Cu aceasta ocazie inspectand prin porbagaj am realizat cu stupoare ca si acuatorul care asigura inchiderea clapetei da semne de oboseala. Dupa cateva incercari - pa, la revedere ramanand blocat definitiv.
In cele ce urmeaza va voi prezenta etapele repararii acestuia, aducandu-mi aminte din diverse topicuri ca foarte multi intreaba atunci cand se dezmembreaza vreo masina de acest acuator.
Pasul 1.
Scoateti mufa de alimentare, verificati daca vine curent pe ea in momentul inchiderii usilor. Verificarea se face rapid si simplu cu un bec de plafoniera sau pozitie la care dezdoiti piciorusele astfel incat acestea sa intre in contactele mufei acuatorului. Sunt doar doua fire nu conteaza polaritatea.
Daca becul se aprinde inseamna ca acuatorul este alimentat - logic!
Pasul 2.
Demontati acuatorul de pe suportul metalic. Este prins cu doua auto filetante de 3,5 X 20. Pentru cel de-al doilea ca sa nu scot capitonajul porbagajului - la Caravan am folosit o cheie pentru biti cu cot. Asa, arata acuatorul si pe o fata si pe cealalta. Fata neagra este spre interiorul porbagajului. De aceasta fata erau prinse suruburile.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 3.
Cu un cutter ascutit si mare grija taiati tragand de mai multe ori chiar pe linia de lipitura. Cedeaza destul de repede varful cutterului strapungand materialul. Repet cu mare grija daca nu sunteti stapani pe lucrul cu cutterul folositi manusi de bucatarie pentru luat oala dupa foc.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 4
Odata separate cele 2 capace ale carcasei veti observa mecanismul alcatuit din rotile dintate si motorul cu placuta de contact. Indepartati motorul cu grija din pozitia sa. Sub el veti gasi un scaun de cauciuc care a re rolul de a atenua vibratile. Uitati- va cu atentie pentru ca este tot negru ca si carcasa si va poate scapa neobservat si il puteti scapa la spalare.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca se intampla asa e de bine! Sunteti pe cale sa il salvati.....
Pasul 5.
Cu o sula cu varf ascutit si cu o menghina de banc - prindeti motorasul de carcasa fara sa strangeti foarte tare. Umblati usor, chiar daca sunteti mai neindemanatici. Rabdarea va va fi rasplatita!
Usor facand parghie intre carcasa de plastic din spatele motorasului si avand varful proptit in indoitura de sigilare a motorasului eliberati indoitura, astfel incat sa puteti extrage carcasa inferioara a motorasului.
Aceasta carcasa contine lagarul spate si periile cu cele doua contacte.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce a-ti curatat colectorul mai stergeti-l inca o data cu alcool.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 6
Inainte de a reintroduce motorasul si placuta pe pozitia sa, va recomand sa spalati tot ansamblul rotilor dintate ori cu benzina sau ca in cazul meu cu Ciff si periuta de dinti inlaturand astfel mizeria si impuritatie stranse pe acolo. Lasati la uscat, ungeti apoi cu o vaselina proaspata angrenajele respective si pregatiti-va de reasamblare. Pentru lipire eu am folosit o rasina bi componenta de la UHU, dar puteti folosi superglue calitativ chiar si superglue gel sau alt tip de solutie de lipit plastic sau abs.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Inainte de a monta verificati, introducand mufa si actionand telecomanda. Daca a-ti respectat instructiunile ar trebui sa mearga din prima.
Daca a-ti omis ceva sau va pot ajuta cu ceva sunati-ma la 0723.870.921 Mariano
La mine functioneaza ireprosabil.
Sper ca acest tutorial sa va fie cu folos si sa va scuteasca de cumparea unei piese pe care o gasiti tot in dezmembrari deci tot folosita, care mai devreme sau mai tarziu se va gripa si ea. Asa cel putin 5-6 ani va garantea ca nu veti mai avea probleme!
In alta ordine de idei vreau sa evidentiez faptul ca angrenajele sunt excelent realizate si au o fiabilitate foarte mare fata de masinile italiene ( am avut aceasi problema si la Alfa Romeo) sau frantuzesti unde aceste ansambluri sunt mai fine si deci mai putin rezistente. Bravo Opel!