momentan nu am cumparat nimic, ma documentez si-mi fac lista de cumparaturi...pretul al piesele alea de noi le stiu ca am cerut niste oferte sa-mi dau seama la ce sa ma astept.
Cu compresorul am inteles. practic e ON/OFF, simplu..... am vazut ca exista si compresoare cu "capacitate variabila" ("variable displacement" era termenul), practic in functie de nevoi ajusteaza volumul de freon. Ce nu mi-am dat seama, e in functie de ce (si cum) se controleaza acest volum al compresorului....in fine...fineturi, nu voi folosi asa ceva
.
Ce recomanzi, catre ce compresor (de la ce masina) sa ma orientez? Practic imi trebuie flansa de montaj vertical. Am curea trapezoidala acum, faza aiurea e ca probabil va trebui sa-mi montez fulii duble daca pun si consumatorul asta suplimentar. Asta mai studiez.
Tot legat de compresor, conteaza tipul de agent frigorific folosit? In ce masura afecteaza capacitatea cilindrica a compresorului ?
Spuneai ceva despre senzorii de presiune. Care e rolul lor? adica unde anume transmit ca e presiunea prea mare/joasa? la un computer, sau la o alta componenta electromecanica. Din ce imi imaginez, senzorii astia inchid sau deschid valva de expansiune. E corect?
Legat de valva de expansiune ce stii? cum se dimensioneaza/alege? ce "parametri" are?
Vaporizatorul nu-l integrez in aeroterma masinii...sau nu la modul in care sa desfac bordul si sa inlocuiesc aeroterma existenta deja. Am 2 variante in cap:
a) montez vaporizatorul in torpedou, confectionez o cutie ptr el cu un racord flexibil pe unde sa sufle aerul...racordul flexibil il "racordez" la tubul principal din masina (imediat dupa aeroterma originala), astfel as sufla aerul rece exact prin gurile de ventilatie ale masinii. Cand pornesc AC-ul opresc aeroterma masinii (care ar sufla doar aer cald). Un dezavantaj ar fi ca pierd spatiul de stocare din torpedou.... trecem peste asta...
b) montez vaporizatorul in cotier (am loc). Partea aiurea e ca trebuie traseul mai lung (conductele). Trebuie sa montez in cotiera niste guri de ventilatie, aia nu e problema. Marele dezavantaj la solutia asta e ca nu voi putea orienta prea bine gurile de ventilatie, vor sufla practic doar catre bordul masinii/parbriz si catre in spate. Sa zicem ca cei de pe bancheta din spate vor avea avantajul ca pot beneficia de niste guri orientabile si ptr ei va fi OK...ptr sofer si pasagerul din dreapta fluxul de aer poate fi directionat doar catre coaste sau catre bordul masinii...in fine... studiem...
Condensatorul/radiatorul de AC imi da momentan batai de cap... masina e dotata in fata cu 2 radiatoare deja (cel de apa si intercoler-ul). Nu prea as vrea sa obstructionez intercoolerul cu inca un radiator in fata. Eventual sa folosesc unul mai mic ca dimensiuni, obstructionez doar partial intercoolerul. Ar mai fi varianta sa montez radiatorul orizontal, undeva sub masina (intre lonjeroanele sasiului si cardan/etc... In varianta asta as avea loc din plin ptr montaj si alte fantezii, dar e vorba despre o masina de teren...iti dai seama ca la primul bolovan abordat aiurea am spart totul pe acolo... trebuie musai ceva scut de protectie...scutul nu e o problema, in schimb daca pun scut nu mai am debit/flux de aer ptr racire suficient... sus pe masina nu e o optiune (il dau de toate crengile plus ca strica aspectul masinii)...
Trebuie sa mai studiez cat de mare trebuie sa fie radiatorul ptr volumul de aer care trebuie racit (sa zicem cam 3mc asa rotund)....de asemenea cam ce capacitatea trebuie sa aibe compresorul ptr a raci volumul respectiv.
@florin_tuning4ever: topic-ul asta se doreste a fi o discutie daca vrei sa adaptezi sau sa montezi o instalatie de AC pe o masina care nu e dotata cu asa ceva. problema ta probabil ca este discutata pe topic-ul de reparatii/probleme ptr instalatii AC.