- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
danbarcer - a scris ca merege de Cielo.
Eu am patit-o in felul urmator:
Am reusit sa il dau jos de pe masina - contactul inca mergea dar dadea semne de blocare.
Dupa ce l-am scos si l-am bibilit - uns, rezolvat cu rotunjirea stiftului spate a urmat partea cea mai grea remontarea, dat find faptul ca aveam ceva verturi uzate. Cu chiu cu vai am reusit si am trecut de zona unde se blocheaza verturile in canal. Am bagat stiftul, asigurat bine si ma pregateam sa-l pun pe masina.
Zic: Hai sa-l mai probez odata inainte sa-l montez pe masina sa vedem cum lucreaza. Scot cheia afara - bag cheia si CIUCIU -nu se mai invartea - a ramas blocat - noroc ca nu l-am bagat pe masina......mare noroc
Acum ca sa il desfac din nou am dat o gaura in carcasa ca sa pot extrage stiftul de blocare din spate si l-am desfacut. Problema este ca nu mai am carcasasa remontez la loc.
Am fost la magazin de piese Cielo si am cerut contact - seamna dar nu rasare.... adica cel de Cielo mai are o aripa care se poate indeparta prin taiere si slefuire ( chestie simpla) - dar cea mai grava deosebire este ca axul care trebuie sa ajunga la contactorul electric este mai scurt.
Asta pe probate in magazin cu contactul vechi langa cel nou.
Deci practic cu un contact de Cielo nu pot decat sa obtin o camasa - corpul de contact - butucul sa il pastrez pe al meu....la 70 lei - eu zic ca nu merita..... Mai caut.....
Are cineva un corp de contact de Vectra B - 2001?
nu incercati cu plastelina sau poxipol ca nu merge - grosimea peretelui este mica si nu tine plomba. Ar trebui incarcat cu sudura - polizat cu freza si extreior si interior - multa munca si rezultat indoielnic.....
Eu am patit-o in felul urmator:
Am reusit sa il dau jos de pe masina - contactul inca mergea dar dadea semne de blocare.
Dupa ce l-am scos si l-am bibilit - uns, rezolvat cu rotunjirea stiftului spate a urmat partea cea mai grea remontarea, dat find faptul ca aveam ceva verturi uzate. Cu chiu cu vai am reusit si am trecut de zona unde se blocheaza verturile in canal. Am bagat stiftul, asigurat bine si ma pregateam sa-l pun pe masina.
Zic: Hai sa-l mai probez odata inainte sa-l montez pe masina sa vedem cum lucreaza. Scot cheia afara - bag cheia si CIUCIU -nu se mai invartea - a ramas blocat - noroc ca nu l-am bagat pe masina......mare noroc
Acum ca sa il desfac din nou am dat o gaura in carcasa ca sa pot extrage stiftul de blocare din spate si l-am desfacut. Problema este ca nu mai am carcasasa remontez la loc.
Am fost la magazin de piese Cielo si am cerut contact - seamna dar nu rasare.... adica cel de Cielo mai are o aripa care se poate indeparta prin taiere si slefuire ( chestie simpla) - dar cea mai grava deosebire este ca axul care trebuie sa ajunga la contactorul electric este mai scurt.
Asta pe probate in magazin cu contactul vechi langa cel nou.
Deci practic cu un contact de Cielo nu pot decat sa obtin o camasa - corpul de contact - butucul sa il pastrez pe al meu....la 70 lei - eu zic ca nu merita..... Mai caut.....
Are cineva un corp de contact de Vectra B - 2001?
nu incercati cu plastelina sau poxipol ca nu merge - grosimea peretelui este mica si nu tine plomba. Ar trebui incarcat cu sudura - polizat cu freza si extreior si interior - multa munca si rezultat indoielnic.....
danbarcer
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat cu butucul in sensul ca am luat un butuc de la Topran - se potriveste perfect numai ca cheile sunt de tot rahatul - urate rau - unde m-am obisnuit cu cheile originale care aveau si lama lata si carcasa cu un design deosebit.
M-a mancat putin, am scos si butucul nou din carcasa sa vad daca inauntru este identic si - tare m-am bucurat - seamana perfect.
Singura diferenta la cel de topran - este ca acea lamela de care se plang multi ca aluneca in jos este mai mica, nu este de latimea celei originale - eu am vrut sa fac un schimb - una cu cealalta si n-a mers.
Nici sa scot cheia sa-mi sara verturile n-am avut curaj, asa ca l-am montat repejor la loc si l-am suit pe masina.
A intrat perfect - s-a integrat perfect si isi face treaba minunat. Se simte ca este piesa noua, se invarte altfel cheia in contact.
Deocamdata il pastrez sa imi fac treaba cu masina si cand ii va veni randul voi repara si butucul original.
Daca afla cineva vreo sursa de procurare a verturilor noi - este binevenit sa ne spuna si noua.
Ca idee - a-si putea desface butucul de la haion si a-si putea schimba verturile din acesta cu verturile din butucul de contact. In felul acesta obtin un butuc impecabil. Binenteles ca trebuie refacuta si cheia - o cheie noua este altceva
M-am gandit la varianta asta , deoarece de cand am masina (2008) - nu am deschis porbagajul cu cheia decat de 2 ori - si nu cred ca cei dinainte sa se fi omorat sa fi facuta asta....deci ca si concluzie - butucul, respectiv verturile de la broasca porbagajului sunt aproape noi - ce zic aproape - impecabile.....N-am dreptate?
M-a mancat putin, am scos si butucul nou din carcasa sa vad daca inauntru este identic si - tare m-am bucurat - seamana perfect.
Singura diferenta la cel de topran - este ca acea lamela de care se plang multi ca aluneca in jos este mai mica, nu este de latimea celei originale - eu am vrut sa fac un schimb - una cu cealalta si n-a mers.
Nici sa scot cheia sa-mi sara verturile n-am avut curaj, asa ca l-am montat repejor la loc si l-am suit pe masina.
A intrat perfect - s-a integrat perfect si isi face treaba minunat. Se simte ca este piesa noua, se invarte altfel cheia in contact.
Deocamdata il pastrez sa imi fac treaba cu masina si cand ii va veni randul voi repara si butucul original.
Daca afla cineva vreo sursa de procurare a verturilor noi - este binevenit sa ne spuna si noua.
Ca idee - a-si putea desface butucul de la haion si a-si putea schimba verturile din acesta cu verturile din butucul de contact. In felul acesta obtin un butuc impecabil. Binenteles ca trebuie refacuta si cheia - o cheie noua este altceva
M-am gandit la varianta asta , deoarece de cand am masina (2008) - nu am deschis porbagajul cu cheia decat de 2 ori - si nu cred ca cei dinainte sa se fi omorat sa fi facuta asta....deci ca si concluzie - butucul, respectiv verturile de la broasca porbagajului sunt aproape noi - ce zic aproape - impecabile.....N-am dreptate?
danbarcer
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ideea cu butucul de la portbagaj este aproape geniala ! ramane de vazut cat de compatibile sunt cele doua si cum ar merge facut schimbul intre ele... eu , unul , nu folosesc niciodata cheia la portbagaj/haion si la o adica se poate pune cu usurinta un actuator cu un buton in bord pt deschiderea portbagajului...ar fi o solutie avantajoasa , decat sa schimbi butucul si sa umbli cu doua chei dupa tine...eu am scos plasticul de pe cheia veche si am facut o gaura pe lamela ca sa o pot agata langa cealalta cheie si sa nu ocupe mult spatiu , dar tot este incomoda !
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
incet incet imi pregatesc "temele" - vreau sa imi iau cheie - si apoi sa ma inham la demontare/montare.
Pana una, alta o sa postez cateva poze cu verturile - poate se afla de unde putem lua - ar fi mut mai usor - ideea este ca aceste verturi sunt numerotate - iar combinatile intre numere dau profilul cheii.
De exemplu vertul inscriptionat cu nr 2 este identic cu al tau - are aceasi taietura inclinata - deci practic daca ai cumpara un vert nou ar fi parfum....
Pana una, alta o sa postez cateva poze cu verturile - poate se afla de unde putem lua - ar fi mut mai usor - ideea este ca aceste verturi sunt numerotate - iar combinatile intre numere dau profilul cheii.
De exemplu vertul inscriptionat cu nr 2 este identic cu al tau - are aceasi taietura inclinata - deci practic daca ai cumpara un vert nou ar fi parfum....
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
danbarcer
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
danbarcer
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2007
- Mesaj Privat
daca insisti,da-mi voie sa te asigur era al lui original , nu era umblat pe acolo...iar singura diferenta intre unul de cielo si asta de Opel este (daca ai fi citit ce s-a scris mai sus!?!) o aripioara/ureche , pe care eu am "rezolvat-o" simplu , cu un patent ! iar axul care intra in partea de plastic (contactor) era la fel ca lungime cu cel vechi... precizez ca am scos si mecanismul care blocheaza volanul inainte de a monta alt butuc...preventiv...pt ca am patit beleaua la tara , in curte inainte sa plec la drum , dupa ce am pornit motorul si am dat sa ies pe poarta! s-a blocat totul,si volan si cheie,a trebuit sa-i iau borna sa opresc motorul ... si m-am gandit ca daca se bloca volanul pe sosea nu mai era deloc amuzant , asa ca l-am rezolvat in stil romanesc si l-am dat afara de tot , merge masina si fara el....
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
danbarcer a scris:Ideea cu butucul de la portbagaj este aproape geniala ! ramane de vazut cat de compatibile sunt cele doua si cum ar merge facut schimbul intre ele... eu , unul , nu folosesc niciodata cheia la portbagaj/haion si la o adica se poate pune cu usurinta un actuator cu un buton in bord pt deschiderea portbagajului...ar fi o solutie avantajoasa , decat sa schimbi butucul si sa umbli cu doua chei dupa tine...eu am scos plasticul de pe cheia veche si am facut o gaura pe lamela ca sa o pot agata langa cealalta cheie si sa nu ocupe mult spatiu , dar tot este incomoda !
Geniala - negeniala - m-am incumetat si am dat jos butucul porbagajului. Ma rog - intreagul mecanism - ca sa pot vedea mai bine cum se poate scoate butucul. Cam greu - mi se pare ! Destul de alambicat - nu am vrut sa merg prea departe - m-am rezumat la cat am putut demonta. Ca sa scot integral butucul din mecanism - trebuia sa desfac o siguranta subtire ca o sarmulita- cred....destul de incomod de extras - cred ca montajul in fabrica se face cu presa calda....
Eu postez totusi niste imagini sa va edificati si voi. Acum ce sa spun - nu am vrut sa merg mai departe sa il deteliorez si sa raman fara butuc la porbagaj. Dar subiectul ramane deschis - daca fac rost de un butuc de porbagaj chiar nasol mai studiez si trec la treaba.
Oricum ca sa il desfaci - un lucru este sigur: TREBUIE decapsulat capacelul de inox care tine claputa ce acopera gaura de cheie. Acest butuc nu are comunicare prin spate - el se extrage prin fata ca sa poti ajunge la verturi.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am reusit intre tipm sa "repar" butucul original. Am ajustat verturile, astfel incat sa se poata rasucii cheia - am facut proba totul este ok.Acum nu-mi ramane decat sa vad cum pot face ca aceea gaura din carcasa sa fie astupata. Ori carcasa noua, ori sudura cu aluminiu. Daca stiam ca este asa complicat mai bine taiam boltul sau stiftul acela. Intamplarea face ca ulterior sa gasesc un stift nichelat identic. Dar stiti cum este zicala: Da-mi mintea cea de pe urma........
- deleted-20935
- *
- 4 mesaje
- din 26 Jul 2008
deleted-20935
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salutari!
Acum 3 zile am avut si eu problema asta. Masina a stat toata ziua in soare si cand sa plec acasa.... pauza. Cheia nu se invartea in butucul de contact. Ea a mai tot stat in soare [de 3 ani si 10 luni de cand am luat-o] si nu mi-a facut probleme. Treaba e ca in ultima saptamana am rotit cam greu cheia in contact, in cateva cazuri. Dupa ce mi s-a urcat sangele la cap si mi-au trecut prin cap numai ganduri negre [s-ai dau foc, s-o vand, rabla etc.] am sunat niste amici. Nimeni nu stia de asa ceva. Am mers acasa, am luat cheia de rezerva, nimic. Am fost la magazin am luat lubrifiant, nimic. Deja ma gandeam ca-mi trebuie platforma. Partea proasta ca era parcata aiurea, de-a curmezisul in parcare, si ar fi trebuit sa o traga din lateral. Volanul era blocat.
Pana la urma am plecat acasa fara ea. Seara am citit p-aici si m-am dumirit cum se deblocheaza volanul. Mii de multumiri lui mariano care a explicat in detaliu cum se deblocheaza volanul.
Azi am fost la service la Di-bas. Mi-au luat 158 lei ca sa-l repare. Mi-au zis ca asta e o problema la Astra G, ca la caldura se dilata verturile din butuc, care nu sunt perfecte la margini si, astfel, se blocheaza. Nu au facut decat sa slefuiasca foarte fin acele verturi. Mi s-a zis ca de acum nu se va mai intampla niciodata [am intrebat cat ma tine reparatia ]. Cred ca a duta cam 30 de minute.
Acum 3 zile am avut si eu problema asta. Masina a stat toata ziua in soare si cand sa plec acasa.... pauza. Cheia nu se invartea in butucul de contact. Ea a mai tot stat in soare [de 3 ani si 10 luni de cand am luat-o] si nu mi-a facut probleme. Treaba e ca in ultima saptamana am rotit cam greu cheia in contact, in cateva cazuri. Dupa ce mi s-a urcat sangele la cap si mi-au trecut prin cap numai ganduri negre [s-ai dau foc, s-o vand, rabla etc.] am sunat niste amici. Nimeni nu stia de asa ceva. Am mers acasa, am luat cheia de rezerva, nimic. Am fost la magazin am luat lubrifiant, nimic. Deja ma gandeam ca-mi trebuie platforma. Partea proasta ca era parcata aiurea, de-a curmezisul in parcare, si ar fi trebuit sa o traga din lateral. Volanul era blocat.
Pana la urma am plecat acasa fara ea. Seara am citit p-aici si m-am dumirit cum se deblocheaza volanul. Mii de multumiri lui mariano care a explicat in detaliu cum se deblocheaza volanul.
Azi am fost la service la Di-bas. Mi-au luat 158 lei ca sa-l repare. Mi-au zis ca asta e o problema la Astra G, ca la caldura se dilata verturile din butuc, care nu sunt perfecte la margini si, astfel, se blocheaza. Nu au facut decat sa slefuiasca foarte fin acele verturi. Mi s-a zis ca de acum nu se va mai intampla niciodata [am intrebat cat ma tine reparatia ]. Cred ca a duta cam 30 de minute.
cn5691
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2006
- Mesaj Privat
cn5691
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
adialba
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
johnc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua dragi colegi,
Ieri am patit-o si eu cu contactul. L-am scos, reconditionat , totul bine pana aici. Problema este cum reintroduc boltul din capatul butucului inapoi. Butucul contactului intra pe acea camasa metalica (nr. 1 in poza),iar in capat trebuie fixat un bolt(nr. 2 in poza). Nu reusesc deloc sa introduc boltul ala (nr. 2 in poza atasata). La mine contactul nu se roteste decat 180 de grade. Multumesc anticipat pentru orice sugestie.
Ieri am patit-o si eu cu contactul. L-am scos, reconditionat , totul bine pana aici. Problema este cum reintroduc boltul din capatul butucului inapoi. Butucul contactului intra pe acea camasa metalica (nr. 1 in poza),iar in capat trebuie fixat un bolt(nr. 2 in poza). Nu reusesc deloc sa introduc boltul ala (nr. 2 in poza atasata). La mine contactul nu se roteste decat 180 de grade. Multumesc anticipat pentru orice sugestie.