- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salutare,
problema cu rugina la Astra modelul vechi (<95) mi se pare 'clasica'.
As vrea sa stiu ce solutii ati aplicat pt a scapa de rugina definitiv.
Mie imi apare in zona busonului de benzina si sub el, in fiecare vara o duc la tinichigerie: o curata, o da cu chit si pune vopsea - peste 1-2 luni incepe sa dea la loc rugina...
Trebuie decupata zona respectiva si pusa tabla noua?
Sau se poate aplica un tratament mai special pe tabla existenta care sa aiba un rezultat mai bun?
multam
problema cu rugina la Astra modelul vechi (<95) mi se pare 'clasica'.
As vrea sa stiu ce solutii ati aplicat pt a scapa de rugina definitiv.
Mie imi apare in zona busonului de benzina si sub el, in fiecare vara o duc la tinichigerie: o curata, o da cu chit si pune vopsea - peste 1-2 luni incepe sa dea la loc rugina...
Trebuie decupata zona respectiva si pusa tabla noua?
Sau se poate aplica un tratament mai special pe tabla existenta care sa aiba un rezultat mai bun?
multam
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Depinde de cat este de ruginita zona respectiva sau de dimensiunea portiunii ruginite, daca rugina a apucat sa perforeze tabla, daca a aparut intr-o zona de rezistenta a caroseriei... De retinut ca fiecare interventie cu flacara oxoacetilenica(autogen) pe caroserie va favoriza ruginirea zonei respective prematur de aceea recomand ca pentru perforari de dimensiuni reduse sa nu fie sudat un petic de tabla.
Ca protectie incearca sa cureti tabla bine apoi aplica un strat de zinc (eu am folosit un spray) inainte de a aplica vopsea pe portiunea afectata de rugina (vopsitorul meu recomanda sa fie curatat zinc-ul aplicat cu diluant inainte de vopsire).
Ca protectie incearca sa cureti tabla bine apoi aplica un strat de zinc (eu am folosit un spray) inainte de a aplica vopsea pe portiunea afectata de rugina (vopsitorul meu recomanda sa fie curatat zinc-ul aplicat cu diluant inainte de vopsire).
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- nu apare in zona de rezistenta: apre deasupra rotii din spate, la braul aparatorii, si in jurul busonului de benzina
- cred ca rugina a strapuns tabla: la inceput apar niste 'bubite' in vopsea care apoi dau in rugina; cred ca in ele e apa?!
- la tinichigerie trata doar partea vizibila in exterior: smirgheluit pana la metal, apoi aplica ceva chit gri care trebuia aplicat rapid ca se intarea (cica era ceva mai special, punea diluant in el parca) apoi vopsea si era gata in ~1 ora... nu cred ca a fost un tratament de durata impotriva ruginii.
Deci trebuie decupata portiunea respectiva sau sa incerc si cu spray cu zinc + vopsit, eventual pe ambele parti ale tablei?
- cred ca rugina a strapuns tabla: la inceput apar niste 'bubite' in vopsea care apoi dau in rugina; cred ca in ele e apa?!
- la tinichigerie trata doar partea vizibila in exterior: smirgheluit pana la metal, apoi aplica ceva chit gri care trebuia aplicat rapid ca se intarea (cica era ceva mai special, punea diluant in el parca) apoi vopsea si era gata in ~1 ora... nu cred ca a fost un tratament de durata impotriva ruginii.
Deci trebuie decupata portiunea respectiva sau sa incerc si cu spray cu zinc + vopsit, eventual pe ambele parti ale tablei?
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Asta este "boala" lor, ruginesc in zona aripilor de pe spate, trebuie sa vad cat este de ruginita pentru a-mi face o parere, orice remediu vei alege (sudura sau curatare+chituire) dupa reparatie "pompeaza" pe interior ceva antifon. Ca sa intelegi la ce ma refer, eu dupa ce am curatat exteriorul si dupa ce am vopsit zona exterioara unde aveam acces, prin interior -dat fiind accesul dificil la zona unde a aprut rugina- am diluat 1l de antifon intr-o sticla de plastic cu dopul gaurit si am pompat antifonul in asa fel incat acesta sa ajunga si in zona respectiva(dublura interioara a aripii) pentru asta am fost nevoit sa desfac tapiseria de pe spate...
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
Aceeasi problema am si eu @ caravan din 92 . Am decupat acum 1 an partile ruginite de la aripile din spate si am schimbat pragurile, dar rugina a aparut din nou. Intr-adevar, flacara oxiacetilenica are un impact negativ asupra lucrarii. Cel mai bine se preteaza la astfel de interventii sudura electrica in puncte si atmosfera de dioxid de carbon, insa meseriasii care stiu sunt putini si e scump.
Am inteles ca se gasesc in comert numai jumatati de aripa sau ma rog, numai partea care rugineste. Stie cineva mai multe despre acest lucru? Si daca da, cam cat costa? Planuiesc sa o vopsesc toata in vara si as fi curios sa stiu ca pot rezolva problema asta, ca bani de una mai noua n-am .
Am inteles ca se gasesc in comert numai jumatati de aripa sau ma rog, numai partea care rugineste. Stie cineva mai multe despre acest lucru? Si daca da, cam cat costa? Planuiesc sa o vopsesc toata in vara si as fi curios sa stiu ca pot rezolva problema asta, ca bani de una mai noua n-am .
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
la mine pe calibra e varza, la aripa stanga spate, am deja gaura, si tot pasaju ala din juru rotii e compromis. Tre sa fac ceva urgent, si nu stiu unde sa ma duc. In dreapta abia a inceput sub busonu de benzina. Chestia cu antifonu se face dupa reparatie ? ideea e ca accesul pe interior la dublura aripii este foarte anevoios.
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- DnI
- **
- 236 mesaje
- din 01 Aug 2004
- Astra 2009 z19dth
- Bucuresti
DnI
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
@ tox eu am facut chestia cu antifonul dupa ce am curatat bine zona(nu a fost nevoie sa repar) insa inainte de antifonare pe interior am dat cu Zinc spray <un tub intreg mi-a ajuns sa dau int. ext. ambele aripi spate stg. dr.> si la kadett accesul este dificil insa dupa ce am dat cu spray-ul au inceput sa apara picaturi de solutie in zona ext. inferioara mai exact pe roata .
Am terminat cu zinc-ul la int. am continuat pe ext. apoi a urmat antifonul pe int (am folosit sticla "minune" cu dopul gaurit) iar pe exterior am dat antifon 3M cu pistolul. La mine mai era si o alta problema cauzata de pneurile mai "late" 205/50 R15 asa ca "buza" aripii era ridicata/lipita catre interior (metoda clasica) iar in partea respectiva am adaugat peste zinc si antifon un mastic special de etansare tot de la 3M.
O astfel de operatie am mai facut si la primul meu Kadett acum trei ani dupa ce sudasem petice la aripile de pe spate si inca nu a aparut rugina...
P.S. Rog nu incercati aceasta "operatie" in garajul sau curtea unui prieten fiindca la mine s-a scurs si zinc-ul si antifonul care a fost in surplus pe interior
Am terminat cu zinc-ul la int. am continuat pe ext. apoi a urmat antifonul pe int (am folosit sticla "minune" cu dopul gaurit) iar pe exterior am dat antifon 3M cu pistolul. La mine mai era si o alta problema cauzata de pneurile mai "late" 205/50 R15 asa ca "buza" aripii era ridicata/lipita catre interior (metoda clasica) iar in partea respectiva am adaugat peste zinc si antifon un mastic special de etansare tot de la 3M.
O astfel de operatie am mai facut si la primul meu Kadett acum trei ani dupa ce sudasem petice la aripile de pe spate si inca nu a aparut rugina...
P.S. Rog nu incercati aceasta "operatie" in garajul sau curtea unui prieten fiindca la mine s-a scurs si zinc-ul si antifonul care a fost in surplus pe interior
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
misshell
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1991 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
- radu_print
- **
- 150 mesaje
- din 18 Dec 2006
- Astra 1992 c25xe
- Bucuresti
radu_print
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
in principiu gasiti segmenti de reparatie la orice magazin de piese auto, costa undeva pe la 50-60 de lei bucata (inclusiv pragurile).
Daca se sudeaza in argos si cu o mana priceputa, se izoleaza si se vopsesc corespunzator, in mod normal cativa ani nu ar trebui sa mai apara problema.
In plus, am vazut pe "autoa" ca sunt contraaripi din plastic (aparatoare de noroi), care fac mai mult decat orice izolatie
si la mine se vor intzmpla astea cum se mai incalzeste vremea
Daca se sudeaza in argos si cu o mana priceputa, se izoleaza si se vopsesc corespunzator, in mod normal cativa ani nu ar trebui sa mai apara problema.
In plus, am vazut pe "autoa" ca sunt contraaripi din plastic (aparatoare de noroi), care fac mai mult decat orice izolatie
si la mine se vor intzmpla astea cum se mai incalzeste vremea
dany_m2v
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
www.autokarma.ro - au preturi relativ acceptabile si livreaza in toata tara la un cost destul de mic zic eu.
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salutare
Azi am spalat masina dupa mai mult de o luna de "abstinenta" datorata noroiului si zapezii si am observat pete maronii pe praguri . Sterg mai puternic cu o carpa si era vorba de niste puncte de rugina pe lateralul pragului si sub el. Pragurile si semiaripile spate le-am schimbat candva in vara si m-a enervat la culme faptul ca dupa nici macar un an a inceput sa rugineasca iara . Plus ca, din cate am vazut vopsitorul nu mi-a vopsit partea de sub prag, era neagra, in grundul cu care le-am cumparat...acolo era mai extinsa rugina dar nici pe departe sa fie gaurita tabla.
M-ar interesa niste sfaturi pentru problemele astea pe care sa le pot aplica singur, pe o zi mai calduroasa. Se poate rezolva fara sa dau cu peria de sarma pana la tabla? pentru ca asa cum sunt punctele distantate cred ca va trebui sa dau jos vopseaua de pe jumatate de prag... . Dar daca e musai fac si asta. Apoi? Ce solutii imi recomandati inainte de a aplica eventualul chit, grundul si vopseaua. Eventual si dupa vopsire. Ulei cu vaselina am deja in interiorul pragului
Multumesc
Azi am spalat masina dupa mai mult de o luna de "abstinenta" datorata noroiului si zapezii si am observat pete maronii pe praguri . Sterg mai puternic cu o carpa si era vorba de niste puncte de rugina pe lateralul pragului si sub el. Pragurile si semiaripile spate le-am schimbat candva in vara si m-a enervat la culme faptul ca dupa nici macar un an a inceput sa rugineasca iara . Plus ca, din cate am vazut vopsitorul nu mi-a vopsit partea de sub prag, era neagra, in grundul cu care le-am cumparat...acolo era mai extinsa rugina dar nici pe departe sa fie gaurita tabla.
M-ar interesa niste sfaturi pentru problemele astea pe care sa le pot aplica singur, pe o zi mai calduroasa. Se poate rezolva fara sa dau cu peria de sarma pana la tabla? pentru ca asa cum sunt punctele distantate cred ca va trebui sa dau jos vopseaua de pe jumatate de prag... . Dar daca e musai fac si asta. Apoi? Ce solutii imi recomandati inainte de a aplica eventualul chit, grundul si vopseaua. Eventual si dupa vopsire. Ulei cu vaselina am deja in interiorul pragului
Multumesc
- been
- **
- 265 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Vectra 1993 C20NE
- Mehedinti
been
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
sal
eu am reusit sa repar petele de rugina acasa.
iti trebuie o bormasina si o perie de sarma rotativa ca sa cureti bine.eu pe unde a mai fost impuscata tabla am aplicat chit cu fibra de sticla.super tare!inlocuieste tabla de minune.apoi slefuit bine si in final am aplicat la semiaripile din spate colant negru.
eu am reusit sa repar petele de rugina acasa.
iti trebuie o bormasina si o perie de sarma rotativa ca sa cureti bine.eu pe unde a mai fost impuscata tabla am aplicat chit cu fibra de sticla.super tare!inlocuieste tabla de minune.apoi slefuit bine si in final am aplicat la semiaripile din spate colant negru.
- been
- **
- 265 mesaje
- din 05 Aug 2008
- Vectra 1993 C20NE
- Mehedinti
been
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2008
- Mesaj Privat
luxdomini
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2010
- Mesaj Privat
Dac a scris:Salutare,
problema cu rugina la Astra modelul vechi (<95) mi se pare 'clasica'.
As vrea sa stiu ce solutii ati aplicat pt a scapa de rugina definitiv.
Mie imi apare in zona busonului de benzina si sub el, in fiecare vara o duc la tinichigerie: o curata, o da cu chit si pune vopsea - peste 1-2 luni incepe sa dea la loc rugina...
Trebuie decupata zona respectiva si pusa tabla noua?
Sau se poate aplica un tratament mai special pe tabla existenta care sa aiba un rezultat mai bun?
multam
problema cu rugina la Astra modelul vechi (<95) mi se pare 'clasica'.
As vrea sa stiu ce solutii ati aplicat pt a scapa de rugina definitiv.
Mie imi apare in zona busonului de benzina si sub el, in fiecare vara o duc la tinichigerie: o curata, o da cu chit si pune vopsea - peste 1-2 luni incepe sa dea la loc rugina...
Trebuie decupata zona respectiva si pusa tabla noua?
Sau se poate aplica un tratament mai special pe tabla existenta care sa aiba un rezultat mai bun?
multam
Exista o solutie de protectie care am folosit-o la Ford-ul parintilor pentru o problema relativ similara (rugina era la aripa drepata)
Am gasit un spray super super bun pt asta : WD-40 (http://www.wd40.com) il gasesti cam peste tot. E ieftin din cate tin minte (l-am folosit in vara) si il poti folosii si ptu alte cateva enshpe mii de questii
Dar doar protejeaza de rugina. solutia asta , desi buna , este doar de protectie.
Hope it helps !
sagat
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2010
- Mesaj Privat