Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
De cateva ore caut si nu stiu unde sa postez. Am decis sa incep o noua discutie.
Dupa multe balbe si ezitari am hotarat sa desfac EGR-ul. https://www.clubopel.com/vie...p?p=131808#131808
Am descoperit asta:

Unde trebuia sa fie ceva circular si uniform la mine este o tesitura. Cand rotita pistonului ajunge acolo, acesta se blocheaza. Vreau sa cred ca aceasta este probleme mea. (P0400) Am hotarat sa bag o pila in ea si sa vad ce reusesc sa fac. A iesit asta:

Am curatat tot EGR-ul si l-am montat din nou dupa ce m-am convins ca acesta nu se mai blocheaza. Dar acum panta este mai abrupra si motorasut trebuie sa se chinuie putin sa ridice pistonul. Am crezut ca am rezolvat problema, am dat o tura si dupa 10-15 Km martorul s-a aprins din nou Crying or Very sad .
Ma intreb, exista un senzor care depisteaza pozitia exacta a pistonului, ca eu nu l-am vazut. E posibil ca acum EGR-ul sa nu se mai deschida exact ca inainte (acum mai putin) sau inca se mai blocheaza? Care ar fii cauzele acelei uzuri care dupa parerea mea nu are ce cauta acolo?
Bafta tuturor!


Ultima modificare făcută de maramu la Mar 24 Apr, 2007 8:56 pm
Skip ads

  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
salut cam aceeasi problema o am si eu...
dar cred ca defectul e din alta parte.
tija care face legatura cu supapa din capat...din cauza uzurii s-a "subtiat"....din acest motiv...cand ea trebuie sa revina inapoi...trasa fiind de aceea "gheara" ea nu mai culiseaza frumos ci vine oblic si se impiedica....
eu am reusit sa o rezolv oarecum....indoind extrem de putin varful la "gheara" in asa fel...incat sa traga tija exact pe centru....
pare-se ca merge....
nu mi s-a mai blocat de atunci...
nu stiu cat o tinea...Smile
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
m-am chinuit si eu cu egr.(motor de 2.2);exact ca cel din pozele de mai sus.
am reusit sa-l decripez.aceea gheara.dar tot nu revenea in pozitie(trebuie sa mearga foarte usor...practic doar acel arculet sa reuseasca sa-l aduca in pozitie)...ceva mai agata.s-a dovedit a fi sa spun asa statorul motorasului...plasticul acela se incalzise din cauza bobinei statorice....si agata rotorul...care de fapt e un magnet.
a trebuit sa dau afara rotorul(munca lu` dracu)...si sa smirghiluiesc peretii interiori ai statorului.
functioneaza bine acuma egr-ul.sincer nu as mai face asa ceva.am facut din curiozitate.si pt bani de ce nu.ca un egr nou am inteles ca la reprezentanta este 17 mil.
-de asemenea are un senzor de pozitie.un traducor electro-magnetic.de aici calculatorul stie in ce potizie este egr-ul si daca a efectuat comanda data.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Despre uzura nu stiu ce sa iti spun,interesant cat a putut sa bata pistonul supapei ca sa faca asa o uzura la secere.Practic pistonul supapei nu are de ce sa uzeze secera decat daca exista un joc intre ele. Dupa cum ai observat intre cele doua angrenaje: tija -secere este o cota de rulment,suprafete foarte precis prelucrate. Eu vreau sa verifici daca cu motorul oprit poti sa misti cu degetul secera deschizând complet supapa. Dupa eliberare arcul care este pe secerã trebuie sa aduca in pozitie inchis supapa. Daca nu este adusa supapa inapoi pe pozitia inchis scoti secera din tija supapei verificand unde sunt frecarile :la tija supapei sau la secera cu axul rotorului. Vreau de asemenea sa verifici cu capacul de plastic dat jos si EGR-ul montat pe motor daca in functionarea motorului supapa isi face cursa, respectiv la pornire ea se deschide pe la jumatate aproximativ iar cand turezi masina ea trebuie sa se inchidã cu cat turatia este mai mare ,miscarea este in functie de turatie. La relanti dupa cateva zeci de secunde ea se inchide.De asemenea vreau sa imi spui care este pozitia supapei in momentul cand se aprinde martorul,cumva inchisa?Pot sa iti spun ca intradevar exista un senzor de pozitie care urmareste pozitia supapei .El este un magnet circular care este plasat pe axul rotorului al EGR-ului. Dar din ceea ce am citi in TIS pot sa iti spun ca intradevar se poate ca sa existe o nepotrivire intre pozitia supapei si referinta ECU .Eu personal am taiat firul care trimite informatia la ECU si tot mi se aprindea martorul (asa scrie rezolvarea problemei in TIS).Mi-am dat seama ca aveam frecari la axul rotorului si cred ca ECU sesizeaza acest fapt.Am desfacut si partea electronica si am gresat rotorul prinzand in menghina secera cu un patent si am turnat degripant pe rotor facând miscari de rotatie pana a iesit degripantul pe partea cu secera.Totusi nu sunt multumit de cum sa degripat.Am observat ca tot mai are mici frecari .Totusi un rezultat este in sensul ca nu mi se mai aprinde becul asa de des ,chiar foarte rar o data la 3 zile decat daca las masina la relanti mai mult de 2 minute.,altfel in regim de mers stradal nu se mai aprinde cum se intampla inainte, Nu am reusit sa demontez rotorul.Foarte ciudat sistemul.
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am desfacut tot ce se putea (cel putin asa credeam eu) dar nu am reusit sa scot rotorul, si intradevar am vazut ca are 4 fire probabil doua pentru comanda si 2 pentru senzor. Deci intr-un capat al rotorului este secerea si in celalalt ziceti ca este un magnet care are rol de senzor (fara a avea pretenti de vocabular tehnic). Acel magnet am vazut ca avea o taetuta , probabil daca bagam o surubelnita se desfacea.
E cam nasol cu verificatul pozitiei de unu singur in timpul functionarii. Si inainte si dupa ce am pilit secerea aceasta functiona, nu se bloca. Invarteam de acel magnet din capat si cand il lasam revenea la pozitia inchis. Problema era daca opuneam putina rezistenta pe piston acesta se deschirea putin si se bloca initial. Acum nu se mai blocheaza dar trebuie sa invart ceva mai tare.
Tot ce am descris este cu EGR-ul demontat. Daca pilesc mai mult acolo astfel incat sa se miste cu usurinta, sau prin absurd gandind, rup secerea, pistonul va sta tot timpul inchis dar inafara de senzorul de pozitie de la EGR va mai sti vreun senzor ca acolo e o problema?
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Dupa cum ti-am spus eu am taiat firul care trimite informatia la ECU cu pozitia rotorului si tot mi se aprinde martorul.Cred ca este un ECU sesizeaza cand este o suprasarcina in circuitul de actionare al rotorului.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Magnetul este lipit de rotor cu o pasta de lipit,probabil silicon.Eu l-am dezlipit cu carbusol.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Dupa ce mi-ai spus inseamna ca tu nu ai blocat rotorul ,tija supapei este posibil sa fie de vina.Scoate secera din tija supapei si vezi cum se misca .
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cand am pilit am scos secerea din tija. Separat amandoua se misca fara probleme. E posibil ca secerea sa fi fost prea departata si stfel variatiile de presiune din interior sa transforme pistonul intr-un ciocanel care face prosti. Daca de exemplu acum schimb EGR-ul si eroarea ramane in memorie acesta se sterge dupa un anumit timp sau poate sa reapara de catre ori considera vreaun senzor ca ceva nu e OK?
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Eroarea din memorie se sterge dupa un numar de porniri , singura conditie sa nu mai apara defectul. Intradevar de cate ori va mai fi cate o neregula la circuitul EGR-ului martorul se va aprinde in bord.


Ultima modificare făcută de costache la Dum 23 Mar, 2008 11:15 pm
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Acum am in cap 3 posibilitati:
1 sa cumpar alt EGR si sa-l montez singur fara sa trec pe la reprezentanta sa-mi stearga erorile (alt tester nu am gasit).
aici ma gandesc ca sar putea sa nu rezolv nimic si sa dau banii degeaba sau sa existe o rezolvare mai simpla (cu mai putini bani)
2 sa merg la reprezentanta si sa-mi rescriu softul asa cu mi-au propus ei initial inainte sa descoper furtunul de vaccum rupt si uzura la EGR
aici ar putea sa-mi sunteze EGR-ul din soft, din cate am mai citit se pare ca prin tarile "civilizate" se practica sau probabil softul mai nou gestioneaza altfel informatiile. mai ezista posibilitatea ca munca pe care am facuto, (pilitul) sa fi fost buna dar ca acum trebuie sa sterg erorile
3 sa mai desfac odata EGR-ul si sa insint cu pila poate poate se rezolva, sa mai strang si gheara aia putin , sa mai dau si cu ulei pe ici pe colo.

Daca poate cineva sa-mi explice functionarea, adica indiferent de forta care actioneaza asupra pistonului, motorasul sau ce o fi el tot la un anumit unghi se roteste sau exista o legarura intre forta care actioneaza asupra pistonasului (ma refer la presiunea de pe evacuare) si tensiunea cu care se alimenteaza motorasul pentru a face o rotire la x grade?
Ce ma sfatuiti sa fac?
Bafta si numai bine!
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu stresanta mea poveste.
EGR-ul se misca, nu se blocheaza, nu agata nicaieri, nu freaca, pistonul are joc foarte putin, inchide, dar fenomenul este acelasi. Un prieten bun, cu un astra motor identic cu al meu a avut aceleasi manifestari, a fost de cateva ori la reprezentanta si i-au rescris softul, au sters erorile si ce-o mai fi facut ei acolo, dar fara rezultate de durata. Dupa un test facut de un cunoscator, si la indicatiile acestuia a sichimbat senzorul de presiune de la admisie "sensor, vacuum, inlet manifold pressure" si a scapat de probleme.

Nu am avut timp sa vad in ce stare este EGR-ul lui dar am luat acel senzor de la el (cel defect) si l-am montat la mine, nu am vazut nici o schimbare in comportamentul masinii, aceleasi manifestari ca si cu senzorul meu cel vechi. Nu mai stiu ce sa fac, nu asi da 1800 leu pe un EGR si sa nu rezolv nimic dar daca dau 300 pe senzor si fara rezultate. Ce legatura are acest senzor cu functionarea EGR-ului? Ce ma sfatuiti sa fac?
Bafta si numai bine tuturor!
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ia senzorul ala bun de la colegul tau(imprumut) si monteaza-l pe masina, sa vezi daca schimba datele problemei. E cea mai simpla modalitate de verificare. A, si nu uita sa scoti borna de la baterie pt 30 min sa se reseteze calculatorul.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Cauta sa inlocuiesti ,de la un prieten ,EGR-ul si fa o proba.Eu asa m-am convins ca el este de vina.
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Dragi colegi de forum, am o mare rugaminte!
Care aveti un motor Y22DTR, nu stati la mai mult de 100Km de Tg. Mures si aveti timp si de mine vreo 2, 3 ore sa incercam tote variantele astea, EGR si senzor, de verificat si pe masina mea, dau o lada de bare si pentru cine stie un tester care sa se inteleaga cu Vectra C Y22DTR (sigur nu din presupuneri ca am vizitat deja 10 mecanici care presupuneau ei ca se poate si nu au reusit nimik) dau doua lazi Laughing
Merci anticipat, bafta si numai bine tuturor!
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Dupa ce imagini ai prezentat este asemanator EGR-ul si senzorul ca la motorul Y20DTH.
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Fratilor am cedat psihic! Mad
Azi mi-am comandat EGR nou nout de la mama lui!
Luni il primesc si il si montez, sper sa se rezolve problema!
M-am saturat sa merg numai la blana ca sa nu se aprinda martorul. (da chiar imi placea cateodata, cu ocazia asta am descoperit cum se comporta ESP-ul, am vazut cat de satisfacut poti fi cand treci pe langa un Logan tunat cu 190Km/h, da in romania parca nu mai vreau).
Bafta si numai bine tuturor!
  • maramu

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Targu Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Sambata am montat noul EGR, am facut 600Km fara nici o problema, parca e alta masina Laughing
Cand voi avea timp voi demonta EGR-ul veci pana la ultima bucatica si am sa postez poze sa vedeti si sa vad si eu ce probleme mai poate ascunde. Pana acum singurul sfat pe care pot sa vi-l dau este sa nu va mai chinuiti cu acesta "pesa" daca are si cea mai mica uzura, joc, chiar daca aparent functioneaza cumparati alta sau vindeti masina Embarassed .
Bafta tuturor!
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ai dreptate: pt mine personal l-as schimba.nu-mi place sa ma complic.
dar pt. altu m-as chinui sa-l aduc la viata(pt. ca primesc banuti.)
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am primit eu egr ul lui maramu in speranta ca pot face ceva cu partea electronica, am desfacut tot mai putin rotorul, secera aia n-am gasit alta metoda sa o scot decat sa polizez partea nituita si cu bormasina sa pilesc putin in ax insa nu prea gasesc un reper sa o pun pe a mea in aceeasi pozitie. In fine oricat s-ar fi chinuit maramu in pozitia inchis supapa nu inchidea bine iar in ax avea un joc considerabil.
Egr ul fiind la mine a doua eroare dupa P0234 astept sa rezolv pe prima si pe urma revin la P0400, poate am noroc sa dispara:) insa dupa ce am schimbat boost pressure senzor acum cand apare cheita cand dispare (inainte iesea decat cu repornire motor), pare o simptoma de egr dar pe aici in craiova cam greu cu diagnoza exceptand reprezentanta (nu am chef sa le dau senzorii noi:D)

s-a rezolvat cu altul nou original, 1000 ron la un magazioner:)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR