daca EGR-ul a fost anulat , de unde ai tras concluzia ca s-a aprins de la EGR becul in bord?
Cu mufa scoasa si masina mea functioneaza normal dar mi se aprinde in bord becul iar dupa vreo cativa km facuti cu mufa scoasa porneste si se opreste imediat , tie ti se aprinde becul?
Cu mufa scoasa si masina mea functioneaza normal dar mi se aprinde in bord becul iar dupa vreo cativa km facuti cu mufa scoasa porneste si se opreste imediat , tie ti se aprinde becul?
- iulian20072007
- *
- 10 mesaje
- din 24 Sep 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Braila
iulian20072007
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2012
- Mesaj Privat
- iulian20072007
- *
- 10 mesaje
- din 24 Sep 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Braila
iulian20072007
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2012
- Mesaj Privat
asa cum am promis, revin cu un up....
azi am fost la tester cu masina....si au fost gasite doua erori...
1. P0303 - injector nefunctional, pt martorul motoras aprins in bord...tipul unde am fost sa fac diagnoza m-a asigurat ca a fost doar o problema de moment in care un injector a dat un rateu, datorat alimentarii cu impuritati sau apa...ceva de genul si ca masina mergand in continuare fara probleme momentul critic a trecut....
in urma testului meu de viteza pe A3 m-am ales si cu o scurgere de ulei undeva in partea dreapta a motorului, sub zona unde sunt sunt fisele care pleaca spre bujii...am inteles ca datorita presiunii de ulei ar fi cedat un oring pe acolo...voi remedia la schimbarea distributiei...
2. P0803..parca...legat de sistemul de lumini...si anume am gasit acel contact care regleaza automat farurile de pe puntea spate atarnand aiurea pe acolo...a fost fixat la locul lui...acum e ok
azi am fost la tester cu masina....si au fost gasite doua erori...
1. P0303 - injector nefunctional, pt martorul motoras aprins in bord...tipul unde am fost sa fac diagnoza m-a asigurat ca a fost doar o problema de moment in care un injector a dat un rateu, datorat alimentarii cu impuritati sau apa...ceva de genul si ca masina mergand in continuare fara probleme momentul critic a trecut....
in urma testului meu de viteza pe A3 m-am ales si cu o scurgere de ulei undeva in partea dreapta a motorului, sub zona unde sunt sunt fisele care pleaca spre bujii...am inteles ca datorita presiunii de ulei ar fi cedat un oring pe acolo...voi remedia la schimbarea distributiei...
2. P0803..parca...legat de sistemul de lumini...si anume am gasit acel contact care regleaza automat farurile de pe puntea spate atarnand aiurea pe acolo...a fost fixat la locul lui...acum e ok
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- iulian20072007
- *
- 10 mesaje
- din 24 Sep 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Braila
iulian20072007
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2012
- Mesaj Privat
bistri
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2015
- Mesaj Privat