- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
Mandula
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2006
- Mesaj Privat
Sa va povestesc si eu experienta nefericita legata de acest subiect.
Masina este o Astra Classic Z14XEP, 93.600 km, an fabr. 2005, noua.
S-a rupt in mers axa cu came (evacuare), fara niciun fel de preaviz - mentionez ca masina a fost exploatata normal in toata perioada, fara turari excesive, niciodata peste 5500, extrem de rar de cateva ori peste 4000, fiind condusa prudent si preventiv. Nicio problema pana la acest incident.
Cauzele exacte nu au putut fi determinate, dar e probabil sa fie cele descrise anterior de ceilalti forumisti. Cei de la service mi-au confirmat ca acest motor XEP a mai manifestat aceasta problema, pe Astra si Corsa, au existat rechemari etc (eu nu auzisem, dar acest topic si o cautare rapida pe net au reconfirmat asta - din pacate am cautat doar acum, postfactum).
Cert e ca reparatia a implicat:
- inlocuire axa came evacuare (originala GM - doar ei o fac, trebuie importata=5 zile, nu prea se gaseste pe stocuri). Pret (in finctie de service) 1800-2300 lei
- inlocuire kit distributie integral. Pret (in functie de service) 600-1100 lei
- inlocuire ulei si filtru
- inlocuire 3 tacheti - din cauza asta, initial neremediata, masina se auzea la relanti ca un diesel, avea variatii de turatie, desi testerul indica functionare perfecta in parametri - problema ce a fost discutata pe acest topic. Fluxul de aer la admisie devenea inconstant (vant, unghi, pozitie flux aer, etc), tachetii fiind necorespunzatori, de unde variatiile si zgomotul, desi motorul in sine functiona normal. Pret cca 150 - 300 lei (in reprezentanta s-ar fi inlocuit direct toti tachetii, inclusiv culbutorii, se pare ca pretul acestor inlocuiri singur era de 3200 lei).
- manopera
Asadar cca 800-900 EUR cu totul. De remarcat ca serviceul nu e in Bucuresti, unde probabil costurile ar fi crescut, si evident nu la reprezentanta/dealer.
Asadar, atentie mare celor ce detin masini cu aceste motoare... recomandabil verificari "paranoice" de suruburi samd, pentru a preveni necazurile.
Masina este o Astra Classic Z14XEP, 93.600 km, an fabr. 2005, noua.
S-a rupt in mers axa cu came (evacuare), fara niciun fel de preaviz - mentionez ca masina a fost exploatata normal in toata perioada, fara turari excesive, niciodata peste 5500, extrem de rar de cateva ori peste 4000, fiind condusa prudent si preventiv. Nicio problema pana la acest incident.
Cauzele exacte nu au putut fi determinate, dar e probabil sa fie cele descrise anterior de ceilalti forumisti. Cei de la service mi-au confirmat ca acest motor XEP a mai manifestat aceasta problema, pe Astra si Corsa, au existat rechemari etc (eu nu auzisem, dar acest topic si o cautare rapida pe net au reconfirmat asta - din pacate am cautat doar acum, postfactum).
Cert e ca reparatia a implicat:
- inlocuire axa came evacuare (originala GM - doar ei o fac, trebuie importata=5 zile, nu prea se gaseste pe stocuri). Pret (in finctie de service) 1800-2300 lei
- inlocuire kit distributie integral. Pret (in functie de service) 600-1100 lei
- inlocuire ulei si filtru
- inlocuire 3 tacheti - din cauza asta, initial neremediata, masina se auzea la relanti ca un diesel, avea variatii de turatie, desi testerul indica functionare perfecta in parametri - problema ce a fost discutata pe acest topic. Fluxul de aer la admisie devenea inconstant (vant, unghi, pozitie flux aer, etc), tachetii fiind necorespunzatori, de unde variatiile si zgomotul, desi motorul in sine functiona normal. Pret cca 150 - 300 lei (in reprezentanta s-ar fi inlocuit direct toti tachetii, inclusiv culbutorii, se pare ca pretul acestor inlocuiri singur era de 3200 lei).
- manopera
Asadar cca 800-900 EUR cu totul. De remarcat ca serviceul nu e in Bucuresti, unde probabil costurile ar fi crescut, si evident nu la reprezentanta/dealer.
Asadar, atentie mare celor ce detin masini cu aceste motoare... recomandabil verificari "paranoice" de suruburi samd, pentru a preveni necazurile.
sconckss
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Toti dealerii trebuiau sa recheme anul trecut cred ca prin septembrie sau octombrie, masinile echipate cu aceste motoare pt problemele la axele cu came.
Nu au facut-o pt ca suntem in Romania.
Dar cine si-a schimbat vreo axa cu came in service si are factura poate cere recuperarea banilor delerului de unde sa cumparat masina. Nu integral dar o parte din ei . Nu stiu sigur cat dar tot este ceva.
Pt cei care nu au avut probleme inca va puteti duce la sigur peste ei pt verificare gratis a acestei probleme
Nu au facut-o pt ca suntem in Romania.
Dar cine si-a schimbat vreo axa cu came in service si are factura poate cere recuperarea banilor delerului de unde sa cumparat masina. Nu integral dar o parte din ei . Nu stiu sigur cat dar tot este ceva.
Pt cei care nu au avut probleme inca va puteti duce la sigur peste ei pt verificare gratis a acestei probleme
Malkos
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1,4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Malkos
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1,4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2011
- Mesaj Privat
Dancuciureanu iti multumesc mult pentru raspuns
Un coleg a fost chemat in service ,banuiesc cu o problema asemanatoare ,el are un Astra h cu 1,4 twinport (2005).Am sunat la service(Rucom)si mi-au spus ca masina mea este ok si nu trebuie rechemata in service.Specific ca am un Astra classic 1,4 twinport 2007 .Sa vedem ce-o mai fi !
Cu respect!
Un coleg a fost chemat in service ,banuiesc cu o problema asemanatoare ,el are un Astra h cu 1,4 twinport (2005).Am sunat la service(Rucom)si mi-au spus ca masina mea este ok si nu trebuie rechemata in service.Specific ca am un Astra classic 1,4 twinport 2007 .Sa vedem ce-o mai fi !
Cu respect!
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
sconckss
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
leprone
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2010
- Mesaj Privat
uitandu-ma la masina unei cunostinte, am constat o chestie care-mi da batai de cap...
masina este din 2002, motor 1200, parca z12xe, adusa recent din afara. se auzea lantul de distributie (cam prea tare!), dar statea in relanti frumos, fara sa anunte alte probleme, se tura normal. motorul nu avea alte sunete suspecte sau mers neregulat! becurile in bord erau cuminti.
dar cand scot busonul de la ulei, axa cu came de pe evacuare era curata si prezenta urme adanci de uzura (prag de aprox. 1 mm intre suprafata unde calca tachetul si exteriorul camei).
cum se face ca mersul motorului era normal?
masina este din 2002, motor 1200, parca z12xe, adusa recent din afara. se auzea lantul de distributie (cam prea tare!), dar statea in relanti frumos, fara sa anunte alte probleme, se tura normal. motorul nu avea alte sunete suspecte sau mers neregulat! becurile in bord erau cuminti.
dar cand scot busonul de la ulei, axa cu came de pe evacuare era curata si prezenta urme adanci de uzura (prag de aprox. 1 mm intre suprafata unde calca tachetul si exteriorul camei).
cum se face ca mersul motorului era normal?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
geimsbond- Suspendat
- 248 mesaje
- din 09 Mar 2012
- Suceava
geimsbond- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Treaba cu suruburile care se desfac e defect de fabricatie. Treaba e ca nu au degresat filetul in chiulasa, surubul si cuplul de strangere a fost dupa ureche sau cine stie ce scule decalibrate or fi fost. La modelul vechi XE mai putine cazuri fata de XEP unde abunda. Informatia asta e pe forum inainte de a fi publicata de Opel pentru toti muritorii, posibil sa fi fost informari dar la care posesorii/interesatii sa nu fi avut acces.
Mai exista si alte cauze dar fiind top secret inca nu sunt info la liber, un mecanic cu experienta isi da seama
Mai exista si alte cauze dar fiind top secret inca nu sunt info la liber, un mecanic cu experienta isi da seama
Am citit tot si normal ca acum ma macina intrebarea: la X10XE,au existat problemele semnalate aici?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Stefan I
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2016
- Mesaj Privat
Saluatre,, oameni buni! De unde cumpar si eu suruburile de la cuzineti(cele cu cap torx)? Mentionez ca detin un z12xe si se auzea un zgomot de bataie. Am desfacut capacul, era foarte murdar capacul de la condes+ plus garnitura care am schimbat-o. Problema e ca am vrut sa strang suruburile de la cuzineti si surpriza nici unul nu era suficient de strans. Am strans de cateva ori dar parca tot mai trebuiesc. Problema e ca am rupt un surub dar nu din cauza ca am strans prea tare Ci pur si simplu s-a rupt(poate am miscat ciudat de cheie), iar acum as vrea sa le cumpar pe toate noi si sa dau cu pasta de blocare. Am sunat pe la magazine de piese auto si au zis ca nu au. O sa mai caut si luni(sambata si duminica in craiova nu prea sunt deschise ))). Sper sa o rezolv, daca nu in parcare o lasa.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
mchereja
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2017
- Mesaj Privat
Salut, am mers și eu cu CORSA mea de 1.2 la schimbat distribuția, am sunetul acela de diesel dupã ce se încãlzește motorul. Problema e cã m-au sunat de la service cã am uzurã mare la axele cu came, și ar trebui sã le schimb. Costã 400 de lei bucata. De la ce ar fi uzura asta? Mașina merge bine, trage acceptabil, pornește ușor și are relanti bun.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat