- cr0m
- OP
- 249 mesaje
- din 21 Aug 2012
- Astra 2008 Z17DTR
- Olt
cr0m
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutare,mi-am cumparat de curand un opel astra G caravan motor 1,6 benzina 16 valve din 2002 adus din germania masina are 130000 km
masina merge foarte bine nu intrerupe nu se ingatuie doar ca atunci cand o scot pe liber in afara localitati mi-se opreste motorul am facut un drum de constanta recent si mi-sa oprit de 2 ori la dus si de 4 ori la intors,am oprit pe dreapta am lasat-o cateva secunde i-am dat cheie si a pornit mentionez ca nu de fiecare data cand o scot pe liber se opreste motorul doar uneori inainte sa o cumpar am mers cu ea la un service a fost pusa pe tester mi-sa spus ca nu are nici o problema care ar fi cauza problemei?
masina merge foarte bine nu intrerupe nu se ingatuie doar ca atunci cand o scot pe liber in afara localitati mi-se opreste motorul am facut un drum de constanta recent si mi-sa oprit de 2 ori la dus si de 4 ori la intors,am oprit pe dreapta am lasat-o cateva secunde i-am dat cheie si a pornit mentionez ca nu de fiecare data cand o scot pe liber se opreste motorul doar uneori inainte sa o cumpar am mers cu ea la un service a fost pusa pe tester mi-sa spus ca nu are nici o problema care ar fi cauza problemei?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- RaDuCu_CostEL
- **
- 248 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bacau
RaDuCu_CostEL
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- cr0m
- OP
- 249 mesaje
- din 21 Aug 2012
- Astra 2008 Z17DTR
- Olt
cr0m
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
- olteanu1978
- **
- 191 mesaje
- din 16 Aug 2012
- Vectra 2006 Z19DTH
- Olt
olteanu1978
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Se poate continua de pe aici pe undeva.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=37322
O zi buna si drum intins!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=37322
O zi buna si drum intins!
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
EGR-ul este vinovat. Daca calci ambreiajul cand motorul are multe ture( ex: 3000 ), egr-ul nu apuca sa se inchida si intra gase arse in motor si se opreste. Il schimbi sau il cureti. Operatiunea de curatarea trebuie facuta reguat avand in vedere consumul de ulei al lui z16xe. Pe langa linku care care l-a dat cristian.capra , mai poti sa citesti si aici: https://www.clubopel.com/lin...12&highlight=
- cr0m
- OP
- 249 mesaje
- din 21 Aug 2012
- Astra 2008 Z17DTR
- Olt
cr0m
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
din cate stiu eu daca ar fi egr-ul nu ar trebui sa mi-se aprinda bec ceva in bord mentionez ca inainte sa o cumpar a fost testata de o ruda apropiata care detine un service destul de mare si a zis ca nu ar avea nimic (masina merge impecabil nu intrerupe nu trepideaza cand o pornesc nu se ingtuie merge "ceas") am citit pe lincurile care le-ati postat mi-se pare un pic mai diferit la mine fata de ce problema aveau ei
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- cr0m
- OP
- 249 mesaje
- din 21 Aug 2012
- Astra 2008 Z17DTR
- Olt
cr0m
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Daniel2772
- **
- 61 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Zafira 2001 z16xe
- Buzau
Daniel2772
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Hai sa iti zic cum e la mine: am masina de 2 ani, am mers cu ea 16000 de km, de 3 ori mi s-a oprit motorul in mers de atunci cand debraiam, o singura data am avut stocata eroare legata de egr, in rest NO DTC. La mine sigur este egr-ul pentru ca nu l-am curatat niciodata in 2 ani. Si EGR-ul e de preferat sa fie curatat regulat o data la doi ani la motoare cum avem noi, mancatoare de ulei.
Referitor la bec....cand pui contactu ramane aprins becul masinuta cu cheita si se stinge dupa ce pornesti motorul daca ai erori stocate. Daca nu ai erori stocate, se stinge in 2-3 secunde dupa ce pui contactu. Nu stiu daca asta e general valabil, dar asa se intampla la mine.
Este pe forum tutorial de curatat egr-ul daca vrei sa il faci singur sau te duci la un service sa il curete. Incearca intai sa il cureti sa vezi.
Ar fi de preferat sa faci si un test cu agrafa sa vezi ce erori ai stocate. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Cat ulei iti mananca motorul la 1000 de km ? z16xe e renumit pt consumul de ulei.
De exemplu, din linkurile acelea am ales un mesaj:
Referitor la bec....cand pui contactu ramane aprins becul masinuta cu cheita si se stinge dupa ce pornesti motorul daca ai erori stocate. Daca nu ai erori stocate, se stinge in 2-3 secunde dupa ce pui contactu. Nu stiu daca asta e general valabil, dar asa se intampla la mine.
Este pe forum tutorial de curatat egr-ul daca vrei sa il faci singur sau te duci la un service sa il curete. Incearca intai sa il cureti sa vezi.
Ar fi de preferat sa faci si un test cu agrafa sa vezi ce erori ai stocate. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Cat ulei iti mananca motorul la 1000 de km ? z16xe e renumit pt consumul de ulei.
De exemplu, din linkurile acelea am ales un mesaj:
mihaiadrian a scris:@andi_cimpean: Era cineva pe aici pe forum care zicea ca pana nu a pus de la reprezentanta nu s-a rezolvat problema :
Cred ca testul cel mai e bun e turare in 5000 de ture si apoi apasat ambreiajul ca sa scada brusc turatia motorului
alxgudea a scris:No fiti atenti sa va spun ce s-a mai intamplat....
Mai mult de gura nevestei (careia i-am spus ca ea plateste daca ma duc degeaba..) m-am dus cu masina la reprezentanta Opel-Ecomax cerand un specialist in electronica (la care am intrat si i-am spus toata povestea dintr-un capat in altul) pentru a-mi confirma sau nu problema...e ecm sau ce dracu o fi...
ei bine, dupa jumatate de ora ma reintorc si domnul ala care e sef de service sau ce o fi (usor arogant la inceput) imi spune ca problema mea e egr-ul...ca l-au curatat si ca trebuie sa il schimb.
Va dati seama ca am sarit in sus si nu m-am abtinut si i-am spus ca egr-ul e schimbat de nici un an si ca nu are de ce sa fie ala...el imi spune ca o fi piesa de afretmarket si ca de iaia nu tine mai mult de 1 an (btw e pierburgh, adica ce era si originalul cred)..la intrebarea mea de ce valva de purjare nu merge el imi raspunde ca astea merg mana in mana si daca nu merge una nu merg mai multe si povestea cu "intra in avarie" etc
Dupa ce mi-a vazut omul mutra si vazand ca ii pun niste intrebari tintite ma intreaba ce sunt de meserie () ii spun ca sunt medic veterinar si ca ma consider destul de documentat in problema (am impresia ca eu ii spuneam de coduri de eroare si el habar nu avea despre ce spuneam..) omul spune ca a observat ca stiu multe si ca ei raman la opinia ca e "egr-ul" care trebuie schimbat...cu unul original de la ei.... (zic eu malitios...6 milioane in magazin si 12 la voi? si culmea,omul confirma)....
Cert e ca am plecat de colo nu impacat, la final omul a incercat sa ma imbuneze, spunand ca totusi sa ei cred ca aia e...si ca sa ma duc sa vad cum merge masina.
Zis si facut, ma duc direct la iesirea din Cluj spre Oradea (acolo unde mi-au aparut matematic problemele) si incep si forjez..la 90 debraiez, nu se intampla nimic, la 100 la fel, la 110 la fel..ma intorc fac acelasi lucru..nimica, motorul mergea ok, repet de cel putin 4-5 ori si nimic...in zona nu pot merge mult cu viteza ca se intra imediat intr-un sat si e tare mult trafic..
Ma duc spre iesirea spre Zalau unde stiu ca e o portiune la lunga de "viteza" si forjez cum nu a mai fost forjata masina...debraieri repetate la 80, 90, 100, 110, 120 si mai mult nu am mai mers... am facut treaba de multe ori si masina a mers fara probleme.
Credeti-ma ca nu imi vine sa cred ca de la amaratul ala de egr sa fie asemenea probleme si mai ales faptul ca alti 2 mesteri nu au vazut sau nu au pus problema egr-ului....si va cer parearea voastra.....chiar asa sa fie?
Mai mult de gura nevestei (careia i-am spus ca ea plateste daca ma duc degeaba..) m-am dus cu masina la reprezentanta Opel-Ecomax cerand un specialist in electronica (la care am intrat si i-am spus toata povestea dintr-un capat in altul) pentru a-mi confirma sau nu problema...e ecm sau ce dracu o fi...
ei bine, dupa jumatate de ora ma reintorc si domnul ala care e sef de service sau ce o fi (usor arogant la inceput) imi spune ca problema mea e egr-ul...ca l-au curatat si ca trebuie sa il schimb.
Va dati seama ca am sarit in sus si nu m-am abtinut si i-am spus ca egr-ul e schimbat de nici un an si ca nu are de ce sa fie ala...el imi spune ca o fi piesa de afretmarket si ca de iaia nu tine mai mult de 1 an (btw e pierburgh, adica ce era si originalul cred)..la intrebarea mea de ce valva de purjare nu merge el imi raspunde ca astea merg mana in mana si daca nu merge una nu merg mai multe si povestea cu "intra in avarie" etc
Dupa ce mi-a vazut omul mutra si vazand ca ii pun niste intrebari tintite ma intreaba ce sunt de meserie () ii spun ca sunt medic veterinar si ca ma consider destul de documentat in problema (am impresia ca eu ii spuneam de coduri de eroare si el habar nu avea despre ce spuneam..) omul spune ca a observat ca stiu multe si ca ei raman la opinia ca e "egr-ul" care trebuie schimbat...cu unul original de la ei.... (zic eu malitios...6 milioane in magazin si 12 la voi? si culmea,omul confirma)....
Cert e ca am plecat de colo nu impacat, la final omul a incercat sa ma imbuneze, spunand ca totusi sa ei cred ca aia e...si ca sa ma duc sa vad cum merge masina.
Zis si facut, ma duc direct la iesirea din Cluj spre Oradea (acolo unde mi-au aparut matematic problemele) si incep si forjez..la 90 debraiez, nu se intampla nimic, la 100 la fel, la 110 la fel..ma intorc fac acelasi lucru..nimica, motorul mergea ok, repet de cel putin 4-5 ori si nimic...in zona nu pot merge mult cu viteza ca se intra imediat intr-un sat si e tare mult trafic..
Ma duc spre iesirea spre Zalau unde stiu ca e o portiune la lunga de "viteza" si forjez cum nu a mai fost forjata masina...debraieri repetate la 80, 90, 100, 110, 120 si mai mult nu am mai mers... am facut treaba de multe ori si masina a mers fara probleme.
Credeti-ma ca nu imi vine sa cred ca de la amaratul ala de egr sa fie asemenea probleme si mai ales faptul ca alti 2 mesteri nu au vazut sau nu au pus problema egr-ului....si va cer parearea voastra.....chiar asa sa fie?
Cred ca testul cel mai e bun e turare in 5000 de ture si apoi apasat ambreiajul ca sa scada brusc turatia motorului
- cr0m
- OP
- 249 mesaje
- din 21 Aug 2012
- Astra 2008 Z17DTR
- Olt
cr0m
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
- olteanu1978
- **
- 191 mesaje
- din 16 Aug 2012
- Vectra 2006 Z19DTH
- Olt
olteanu1978
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2012
- Mesaj Privat
- marcus24007
- **
- 167 mesaje
- din 14 Mar 2008
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
marcus24007
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat
Aceeasi problema cu opritul in mers am avut-o si eu...
cu toate testele posibile si imposibile nu iesea nici o eroare. curata egr si degeaba. am fost la reprezentanta si pana la urma un nene mecanic mi-a spus ca nu stie ce are.
am plecat de acolo si la un service no - name din colt de strada am oprit sa vad ce zice si el.
dupa povestea mea o intrebare clara. filtru de benzina l-ai schimbat?
raspuns nu. Dute cumpara si scahimbal. zis si facut. cumparat pus .. si o mare surpriza ca masina nu se mai opreste.
incercati si voi sa schimbati fltru de benzina si vedeti dupa.
bafta.
cu toate testele posibile si imposibile nu iesea nici o eroare. curata egr si degeaba. am fost la reprezentanta si pana la urma un nene mecanic mi-a spus ca nu stie ce are.
am plecat de acolo si la un service no - name din colt de strada am oprit sa vad ce zice si el.
dupa povestea mea o intrebare clara. filtru de benzina l-ai schimbat?
raspuns nu. Dute cumpara si scahimbal. zis si facut. cumparat pus .. si o mare surpriza ca masina nu se mai opreste.
incercati si voi sa schimbati fltru de benzina si vedeti dupa.
bafta.
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu schimb filtru de benzina la 10.000 maxim 15.000 (impreuna cu restu filtrelor - aer, ulei, filtru ulei, polen). Cred ca e ceva de la sine inteles ca trebuie schimbat, e consumabil.
@marcus24007 : Multumim de mesaj. Bine de stiut pt cine nu schimba consumabilele. Totusi, cum am mai zis, EGR-ul e reponsabil cand se opreste motorul in mers la debraiere de la turatie mare. Asa se intampla si la tine ?
@marcus24007 : Multumim de mesaj. Bine de stiut pt cine nu schimba consumabilele. Totusi, cum am mai zis, EGR-ul e reponsabil cand se opreste motorul in mers la debraiere de la turatie mare. Asa se intampla si la tine ?
- marcus24007
- **
- 167 mesaje
- din 14 Mar 2008
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
marcus24007
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat