duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
salut
am si eu un opel astra g cu motor 1.6 16v z16xep din noiembrie 2007,avand 105000km ,de 2 ani i am pus si instalatie de gaz,si de vreo 3 saptamani porneste foare greu ,dau si cate 30 min la automat sa porneasca,intr un final am fost la service ul opel din arges,si au constatat ca este ecu de la motor,calculatorul defect ,au zis ca 99% este calculatorul,a verificat pompa de benzina care este ok,bujiile,compresia,bobina de inductie ,si au ajuns sa verifice rampa de injectoare sa vada cum arunca si nu dadeau de loc benzina,bujiile sunt uscate chir dupa 10 min de dat la automat,dar dupa ce porneste motorul merge ca si cand ar nou si trage ,merge perfect,
daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat,sau cum pot sa rezolv si eu problema,sau cu un ecu sa il probez
mersi
am si eu un opel astra g cu motor 1.6 16v z16xep din noiembrie 2007,avand 105000km ,de 2 ani i am pus si instalatie de gaz,si de vreo 3 saptamani porneste foare greu ,dau si cate 30 min la automat sa porneasca,intr un final am fost la service ul opel din arges,si au constatat ca este ecu de la motor,calculatorul defect ,au zis ca 99% este calculatorul,a verificat pompa de benzina care este ok,bujiile,compresia,bobina de inductie ,si au ajuns sa verifice rampa de injectoare sa vada cum arunca si nu dadeau de loc benzina,bujiile sunt uscate chir dupa 10 min de dat la automat,dar dupa ce porneste motorul merge ca si cand ar nou si trage ,merge perfect,
daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat,sau cum pot sa rezolv si eu problema,sau cu un ecu sa il probez
mersi
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
pai incearca si pe gaz .pe benzina masoara tensiunea care vine in mufa de la fiecare injector.Daca ai 12 ( parca) intermitent si benzina in rampa ai cu o presiune de peste 2 bari atunci injectoarele sunt infundate , daca pe mufe nu ai tensiune atunci verifica cablaria de la injectoare la ecu si in cele din urma poti sa zici ca e ecu asta in lipsa unor coduri de eroare
duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Pai incearca pe gaz.Trebuie sa mearga daca ai instalatie secventiala.Nu ramane decat sa cumperi ecu , repari ecu , sunt colegi pe forum sau gasesti pe google ateliere (preturi piperate) sau pot incerca si eu.Am reusit doua pompe de injectie si un ecu la un 1.6 colegi de forum, binenteles moca.Deci nu am prea multa experienta pe ecu dar pot incerca
Ultima modificare făcută de andrei_alik la Mar 21 Aug, 2012 12:21 pm, modificat de 2 ori în total
Ultima modificare făcută de andrei_alik la Mar 21 Aug, 2012 12:21 pm, modificat de 2 ori în total
duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
am inteles ,atunci poate ne intalnim si reusim ceva sa facem sau sa ne dam seama exact de la ce este ,inca o chestie dimineata cand ii dau la automat ii dau de cateva ori mai lung si da sa porneasca ,si nu porneste ,mai o las ii mai dau si dupa multe incercari o ia ,mecanicii de la opel au zis ca se incalzeste tare calculatorul si de aceia o ia ,dar ciudat etse ca dupa ce merg 10-20km si o opresc la un interval de timp scurt ii dau din nou la automat si o ia mai repede ,chir de multe ori la sfert ,dar e foare nasol cu datul mult la automat ca se poate duce si electromotorul si bateria si altele ,dar si dupa ce porneste merge foarte bine motorul
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
duna85
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2012
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Pai este destul de clar , daca nu vine masa pe injector inseamna cu ECU nu da comanda. Acum depinde de ce nu da comanda. Ar trebui verificate:
- camshaft-ul (senzorul de la arborii cu came)
-fa urmatoarea chestie, pornesti pe benzina (altfel nici n-ai cum la rece) mergi cu ea , treci pe gaz iar inainte de oprire treci inapoi pe benzina si o lasi sa mearga putin 10-20 sec .Dupa aceea vezi cum porneste dimineata.Posibil ECU gaz dereglat putin iar acesta sa zapaceasca ECU motor ( ECU e capabil sa invete parametri dupa reset , si in functie de ei regleaza management-ul de aia se zice "cum o inveti asa o ai").
-ECU (posibil lipituri pe modul injectie).
Astea ar fi de verificat DACA cablajul este ok , trebuie verificat continuitatea la masa nu numai daca ai 12 V ...adica verificata masa din mufa ECU sa fie continua pana in mufa injector.Daca e Ok verifici cele de mai sus.
Daca pornea la a 2 a sau a 3 a cheie intra in calcul si EGR-ul blocat pe deschis ,nu e obligatoriu sa dea eroare pentru asa, dar cum tu zici ca dai juma de ora la automat ar fi cam exclus sa fie el.De la EGR porneste mai greu , inecat dar porneste.
Oricum parerea mea ca ECU este defect, este pus intr-o zona in care se incinge foarte mult.Aceeasi problema si la Y17DT de crapa mereu.
- camshaft-ul (senzorul de la arborii cu came)
-fa urmatoarea chestie, pornesti pe benzina (altfel nici n-ai cum la rece) mergi cu ea , treci pe gaz iar inainte de oprire treci inapoi pe benzina si o lasi sa mearga putin 10-20 sec .Dupa aceea vezi cum porneste dimineata.Posibil ECU gaz dereglat putin iar acesta sa zapaceasca ECU motor ( ECU e capabil sa invete parametri dupa reset , si in functie de ei regleaza management-ul de aia se zice "cum o inveti asa o ai").
-ECU (posibil lipituri pe modul injectie).
Astea ar fi de verificat DACA cablajul este ok , trebuie verificat continuitatea la masa nu numai daca ai 12 V ...adica verificata masa din mufa ECU sa fie continua pana in mufa injector.Daca e Ok verifici cele de mai sus.
Daca pornea la a 2 a sau a 3 a cheie intra in calcul si EGR-ul blocat pe deschis ,nu e obligatoriu sa dea eroare pentru asa, dar cum tu zici ca dai juma de ora la automat ar fi cam exclus sa fie el.De la EGR porneste mai greu , inecat dar porneste.
Oricum parerea mea ca ECU este defect, este pus intr-o zona in care se incinge foarte mult.Aceeasi problema si la Y17DT de crapa mereu.
crycu
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- penaurelian
- *
- 1 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Astra 2007 Z16XEP
- Bucuresti
penaurelian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
salut. ai reusit sa rezolvi problema?
si eu am exact aceeasi problema/masina si nu reusesc sa gasesc o solutie. am fost la mai multi mecanici si testere si nimeni nu a reusit sa imi spuna exact unde este problema. coincidenta face ca si masina mea este din 2007 si tot de 2 ani am pus gaz pe ea. la mine a inceput cu mici erori pe bord in special bobina de inductie(schimbata de 3 ori pana acum). dar de ceva timp masina a inceput sa o ia razna. la plecare aproape ca termin bateria, in primele 15 min de mers dimineata imi moare motorul de fiecare data cand iau piciorul de pe acceleratie, pana se incalzeste si intra si gazul. apoi nu mai e problema. te rog, daca ai gasit problema spune-mi si mie, poate reusesc sa mai fac ceva. merci .
si eu am exact aceeasi problema/masina si nu reusesc sa gasesc o solutie. am fost la mai multi mecanici si testere si nimeni nu a reusit sa imi spuna exact unde este problema. coincidenta face ca si masina mea este din 2007 si tot de 2 ani am pus gaz pe ea. la mine a inceput cu mici erori pe bord in special bobina de inductie(schimbata de 3 ori pana acum). dar de ceva timp masina a inceput sa o ia razna. la plecare aproape ca termin bateria, in primele 15 min de mers dimineata imi moare motorul de fiecare data cand iau piciorul de pe acceleratie, pana se incalzeste si intra si gazul. apoi nu mai e problema. te rog, daca ai gasit problema spune-mi si mie, poate reusesc sa mai fac ceva. merci .