Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat

La final am bagat iar agrafa, si a dat erorile:
0200
1405
0170
0170 (da, asta l-a repetat inca o data)
0505
0105
0130


Ar fi asa:
0200: injectorul
1405: egr
0170: corectie amestec
0505: reglaj relanti
0105: senzor presiune admisie
0130: sonda lamba.

Ce e clar pentru mine, problema amestec, la inceput nu as lua in considerare sonda lambda, asta daca se duce, masina tot merge, mai prost dar urca in ture. La fel si reglajul relanti, daca ii dai pedala, n-ai treaba cu el, masina trebuie sa traga. Raman 2 de urmarit, injector si senzor presiune admisie. Asta ultimul daca nu merge bine, exact simptomele descrise.

Am vazut poza pusa de tine, de la valva vacumatica 2, un furtun pare sa se sprijine pe motor, nu sunt sigur ca e bine, pare scos de pe undeva!
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Injector:

- verificare rezistenta injector, cheia scoasa, se masoara rezistenta injectorului, sa fie intre 1.8 si 3 ohmi la 20 de grade celsius;
- cu motor cald, pornit la relanti, orice consumator oprit, timpul de injectie sa fie intre 0.9 si 1.4 ms;
- contact pus, se masoara de la terminalul B la masa, sa fie intre 11.5 si 13.5V;
- se verifica profilul semnalului de injectie (aici e un grafic de pe osciloscop);
- se verifica injectorul la o presiune combustibil de 3.6 - 4 bari (in service, nu pe masina), nu trebuie sa aiba scurgeri;
- functionare in regim F de test, pentru motoare intre 1.5 si 1.8l: 75-85ml/minut, deviatie maxima acceptata de -3%+3%;
- alte posibile cauze, conexiuni, alimentare tensiune, contaminare injector, defect mecanic, ECU defect.



  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ar mai fi: senzor temperatura apa motor, valva EGR, sonda lambda, admisie, evacuare, alte surse la aprindere, umezeala, scurgeri curent la aprindere (spalat motor, etc.), bujii incorecte, distanta electrod incorecta, clapeta acceleratie blocata, admisie aer fals. Verifica ce e a mai sus, daca nu, le scriu si pe astea.
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut, multumesc de feedback.
Intre timp am fost la tara, nu am mai vazut masina. Prietenul meu intre timp a dus-o la un service. Tractata, ca singura nu mai are forta sa urce dealul. Baietii de acolo, hotarati, ca e throttle body, cum vazui pe aici ca se numeste. Pana la urma l-au convins si pe prietenul meu ca e cert defect. A cumparat altul, cu tot cu injector, evident, masina tot nu merge.
Primul tau post, se referea la partea de alimentare cu benzina, partea asta eu am exclus-o, masina are si gpl, pe partea de gpl are aceleasi probleme. Postul 3, cu verificarea injectorului. Tocmai l-am scos sigur dintre cauze, face la fel si cu altul.

Sa luam postul 2:
"""Senzor altitudine, presiune aspiratie:
- valoare tensiune cu motor oprit, 4.6-4.8V, cu motor cald si la relanti, toti consumatorii opriti, valoare tensiune intre 1.1-1.3V, o accelerare scurta tebuie sa mareasca valoarea.
- cheia scoasa, se scoate mufa, se pune contactu, se masoara tensiunea intre terminalul C si masa, intre 4.8-5.2V;
- contact pus, se masoara intre terminalul A si + baterie, valoare intre 11.5 si 13.5V;
- contact pus, se masoara intre terminalul B si terminalul A, la presiunea atmosferica trebuie sa existe 4.6-4.8V;
- se conecteaza pompa vacuum la senzor, se pune contact, se masoara tensiune intre conectorul A(-) si B(semnal), se aplica vacuum, se verifica semnalul conform grafic (nu pot pune aici, e liniar, cateva valori: 10kpa-0V, 30kpa-1V, 50kpa-2V, 70kpa-3V, 90kpa-4V, 100kpa-5V);
- se genereaza eroare P0105 daca in acelasi timp, pe o perioada mai mare de 2.5 sec pedala este <19% si presiunea >98.5kpa si P0120 nu este activ;
- alte posibile cauze: defect in conexiuni, mufe, furtun crapat, blocat, senzor defect, ecu defect."""


Ce senzor e asta? Unde e amplasat la motorul x16szr? Si pompa vacuum care e? Il luam si pe asta la verificat, aia de la service s-au declarat depasiti de situatie, masina a ramas la ei, ca poate le vine vre-o idee... Sincer, singura mea speranta e forumul... Laughing
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
kxz a scris:
Am umblat iar la ea azi, am verificat pe alta masina piesele 1, am inteles ca e un senzor de presiune


Ti-ai raspuns singur, in poza aia e 1.

Pompa de vacuum gradata trebuie sa ai tu ca si scula, sa nu cumva sa faceti vacuum mai mult decat trebuie ca stricati senzorul.
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
A, pai ala e verificat, l-am montat pe cel de pe corsa mea pe vectra lui. Nu am sesizat nici o diferenta... Il mai luam azi o data la masurat...
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Alte posibile cauze nu mai dezvolta presiunea necesara ar putea fi catalizator infundat - masina nu evacueaza si da ca defect senzor presiune, asta 1 si alta ar putea fi vb de bobina de inductie, asta 2, si alta ar putea fi pompa de benzina care nu mai face presiune.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
eu zic sa te mai gandesti la ECU.

Exact aceleasi simptome le-am avut si eu, dadea erori de throttle body pe tester dar nu avea nimic.
Numi mai merge nici A/C si nici EGR-u, si despre astea nu am nici o eroare la bord. Masina vede A/C si EGR-u active dar nu sunt, nu merg.

=> testerul este eronat, si adevaratele probleme nu sunt dezvaluite, asta e problema de ECU ca el e responsabil pt toate.
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@daniel, am mers fara catalizator, masina merge tot prost. L-am exclus de pe lista. Pompa de benzina am exclus-o, deoarece alimentarea pe gpl e complet separata si masina face aceleasi probleme si pe benzina si pe gpl. Ramane bobina de inductie ca o verificare...

@xgender sincer, ceea ce ma tem si eu e ca e ecu dus. imi inchipui ca nu e usor de schimbat...

Prietenul asta al meu a cam ajuns la marginea disperarii, deja a bagat 10-15 milioane fara rezultat. Imi zicea ieri ca daca-i da cineva astea 15 milioane si o ia asa defecta, i-o da cu flori si cu busuioc. El mai are o raza de speranta de la service-ul unde e acum masina, io in schimb nu's asa increzator.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
nu e complicat de schimbat ECUul, daca ai tester, carpass si un alt ecu SH deblocat ieftin care sa fi sigur ca e bun.
Noi sunt scumpe si cu cat e masina mai veche gasesti mai greu.

@problema, cand e ECU-ul de vina nu ai nici un martor sau eroare care sa zica asta, singurul fel in care iti dai seama ca e dus este cand te minte, cum sunt cazurile noastre, zice ca e o problema care de fapt nu e si piesa respectiva e buna.

Unele se pot resofta/ upgrada firmware-ul, sau repara fizic daca au circuite lipite datorita uzurii si caldurii cum au o mare parte din ele. Daca e ultimul caz se rezolva usor si ieftin la cei care se ocupad e asa ceva.
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Deci, ultima data ziceam ca au schimbat in service throotle body, a costat 3 milioane, dar problema a ramas. A ramas ca aia din service mai gandesc. Au gandit. Ieri, cand a ajuns prietenul meu in service, voiau 4 milioane juma, ca au schimbat pompa de benzina si bujiile. Evident, masina tot nu merge. Banii astia chiar nu are chef sa-i plateasca, dupa orice standarde ai lua-o, aia's imbecili. Si fiu'meu de 10 ani, si-ar da seama ca daca maina nu merge nici pe gpl, nu are nici o treaba schimbarea pompei de benzina.
Maine mergem sa luam masina, nu de alta da' aia daca mai gandesc mult s'or apuca sa schimbe amortizoarele, sa folieze geamurile... A, partea si mai amuzanta era ca voiau sa se apuce si de desfacut motorul, segmentat, etc....

1.Carpassul ala am intes ca e un cod. Al cui carpass trebuie? Al actualului ecu, sau al celuilalt, pe care l-am cumpara? Cam cat ar costa manopera la o schimbare de ecu? Problema e ca in botosani nu stiu daca gasim pe cineva sa faca operatia...

2.Ambreiajul noi l-am exclus din start, daca ar fi el masina s-ar tura dar nu ar trage. Ar putea fi ceva defect in cutie incat sa dea astfel de comportament?
Masina pe loc se tureaza ok, in mers parca are limitator de turatie, undeva pe la 2000 de ture, probabil chiar si mai jos, masina nu are turometru. Nu trece de turatia aia indiferent de treapta de viteza, viteza masinii...

3. Cei din service zic ca nu ar fi defect ecu, ca l-au verificat. Aveau cum sa-l verifice si sa-l excluda?
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Hai sa ne lamurim.
Ce fel de instalatie de gaz are masina.
A verificat cineva daca nu cumva gazul si benzina ajung in acelasi timp in camera de ardere?
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ok la mine s-a confirmat problema, ieri am schimbat ECU, masina merge ca noua, mai bine ca niciodata.
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Ma bucur, felicitari!
S-a reparat si in cazul prietenului meu. Dar nu intrebati ce era defect, ca nu stim... Laughing
Cum spuneam ultima data, cei din service au schimbat pompa de benzina si bujiile, degeaba, masina tot prost mergea. Ieri s-a dus sa-si ia masina, a iesit ceva scandal, ca aia voiau 4.5 milioane pe piesele astea, el nu a vrut sa plateasca, ale lui nu erau defecte, din moment ce schimbarea nu a adus nimic in bine. Pana la urma si-au luat aia piesele, au vrut un milion juma ca au pierdut timpul, prietenul meu a platit, a dat cheie cu gandul sa scoata masina din service, sa nu se mai certe, urmand sa astepte tractarea afara din service. Cuidat sau nu, masina parca tragea. Incet, a prins curaj, hai la deal cu ea. Urca acum masina ca in zilele bune. Cam asta e povestea.
Partea nasoala e ca nestiind care e problema, nu stim cand se poate repeta. Si e cam nasol cand nu ai incredere sa mergi la drum lung linistit... Sad

p.s. trec azi le la un cunoscut. nu era acasa "-unde e?" "- a plecat sa testeze masina ca nu trage la deal... " Shocked (un astra de prin 95, cred)
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
The End.
Se pare ca am gasit si defectiunea. Un releu care comanda o electrovalva, care face trecerea benzina-gpl.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Deci presiune insuficienta in rampa. Felicitari pentru rezolvare.
  • xgender8k

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
felicitari, cinstiti-l pe cel care a gasit problema.
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Deci presiune insuficienta in rampa. Felicitari pentru rezolvare.

Mai degraba amestec fffff bogat. Benzina gaz si aer, normal ori benzina si aer ori gaz si aer.
Oricum, bine ca s-a rezolvat problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR