Lun 02 Jul, 2012 8:47 pm
Am de aproximativ un an un E46, 320d-150cp, 6 trepte, 2004. Cand l-am condus prima oara mi-a scapat un "uau!". Pozitia la volan e una incredibila. Puterea motorului plus tractiunea spate face toti banii. Are o dinamica "interesanta". La inceput am fost si eu circumspect in ceea ce priveste siguranta pe drumuri cu zapada, insa DSC-ul isi face foarte bine treaba. La viteze decente e destul e greu sa-l scoti de pe trasa. Daca nu esti teribilist se comporta ca o masina cu tractiune fata, stabila si docila. Evident ca electronica din DSC are limitele ei. DSC-ul se poate dezactiva pentru mai mult "fun".
Ca fiabilitate poate fi pe alocuri peste alte marci, dar nu exceleaza. Ca si costuri de intretinere e ceva mai scumpa. Inevitabil, au si ele problemele lor specifice, unele cu rezolvari facile altele mai putin facile. BMW sta foarte bine la calitatea materialelor (mult peste Opel) si solutile tehnice mult mai elaborate (si evident, mai scumpe). Insonorizarea m-a dat pe spate. Dau doar un exemplu, bun si rau in acelasi timp: difuzoarele nu comunica cu volumul interior al portierelor, adica nu exista decupaj in tabla pentru difuzor. Difuzorul rezoneaza doar cu volumul creat de tapiteria portierei... ceea ce e de rau pentru sunet, in schimb, insonorizarea in habitaclu e mult mai buna si, in plus, vecinii nu-si vor da seama cat de tare e urla Gutza-Putza in masina ta. Un efect e faptul ca portiera este foarte grea.
Caroserie galvanizata - va rugini destul de greu spre imposibil, suspensie destul de rigida (brate turnate, din aluminiu).
Inainte de E46 am avut un Astra G, 1.7dti-75cp... deci trecerea la 150cp a fost cam... dura.
Consecinte: BMW-ul te schimba ca om, incepand de la talpa piciorului drept.
Consecinte nefaste: poti sa ai doctorat pe bune, invariabil esti judecat ca un cocalar.
In caz de accident, stiristele de la TV iti vor denumi masina: "bolidul de lux".
Ultima modificare facuta de djtaotao la Lun 02 Jul, 2012 8:49 pm