- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Va salut din nou pe toti, stimati coforumisti si as vrea sa lamuresc o dilema, deci ...
La inceput au fost bujiile clasice monopolare (1 electrod) dupa aia au aparut bipolare (2 electrozi) apoi tripolare (3 electrozi) ulterior quadpolare (4 electrozi) ... spuneti-mi va rog, cei care stiu, aceste buji multipolare sunt doar un mit, sau sunt cu adevarat eficiente ?!
Intreb asta, ptr ca odata cu urmatorul schimb de ulei + filtre si alte consumabile ma gandeam sa fac si un schimb de bujii, desi cele care le am acum pe motor nu dau semne de oboseala ... totusi ma gandeam ca nu ar strica un set nou ca sa ma stiu intr-o parte.
Ce pareri am auzit pana acum, toate au fost contradictorii ... Unii spuneau ca eficienta acestor buji este egala cu cea a celor monopolare, iar acei electrozi in plus sunt doar marketing si nimic mai mult ... altii ca folosirea bujiilor multipolare aduce o eficienta sporita in ce priveste acceleratia si economia de combustibil.
Care este adevarul ? Voi ce bujii folositi/recomandati ptr masinuta mea (benzina, C16NZ) ?
Multumesc anticipat, la toti cei care vor veni cu un raspuns !
La inceput au fost bujiile clasice monopolare (1 electrod) dupa aia au aparut bipolare (2 electrozi) apoi tripolare (3 electrozi) ulterior quadpolare (4 electrozi) ... spuneti-mi va rog, cei care stiu, aceste buji multipolare sunt doar un mit, sau sunt cu adevarat eficiente ?!
Intreb asta, ptr ca odata cu urmatorul schimb de ulei + filtre si alte consumabile ma gandeam sa fac si un schimb de bujii, desi cele care le am acum pe motor nu dau semne de oboseala ... totusi ma gandeam ca nu ar strica un set nou ca sa ma stiu intr-o parte.
Ce pareri am auzit pana acum, toate au fost contradictorii ... Unii spuneau ca eficienta acestor buji este egala cu cea a celor monopolare, iar acei electrozi in plus sunt doar marketing si nimic mai mult ... altii ca folosirea bujiilor multipolare aduce o eficienta sporita in ce priveste acceleratia si economia de combustibil.
Care este adevarul ? Voi ce bujii folositi/recomandati ptr masinuta mea (benzina, C16NZ) ?
Multumesc anticipat, la toti cei care vor veni cu un raspuns !
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Eu am cu 4 electrozi...asa au fost de la ex-ul, asa le-am lasat. Teoretic ar trebui sa realizeze aprinderea muuult mai bine sincronizata comparativ cu bujiile clasice. Practic...nu mi-au dat batai de cap...si numai eu am 22 000 km cu ele. Si nu erau noi.
Ultima modificare făcută de livcro la Lun 23 Apr, 2007 10:25 pm
Ultima modificare făcută de livcro la Lun 23 Apr, 2007 10:25 pm
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
Avand in vedere ca scanteia este de fapt un arc electric realizat intre elementul central si electrod, iar un arc electric poate exista doar intre 2 electrozi, nu intre mai multi, trag concluzia ca bujiile cu mai mult de 1 electrod nu fac decat sa iti creasca probabilitatea unei scantei reusite (datorita faptului ca are de unde alege electrodul de care sa "se lege". Per total consider ca e mai mult efect placebo chestia asta cu x electrozi, dar daca asta te face sa te simti mai bine... de ce sa nu dai banii?
Ca marca, eu sunt fan NGK!
Ca marca, eu sunt fan NGK!
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cyclops a scris:Avand in vedere ca scanteia este de fapt un arc electric realizat intre elementul central si electrod, iar un arc electric poate exista doar intre 2 electrozi, nu intre mai multi, trag concluzia ca bujiile cu mai mult de 1 electrod nu fac decat sa iti creasca probabilitatea unei scantei reusite (datorita faptului ca are de unde alege electrodul de care sa "se lege". Per total consider ca e mai mult efect placebo chestia asta cu x electrozi ...
Sincer exact la asta ma gandeam si eu ! Probabil ca utilitatea acestor buji s-ar vedea iarna, desi ale mele cred ca sunt din cele clasice pe masina, si posibil chiar originale. Nu stiu, ptr ca nu am umblat deloc acolo ca nu a fost nevoie, iar eu merg pe principiu "nu repara, ce nu este stricat" Ma gandeam insa ca acum la revizia de 10.000km cand schimb consumabilele (ulei, filtre) sa schimb si aceste bujii.
Cyclops a scris:Ca marca, eu sunt fan NGK!
Nu cunosc acest producator, si nici nu am vazut in manualul de intretinere/reparatii sa fie recomandat de catre Opel. Sunt bune aceste bujii ? Daca da, ce model ar fi recomandat ptr motorul meu ?
Multumesc anticipat !
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
eu am avut la astra g ceva aventuri cu bujiile...presupun ca o parte din probelme s-au datorat uni alegeri nereusite in tipul de bujie...daca va uitati la mesajele mele veti afla ca mecanicul meu insistase sa pun Champion cu 1 electrod (desi initial eraupe masina niste Bosch cu 2 electrozi)...cred ca nu a fost bine si la schimbarea mecanicului am schimbat si bujiile...am pus cele mai eftine..Beru cu 2 electrozi si, sa bat in lemn, dupa mai multe operatiuni (inclusiv clapeta de acceleratie curatata), nu mai am probleme...am inteles ca cele cu 1 electrod sunt foarte bune la motoarele de astra F (btw, donez 4 Champion utilizate vreo 1000 km in schimbul unui numar corespunzator de beri unui clubber din Cluj-PM)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ice01astra sfatul meu este sa pui numai ce spune producatorul in EPC. Daca nu vrei asa te uiti in Autodata si/sau TECDOC.
Mai poti citi aici :
http://www.spark-plugs.co.uk/
Mai poti citi aici :
http://www.spark-plugs.co.uk/
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cand e vorba de consumabile, eu de regula nu merg pe mana recomandarilor producatorului decat daca concide cu vederile / experientzele mele.
Consider ca recomandarea producatorului drept optionala deoarece este mai degraba marketing.. ceva de genul: "Eu Bosh, iti dau tie Opel bujii sa echipezi masinile la un pretz de 0,1 eur/buc, iar tu ma treci la bujii recomandate pentru masinile tale, iar ca piesa de origine vindem cu 3 eur/buc."
la fel si cu celelalte consumabile (ulei, filtre, lichide, etc). Asta nu inseamna ca bujiile recomandate nu sunt bune... doar ca eu am alte viziuni
NGK sunt nishte bujii foarte raspandite in mediile auto care cer performantza... sunt japoneze, iar eu consider ca nu sunt exagerat de scumpe comparativ cu cele de origine.
Consider ca recomandarea producatorului drept optionala deoarece este mai degraba marketing.. ceva de genul: "Eu Bosh, iti dau tie Opel bujii sa echipezi masinile la un pretz de 0,1 eur/buc, iar tu ma treci la bujii recomandate pentru masinile tale, iar ca piesa de origine vindem cu 3 eur/buc."
la fel si cu celelalte consumabile (ulei, filtre, lichide, etc). Asta nu inseamna ca bujiile recomandate nu sunt bune... doar ca eu am alte viziuni
NGK sunt nishte bujii foarte raspandite in mediile auto care cer performantza... sunt japoneze, iar eu consider ca nu sunt exagerat de scumpe comparativ cu cele de origine.
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cristi_C a scris:Eu am GM` originale schimbate acuma 2 saptamani. Am avut inainte Bosch. Si se simte diferenta, eu o simt pana in 2000 ture. Cu bosch deseori imi sacada motorul la turatii mici, cu GM no problem.
Pai normal ca simti diferenta.. ia incerca peste 20.000 km sa pui altele GM originale.. si o sa vezi diferenta din nou.. deh.. unele erau folosite si unele erau noi!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
Deh @cyclops incep sa observ pe forum afirmatii aiurea la multi useri, doar pt a se afla in treaba. AMANDOUA seturi erau folosite. Gm`urile le-am luat de pe celalalt motor. Daca nu stii care motor, altii stiu. Nu mai subestima oamenii. Acu o sa vi sa imi zici ca unele au mers 40 mi si altele 80 mi si asa o sa o tinem intr-o polemica. Ca face GM sau nu bujii, mie imi merge masina mai bine cu astea. Si asta e.
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
@Cristi_C: daca dadeai toate informatiile astea cu bujii folosite si 2 motoare si... in general toate datele problemei nu te-as fi "subestimat". Daca pe tine bujiile vandute sub brand-ul GM te satisfac dpdv al functionarii e foarte bine. Nici nu am afirmat vreodata ca ar fi bujii proaste. Doar ca trebuie sa se incadreze in compromisul clitate-pretz facut de GM cu producatorul de fapt.
De asemenea mi-am spus parerea personala cum ca exista si mai bine de atat.. si ca eu voi alege de cate ori voi avea ocazia "mai bine".
Sper ca nu te-am ofensat din nou caci nu a fost intentia mea nici atunci.. nici acuma.
Numa bine.
De asemenea mi-am spus parerea personala cum ca exista si mai bine de atat.. si ca eu voi alege de cate ori voi avea ocazia "mai bine".
Sper ca nu te-am ofensat din nou caci nu a fost intentia mea nici atunci.. nici acuma.
Numa bine.
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
daca pe termen scurt poate nu se simt diferente intre mono/bi/quad, dupa un numar de kilometri se vor vedea; cum stiti probabil, cei care ati avut dacii, electrodul se mananca in timp (tensiune mare > caldura mare)
recomandarea mea mergeti pe bi/quad unde gasiti in cataloage specific pt tipul de motor pe care il aveti
momentan sunt @ work, dar am acasa un catalog format pdf de la bosch ... poate aveti nevoie
recomandarea mea mergeti pe bi/quad unde gasiti in cataloage specific pt tipul de motor pe care il aveti
momentan sunt @ work, dar am acasa un catalog format pdf de la bosch ... poate aveti nevoie
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Deci pana la urma ... concret ...
Ce producator de bujii imi recomandati ptr C16NZ, si cu cati electrozi ?
Referitor la NKG, am vazut la ei pe pagina ca au o gramada de modele de bujii ...
Ca sa fiu mai exact ...
Deci laser ... platinum ... iradium ... Sunt cam in ceata ... care este diferenta si unde gasesc asa ceva ?
Voi cei care aveti asa ceva, de care aveti ?
Multumesc anticipat !
Ce producator de bujii imi recomandati ptr C16NZ, si cu cati electrozi ?
Referitor la NKG, am vazut la ei pe pagina ca au o gramada de modele de bujii ...
Ca sa fiu mai exact ...
Deci laser ... platinum ... iradium ... Sunt cam in ceata ... care este diferenta si unde gasesc asa ceva ?
Voi cei care aveti asa ceva, de care aveti ?
Multumesc anticipat !
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
http://www.ngk.com/sparkplug411_ngk.asp
NGK BKR5EK
NGK BPR5ES - cu rezistentza antibruiaj
NGK BPR5EIX - iridium (pp tot cu rezistentza anti bruiaj
NGK BKR5EIX - iridium
NGK V-LINE23 - V-Line cheie 16
NGK V-LINE6 - V-Line cheie 21
Conform Unix, pt o astra cu C16NZ cam astea ar fi codurile.... linkul da explicatia pt denumiri... in func de ce astepti de la masina se poate alege si un model de bujii care sa te poata satisface
http://www.ngksparkplugs.co...ndex.asp?mode=nml aici ai ceva date despre modelele NGK
NGK BKR5EK
NGK BPR5ES - cu rezistentza antibruiaj
NGK BPR5EIX - iridium (pp tot cu rezistentza anti bruiaj
NGK BKR5EIX - iridium
NGK V-LINE23 - V-Line cheie 16
NGK V-LINE6 - V-Line cheie 21
Conform Unix, pt o astra cu C16NZ cam astea ar fi codurile.... linkul da explicatia pt denumiri... in func de ce astepti de la masina se poate alege si un model de bujii care sa te poata satisface
http://www.ngksparkplugs.co...ndex.asp?mode=nml aici ai ceva date despre modelele NGK