Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@alinmuresan: multumesc mult

momentan nu am cumparat nimic, ma documentez si-mi fac lista de cumparaturi...pretul al piesele alea de noi le stiu ca am cerut niste oferte sa-mi dau seama la ce sa ma astept.

Cu compresorul am inteles. practic e ON/OFF, simplu..... am vazut ca exista si compresoare cu "capacitate variabila" ("variable displacement" era termenul), practic in functie de nevoi ajusteaza volumul de freon. Ce nu mi-am dat seama, e in functie de ce (si cum) se controleaza acest volum al compresorului....in fine...fineturi, nu voi folosi asa ceva
.
Ce recomanzi, catre ce compresor (de la ce masina) sa ma orientez? Practic imi trebuie flansa de montaj vertical. Am curea trapezoidala acum, faza aiurea e ca probabil va trebui sa-mi montez fulii duble daca pun si consumatorul asta suplimentar. Asta mai studiez.
Tot legat de compresor, conteaza tipul de agent frigorific folosit? In ce masura afecteaza capacitatea cilindrica a compresorului ?

Spuneai ceva despre senzorii de presiune. Care e rolul lor? adica unde anume transmit ca e presiunea prea mare/joasa? la un computer, sau la o alta componenta electromecanica. Din ce imi imaginez, senzorii astia inchid sau deschid valva de expansiune. E corect?

Legat de valva de expansiune ce stii? cum se dimensioneaza/alege? ce "parametri" are?

Vaporizatorul nu-l integrez in aeroterma masinii...sau nu la modul in care sa desfac bordul si sa inlocuiesc aeroterma existenta deja. Am 2 variante in cap:
a) montez vaporizatorul in torpedou, confectionez o cutie ptr el cu un racord flexibil pe unde sa sufle aerul...racordul flexibil il "racordez" la tubul principal din masina (imediat dupa aeroterma originala), astfel as sufla aerul rece exact prin gurile de ventilatie ale masinii. Cand pornesc AC-ul opresc aeroterma masinii (care ar sufla doar aer cald). Un dezavantaj ar fi ca pierd spatiul de stocare din torpedou.... trecem peste asta...
b) montez vaporizatorul in cotier (am loc). Partea aiurea e ca trebuie traseul mai lung (conductele). Trebuie sa montez in cotiera niste guri de ventilatie, aia nu e problema. Marele dezavantaj la solutia asta e ca nu voi putea orienta prea bine gurile de ventilatie, vor sufla practic doar catre bordul masinii/parbriz si catre in spate. Sa zicem ca cei de pe bancheta din spate vor avea avantajul ca pot beneficia de niste guri orientabile si ptr ei va fi OK...ptr sofer si pasagerul din dreapta fluxul de aer poate fi directionat doar catre coaste Embarassed sau catre bordul masinii...in fine... studiem...

Condensatorul/radiatorul de AC imi da momentan batai de cap... masina e dotata in fata cu 2 radiatoare deja (cel de apa si intercoler-ul). Nu prea as vrea sa obstructionez intercoolerul cu inca un radiator in fata. Eventual sa folosesc unul mai mic ca dimensiuni, obstructionez doar partial intercoolerul. Ar mai fi varianta sa montez radiatorul orizontal, undeva sub masina (intre lonjeroanele sasiului si cardan/etc... In varianta asta as avea loc din plin ptr montaj si alte fantezii, dar e vorba despre o masina de teren...iti dai seama ca la primul bolovan abordat aiurea am spart totul pe acolo... trebuie musai ceva scut de protectie...scutul nu e o problema, in schimb daca pun scut nu mai am debit/flux de aer ptr racire suficient... sus pe masina nu e o optiune (il dau de toate crengile plus ca strica aspectul masinii)...

Trebuie sa mai studiez cat de mare trebuie sa fie radiatorul ptr volumul de aer care trebuie racit (sa zicem cam 3mc asa rotund)....de asemenea cam ce capacitatea trebuie sa aibe compresorul ptr a raci volumul respectiv.


florin_tuning4ever a scris:am probleme cu butonul de pornire ac
-> mergi la un electrician, cauta buton in dezmembrari sau la vanzari, sau cumperi buton nou.
florin_tuning4ever a scris:se gaseste tot panoul sau gasesc sa-l repar ?
-> vezi mai sus.

@florin_tuning4ever: topic-ul asta se doreste a fi o discutie daca vrei sa adaptezi sau sa montezi o instalatie de AC pe o masina care nu e dotata cu asa ceva. problema ta probabil ca este discutata pe topic-ul de reparatii/probleme ptr instalatii AC.
Skip ads

  • cecenia

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2009

  • Mesaj Privat
pe ce masina vrei sa pui ac-ul "home made"?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Toyota Landcruiser LJ73




Ultima modificare făcută de l_stoian79 la Mie 27 Jun, 2012 5:28 pm
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
hm, da' mi se pare mie sau chestia aia de la Diavia nu are nevoie de compresor? Eu cred ca are un compresor mic de tot, actionat electric, altfel de unde consum de 10A? 10A la 12V sunt 120W.... deci am fi unde trebuie.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@jE: si eu speram acelasi lucru, dar am vazut live jucaria....10A consuma ventilatorul intern. De fapt este doar un schimbator de caldura si un ventilator in jucaria aia.... care trage aerul pe o parte, il baga prin schimbatorul de caldura, si il sufla afara prin alta parte.
aia e piesa din interior ("aeroterma" in termeni populari) , am nevoie de compresor, condensator, supapa de expansiune, etc...


Ultima modificare făcută de l_stoian79 la Mie 27 Jun, 2012 5:04 pm
  • cecenia

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2009

  • Mesaj Privat
si daca pui ca la unele dube..ac pe plafon?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
l_stoian79 a scris:
....
Condensatorul/radiatorul de AC imi da momentan batai de cap... masina e dotata in fata cu 2 radiatoare deja (cel de apa si intercoler-ul). Nu prea as vrea sa obstructionez intercoolerul cu inca un radiator in fata. Eventual sa folosesc unul mai mic ca dimensiuni, obstructionez doar partial intercoolerul. Ar mai fi varianta sa montez radiatorul orizontal, undeva sub masina (intre lonjeroanele sasiului si cardan/etc... In varianta asta as avea loc din plin ptr montaj si alte fantezii, dar e vorba despre o masina de teren...iti dai seama ca la primul bolovan abordat aiurea am spart totul pe acolo... trebuie musai ceva scut de protectie...scutul nu e o problema, in schimb daca pun scut nu mai am debit/flux de aer ptr racire suficient... sus pe masina nu e o optiune (il dau de toate crengile plus ca strica aspectul masinii)...
....


@cecenia: e vorba de o masina de teren... are deja 2.14m inaltime ...mai pun o cutie de aia deasupra? Embarassed
  • cecenia

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2009

  • Mesaj Privat
scuze exacta partea aia nu am citito cu atentie.Mi se pare cea mai ok solutie.Crngile nu cred ca ar fi o problema..o carc.asa mai solida ar rezolva problema. La partea estetica ar fi mai... . La cate tevi ai zis ca tragi..si la ce presiuni poate ajunge instalatia nu cred ca e o alegere prea buna. De ex la mine a ajuns presiunea pe la 23bari din ce imi amintesc..si pe urma poc Neutral pt ca nu a pornit ventilatorul de pe radiatorul de ac.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@cecenia: presiunea unde ai determinat-o ca e 23bari? pe conducta care pleaca de la compresor catre valva de expansiune? banuiesc ca ptr suprapresiune exista senzorii aia de presiune de zicea @alinmuresan in al2lea post, si probabil asta e rolul, sa opreasca compresorul daca e ceva presiune prea mare... eu cel putin asa as gandi problema asta.
  • cecenia

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca exista acei senzori , poate ma insel eu , stiu doar de trinary switch care vine montat pe radiatorul de AC , el masoara presiunea . Eu avand climatronic , si ECM-ul lui pe jumate ars (ecm = calculatorul pt clima/ ac se ocupa de senzori , ventilatoare etc )nu a pornit ventilatorul cand am dat drumul la AC , nu a mai citit informatia de la Trinary switch , precum ca a ajuns la 23 bari , si trebuie decuplat compresorul si a urmat "POC-ul" Presiunea au masurato baietii de la Gerom ( cativa colegi stiu de ei ) . In fine am rezolvato schimband ECM-ul .
Acum te intreb pe tine ( chiar nu stiu , poate nici tu si ne explica alti colegi ) daca tu maresti instalatia pe unde trece freonul cu tevi trase ..pe unde ai tu nevoie .. asta nu inseamna ca trebuie mai mult freon in instalatie ? ( daca instalatia e mare ..cred ca trebuie si mai mult freon , asta e parerea mea ) . Daca trebuie mai mult freon , oare compresorul o mai face fata ? Daca el e facut sa lucreze ( dau exemplu al meu ) cu 600 g freon , si tu iei acelasi compresor,dar in instalatie ai 1.200 g freon ...
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
multumesc de info.
la mine nu ar trebui sa fie cu ECM&senzori prea destepti. pur si simplu apas butonul si cupleaza compresorul. ceva senzor de presiune o sa-i pun dupa ca masura de siguranta...daca presiunea este peste o anumita valoare deconecteaza compresorul. Multzam de pontul cu presiunea.

legat de cantitatea de freon, nu ar trebui sa difere tare mult fata de o masina normala...crede-ma ca la mine e mult mai lejer si aerisit compartimentul motor fata de un Opel Classic 1.4 pot sa trag mult mai simplu conductele alea, nu ar trebui sa am mai mult de 3-4m de conducte in total (tur si retur) ceea ce e in dimensiunile normale ptr orice masina. conductele oricum sunt subtiri, capacitatea instalatiei e data mai mult de cat intra in compresor si radiatoare, si asta ar trebuie sa fie la fel ca la orice alta masina.

daca folosesc un compresor dimensionat ptr 600ml freon intr-o instalatie cu 1200ml de freon, in cel mai probabil caz nu va raci suficient de tare. si atunci am 2 variante: fie pun un compresor mai mare (cazul ideal), fie pun o fulie mai mic la compresor ptr a-l roti mai repede, caz in care compresorul probabil va avea o durata de viata mai mica. alta situatie nu vad in momentul asta, poate imi scapa mie ceva

am sa vorbesc cu cei de la ateliere care monteaza instalatii AC sau frigo pe furgonete sa incerc sa inteleg cum dimensioneaza ei capacitatea instalatiei (capacitatea compresorului si turatia de lucru, capacitatea radiatorului si a evaporatorului) in functie de volumul care trebuie racit. Atunci o sa pot sa dimensionez mai precis componentele.

Deci pana acuma s-a conturat ca am nevoie de:

- compresor actionat de motorul masinii...capacitatea ceva similar cu a unui compresor de pe un break sau berlina normala. nu am nevoie de compresor cu capacitate variabila fiindca nu voi avea cum sa-l comand.
- comanda compresorului trebuie facuta din buton (ON/OFF) si in acelasi timp trebuie sa fie posibil sa deconectezi compresorul in functie de comenzi de la alti "senzori" (cel de presiune, si eventual sa vad cum ajung sa citesc/determin o valoare a relantiului, daca relantiul scade sub 800rpm sau ceva de genul sa deconecteze compresorul...faza asta cu relantiul trebuie sa vad cum ma pot lega de ea la masina mea).
- grup radiator (cu ventilator cu mai multe trepte de viteza)& condensator...capacitatea similara cu a unui break sau berlina normala.
- senzor de presiune montat intre compresor si valva de expansiune care sa urmareasca presiunea freonului si in caz de crestere puternica a presiunii sa deconecteze compresorul. trebuie sa aflu care ar fi presiunea maxima acceptabila, peste care sa consider ca e o problema si trebuie deconectat compresorul...de studiat.
- o valva de expansiune...aici sunt de mai multe feluri...mai am de studiat.
- posibil sa am nevoie si de un vas dezumidificator....mai studiez.
- o termocupla care sa urmareasca temperatura agentului de racire, si in caz ca radiatorul raceste suficient doar din fluxul de aer (la viteza mai mare, sa zicem in ciclul extraurban) sa opreasca sau sa reduca viteza ventilatorului de la radiator/condensator.
- pozitia si dimensiunea radiatorului/condensatorului mai trebuie studiata...in functie de pozitie si fluxul de aer disponibil e posibil sa am nevoie de un ventilator de putere mai mare sau mai mica.
- grupul evaporator montat in interior. cel mai probabil voi adopta solutia cu racordat aeroterma asta la tubulatura originala si folosit gurile de ventilatie existente. evaporatorul Diavia Oakley probabil il voi folosi (montat in torpedou).
- buton de control a evaporatorului (treapta de ventilatie). Butonul tot de la Diavia il voi lua. In schimb voi folosi varianta cu buton On/OFF si buton de control al turatie ventilatorului.
- relee ptr alimentarea motoarelor (un releu general si o siguranta ptr tot sistemul, un releu ptr evaporator, si un releu ptr ventilatorul de pe radiator.
- conducte de AC si freon...asta e faza finala.

Acuma...asa sa-mi formez o idee...cam ce preturi au compresoarele AC si radiatoarele/condensatoarele la dezmembrari? daca aveti idee de preturi ptr componente de Astra, Corsa, Matiz, Cielo, Solenza, etc....ieftine si eficiente, nu-mi trebuie fantezii electronice, va rog sa-mi spuneti. in afara de costul evaporatoruluisi butonului de control, in rest nu am idee ce preturi (ptr piese) ar putea fi. Banui compresorul undeva pe la max 200EUR unul SH in stare buna (cam atata se cere pe unul de Toyota Hilux de exemplu), radiatoare/condensatoare habar n-am, valve de expansiune habar n-am...conductele nu cred ca fie ceva semnificativ, in fond sunt conducte de Cu de 6mm cu diametrul interior de 2-4mm , gasesc la orice depozit de material de constructii si instalatii (la fel si izolatorul ptr ele).

Multumesc anticipat. O seara faina!
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu cati bani ai investit deja in Toyota dar te-ai gandit ca ar fi mai simplu si practic sa cumperi una cu AC din fabrica sau ceva asemanator ma refer masina de de teren Nissan , Jeep , Land Rover etc.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@alexx_gan: sunt foarte rare (in stare buna, nemuncite in teren), este non-euro deci inmatricularea pe Romania este imposibila (cel putin ptr mine), iar inmatricularea in Bulgaria nu ma "coafeaza".
"Fata" mea e impecabila, a fost intretinuta ca la carte, era inmatriculata deja pe Romania (cu taxa de inmatriculare platita), am mai bagat ceva bani in ea deja.... si...e a mea si am promis sa o las la fica-mea mostenire Embarassed
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Inteleg am un prieten care are un Wrangler din 1989 sau 1991 si tot la fel a facut o pasiune pentru el l-a vopsit i-a refacut interiorul de la mochete pana la tapiterie scaune si bord , troliu ,proiectoare etc.
Spor la treaba si sper sa iti iasa proiectul.
Sa ne tii la curent cu lucrarile, poze etc.

O zi buna!
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
radiatorul original de AC are aproximativ 520x420x20 mm (masurat cu o ruleta deci cam 1-2mm pot fi in plus sau in minus).....rezulta un volum total de ~4.4 L ...deci volum util este cam de maxim 1L (adica volumul de freon din radiator).
nu exista electro-ventilator montat. teoretic as putea obtine aceeasi putere de racire cu un radiator mai mic, dar la care sa am montat un ventilator care sa asigure un flux de aer invers proportional cu reducerea volumului radiatorului.... la un radiator de 260x420x20mm (care este pe jumatate cat cel original si ar obtura cam 45% din suprafata intercoolerului) ar trebui sa montez un ventilator care sa dubleze fluxul de aer trecut prin el si as avea aceeasi putere de racire.

compresorul original nu am putut sa-l "evaluez" ce capacitate are. Fulia de pe el are ~145mm diametru (masurat pe suprafata exterioara a curelei).
cureaua de transmisie este trapezoidala, codul nu l-am vazut pe curea. mai studiez.

legat de curele si fulii... pe masina era fulie dubla.... interesant de tot, dar si pe masina mea este fulie dubla daca inteleg eu bine fenomenul, inseamna ca practic trebuie sa inlocuiesc doar una dintre curele cu una mai lunga care sa fie trecuta si peste fulia compresorului (si a unei role intinzator), sau? imi scapa mie ceva? Am sa pun maine poza cu fuliile si curelele de la mine din masina.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mda!... Complicat si scump.Implica modificari aduse masinii si timp,bani,nervi de otel... Hai s-o luam de la inceput!Compresor,suport,fulie angrenare pe cureaua accesorii sau separat prin dublarea fuliei existente si adaugarea pe traseul curelei a unui intinzator.Radiator(condensor) cu un receiver/drier in intampinare(musai),montare/adaptare,ventilator conectat pe condensor actionat pe trepte (posibil prin treapta 1 comandata prin releu la punerea in functiune a sistemului,si trecere in treapta 2 prin comanda primita de la termocupla radiatorului agent racire).Vaporizatorul prezentat .Pozitionarea lui i-mi pare foarte complicata.Plus ca valvula de laminare ar trebui sa fie prezenta in echiparea vaporizatorului,ori una adaptata implica un calcul adecvat debitului/presiune si capacitatii vaporizatorului.Sunt si valvule/supape de laminare(expandare) reglabile.Directionarea aerului racit,cu furtune,tubulaturi etc.Apoi vine treaba cea mai naspa!Conectarea si interconectarea tubulaturii de inalta/joasa,conectori de umplere a instalatiei,treceri din compartimentul motor in habitaclu.Sunt o groaza de probleme care apar la instalatiile originale,la imbinarile tubulaturilor.Apoi ,tubulaturile,presupunand ca instalatia ar fi pusa in functiune,si vaporizatorul,vor condensa,va fi necesar un sistem de drenare a apei de condens din vaporizator,si o buna izolatie a tubulaturilor ce vor fi trasate in habitaclu.Partea de comanda.Un simplu buton de punere in functiune,ce comanda un releu pentru alimentarea sistemului,conditionat de doua switch-uri,unul presostat,prezenta presiune,celalalt pe presiune inalta,sau "full function",trinary switch.Este relativ foarte simplu sa manufacturizezi o instalatie AC pentru casa,unde compresorul lucreaza la o turatie fixa.In cazul auto,au loc variatii de turatie repetate si pe o plaja destul de larga,cu variatii implicite de presiuni.In cazul AC simplu (de camera) temperatura la iesire din vaporizator este aproximativ constanta,setarea temperaturii dorite se face din termostatul care la atingerea temperaturii dorite deconecteaza compresorul,iar dispersorul/aeroterma/vaporizator,doar ventileaza aerul ,primind aerul cald(pozitionarea este sus,aerul cald este mai usor,nu?)si trimitandu-l in jos,pana temperatura ambientala creste,cand repune compresorul la munca.La auto,tocmai de-aia vaporizatoarele sunt pozitionate in imediata apropiere a compartimentului motor,pentru a primi aerul ori din exterior prin filtrul de polen,ori din zona inferioara(sub bord) cand este pe recirculare.Ce nu inteleg insa,la vaporizatorul pe care l-ai prezentat,de unde 10Ah consum numai pentru ventilatie?...Cam mult pentru o astfel de aeroterma.Turatia ventilatorului este variabila?Pentru ca la un asa consum,ar cam fi mai mult ventilator,nu cred ca ar avea randament frigorific la turatii mici ale motorului.Plus,la echiparile masinilor cu AC, alternatoarele sunt de puteri mai mari,capabile sa intretina consumatorii in plus ai instalatiei electrice,ventilator condensor,ventilator agent racire/intercooler,bobina compresor,aeroterma,etc.
Concluzie: complicat,incomod,costisitor,randament greu de crezut a fi atins.Parerea mea ,mai bine vorba colegului de mai inainte,montarea unei instalatii "outside-top",chiar am vazut montata pe un Logan MCV,cam 15cm inaltime,cat proiectoarele "top" arhi-prezente pe off-road,ori gasirea instalatiei SH originala si montarea pe masina.Pai cred ca este de 3 ori mai complicat si greu de realizat proiectul home-made decat demontarea bordului si schimbarea modulului sau doar introducerea vaporizatorului(modulele deobicei sunt standard,au locasul vaporizatorului ) si montarea instalatiei originale.
Oricum,sunt tare curios daca vei duce proiectul la bun sfarsit,si-ti doresc chiar succes!Pana la urma,totul este posibil,functie de timp si posibilitati,acces la resurse,ambitie.Inca o data,succes,si chiar mi-asi dori sa aud ca ai realizat-o cu...succes!
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
micky001 a scris:... Complicat si scump.Implica modificari aduse masinii si timp,bani,nervi de otel...

cele 48-51 grade care le am in masina dupa ce sta la Soare cateva ore pot fi destul de motivante Crying or Very sad

micky001 a scris: ... Hai s-o luam de la inceput!Compresor,suport,fulie angrenare pe cureaua accesorii sau separat prin dublarea fuliei existente si adaugarea pe traseul curelei a unui intinzator...

suportul compresorului, montajul rolei intinzatoare, confectionarea de fulii sunt realizabile (ptr mine), deci nu acolo e problema mea cea mai mare.

micky001 a scris: .... Radiator(condensor) cu un receiver/drier in intampinare(musai), montare/adaptare, ventilator conectat pe condensor actionat pe trepte (posibil prin treapta 1 comandata prin releu la punerea in functiune a sistemului,si trecere in treapta 2 prin comanda primita de la termocupla radiatorului agent racire)...

cam asa ceva am gandit. exista ansamble radiator&condensator standard : vezi aici

micky001 a scris: ...Vaporizatorul prezentat .Pozitionarea lui i-mi pare foarte complicata.Plus ca valvula de laminare ar trebui sa fie prezenta in echiparea vaporizatorului,ori una adaptata implica un calcul adecvat debitului/presiune si capacitatii vaporizatorului.Sunt si valvule/supape de laminare(expandare) reglabile.Directionarea aerului racit,cu furtune,tubulaturi etc...

ce este "valvula de laminare" ?
directionarea aerului racit se va face prin tubulatura masinii (gurile de ventilatie ale masinii). Din evaporator, cun racord flexibil izolat voi introduce aerul racit in conducta principala de aerisirii masinii.

micky001 a scris: ... Apoi vine treaba cea mai naspa!Conectarea si interconectarea tubulaturii de inalta/joasa,conectori de umplere a instalatiei,treceri din compartimentul motor in habitaclu.Sunt o groaza de probleme care apar la instalatiile originale,la imbinarile tubulaturilor.Apoi ,tubulaturile,presupunand ca instalatia ar fi pusa in functiune,si vaporizatorul,vor condensa,va fi necesar un sistem de drenare a apei de condens din vaporizator,si o buna izolatie a tubulaturilor ce vor fi trasate in habitaclu...

ptr treceri de la motor in habitaclu exista gaura deja facuta in caroserie si astupata cu un dop de cauciuc...asta e simpla.
drenarea apei condensate ...un furtun de scurgere tras prin podeaua masinii. Nici nu trebuie s-o gauresc, exista deja spatiul pe unde iese maneta schimbatorului de viteze si a reductorului. In zona aia mai am de bagat un furtun de drenare.

micky001 a scris: ... Partea de comanda.Un simplu buton de punere in functiune,ce comanda un releu pentru alimentarea sistemului,conditionat de doua switch-uri,unul presostat,prezenta presiune,celalalt pe presiune inalta,sau "full function",trinary switch.Este relativ foarte simplu sa manufacturizezi o instalatie AC pentru casa,unde compresorul lucreaza la o turatie fixa...

ai dreptate, turatia variabila poate fi o problema...dar presostatele exista ca piese standard, si banuiesc ca pot avea rolul de "automatizare. In fond nici instalatia originala nu avea electronica in ea, doar ca folosea sistemul de vacuum ptr a regla turatia motorului cand AC era pornit. aici mai studiez.

micky001 a scris: ... In cazul auto,au loc variatii de turatie repetate si pe o plaja destul de larga (cam de la 800rpm cat e relantiul, pana pe la maxim 3000-3500rpm cat e maximul la care o urc, pe la 4000rpm deja e pe rosu) ,cu variatii implicite de presiuni.In cazul AC simplu (de camera) temperatura la iesire din vaporizator este aproximativ constanta,setarea temperaturii dorite se face din termostatul care la atingerea temperaturii dorite deconecteaza compresorul,iar dispersorul/aeroterma/vaporizator,doar ventileaza aerul ,primind aerul cald(pozitionarea este sus,aerul cald este mai usor,nu?)si trimitandu-l in jos,pana temperatura ambientala creste,cand repune compresorul la munca.La auto,tocmai de-aia vaporizatoarele sunt pozitionate in imediata apropiere a compartimentului motor,pentru a primi aerul ori din exterior prin filtrul de polen,ori din zona inferioara(sub bord) cand este pe recirculare....

pai evaporatorul asta doar asta va face, va trage aer din habitaclu (nu din exterior) si il va sufla inapoi racit. E gandit similar cu instalatia de camera doar ca, dupa cum spuneai si tu mai sus, turatia de lucru a motorului este variabila (in functie de turatia motorului)

micky001 a scris: ...Ce nu inteleg insa,la vaporizatorul pe care l-ai prezentat,de unde 10Ah consum numai pentru ventilatie?...Cam mult pentru o astfel de aeroterma.Turatia ventilatorului este variabila?Pentru ca la un asa consum,ar cam fi mai mult ventilator,nu cred ca ar avea randament frigorific la turatii mici ale motorului...

aeroterma respectiva are 2 ventilatoare si 3 trepte de turatie controlate prin butonul ala de l-am pus in primul post. 10A x12V = 120W...e asa de mult? o geanta frigorifica consuma 45-50W si nu se compara cu debitul de aer care ar trebui sa-l sufle minunea asta.

micky001 a scris: ... Plus,la echiparile masinilor cu AC, alternatoarele sunt de puteri mai mari,capabile sa intretina consumatorii in plus ai instalatiei electrice,ventilator condensor,ventilator agent racire/intercooler,bobina compresor,aeroterma,etc...

corect, doar ca astea au deobicei climatronic, display-uri, reglaje, automatizari, bi-zona, etc...
la mine e simplu, sulfa rece....in echiparea originala, masinile cu AC din fabrica veneau cu acelasi alternator (de 55A) ca si cele fara AC.


micky001 a scris: .... Concluzie: complicat,incomod,costisitor,randament greu de crezut a fi atins.Parerea mea ,mai bine vorba colegului de mai inainte,montarea unei instalatii "outside-top",chiar am vazut montata pe un Logan MCV,cam 15cm inaltime,cat proiectoarele "top" arhi-prezente pe off-road,ori gasirea instalatiei SH originala si montarea pe masina.Pai cred ca este de 3 ori mai complicat si greu de realizat proiectul home-made decat demontarea bordului si schimbarea modulului sau doar introducerea vaporizatorului(modulele deobicei sunt standard,au locasul vaporizatorului ) si montarea instalatiei originale ...

probabil ca asa e, dar si daca va funcitona va fi demential Laughing

micky001 a scris: .... Oricum,sunt tare curios daca vei duce proiectul la bun sfarsit,si-ti doresc chiar succes!Pana la urma,totul este posibil,functie de timp si posibilitati,acces la resurse,ambitie.Inca o data,succes,si chiar mi-asi dori sa aud ca ai realizat-o cu...succes!

multumesc.


Ultima modificare făcută de l_stoian79 la Mie 04 Jul, 2012 7:30 am
  • CRAZY WOLF

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am un compresor AC de pe un Mitsubishi Galant din .96 daca te ajuta mai pe seara pun o poza cu el si cu ce mai am din conducte si cu radiatorul . Poaate te ajuta cu ceva la proiectul tau . Idea
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@CRAZY WOLF: te rog sa pui poze daca ai. Multumesc anticipat!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Valvula de laminare este "cheia" vaporizatorului ,"generatorul de... frig"
http://www.google.com/imgre...:429,r:4,s:0,i:82

Pozitia lui este imediat inainte de intrarea in vaporizator,de unde eu banuiesc ca scula(vaporizatorul) pe care-l prezinti,are asa ceva intern.Ar trebui documentatia lui.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR