Ma confrunt de cateva zile cu problema ¨masinuta cu cheia¨
Simptomele sunt urmatoarele:
-plec diminieata cand e racoare afara si oricat as merge si indiferent de ¨stilul¨de mers nu se aprinde martorul.
-ma intorc in jur de orele 18ºº cand e mai cald afara si dupa aproximativ 15 min de mers mi-se parinde martorul. Uneori se mai stinge singur, alteori ramane si masina pierde din putere, cred ca intra in ¨safe-mode¨
Cand nu se singe singur iau contactul in mers si apoi il pun iarasi si martorul un timp nu mai apare.
Ciudat e faptul ca se aprinde atunci cand masina e in sarcina. (e putin deal dar nu mare....)
Am observat ca prin oras nu mi.se intampla deloc, si am incercat si stilul normal si sportiv prin oras, dar nu se aprinde.
Prin oras, temperatura apei ajunge pana la 97ºC , odata am vazut si 98ºC si abia atunci intra ventilatorul, si apa scade imediat pana la 91-92ºC
In afara, cand urc cu masina si se parinde martorul apa are undeva la 92ºC.
Ce ar putea fi ? EGR ul l.am curatat, nu era murdar...trebuie doar sa schimb filtrul de motorina, care nu e schimbat de vre.o 70k km .
Cu OPCOM-ul mi.a iesit eroarea B1016-00 Vehicle Indentification Number Not Programmed.
E singura eroare care nu s.a putut sterge, celelalte care erau de la becuri arse si altele fara mare importanta s-au sters.
ce e de facut ?
Multumesc tuturor !
salutare ! revin !
mi-am luat ELM 327 cu bluetooth+Torque de pe Market.
acestea sunt rezultatele dupa unele teste ¨LA RELANTI¨
nu am avut timp sa ies sa fac probe in mers.
saptamana viitoare am sa fac si in mers....
Am citit pe forum despre aceasta erroare si aceleasi simptome, si DACA nu sunt furtune....si ce se poate vedea cu ¨ochiometrul¨, atunci 80% sanse sa fie se ELECTROVALVA turbo.
oricum va tin la curent....
Drumuri bune !
(Edwin, parerea ta conteaza )
GATA ! AM REZOLVAT! Si asta datorita lui EDWIN, și ii mulțumesc pe aceasta cale!
Deci la eroarea P0234 la mine a fost Electrovalva turbo.
Mi-a dat Edwin o schita de motor, unde e situata aceasta electrovalva turbo,am localizat-o,am dat-o jos sa iau codul de pe ea si am suflat-o cu un compresor de aer inainte sa o pun la loc. Trebuia sa o pun la loc sa merg sa cumpar alta. Dar pe drum ....surpriza: masina nu mai facea figuri, becul nu s-a mai aprins.
Am exploatat-o prin aceleasi locuri unde mereu se aprindea martorul si masina trage de rupe, in conditiile in care mi-se aprindea in 50km de cel putin 3 ori. Am doua zile de cand am ¨suflat¨ electrovalva si nu am probleme.
Daca in curand se mai aprinde martorul, am sa o schimb. La opel costa 168€. Codul piesei la Opel este 860411
Acces la electrovalva nu poti sa ai decat daca urci masina pe rampa,la modelul meu: z17dth
Aici este situata:
Asa arata:
Eu am bagat jet puternic de aer pe acele doua orificii. Simti cum un pistonas...sau ceva asemanator lucreaza atunci cand bagi aer.
Se da jos cu o tubulara criket de 10, prinsa in 2 suruburi.
Schita de la edwin:
Edwin inca o data multumesc. Cred ca am scutit multi bani...datorita tie si forum-ului.
Sanatate tuturor si Drumuri Bune.