- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Ceva asemanator am patit anul acesta in iarna ... pe la jumatatea lunii Ianuarie... mis-a dus FRAI-ul de la alternator(mergea in gol fara sa mai incarca bateria), drept urmare am mers pe baterie cat a putut si ea, la un moment dat vrand sa pornesc caldura si degivrare imi anula comenzile, apoi martor abs in bord si de aici ..nici radio, acul al motorina indica cand plin, cand gol...toti martorii aprinsi in bord si gata a fost...nu a mai pornit. Caut-o bine pune-o pe un tester si o rezolvi!
Bafta!
Bafta!
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
Am ridicat masina sambata de la Andemotors, dupa o saptamana de cand am lasat-o si ei inca nu stiu ce are.
Au spus ca au testat alternatorul si ca incarca, deasemenea au testat releele si deasemenea sunt in regula.
Ce au facut ei, e ca au incarcat bateria care se consumase.
La recomandarea colegilor de pe forum - dupa intalnirea de sambata, am fost la Bosch si am testat bateria si incarcarea
si totul a iesit bine: bateria buna, si incarcarea la fel.
Rezultat test: Ondulatia buna
Tens. regulat.: 14.35V - Bun
Momentan masina porneste bine... cand imi va face iar probleme am sa incerc cu un cablu de la alternator la carcasa motorului - pentru masa...
Deja am inceput ca mereu cand merg cu masina sa intru in BC si sa monitorizez tensiunea la baterie...
Momentan e in parametri: ~13V inainte de pornire si ~14.3-14.4 in timpul mersului.
Au spus ca au testat alternatorul si ca incarca, deasemenea au testat releele si deasemenea sunt in regula.
Ce au facut ei, e ca au incarcat bateria care se consumase.
La recomandarea colegilor de pe forum - dupa intalnirea de sambata, am fost la Bosch si am testat bateria si incarcarea
si totul a iesit bine: bateria buna, si incarcarea la fel.
Rezultat test: Ondulatia buna
Tens. regulat.: 14.35V - Bun
Momentan masina porneste bine... cand imi va face iar probleme am sa incerc cu un cablu de la alternator la carcasa motorului - pentru masa...
Deja am inceput ca mereu cand merg cu masina sa intru in BC si sa monitorizez tensiunea la baterie...
Momentan e in parametri: ~13V inainte de pornire si ~14.3-14.4 in timpul mersului.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Inseriaza un ampermetru cu borna + de la baterie si lasa aparatul conectat 1-2 ore sau peste noapte, si citeste ce consum ai in sleep.
Circuitul sa fie inchis pe toata perioada masurarii si eventual sa ai un aparat de masura care intra in sleep si dim. activezi doar display-ul lui pentru a nu deranja setup-ul.
Ma gandesc ca unul din ECU-uri se "trezeste" si mananca curent, ca la tine pb. e la stationat si nu la mers continuu.
Circuitul sa fie inchis pe toata perioada masurarii si eventual sa ai un aparat de masura care intra in sleep si dim. activezi doar display-ul lui pentru a nu deranja setup-ul.
Ma gandesc ca unul din ECU-uri se "trezeste" si mananca curent, ca la tine pb. e la stationat si nu la mers continuu.
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
A mai trecut o luna... ai iar a aparut problema.
Ieri dimineata nu a pornit masina.
IN cursul lunii am urmarit mereu in ecranele BC tensiunea de la baterie sa vad daca incarca.
Si de fiecare data mi-a aratat in jurul la 14.4V. Problema e ca valoarea aratata fluctua....
14.4-14.3.
Valoarea cobora pana la 14.1-14.0 in functie de consumatori...faruri...samd.
Si totul a fost in regula. Am testat la Bosh bateria si incarcarea si totul era in regula.
Azi am dus masina la Opelis... si a testat incarcarea si fireste ca totul e ok...operatia reusita, pacientul mort.
Bateria are 12.2V dimineata... posibil sa nu mai aibe amperajul.
Am aflat ca trebuia sa iau o baterie de minim 62Ah, ca asta e valoarea alternatorului
dar eu am luat de 55Ah si se pot vedea urme de scurgeri pe orificiul superior...
Oricum...am ramas fara idei, nu stiu ce sa ii fac.
Ieri dimineata nu a pornit masina.
IN cursul lunii am urmarit mereu in ecranele BC tensiunea de la baterie sa vad daca incarca.
Si de fiecare data mi-a aratat in jurul la 14.4V. Problema e ca valoarea aratata fluctua....
14.4-14.3.
Valoarea cobora pana la 14.1-14.0 in functie de consumatori...faruri...samd.
Si totul a fost in regula. Am testat la Bosh bateria si incarcarea si totul era in regula.
Azi am dus masina la Opelis... si a testat incarcarea si fireste ca totul e ok...operatia reusita, pacientul mort.
Bateria are 12.2V dimineata... posibil sa nu mai aibe amperajul.
Am aflat ca trebuia sa iau o baterie de minim 62Ah, ca asta e valoarea alternatorului
dar eu am luat de 55Ah si se pot vedea urme de scurgeri pe orificiul superior...
Oricum...am ramas fara idei, nu stiu ce sa ii fac.
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ma gandeam zilele trecute sa dau un mesaj cu solutia gasita de mine.
Dupa problemele metionate mai sus, am luat o baterie de 67Ah. Asta in cursul lunii noiembrie.
Pana zilele trecute totul a mers struna, masina mea s-a comportat cum nu se poate mai bine.
joia trecuta a inceput sa tacane releiele, iar dupa putina insistenta porneste, dar nu mereu.
Astfel de atunci am urmarit tensiunea la baterie din ecranele ascunse ale BC-ului.
Astfel am observat ca atunci cand imi porneste greu masina....sau nu imi porneste tensiunea variaza intre 13.6-13.9
cu aceeasi consumatori(casetofon, faruri, in mers sau la relantiu)
Uneori tensiunea la baterie este in valori normale - 13.9-14.4 - atunci cand este aceasta valoare la borne...masina porneste la cheie...
Banuiesc ca alternatorul nu incarca mereu... sau cine se ocupa de incarcarea bateriei...
Aveti idee ce poate fi?
Dupa problemele metionate mai sus, am luat o baterie de 67Ah. Asta in cursul lunii noiembrie.
Pana zilele trecute totul a mers struna, masina mea s-a comportat cum nu se poate mai bine.
joia trecuta a inceput sa tacane releiele, iar dupa putina insistenta porneste, dar nu mereu.
Astfel de atunci am urmarit tensiunea la baterie din ecranele ascunse ale BC-ului.
Astfel am observat ca atunci cand imi porneste greu masina....sau nu imi porneste tensiunea variaza intre 13.6-13.9
cu aceeasi consumatori(casetofon, faruri, in mers sau la relantiu)
Uneori tensiunea la baterie este in valori normale - 13.9-14.4 - atunci cand este aceasta valoare la borne...masina porneste la cheie...
Banuiesc ca alternatorul nu incarca mereu... sau cine se ocupa de incarcarea bateriei...
Aveti idee ce poate fi?
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
am incercat sa dau de @dancuciureanu dar nu am reusit.
Oricum am stat mult timp linistit ca am rezolvat problema.
Intre timp la fel functioneaza. cand am 14.1-14.4 la borne imi incarca si nu am probleme...uneori imi arata 13.6-13.9 si atunci stiu ca o sa ma chinuie pornirea.
am niste schimbari in viata mea acum...dar acusi ajung la un mecanic cu ea si o rezolv eu
Oricum am stat mult timp linistit ca am rezolvat problema.
Intre timp la fel functioneaza. cand am 14.1-14.4 la borne imi incarca si nu am probleme...uneori imi arata 13.6-13.9 si atunci stiu ca o sa ma chinuie pornirea.
am niste schimbari in viata mea acum...dar acusi ajung la un mecanic cu ea si o rezolv eu
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
Revin cu detalii la aceasta problema.
In primavara lui 2013 am mers in coloana si cel din spate a observat ca se aprinde foarte des stopul de frana.
in acelasi timp eu simteam masina mai infranata...si mi se decupla pilotul automat. In plus nu imi mai incarca alternatorul
La o verificare s-a curatat conectorul de la pedala de frana si problema nu a mai aparut...chiar si incarcarea a functionat fara probleme.
dupa cateva luni iar nu a mai incarcat si am schimbat intr-un final alternatorul.
la o saptamana problema s-a repetat. Atunci s-au verificat toate firele ce fac legatura intre alternator si baterie.
Am mers de atunci 10.000km si nici o problema.
Intre timp a venit iarna asta si probleme au reaparut.
Am observat ca bateria la frig nu mai porneste... e de asteptat la faptul ca are 3 ani de incarcat si descarcat complet.
Aceasta o voi schimba cat de curand.
Dar zilele trecute eram la drum lung si monitorizam mereu tensiunea.
Am oprit la benzinarie si dupa ce am pornit am intrat in ecranele secrete si am vazut ca am 14.4V la borne...
Am asteptat sa vina sotia in masina si am dat sa plec la drum...atunci am observat ca nu mai incarca. erau doar vreo 12V la borne.
Am tras dreapta am oprit motorul si masina nu a mai pornit.
Am scos borna de minus, am lasat-o 5 minute si am pus-o inapoi.
A inceput sa functioneze corect masina. Am mers asa pana la sfarsitul excursiei inca 500 km cu opriri si fara probleme.
Am tot incercat diversi mecanici dar nu am gasit buba.
Acum incep sa cred ca e de vina vreun computer.
Sa recapituz, am schimbat alternatorul, am refacut traseele de fire si mufe.
In afara de masina...ce ar mai trebui sa fac?
Mentionez ca locuiesc acum in Constanta.
Imi puteti recomanda un electrician bun?
In primavara lui 2013 am mers in coloana si cel din spate a observat ca se aprinde foarte des stopul de frana.
in acelasi timp eu simteam masina mai infranata...si mi se decupla pilotul automat. In plus nu imi mai incarca alternatorul
La o verificare s-a curatat conectorul de la pedala de frana si problema nu a mai aparut...chiar si incarcarea a functionat fara probleme.
dupa cateva luni iar nu a mai incarcat si am schimbat intr-un final alternatorul.
la o saptamana problema s-a repetat. Atunci s-au verificat toate firele ce fac legatura intre alternator si baterie.
Am mers de atunci 10.000km si nici o problema.
Intre timp a venit iarna asta si probleme au reaparut.
Am observat ca bateria la frig nu mai porneste... e de asteptat la faptul ca are 3 ani de incarcat si descarcat complet.
Aceasta o voi schimba cat de curand.
Dar zilele trecute eram la drum lung si monitorizam mereu tensiunea.
Am oprit la benzinarie si dupa ce am pornit am intrat in ecranele secrete si am vazut ca am 14.4V la borne...
Am asteptat sa vina sotia in masina si am dat sa plec la drum...atunci am observat ca nu mai incarca. erau doar vreo 12V la borne.
Am tras dreapta am oprit motorul si masina nu a mai pornit.
Am scos borna de minus, am lasat-o 5 minute si am pus-o inapoi.
A inceput sa functioneze corect masina. Am mers asa pana la sfarsitul excursiei inca 500 km cu opriri si fara probleme.
Am tot incercat diversi mecanici dar nu am gasit buba.
Acum incep sa cred ca e de vina vreun computer.
Sa recapituz, am schimbat alternatorul, am refacut traseele de fire si mufe.
In afara de masina...ce ar mai trebui sa fac?
Mentionez ca locuiesc acum in Constanta.
Imi puteti recomanda un electrician bun?
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salutare.
Sunt un utilizator de Astra H si chiar imi place masina asta.
Doar ca ma sacaie de ceva timp problema cu pornirea... descrisa mai sus.
In fine. Ieri mi s-a aprins martorul cheita in bord la pornirea masinii.
Masina se comporta bine, asa ca am ajuns acasa si am pus testerul pe ea.
Eroarea gasita:
P2182 - Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Range/Performance
(17) - Present
Am citit pe forum ca nu e o problema grava, am sters eroarea si nu a mai reaparut.
Am verificat sa vad ce erori sunt stocate.
De cand am pus ultima oara testerul pe masina si pana acum mi s-a intamplat sa nu imi mai porneasca...
dar am scos bornele la baterie si dupa cateva incercari a pornit masina...
ca asa se comporta ea...
Merge fara nici o problema sute de km, dar uneori la pornire incepe sa "clantane" de cateva ori inainte de a porni...
si apoi in cateva zile musai nu mai porneste.
Ii scot bornele la baterie si dupa cateva incercari porneste. Apoi merge bine... multa vreme...
Sa revenim la codurile stocate:
Body__Immobilizer
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
B3055 - Transponder Key Problem
(4 - Not present
B3115 - Remote-Key 2 Not Synchronized
(00) - Not present
B3649 - Steering Wheel Scroll Wheel Left Circuit Resistance Range/Performance
(0 - Not present
B3925 - Wrong Environment Identifier Received IPC (Instrument)
(00) - Not present
B3977 - Wrong Environment Identifier Received UEC (Underhood Electrical Centre)
(00) - Not present
U2140 - CAN-Bus No Communication with UEC (Underhood Electrical Centre)
(00) - Not present
CIM
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
Am curatat erorile si am oprit motorul.
Apoi dau sa pornesc si surpriza nu a mai pornit... Am scos bornele si dupa putin timp am pornit.
Am gasit urmatoarele erori:
Body__Immobilizer
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
ECC
B1000 - Replace Electronic Control Unit (ECU)
(37) - Not present
CIM
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
codul asta nu se sterge si ramane permanent.
Am fost si la reprezentanta si la multi "mesteri"
am schimbat bateria, alternatorul si am refacut contactele la tot circuitul ce face legatura intre baterie alternator si impamantari.
La reprezentanta s-a facut resoftare.
Problema mea persista si cel mai rau e ca e cu intermitente si ma lasa uneori cand mi-e lumea mai draga!
Daca cineva are vreo parere sau recomandare va rog putin ajutor.
Merci!
Sunt un utilizator de Astra H si chiar imi place masina asta.
Doar ca ma sacaie de ceva timp problema cu pornirea... descrisa mai sus.
In fine. Ieri mi s-a aprins martorul cheita in bord la pornirea masinii.
Masina se comporta bine, asa ca am ajuns acasa si am pus testerul pe ea.
Eroarea gasita:
P2182 - Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Range/Performance
(17) - Present
Am citit pe forum ca nu e o problema grava, am sters eroarea si nu a mai reaparut.
Am verificat sa vad ce erori sunt stocate.
De cand am pus ultima oara testerul pe masina si pana acum mi s-a intamplat sa nu imi mai porneasca...
dar am scos bornele la baterie si dupa cateva incercari a pornit masina...
ca asa se comporta ea...
Merge fara nici o problema sute de km, dar uneori la pornire incepe sa "clantane" de cateva ori inainte de a porni...
si apoi in cateva zile musai nu mai porneste.
Ii scot bornele la baterie si dupa cateva incercari porneste. Apoi merge bine... multa vreme...
Sa revenim la codurile stocate:
Body__Immobilizer
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
B3055 - Transponder Key Problem
(4 - Not present
B3115 - Remote-Key 2 Not Synchronized
(00) - Not present
B3649 - Steering Wheel Scroll Wheel Left Circuit Resistance Range/Performance
(0 - Not present
B3925 - Wrong Environment Identifier Received IPC (Instrument)
(00) - Not present
B3977 - Wrong Environment Identifier Received UEC (Underhood Electrical Centre)
(00) - Not present
U2140 - CAN-Bus No Communication with UEC (Underhood Electrical Centre)
(00) - Not present
CIM
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
Am curatat erorile si am oprit motorul.
Apoi dau sa pornesc si surpriza nu a mai pornit... Am scos bornele si dupa putin timp am pornit.
Am gasit urmatoarele erori:
Body__Immobilizer
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
ECC
B1000 - Replace Electronic Control Unit (ECU)
(37) - Not present
CIM
B3057 - Security Code Not Programmed
(00) - Present
codul asta nu se sterge si ramane permanent.
Am fost si la reprezentanta si la multi "mesteri"
am schimbat bateria, alternatorul si am refacut contactele la tot circuitul ce face legatura intre baterie alternator si impamantari.
La reprezentanta s-a facut resoftare.
Problema mea persista si cel mai rau e ca e cu intermitente si ma lasa uneori cand mi-e lumea mai draga!
Daca cineva are vreo parere sau recomandare va rog putin ajutor.
Merci!
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
nixu
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat