Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • cr0m

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,mi-am cumparat de curand un opel astra G caravan motor 1,6 benzina 16 valve din 2002 adus din germania masina are 130000 km
masina merge foarte bine nu intrerupe nu se ingatuie doar ca atunci cand o scot pe liber in afara localitati mi-se opreste motorul am facut un drum de constanta recent si mi-sa oprit de 2 ori la dus si de 4 ori la intors,am oprit pe dreapta am lasat-o cateva secunde i-am dat cheie si a pornit mentionez ca nu de fiecare data cand o scot pe liber se opreste motorul doar uneori inainte sa o cumpar am mers cu ea la un service a fost pusa pe tester mi-sa spus ca nu are nici o problema care ar fi cauza problemei?
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
cod motor?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
z16xe
incearca sa cureti clapeta acceleratie... gasesti pe forum tutorial
  • RaDuCu_CostEL

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu pateam asa la X16XEL si era un injector dus (gaza prea multa benzina avand un consum de 15-18% in oras si 10% afara).
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ai vreun martor aprins in bord? Gen masina cu cheia sau chek engine?
  • cr0m

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
nu imi ramane nici un bec aprins la bord cat despre consum am facut 1100 km cu 87 litri dintre care 200 km facuti in oras restul de 900 in exterior asta ar veni undeva la 7,9 l / 100 km cu aerul dat drumul si in exterior la o viteza de 130 km / h nu cred ca , consuma asa mult
  • olteanu1978

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Verifica furtunele de vacuum de la clapeta de acceleratie. Se poate sa fie vreunul scos sau cauciucul de pe ele spart.
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Supapa EGR e responsabila de oprirea motorului atunci cand ajunge in turatie de ralanti.
De obicei ramane inchisa si atunci masina nu are nici un simptom, merge bine (dar are aprins in bord ceck), dar poate sa ramana si deschisa si atunci se opreste motorul.
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Se poate continua de pe aici pe undeva.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=37322

O zi buna si drum intins!
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
EGR-ul este vinovat. Daca calci ambreiajul cand motorul are multe ture( ex: 3000 ), egr-ul nu apuca sa se inchida si intra gase arse in motor si se opreste. Il schimbi sau il cureti. Operatiunea de curatarea trebuie facuta reguat avand in vedere consumul de ulei al lui z16xe. Pe langa linku care care l-a dat cristian.capra , mai poti sa citesti si aici: https://www.clubopel.com/lin...12&highlight=
  • cr0m

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu daca ar fi egr-ul nu ar trebui sa mi-se aprinda bec ceva in bord mentionez ca inainte sa o cumpar a fost testata de o ruda apropiata care detine un service destul de mare si a zis ca nu ar avea nimic (masina merge impecabil nu intrerupe nu trepideaza cand o pornesc nu se ingtuie merge "ceas") am citit pe lincurile care le-ati postat mi-se pare un pic mai diferit la mine fata de ce problema aveau ei
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sa ma scuzi dar...nici pisica nu avea nimic inainte sa moara. Este irelevant ce ai gasit tu atunci la test - apropo....ce tester ai utilizat...pentru ca nu toate stiu opel - ar fi relevant un rezultat de la un test de acum.
  • cr0m

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
sunt de acord cu tine dar daca egr-ul este de vina nu zic ca nu este nu ar trebui sa ma avertizeze un bec in bord ?
nu ma pricep f tare la opel deasta am si cerut ajutorul
  • Daniel2772

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
In mod normal ar trebui....dar exista si ...anormalul....electric, ca si feedbac pentru calculatorul de injectie poate fi in parametrii de functionare...bec stins....mecanic, ca si influenta in mersul motorului poate avea simptomele prezentate de tine.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Hai sa iti zic cum e la mine: am masina de 2 ani, am mers cu ea 16000 de km, de 3 ori mi s-a oprit motorul in mers de atunci cand debraiam, o singura data am avut stocata eroare legata de egr, in rest NO DTC. La mine sigur este egr-ul pentru ca nu l-am curatat niciodata in 2 ani. Si EGR-ul e de preferat sa fie curatat regulat o data la doi ani la motoare cum avem noi, mancatoare de ulei.

Referitor la bec....cand pui contactu ramane aprins becul masinuta cu cheita si se stinge dupa ce pornesti motorul daca ai erori stocate. Daca nu ai erori stocate, se stinge in 2-3 secunde dupa ce pui contactu. Nu stiu daca asta e general valabil, dar asa se intampla la mine.

Este pe forum tutorial de curatat egr-ul daca vrei sa il faci singur sau te duci la un service sa il curete. Incearca intai sa il cureti sa vezi.

Ar fi de preferat sa faci si un test cu agrafa sa vezi ce erori ai stocate. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014

Cat ulei iti mananca motorul la 1000 de km ? z16xe e renumit pt consumul de ulei.

De exemplu, din linkurile acelea am ales un mesaj:

mihaiadrian a scris:@andi_cimpean: Era cineva pe aici pe forum care zicea ca pana nu a pus de la reprezentanta nu s-a rezolvat problema :

alxgudea a scris:No fiti atenti sa va spun ce s-a mai intamplat....

Mai mult de gura nevestei (careia i-am spus ca ea plateste daca ma duc degeaba..) m-am dus cu masina la reprezentanta Opel-Ecomax cerand un specialist in electronica (la care am intrat si i-am spus toata povestea dintr-un capat in altul) pentru a-mi confirma sau nu problema...e ecm sau ce dracu o fi...
ei bine, dupa jumatate de ora ma reintorc si domnul ala care e sef de service sau ce o fi (usor arogant la inceput) imi spune ca problema mea e egr-ul...ca l-au curatat si ca trebuie sa il schimb.

Va dati seama ca am sarit in sus si nu m-am abtinut si i-am spus ca egr-ul e schimbat de nici un an si ca nu are de ce sa fie ala...el imi spune ca o fi piesa de afretmarket si ca de iaia nu tine mai mult de 1 an (btw e pierburgh, adica ce era si originalul cred)..la intrebarea mea de ce valva de purjare nu merge el imi raspunde ca astea merg mana in mana si daca nu merge una nu merg mai multe si povestea cu "intra in avarie" etc

Dupa ce mi-a vazut omul mutra si vazand ca ii pun niste intrebari tintite ma intreaba ce sunt de meserie () Evil or Very Mad ii spun ca sunt medic veterinar si ca ma consider destul de documentat in problema (am impresia ca eu ii spuneam de coduri de eroare si el habar nu avea despre ce spuneam..) omul spune ca a observat ca stiu multe si ca ei raman la opinia ca e "egr-ul" care trebuie schimbat...cu unul original de la ei.... (zic eu malitios...6 milioane in magazin si 12 la voi? si culmea,omul confirma)....

Cert e ca am plecat de colo nu impacat, la final omul a incercat sa ma imbuneze, spunand ca totusi sa ei cred ca aia e...si ca sa ma duc sa vad cum merge masina.

Zis si facut, ma duc direct la iesirea din Cluj spre Oradea (acolo unde mi-au aparut matematic problemele) si incep si forjez..la 90 debraiez, nu se intampla nimic, la 100 la fel, la 110 la fel..ma intorc fac acelasi lucru..nimica, motorul mergea ok, repet de cel putin 4-5 ori si nimic...in zona nu pot merge mult cu viteza ca se intra imediat intr-un sat si e tare mult trafic..

Ma duc spre iesirea spre Zalau unde stiu ca e o portiune la lunga de "viteza" si forjez cum nu a mai fost forjata masina...debraieri repetate la 80, 90, 100, 110, 120 si mai mult nu am mai mers... am facut treaba de multe ori si masina a mers fara probleme.

Credeti-ma ca nu imi vine sa cred ca de la amaratul ala de egr sa fie asemenea probleme si mai ales faptul ca alti 2 mesteri nu au vazut sau nu au pus problema egr-ului....si va cer parearea voastra.....chiar asa sa fie?


Cred ca testul cel mai e bun e turare in 5000 de ture si apoi apasat ambreiajul ca sa scada brusc turatia motorului Smile

  • cr0m

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
rog pe cineva care a curatat EGR-ul sa imi spuna mai exact daca este o soluti anume cu,care se curata(spala) sau care este procedeul.si o poza daca se poate cu pozitia acestuia pe motor
  • olteanu1978

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Cel mai bine se curata cu WD-40, Loctite, sau diferiti solventi de la alte marci de renume. Se afla pozitionat la 25-30 cm de ECU, inspre compartimentul motor. E ca un cilindru metalic, cu o mufa neagra in cap. Este prins cu 2 suruburi T50, daca nu ma insel.
  • marcus24007

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema cu opritul in mers am avut-o si eu...
cu toate testele posibile si imposibile nu iesea nici o eroare. curata egr si degeaba. am fost la reprezentanta si pana la urma un nene mecanic mi-a spus ca nu stie ce are.
am plecat de acolo si la un service no - name din colt de strada am oprit sa vad ce zice si el.
dupa povestea mea o intrebare clara. filtru de benzina l-ai schimbat?
raspuns nu. Dute cumpara si scahimbal. zis si facut. cumparat pus .. si o mare surpriza ca masina nu se mai opreste.
incercati si voi sa schimbati fltru de benzina si vedeti dupa.
bafta.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu schimb filtru de benzina la 10.000 maxim 15.000 (impreuna cu restu filtrelor - aer, ulei, filtru ulei, polen). Cred ca e ceva de la sine inteles ca trebuie schimbat, e consumabil.

@marcus24007 : Multumim de mesaj. Bine de stiut pt cine nu schimba consumabilele. Totusi, cum am mai zis, EGR-ul e reponsabil cand se opreste motorul in mers la debraiere de la turatie mare. Asa se intampla si la tine ?
  • marcus24007

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Dap...exact la fel. tinand cont ca egr-ul era nou.
sincer am ramas un pic surprins cind nenea de la dibas mi-a spus ca nu astie ce are.
nu mi-a trecut prin cap si de filtru de benzina.
da dupa schimbare a mers fara probleme.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR