Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • PATRICK

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sal tuturor! Am un Vectra B 2001, 1.6 benzina. De curand am o problema cu ... acceleratia. Imi moare in timp ce merg asta dupa ce imi apare in bord martorul, msina cu cheia. Am pus-o pe tester si mi-a dat 7 erori, apoi am dus-o la Opel Erebus Bucuresti. Acolo mi-a sters erorile si mi-a curatat mufa de acceleratie, iar eu in prealabil am curatat EGR-ul, clapeta de acceleratie si toate mufele cu senzori. Mi-au dat-o spunand ca e ok si nu am mers 500m si martorul s-a aprins din nou iar pedala de acceleratie a cedat din nou, fara ca motorul sa se opreasca ca de obicei. Am dus-o inapoi si mi-au zis imediat a-2a zi caci cablajele de la computer au pini oxidati si se misca si mi-au zis sa le schimb, costul fiind de 1000 ron, dar nu imi garantau ca masina va fi ok sau ca martorul nu se va mai aprinde in bord. Sincer sa fiu cei de la Opel nu mi s-au parut asa profesionisti cum credeam. Masina merge normal doar ca dupa ce mi se aprinde in bord martorul la putin timp imi cedeaza si padala de acceleratie. Daca cineva ma poate ajuta cu ceva sfaturi in cazul asta va rog sa ma ajutati cu un mesaj. Cat de curand am sa merg sa inlocuiesc cablajele cu unele second sa vad dc se schimba ceva si va tin la curent.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ar fi bine daca ai posta codul de eroare.
Posibil sa ai probleme cu ECU. Motorul de 1,6 e renumit pt. problema asta si pt. consumul mare de ulei.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
pini oxidati inseamna motor spalat cu presiune. Ce ai fi vrut sa zica cei de la service? Rezolva mai intai problema asta apoi se mai cerceteaza
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Poate fi ECU stricat. Fiind montate pe motor, de la caldura si vibratii, se mai strica.Il reconditionezi la cineva care pricepe, mare grija cui il duci, sau il schimbi. Daca il duci cuiva care nu se pricepe devine irecuperabil si nici macar sa iei mapa de el sa o pui pe alt ecu nu o sa mai poti. Aceeasi problema am avut si eu, si multi altii cu z16xe, la mine de exemplu a mai fost odata reconditionat inaintea mea. ECU isi da seama ca sunt probleme la legatura eletrica dintre el si pedala, si iti taie pedala(nu mai functioneaza) si intra intr-o stare de eroare(limp mode) - ramai cu motorul pornit dar nu mai poti sa accelerezi. Eu dupa ce am schimbat ECU, am scapat partial si de p0230, am scapat complet de P1530 ( cupla compresorul cand avea el chef ) si cred(nu sunt sigur inca, tre sa ma uit mai atent pe schema electrica sa vad daca e o legatura) si de problema cu valoarea la temperatura exterioara ( care o cam lua in balarii si care acum vad ca afiseaza bine)

Problema nu e de la pinii din exterior ai ECU-ului, ci in interiorul lui nu se mai fac niste contacte.

Gasesti aici de citit: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=26008 ( probabil acest thread o sa fie lipit in linkul care ti l-am dat .). Vezi daca problema ta cu acceleratia se regaseste in acel link.

Iar referitor la egr: E frecvent la z16xe sa necesite curatare egr-ul datorita consumului de ulei. In general, motorul se opreste cand faci debraiere(calci ambreiajul) si ai multe ture (3000 de exemplu), egr-ul nu apuca sa se inchida cand motorul ajunge la relanti, intra gaze arse in motor si se opreste, gasesti aici de citit: https://www.clubopel.com/vie...12&highlight= . Ai facut bine ca ai curatat egr-ul, daca problema se repeta si dupa ce reconditionezi ECU-ul / schimbi ECU-ul, o sa trebuiasca sa schimbi egr-ul.
  • PATRICK

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sal din nou! Maine merg la o alta diagnosticare dar am observat ceva. Martorul in bord imi apare imediat ce motorul atinge temperatura de 90 grade si la ceva timp, nu imediat ma lasa si acceleratia. Si un alt lucru important e ca daca e mai racoare se intampla sa nu se opreasca deloc dar martorul e in bord.
Ma gandesc ca poate fi unul di senzorii de la admisie sau cel ce reda calculatorului temperatura motorului Rolling Eyes ... Oricum va multumesc baieti pentru sfaturile voastre si va tin la curent cu ce imi va spune maine la diagnoza. sper sa gasesc problema Sad
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi intri in limp mode (p1550) ..se pare ca ai o lipitura care cedeaza la cald ..posibil in ECU
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
ce erori aveai?Masoara senzorul temperatura apa asa pentru inceput.Asa cum au zis colegi mai sus e posibil sa te lase ecu.Ai conexiuni dezlipite pe pini care duc la injectoare sau input temperatura motor.Atunci cand se opreste motorul si nu se mai tureaza , scoate mufa de la senzorul temperatrura apa ( ventilatorul o sa porneasca instantaneu) si vezi daca ,totul merge normal.Atunci cant nu vrea sa se tureze mai trebuie sa vezi daca ai masa pe firele de la injectoare.Treaba nu e asa complicata cum pare, e in faza incipienta.Mai tarziu o sa faca si mai des si tot timpul asa.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Asa e, mai tarziu nici 20 km nu o sa mai mearga fara sa te lase.
  • PATRICK

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sal din nou baietzi! sunt norocos, am rezolvat treaba. Ce crede-ti ca ma gasit? la senzorul de la clapeta de acceleratie sau la mufa care intra in clapeta de acceleratie senzorul de acolo nu avea masa sau nu facea masa, ideea e ca nu functiona in parametrii normali. Mi-au verificat toti senzorii sa vada parametrii in care tre sa lucreze si se pare ca am fost oarecum norocos ca nu a fost vreo problema directa cu ECU. Mi-a mai ramas o eroare ce indica senzorul de la axa cu came, dar baiatul ce s-a ocupat mi-a spus ca daca turometrul trece peste 4000 rpm, cand o turezi sau o fortezi in trafic eroarea e oarecum falsa, acea eroare trebuia sa limiteze turometrul la 4000 ture, dar ca trebuie curat si el. Am iesit 20 min in trafic si totul a fost ok, si am condus aproape toata ziua am condus si totul e bine pana acum. Multumesc tuturor pentru sfaturi si un sfat pentru toti cei ce avem vreo problema este ca e bine sa faceti o diagnosticare cu cineva care stie intr-adevar, ne ajuta la portofel. Recomand baietzii de la centrul de diagnosticare de la Bobocica, langa Real Vitan.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR