- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
M-am lovit de aceasta problema - asa cum se spune o nenorocire nu vine niciodata singura, fiind in benzinarie si vrand sa completez cu aditiv motorina pe care tocmai o pusesem in rezervor, am fost rugat insistent de un tip cu un cazan pe roti sa ii eliberez zona ca vrea sa o umfle la "compresor" drept care am plecat uitand sa mai pun busonul la rezervor. Mi-am dat seama in primii 800- 900 metri m-am intors dar i-al de unde nu-i!
Cu aceasta ocazie inspectand prin porbagaj am realizat cu stupoare ca si acuatorul care asigura inchiderea clapetei da semne de oboseala. Dupa cateva incercari - pa, la revedere ramanand blocat definitiv.
In cele ce urmeaza va voi prezenta etapele repararii acestuia, aducandu-mi aminte din diverse topicuri ca foarte multi intreaba atunci cand se dezmembreaza vreo masina de acest acuator.
Pasul 1.
Scoateti mufa de alimentare, verificati daca vine curent pe ea in momentul inchiderii usilor. Verificarea se face rapid si simplu cu un bec de plafoniera sau pozitie la care dezdoiti piciorusele astfel incat acestea sa intre in contactele mufei acuatorului. Sunt doar doua fire nu conteaza polaritatea.
Daca becul se aprinde inseamna ca acuatorul este alimentat - logic!
Pasul 2.
Demontati acuatorul de pe suportul metalic. Este prins cu doua auto filetante de 3,5 X 20. Pentru cel de-al doilea ca sa nu scot capitonajul porbagajului - la Caravan am folosit o cheie pentru biti cu cot. Asa, arata acuatorul si pe o fata si pe cealalta. Fata neagra este spre interiorul porbagajului. De aceasta fata erau prinse suruburile.
-fata
-spate
Pasul 3.
Cu un cutter ascutit si mare grija taiati tragand de mai multe ori chiar pe linia de lipitura. Cedeaza destul de repede varful cutterului strapungand materialul. Repet cu mare grija daca nu sunteti stapani pe lucrul cu cutterul folositi manusi de bucatarie pentru luat oala dupa foc.
-usor cu grija apasand ferm
- se vede ca varful cutter-ului a strapuns lipitura. Fara probleme - nu riscati sa deteliorati nimic in interior!
- taiati pe tot conturul pana separati cele doua capace.
Pasul 4
Odata separate cele 2 capace ale carcasei veti observa mecanismul alcatuit din rotile dintate si motorul cu placuta de contact. Indepartati motorul cu grija din pozitia sa. Sub el veti gasi un scaun de cauciuc care a re rolul de a atenua vibratile. Uitati- va cu atentie pentru ca este tot negru ca si carcasa si va poate scapa neobservat si il puteti scapa la spalare.
asa arata dupa inlaturarea carcasei
parghia de inchidere. Se observa doua tampoane de cauciuc care limiteaza socul la fiecare cap de cursa - pe inchis si pe deschis. Aceste tampoane au rolul de a elasticiza impactul la final de cura si de a proteja danturajul demultiplicatorului.
motorul cu placuta de contact. Pentru verificare cu doua fire de la o baterie chiar si de 9 volti ( telecomanda) sau de la un redresor se ating acele contacte pentru a stabili integritatea motorasului. La mine dadea sa se invarta, daca il ajutam pornea, apoi se oprea si apoi iesea un firicel de fum din el.
Daca se intampla asa e de bine! Sunteti pe cale sa il salvati.....
Pasul 5.
Cu o sula cu varf ascutit si cu o menghina de banc - prindeti motorasul de carcasa fara sa strangeti foarte tare. Umblati usor, chiar daca sunteti mai neindemanatici. Rabdarea va va fi rasplatita!
Usor facand parghie intre carcasa de plastic din spatele motorasului si avand varful proptit in indoitura de sigilare a motorasului eliberati indoitura, astfel incat sa puteti extrage carcasa inferioara a motorasului.
Aceasta carcasa contine lagarul spate si periile cu cele doua contacte.
capacul spate al motorasului imediat dupa indepartare. Se observa mizeria si depunerile care fac viata grea motorasului.
se curata cu un bat de urechi inmuiat in spirt sau alcool tehnic interiorul acestei carcase cu foarte mare grija fara a indoi suportii periilor.
la fel procedati si cu colectorul rotorului, curatati-l bine cu alcool. Un contact ferm cu periile inseamna forta si functionare ireprosabila a motorului.
cu un pic de smirghel de apa 1800 am folosit, dar se poate folodi cu suces si hartie de sac am curatat colectorul pana cand straluceste. Cu un varf de ac curatati cele trei sectoare ale colectorului. Ele sunt intrerupte, asa trebuie sa fie fiecare sector corespunde unei infasurari a rotorului.
Dupa ce a-ti curatat colectorul mai stergeti-l inca o data cu alcool.
se observa linia se separare intre sectoarele colectorului. Datorita prafului de grafit si a uzurii aceasta tinde sa fie acoperita si astfel se intrerupe impulsul secvential necesar formarii rotatiei complete aparand disfuncti in mersul motorasului. Ba chiar si scantei puternice in zona colectorului, scantei care duc in final la arderea acestuia.
se remonteaza partea inferioara cu mare grija avand permanent atentia indreptata catre saiba de pe axul rotorului. Aceasta trebuie sa treaca dincolo de perii fara a le indoi. Puteti sa va ajutati de un ac mai lung sau de un bat de frigaruie! Repet nu fortati, impingeti usor si va intra fara probleme. Prindeti apoi motorasul in menghina si cu o surubelnita dreapta in care puteti bate indoiti carcasa blocand astfel carcasa de plastic de carcasa metalica. Este de fapt prindere mecanica prin indoire. Atata tot! Ce mare filozofie?
Pasul 6
Inainte de a reintroduce motorasul si placuta pe pozitia sa, va recomand sa spalati tot ansamblul rotilor dintate ori cu benzina sau ca in cazul meu cu Ciff si periuta de dinti inlaturand astfel mizeria si impuritatie stranse pe acolo. Lasati la uscat, ungeti apoi cu o vaselina proaspata angrenajele respective si pregatiti-va de reasamblare. Pentru lipire eu am folosit o rasina bi componenta de la UHU, dar puteti folosi superglue calitativ chiar si superglue gel sau alt tip de solutie de lipit plastic sau abs.
preparati rasina amestecand-o bine!
aplicati-o numai pe capacul carcasei folosind un chibrit sau un bat de frigaruie. Nu puneti solutie in exces! Cateodata un pic de adeziv pus cu grija lipeste de 100 de ori mai bine decat un guguloi de pasta.
strangeti apoi in menghina usor fara a forta, pana cand partile se apropie fest si lasati sa se usuce. Pe rasina bi componenta folosita de mine scria 3 minute. Eu am lasat-o toata noaptea.
Inainte de a monta verificati, introducand mufa si actionand telecomanda. Daca a-ti respectat instructiunile ar trebui sa mearga din prima.
Daca a-ti omis ceva sau va pot ajuta cu ceva sunati-ma la 0723.870.921 Mariano
La mine functioneaza ireprosabil.
Sper ca acest tutorial sa va fie cu folos si sa va scuteasca de cumparea unei piese pe care o gasiti tot in dezmembrari deci tot folosita, care mai devreme sau mai tarziu se va gripa si ea. Asa cel putin 5-6 ani va garantea ca nu veti mai avea probleme!
In alta ordine de idei vreau sa evidentiez faptul ca angrenajele sunt excelent realizate si au o fiabilitate foarte mare fata de masinile italiene ( am avut aceasi problema si la Alfa Romeo) sau frantuzesti unde aceste ansambluri sunt mai fine si deci mai putin rezistente. Bravo Opel!
Cu aceasta ocazie inspectand prin porbagaj am realizat cu stupoare ca si acuatorul care asigura inchiderea clapetei da semne de oboseala. Dupa cateva incercari - pa, la revedere ramanand blocat definitiv.
In cele ce urmeaza va voi prezenta etapele repararii acestuia, aducandu-mi aminte din diverse topicuri ca foarte multi intreaba atunci cand se dezmembreaza vreo masina de acest acuator.
Pasul 1.
Scoateti mufa de alimentare, verificati daca vine curent pe ea in momentul inchiderii usilor. Verificarea se face rapid si simplu cu un bec de plafoniera sau pozitie la care dezdoiti piciorusele astfel incat acestea sa intre in contactele mufei acuatorului. Sunt doar doua fire nu conteaza polaritatea.
Daca becul se aprinde inseamna ca acuatorul este alimentat - logic!
Pasul 2.
Demontati acuatorul de pe suportul metalic. Este prins cu doua auto filetante de 3,5 X 20. Pentru cel de-al doilea ca sa nu scot capitonajul porbagajului - la Caravan am folosit o cheie pentru biti cu cot. Asa, arata acuatorul si pe o fata si pe cealalta. Fata neagra este spre interiorul porbagajului. De aceasta fata erau prinse suruburile.
-fata
-spate
Pasul 3.
Cu un cutter ascutit si mare grija taiati tragand de mai multe ori chiar pe linia de lipitura. Cedeaza destul de repede varful cutterului strapungand materialul. Repet cu mare grija daca nu sunteti stapani pe lucrul cu cutterul folositi manusi de bucatarie pentru luat oala dupa foc.
-usor cu grija apasand ferm
- se vede ca varful cutter-ului a strapuns lipitura. Fara probleme - nu riscati sa deteliorati nimic in interior!
- taiati pe tot conturul pana separati cele doua capace.
Pasul 4
Odata separate cele 2 capace ale carcasei veti observa mecanismul alcatuit din rotile dintate si motorul cu placuta de contact. Indepartati motorul cu grija din pozitia sa. Sub el veti gasi un scaun de cauciuc care a re rolul de a atenua vibratile. Uitati- va cu atentie pentru ca este tot negru ca si carcasa si va poate scapa neobservat si il puteti scapa la spalare.
asa arata dupa inlaturarea carcasei
parghia de inchidere. Se observa doua tampoane de cauciuc care limiteaza socul la fiecare cap de cursa - pe inchis si pe deschis. Aceste tampoane au rolul de a elasticiza impactul la final de cura si de a proteja danturajul demultiplicatorului.
motorul cu placuta de contact. Pentru verificare cu doua fire de la o baterie chiar si de 9 volti ( telecomanda) sau de la un redresor se ating acele contacte pentru a stabili integritatea motorasului. La mine dadea sa se invarta, daca il ajutam pornea, apoi se oprea si apoi iesea un firicel de fum din el.
Daca se intampla asa e de bine! Sunteti pe cale sa il salvati.....
Pasul 5.
Cu o sula cu varf ascutit si cu o menghina de banc - prindeti motorasul de carcasa fara sa strangeti foarte tare. Umblati usor, chiar daca sunteti mai neindemanatici. Rabdarea va va fi rasplatita!
Usor facand parghie intre carcasa de plastic din spatele motorasului si avand varful proptit in indoitura de sigilare a motorasului eliberati indoitura, astfel incat sa puteti extrage carcasa inferioara a motorasului.
Aceasta carcasa contine lagarul spate si periile cu cele doua contacte.
capacul spate al motorasului imediat dupa indepartare. Se observa mizeria si depunerile care fac viata grea motorasului.
se curata cu un bat de urechi inmuiat in spirt sau alcool tehnic interiorul acestei carcase cu foarte mare grija fara a indoi suportii periilor.
la fel procedati si cu colectorul rotorului, curatati-l bine cu alcool. Un contact ferm cu periile inseamna forta si functionare ireprosabila a motorului.
cu un pic de smirghel de apa 1800 am folosit, dar se poate folodi cu suces si hartie de sac am curatat colectorul pana cand straluceste. Cu un varf de ac curatati cele trei sectoare ale colectorului. Ele sunt intrerupte, asa trebuie sa fie fiecare sector corespunde unei infasurari a rotorului.
Dupa ce a-ti curatat colectorul mai stergeti-l inca o data cu alcool.
se observa linia se separare intre sectoarele colectorului. Datorita prafului de grafit si a uzurii aceasta tinde sa fie acoperita si astfel se intrerupe impulsul secvential necesar formarii rotatiei complete aparand disfuncti in mersul motorasului. Ba chiar si scantei puternice in zona colectorului, scantei care duc in final la arderea acestuia.
se remonteaza partea inferioara cu mare grija avand permanent atentia indreptata catre saiba de pe axul rotorului. Aceasta trebuie sa treaca dincolo de perii fara a le indoi. Puteti sa va ajutati de un ac mai lung sau de un bat de frigaruie! Repet nu fortati, impingeti usor si va intra fara probleme. Prindeti apoi motorasul in menghina si cu o surubelnita dreapta in care puteti bate indoiti carcasa blocand astfel carcasa de plastic de carcasa metalica. Este de fapt prindere mecanica prin indoire. Atata tot! Ce mare filozofie?
Pasul 6
Inainte de a reintroduce motorasul si placuta pe pozitia sa, va recomand sa spalati tot ansamblul rotilor dintate ori cu benzina sau ca in cazul meu cu Ciff si periuta de dinti inlaturand astfel mizeria si impuritatie stranse pe acolo. Lasati la uscat, ungeti apoi cu o vaselina proaspata angrenajele respective si pregatiti-va de reasamblare. Pentru lipire eu am folosit o rasina bi componenta de la UHU, dar puteti folosi superglue calitativ chiar si superglue gel sau alt tip de solutie de lipit plastic sau abs.
preparati rasina amestecand-o bine!
aplicati-o numai pe capacul carcasei folosind un chibrit sau un bat de frigaruie. Nu puneti solutie in exces! Cateodata un pic de adeziv pus cu grija lipeste de 100 de ori mai bine decat un guguloi de pasta.
strangeti apoi in menghina usor fara a forta, pana cand partile se apropie fest si lasati sa se usuce. Pe rasina bi componenta folosita de mine scria 3 minute. Eu am lasat-o toata noaptea.
Inainte de a monta verificati, introducand mufa si actionand telecomanda. Daca a-ti respectat instructiunile ar trebui sa mearga din prima.
Daca a-ti omis ceva sau va pot ajuta cu ceva sunati-ma la 0723.870.921 Mariano
La mine functioneaza ireprosabil.
Sper ca acest tutorial sa va fie cu folos si sa va scuteasca de cumparea unei piese pe care o gasiti tot in dezmembrari deci tot folosita, care mai devreme sau mai tarziu se va gripa si ea. Asa cel putin 5-6 ani va garantea ca nu veti mai avea probleme!
In alta ordine de idei vreau sa evidentiez faptul ca angrenajele sunt excelent realizate si au o fiabilitate foarte mare fata de masinile italiene ( am avut aceasi problema si la Alfa Romeo) sau frantuzesti unde aceste ansambluri sunt mai fine si deci mai putin rezistente. Bravo Opel!
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
@mariano
Tu ai fost oricum fericit ca ai gasit intacti colectorii la rotorul motorasului! La mine erau smulsi....prin urmare negasind un motoras care sa aiva cotele fizice pentru locasul din actuator, am luat un rotor de la un motoras ordinar ce se gaseste cu precadere in mai toate jucariile pentru copii! Am taiat putin din ax, am presat pinionul si de peste un an....merge super beton! Poate ajuta si aceasta informatie!
Tu ai fost oricum fericit ca ai gasit intacti colectorii la rotorul motorasului! La mine erau smulsi....prin urmare negasind un motoras care sa aiva cotele fizice pentru locasul din actuator, am luat un rotor de la un motoras ordinar ce se gaseste cu precadere in mai toate jucariile pentru copii! Am taiat putin din ax, am presat pinionul si de peste un an....merge super beton! Poate ajuta si aceasta informatie!
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
@marian_sro
Nu se potriveste, este mult mai mic in cote fata de original! Motorasul din actuator se potriveste aproape perfect la cote cu motorasele din jucariile chinezesti cu doua exceptii....cele doua aplatizari de pe stator...dar cum spuneam rotoarele acestora se potrivesc perfect in statorul original si cum acesta nu se distruge cu una cu doua, avand doar doi magneti permanenti, inlocuirea rotorului, inclusiv a periilor colectoare devine facila! Dimensiunea axului este aceiasi(eu detin in scop preventiv cateva motorase de jucarii cumparate de prin targ)cu originalul...la unele difera lungimea acestuia(de obicei cele de la jucarii sunt mai lungi)ce se poate rectifica usor!
Nu se potriveste, este mult mai mic in cote fata de original! Motorasul din actuator se potriveste aproape perfect la cote cu motorasele din jucariile chinezesti cu doua exceptii....cele doua aplatizari de pe stator...dar cum spuneam rotoarele acestora se potrivesc perfect in statorul original si cum acesta nu se distruge cu una cu doua, avand doar doi magneti permanenti, inlocuirea rotorului, inclusiv a periilor colectoare devine facila! Dimensiunea axului este aceiasi(eu detin in scop preventiv cateva motorase de jucarii cumparate de prin targ)cu originalul...la unele difera lungimea acestuia(de obicei cele de la jucarii sunt mai lungi)ce se poate rectifica usor!
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
De curiozitate o sa desfac si un motoras de far - am unul de rezerva si o sa fac o comparatie.
asa ca fapt divers am gasit doar aceste motoare la un pret cat de cat http://www.okazii.ro/catalo...-16-20-32-mm.html .
Dar va recomand cu caldura talciocurile......
asa ca fapt divers am gasit doar aceste motoare la un pret cat de cat http://www.okazii.ro/catalo...-16-20-32-mm.html .
Dar va recomand cu caldura talciocurile......
- a1ur3l
- **
- 110 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
a1ur3l
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
- marian-bss
- *
- 36 mesaje
- din 08 Apr 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Brasov
marian-bss
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
doryd
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut, io am o vectra din 2003 , motor y20dth si am avut aceeasi problema, acuator blocat.
Am desfacut acuatorul de la rezervor , am verificat daca mufa prezinta tensiune la inchidere cu un multimetru, test afost pozitiv.
Am taiat pe unde era lipit cu un bomfaier , cu grija sa nu tai totul si am descoperit cu uimire ca nu are nimic care sa impiedice actionare ala nesfarsit am motorului , ceva care atunci cand a iesit tija de tot din acuator sa opreasca motoru la mine scoate cam in 2-3 sec tija si mai ramane motorul cuplat inca 3-4 sec, deci in acest timp motorul sta blocat cu tensiune pe el...lucru care poate duce la arderea lui.
Am remediat problema astfel:
Am montat un bec de 12v si 2w ceva mic cum este cred la semnalizatoarele de pe aripa , in serie cu motorul.
Merge brici , becul se aprinde doar dupa ce a iesit tija...motorul nu se forteaza ...iar daca ceva blocheaza acuatorlu si nu lasa tija sa iasa ...nu se arde ...se aprinde becu...
Am montat becu in urma cu 9-10 luni...si inca merge ...
Iam facut la fel unui prieten la un espero in urma cu 3 ani....si tot merge.
RESPRCT!
Am desfacut acuatorul de la rezervor , am verificat daca mufa prezinta tensiune la inchidere cu un multimetru, test afost pozitiv.
Am taiat pe unde era lipit cu un bomfaier , cu grija sa nu tai totul si am descoperit cu uimire ca nu are nimic care sa impiedice actionare ala nesfarsit am motorului , ceva care atunci cand a iesit tija de tot din acuator sa opreasca motoru la mine scoate cam in 2-3 sec tija si mai ramane motorul cuplat inca 3-4 sec, deci in acest timp motorul sta blocat cu tensiune pe el...lucru care poate duce la arderea lui.
Am remediat problema astfel:
Am montat un bec de 12v si 2w ceva mic cum este cred la semnalizatoarele de pe aripa , in serie cu motorul.
Merge brici , becul se aprinde doar dupa ce a iesit tija...motorul nu se forteaza ...iar daca ceva blocheaza acuatorlu si nu lasa tija sa iasa ...nu se arde ...se aprinde becu...
Am montat becu in urma cu 9-10 luni...si inca merge ...
Iam facut la fel unui prieten la un espero in urma cu 3 ani....si tot merge.
RESPRCT!
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
de acord cu tine....dar ceea ce ai facut tu se cheama rezistenta pe traseu. Adica protejezi motorul de sarcina normala. Din constructie el a fost calibrat sa se inchida si sa se deschida la tensiune de 12 V. Inseriind un consumator, automat tensiune la care lucreaza motorul este mai mica . Iar ca si efect puterea lui de inchidere scade si tot scade. Si va scadea continuu. De aceea zici tu ca esti fericit cand el intampina un obstacol nu se arde.
Oricum nu este un regim de lucru normal. Acest acuator daca l-ai monta la una din usi nu ar putea sa isi faca treaba, datorita fapptuli ca acesta trebuie sa dezvolte o forta mai mare. La acuatorul de la usita rezervorului este un caz mai aparte dat fiind faptul ca usita este mai mica" un fel de portiera piticului".
Eu recomand in continuare curatarea rotorului asa cum am prezentat in topic.
Oricum nu este un regim de lucru normal. Acest acuator daca l-ai monta la una din usi nu ar putea sa isi faca treaba, datorita fapptuli ca acesta trebuie sa dezvolte o forta mai mare. La acuatorul de la usita rezervorului este un caz mai aparte dat fiind faptul ca usita este mai mica" un fel de portiera piticului".
Eu recomand in continuare curatarea rotorului asa cum am prezentat in topic.
doryd
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2011
- Mesaj Privat
- ssergiiu
- **
- 429 mesaje
- din 16 Dec 2011
- Vectra 1997 x18xe
- Timis
ssergiiu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2011
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Si cele din usi sunt si functioneaza tot pe acelasi principiu. Chiar recomand defacerea acestora cand sunt probleme. Daca colectorul nu este afectat - se poate repara fara probleme....Dupa reparatie va tine cel putin pe atat....Parerea mea este ca dupa o astfel de interventie 10 ani nu mai aveti probleme.
Basca ca se va opri mai repede, Acel praf fin rezultat din "pilirea" carbunilor prin utilizare nu este alceva decat material conductor electric.... De aici si senzatia ca la cap de cursa nu se opreste imediat.
Basca ca se va opri mai repede, Acel praf fin rezultat din "pilirea" carbunilor prin utilizare nu este alceva decat material conductor electric.... De aici si senzatia ca la cap de cursa nu se opreste imediat.