Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@ danutz

Pana la urma ai renuntat la ulei GM ?
Skip ads

  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
da,am renuntat la uleiul gm,acum merg pe castrol,desii nu cred 100% ca problema pe care am avut-o a fost din cauza uleiului,acum am 56 mii km si totul e in regula
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
tot de la draciile astea de camshaft acum nu mai face acel zgomot ci pur si simplu apare eroare
  • ferry79

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut si ma bucur ca nu sunt numai eu cu probleme desi era bine daca nu avea nimeni problema aceasta.

Pe scurt problema mea este descrisa Aici si un filmulet cu zgomotul este aici http://www.youtube.com/watch?v=qGsSQDnuLKE
Eu am Z18XER si am luat masina la 29000km din romania Revizia am facut-o la interval de 15000km cu ulei GM recomandat de service ESD.

Acum...problema mea a inceput din toamna, face din cand in cand si am aflat de curand daca scot mufa dinspre parbriz zgomotul dispare! Dupa aprox 2000km dupa ce a aparut problema la aprox 38000km am facut revizia si nestiind care era problema am pus tot GM nu stiu exact ce cod.
Acum am 45000km si ... merge cu zgomote dar...merge.

Cand scot mufele nu imi ramane nici un cod de eroare pe bord. Daca merg cu mufa aia scoasa oare ce se intampla? Am observat ca motorul functioneaza cu mufa scoasa dar...la relanti, nu stiu cum reactioneaza in mers.
Zgomotul la mine apare uneori la pornire direct, alteori doar in mers deci...schimbarea softului nu stiu daca ar ajuta dar sunt dispus sa o fac inainte sa inlocuiesc mufa.
Cum aflu ce versiune de soft am si care este ultima versiune disponibila pt Z18XER Astra H 2009?

Orice informatie pentru a rezolva problema pana sa schimb mufa este binevenita, nu de alta dar sa stim exact ce a dus la acest defect.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am sa va spun patania varului meu in ideea ca poate pentru unii dintre voi v-a fii folsitoare. Are un gtc luat de nou de la Di-Bas 2008 Z 18 XER. Primele semne pe care le-a avut au fost acele batai din zona distributiei si aprinderea martorului pe bord motorul avand 52k. Din spusele lui motorul nu mai tragea cum tebuie si isi marise consumul de carburant destul de consistent. S-a dus cu ea in service, i-au scimbat electrovalva de la distributie si problema a fost rezolvata fix un drum Bucuresti Constanta. Cand a vrut sa plece a doua zi, electromotorul n-a vrut sa mai invarta deloc motorul. Se auzea un clant si se stingeau becurile in bord ca si cum n-ar mai fi avut baterie. Cum bateria era noua ne-am gandit ca de vine e electromotorul si am chemat un electrician. A demonta piesa de pe masina si cand i-a facut proba STUPUOARE era perfect functional. A verificat cablajele si la fel. Totul functional. Dupa mai multe ore de invarteala pe langa masina a venit si verdictul MOTOR GRIPAT. Ce este de retinut, e faptul ca nu i s-a aprins martorul de presiune de ulei pe bord in timpul mersului sau ralanti. ,,Norocul lui,, daca se poate spune, a fost ca are cutie automata si nu a incercat s-o porneasca impinsa! .........Di-Bas-ul a trimis platforma de la Buc. au luat masina si au desfacut motorul. Problema era pompa de ulei care se blocase. De vina ar fii materialul din care a fost facuta, ulterior am aflat ca exista o nota de la GM prin care ii atentionau ca s-ar putea sa existe ceva probleme cu aceste pompe si implicit cu acele valve electro-hidraulice de pe axele cu came din cauza lipsei de presiune de ulei si implicit lubrifiere. Asadar nu mai blamati uleiul GM ca nu are nici o treaba. Motorul era foarte curat in interior toate piesele erau aurii si nu erau nici un fel de depuneri. Ce vreau sa subliniez, a fost faptul, ca desi masina era iesita din garanti de 1 an de zile, cei din service, pentru ca era client fidel si avea toate reviziile facute la ei, au suportat toate costurile cu platforma, manopera si inlocuirea pompei de ulei(piesa care nu e deloc ieftina). Impresia care mi-au facut-o a fost una deosebita si nu pot decat sa-i felicit pentru schimbarea de atitudine.
De atunci si pana acum a trecut aproape 1 an si a facut aproximativ 10k si nu are nici un fel de probleme cu masina.

Bafta
  • MarianS2008

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2011

  • Mesaj Privat
totolino82 a scris:Salutare,
Am rezolvat, am inlocuit cele doua piese, acum totul este ok. sper sa nu mai apara acel zgomot.

Salutare,
O rugaminte la voi, am fost cu masina la service opel, si au confirmat problema cu cele doua valve sau ce sunt ele, trebuie sa le inlocuiesc. Mi-au facut si un pret / bucata, 530lei TVA inclus, originale GM garantie 2 ani. Din mesajul lui danutz reise ca pe el l-au costat 450/ buc. Adica se poate sa se fi scumpit? sau service-ul unde am fost eu si-a pus un alt adaos? Aveti voi o recomandare, alternativa piese originale GM?
[/quote]


Salut,
Dupa tot acest timp, ti-a mai aparut zgomotul?si de curiozitate, bani pentru cele 2 valve ti-au luat?desi nu trebuia......
  • ferry79

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Chiar sunt si eu curios daca schimbarea celor doua valve a rezolvat problema zgomotului sau mai trebuie schimbat si altceva.
Eu am vb cu un tip de la Opel de pe Timisoarei si mi-a zis ca mai trebuie schimbat ceva nu mai retin ce si afacerea ajungea in jur de 1500ron dar asta abia dupa verificarea defectului:( .
Nu il cunosteam pe tip asa ca ... informatia trebuie luata ca atare. Preferabil sa auzim direct pe cei care au rezolvat problema.
  • Rachim

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o mica nelamurire legata de acesti 2 senzori. In urma cu ceva timp am avut problema descrisa in acest topic dupa care am scos acele site cum recomanda GM. Ce am observat si nu imi pare deloc ok este ca atunci cand scot mufa de la senzorul de evacuare imi da eroare iar cand o scot pe cea de la cel de admisie nu imi apare nici o eroare. Intreb asta pt ca de ceva timp am niste probleme cu mersul motorului si nu gasesc pe nimeni sa ii dea de cap.
  • MarianS2008

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ferry79 a scris:Chiar sunt si eu curios daca schimbarea celor doua valve a rezolvat problema zgomotului sau mai trebuie schimbat si altceva.
Eu am vb cu un tip de la Opel de pe Timisoarei si mi-a zis ca mai trebuie schimbat ceva nu mai retin ce si afacerea ajungea in jur de 1500ron dar asta abia dupa verificarea defectului:( .
Nu il cunosteam pe tip asa ca ... informatia trebuie luata ca atare. Preferabil sa auzim direct pe cei care au rezolvat problema.


Salutare,
Problema este ca service-urile stiu ce trebuie sa faca la acest defect INSA NU LE PASA, se fac ca nu stiu, insa in sistemul intern al service-urilor indica la codul de eroare P011, ca la copii mici, ce trebuie sa inlocuiasca cand le da acest defect. Pe langa acele 2 electrovalve sau actuatoare sau supape(nici ei nu stiu cum sa le mai denumeasca, cel putin in caietul meu de service sunt toate aceste 3 denumiri trecute, insa ele inseamna acelasi lucru, fiindca daca ar scrie aceeasi denumire de 3 ori la o piesa la fel, ar trebui sa imi schimbe masina, conform legii....si vorba aia....nu sunt deloc necunoscatorii ai legii...ca sa nu le zic altfel), mai trebuie inlocuite si cele 2 pinioane si cine mai stie ce piese or mai fi defecte......Atata timp cat mai multe masini fac acest defect e clar ca e defect de fabricatie, nu stiu ce asteapta cei de la OPEL....insa stiu un lucru: daca acest defect il au mai multe masini, daca in sistemul lor intern se spune clar ca trebuiesc inlocuite, rezulta ca bani pentru asa ceva nu ar trebui sa dai. Eu dupa cum ti-am scris si pe youtube (SMarian2011), am proces pe 12.04.2012 cu cei de la care am cumparat masina.
  • adi_iacob

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2008

  • Mesaj Privat
@MarianS2008
Totul se reduce la bani, dealerul roman cumpara masini asamblate in Polonia, intr-o facilitate de asamblare automatizata, dar piesele... de unde or fi ele oare? Am bantuit oleaca si forumuri straine si am intalnit tipi care au lucrat la Opel Belgia (Anvers mai exact, unde a fost fabricata Astra mea) si care au participat la training-ul polonezilor. Ulterior tipul a ramas somer datorita inchiderii fabricii din Anvers la sfarsitul lui 2009, ma intreb oare cum a supravietuit cea din Polonia, daca nu prin preturi competitive obtinute prin achizitia unor componente ieftine? Polonezii au salarii cat de cat competitive, de acolo nu puteau sa stranga cureaua ca doar in Polonia a inceput Revolutia lui Lech Walesa. Tare mi-e teama ca licitatia pentru fabricarea pieselor componente a mers pe principiul ... cel mai ieftin, cel mai bun... ca la noi. Poate aberez, poate sunt doar inventii de-ale mele, cosmare de om nebun, atunci cum explicati pretul standard de catalog la aceeasi masina cu aceleasi dotari la a mea achizitionata din Belgia undeva pe la 22.300 euro (vorbesc de iunie 2008 cand umblam dupa masina) iar una de la DiBAs pe la 18.500 TVA inclus? Basca dealerul roman e hapsan, pune adaosuri mai nesimtite decat cel de afara. Willems Mons de unde am achizitionat masina livra o medie de 3-4 masini noi pe zi catre clienti, avea propriul service (intins pe vreo 15 hectare de cladiri si hale de lucru, imi lua 5 minute sa-i dau ocol cu masina daca greseam intrarea, tot la ei am facut si mentenanta masinii) deci nu era un dealer de nisa, avea clienti destui deci rulaj de marfa sanatos.
Nu cred ca e uleiul de vina, am mai spus-o, baietii de acolo mi-au facut 2 schimburi cu ELF, ulei pe care personal il consider un ulei de incredere (masinile frantuzesti au motoare mai rafinate, trebuie sa recunosc dar si mai sensibile la consumabile) nu e benzina ca am venit inapoi in tara de aproape un an si nu am simtit o diferenta la mers (a crescut consumul, asta e, noi nu avem autostrazi). Pur si simplu calitatea componentelor lasa de dorit, iar conditiile de exploatare destul de vitrege de la noi accelereaza procentajul de nemultumiri, si pe buna dreptate.
  • Rachim

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu aceste valve( cu noul model, cod GM 12 35 299) deoarece am tot avut probleme cu eroarea 0014 si motorul nu tragea cum trebuie. Atasez msi jos o poza cu noul model de valva.

PS
De curios am facut si un test de compresie pt ca masian este pe GPL si am gasit asa
C1- 9,5, C2- 10, C3- 10,2, C4 - 10,1.
Ii rog pe cei care stiu sa imi spuna daca presunea pe cilindrul 1 este ok in conditiile in care Gm recomanda 10 - 11,5:1 .
Multumesc.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca prin alte tari se practica scoaterea acelor site maro si da rezultate. https://www.google.ro/search...WUP_QC4SzhAfCmYFA
Le-am scos si eu pentru ca facea zgomot 2 secunde dimineata la prima pornire. Se pare ca functioneaza, n-am mai auzit nimic de cand le-am scos. N-am gasit nicio depunere acolo, interiorul motorului e perfect curat. 68 000km, am folosit ulei GM si l-am schimbat la 10 000km.
  • Rachim

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Si eu am scos sitele si totul a fost ok cateva luni, apoi masina a inceput sa nu m.ai traga si au aparut si erorile
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu n-am avut erori, doar zgomotul la prima pornire.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sa mai lamurim putin problema ca nu prea au fost corecte informatiile postate.

Deci asa arata mecanismul:



Dupa cum se vede, sitele sunt pe iesirile uleiului din valva, si cele maro si cea neagra din capat. Sitele negre din capat nu trebuie sa culiseze. uleiul intra prin canalul din mijloc (fara sita) si iese prin cele din capete (cu site maro). In functie de pozitia pistonasului e reglat unghiul arborelui cu came. Uleiul se reintoarce in circuit prin sita neagra din capat. Eu am lasat-o la locul ei pe aia. Cele maro se scot.
Eu nu prea pricep de ce sa puna site pe iesirile din valva. Oricum, daca le scoti nu se strica valva pentru ca filtreaza uleiul care iese, nu care intra in valva.
Alta chestie destul de stupida mi se pare ca sitele alea maro oricum nu etanseaza perfect. Sunt din doua bucati si se imbina intre ele si nu se imbina etans.

Parerea mea e ca sitele alea maro obtureaza destul de tare fluxul de ulei incat la prima pornire dupa ce s-a scurs uleiul sa treaca 1-2 secunde pana se umplu vanele din pinioane cu ulei, de unde si zgomotul la pornire. Daca se umplu de mizerie pot produce o diferenta de presiune intre camerele din pinion cat sa dea eroare sau sa produca zgomot la relanti.
Daca solenoidul e blocat nu se explica de ce nu mai face zgomot cand scoti mufa. In momentul in care scoti mufa arcul muta pistonasele maxim spre solenoid.

O sa scriu aici daca reapare problema, dar mi se pare logica solutia cu scoaterea sitelor alea.
  • gooopo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Eu n-am avut erori, doar zgomotul la prima pornire.



Salut,

am si eu un GTC 2007 cu Z16XER cu aceeasi problema, zgomot de diesel. Am citit post-urile anterioare si m-au pus pe ganduri. Faza e ca la mine se aude cand si cand, mai ales la pornire si persista cateva minute, dar nu am absolut niciun cod de eroare.

E posibil?!
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Completare la ce am scris mai sus. Am mai gasit ceva legat de zgomotele astea:
http://vauxhall.workshop-ma...index.php?id=3028

Field Remedy: 2511
Subject: Engine A/Z/16/18XER - Rattling noise sometimes P0011 or P0014 stored, SVS on
Models: Engines: Option:
Astra-H 2008...2009,Zafira-B 2008...2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Complaint: Rattling noise from cylinderhead/camshaft area, sometimes SVS illuminated and P0011 or P0014 stored in ECU.
Cause: The filter element of the solenoid of the variable camshaft position breaks and blocks the oil channel.

Production: Modified solenoids with improved filter elements will be introduced soon.
Remedy:

Note:
For Insignia with engine A18XER please also refer to TSB 2487.

In case of customer complaint with:

- TC P0011 -->
remove the solenoid of the variable camshaft position
intake side
- TC P0014 -->
remove the solenoid of the variable camshaft position
exhaust side

Check both filter elements with a blunt tool see picture I, arrows.
Object Number: 10686048 Size: DEFAULT

At a solenoid with a broken filter element the filter element has to
be removed only. The filter element is not required after the run-in
period.

Note:
After repair the adaption values (selection ECU programming F5)
have to be reset.

FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 13 - No/Poor Function,14 - Noises or Vibrations
Trouble Code: P0011,P0014
  • bugzi

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2006 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2010

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Sa mai lamurim putin problema ca nu prea au fost corecte informatiile postate.

Deci asa arata mecanismul:



Dupa cum se vede, sitele sunt pe iesirile uleiului din valva, si cele maro si cea neagra din capat. Sitele negre din capat nu trebuie sa culiseze. uleiul intra prin canalul din mijloc (fara sita) si iese prin cele din capete (cu site maro). In functie de pozitia pistonasului e reglat unghiul arborelui cu came. Uleiul se reintoarce in circuit prin sita neagra din capat. Eu am lasat-o la locul ei pe aia. Cele maro se scot.
Eu nu prea pricep de ce sa puna site pe iesirile din valva. Oricum, daca le scoti nu se strica valva pentru ca filtreaza uleiul care iese, nu care intra in valva.
Alta chestie destul de stupida mi se pare ca sitele alea maro oricum nu etanseaza perfect. Sunt din doua bucati si se imbina intre ele si nu se imbina etans.

Parerea mea e ca sitele alea maro obtureaza destul de tare fluxul de ulei incat la prima pornire dupa ce s-a scurs uleiul sa treaca 1-2 secunde pana se umplu vanele din pinioane cu ulei, de unde si zgomotul la pornire. Daca se umplu de mizerie pot produce o diferenta de presiune intre camerele din pinion cat sa dea eroare sau sa produca zgomot la relanti.
Daca solenoidul e blocat nu se explica de ce nu mai face zgomot cand scoti mufa. In momentul in care scoti mufa arcul muta pistonasele maxim spre solenoid.

O sa scriu aici daca reapare problema, dar mi se pare logica solutia cu scoaterea sitelor alea.


Salut!
Am facut si eu (sau mai bine zis mi-a fost facut) ce a descris Cristidb+ca am scos si sitele cele negre din capatul valvelor la 70 mii km (evidentiate cu sageta rosie in poza lui).
Problema mea era ca era afisata eroarea P0014 iar dimineata la pornire facea un zgomot gen rontzaiala 1-3 secunde de la pornire dupa care disparea.
Mecanicul meu zice ca nu are treaba cu uleiul si ca problema este de fapt cu cele doua roti zimtate de la axele cu came care se ovalizeaza, de proaste ce sunt si devin galagioase la lipsa uleiului iar scoaterea sitelor faciliteaza ajungerea uleiului la ele (aceste valve avand rolul de a trmite uleiul cu presiune pe rotile zimtate). In plus el mai zice ca tot vom ajunge sa le schimbam caci problema se agraveaza in timp adica dupa inca cateva zeci de mii.
Imi pare rau ca n-am stiut exact unde trebuia umblat si cum trebuie facut caci o faceam eu acasa (este destul de simplu)...

Asa ca, daca aveti aceasta problema va pot arata eu ce-i de facut astfel sa scutiti banii de dat la mecanic, ramanand sa mergeti mergeti la o diagnosticare pentru stergerea erorii.
Numa' bine!
  • adi_iacob

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2008

  • Mesaj Privat
@bugzi
Schimba mecanicul ca mananca borsh cu furculita .... am auzit ceva prostii la viata mea dar roti dintate de la axul cu came ovalizate de proaste ce sunt ... astea sunt de categoria Gigi Becali mecanicul ... ce dracu, am avut Nubira2 inainte la Opel cu km. dati peste cap fara numar de samsar inainte s-o cumpar eu si in afara de o sonda labda care am bulit-o eu cu benzen prost si distributia schimbata ca nu aveam istoricul ei nu am schimbat nimic la masina aia, crede-ma, un twinport al dracu de reusit la fiabilitate, mai putin la consum. Un vecin de-al meu avea 340.000 de km cu o Nubira1 si nu s-au mai ovalizat rotile dintate, daramite la 70.000 la un Opel. Si daca merg fara ulei se uzeaza, dar nu se ovalizeaza, si daca se blocheaza lagarele axelor se rupe cureaua inainte de a se ovaliza ceva pe acolo
... pfui, ce perla de mecanic imi fu dat sa citesc. Eu as evita un mecanic de genul asta, sincer, as da peste el, nu pe la el...
  • bugzi

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2006 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Draga Adi_Iacob, sincer nici eu nu stiu ce sa mai cred... Problema asta am auzit-o iesind de pe gura a 2 mesteri ce au lucrat la GTT (recomandati) ca altfel daca o citeam pe forum cum ai facut tu acum, nici eu n-o credeam. Oricum nu aveam de gand sa fac o astfel de investitie (reparatie) pana ce nu ceream parerea mai multor priceputi in domeniu si oricum o faceam la reprezentanta si nu 'pe sant'.
Legat de afirmatia ta precum ca Astra e o masina fiabila nu pot decat sa nu fiu de acord. Eu o am de noua, 70.000 km si m-a cam suparat pana acum de cateva ori... Am avut Astra G multi km, VW golf la fel si un Seat ibiza dar niciuna nu m-a pus pe drumuri la service-uri si la scos bani din buzunar ca Astra H.
Saptamana viitoare am sa ma programez la o constatare la o alta reprezentanta Opel caci mai am o problema cu o eroare de senzor de temperatura sa vedem ce zic oamenii de acolo (si revin daca e cazul).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR