- melculbeat
- OP
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
buna dimineata!
am citit topicurile destinare arcurilor de foi si bucselor, dar nu am gasit niciunde procedura. ii rog pe cei care au facut singuri operatia sa faca o descriere, nu de alta...dar simt eu ca daca desfac suburile si nu e masina in pozitie corecta, se lasa cu dinti lipsa, schije si alte srapnele.
p.s. multumesc stelea, pentru astazi
am citit topicurile destinare arcurilor de foi si bucselor, dar nu am gasit niciunde procedura. ii rog pe cei care au facut singuri operatia sa faca o descriere, nu de alta...dar simt eu ca daca desfac suburile si nu e masina in pozitie corecta, se lasa cu dinti lipsa, schije si alte srapnele.
p.s. multumesc stelea, pentru astazi
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Eu cand le-am schimbat am desfacut suruburile, am ridicat masina pe elevator, am dat cateva ciocane sanatoase la arcuri sa iasa din surub, am inlocuit bucsile, m-am chinuit sa pun arcurile pe pozitie si dupa am pus suruburile pe care le-am mai verificat odata peste cateva sute de km...
Daca ai grija nu iti sare arcu in freza dar daca iti e teama, poti face operatia asta la un service. Si e recomandat... de ce? Pai ai sansa sa iti trebuiasca o lampa cu benzina ca sa incalzesti/ topesti bucsile, un polizor, un elevator ar fi indicat ca lucrezi mai usor. Inainte sa strangi suruburile da-le cu vaselina, in cazul in care e nevoie sa mai umblii nu o sa mai injuri asa rau.
Daca ai grija nu iti sare arcu in freza dar daca iti e teama, poti face operatia asta la un service. Si e recomandat... de ce? Pai ai sansa sa iti trebuiasca o lampa cu benzina ca sa incalzesti/ topesti bucsile, un polizor, un elevator ar fi indicat ca lucrezi mai usor. Inainte sa strangi suruburile da-le cu vaselina, in cazul in care e nevoie sa mai umblii nu o sa mai injuri asa rau.
- melculbeat
- OP
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Arcurile de obicei se pot monta relativ usor dar iti spun de pe acum ca trebuie 2 oameni sa faci asta intr-o zi, singur o sa iti faci nervi si nu stiu daca termini in 2 zile...
Repet si eu ce a spus Kriu, grija la pozitionarea cricului... daca umbli pe sub ea, ia in calcul ca o sa dai cu barosu in arcuri ca sa iasa, sa nu cada doamne fereste masina de pe cric deci fa rost de un al doilea cric/ capra daia ( sper ca am zis bine) care sa iti tina masina in pozitia dorita.
Fa rost de la inceput de o lampa, s-ar putea sa trebuiasca sa incalzesti cercelu ala...
Bafta si spune-ne cum ai rezolvat!
Repet si eu ce a spus Kriu, grija la pozitionarea cricului... daca umbli pe sub ea, ia in calcul ca o sa dai cu barosu in arcuri ca sa iasa, sa nu cada doamne fereste masina de pe cric deci fa rost de un al doilea cric/ capra daia ( sper ca am zis bine) care sa iti tina masina in pozitia dorita.
Fa rost de la inceput de o lampa, s-ar putea sa trebuiasca sa incalzesti cercelu ala...
Bafta si spune-ne cum ai rezolvat!
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Cea mai simpla solutie, asemanatoare cu ce spun colegii, e sa suspenzi masina de spate, pe doua capre, suficient de sus, dar nu prea mult. Atat cat sa poti ridica cu cricul puntea, aproape de pozitia de lucru(a puntii).
Odata suspendata si asigurata masina, cu un cric intervii pe rand la fiecare roata. Desfaci piulitele de la bucsi, si ridici la cric atat cat consideri ca arcul sta 'liber', si apoi cu un dorn de bronz dai afara suruburile. La montare.. idem si la fel. Te 'joci ' cu cricul de sub punte sa prinzi usor suruburile si la partea fixa dar mai ales la cercei. Suspendarea totala a masinii ofera si avantajul de a avea o mai buna vizionare la pozitia de lucru intrucat nu te mai incurca rotile.
Pozitia pe care ti-o propun e cea mai usoara si e in lipsa unui elevator, dar si acolo(pe elevator) e problema ca daca nu suspenzi puntea separat de caroserie, suruburile de la bucsi o sa iasa destul de greu pt ca acumulat cu mizeria din timp trage si puntea in jos cu o anumita greutate si atunci risti accidente.
Vrei mai detaliat de atat, suna-ma.
Succes.
Odata suspendata si asigurata masina, cu un cric intervii pe rand la fiecare roata. Desfaci piulitele de la bucsi, si ridici la cric atat cat consideri ca arcul sta 'liber', si apoi cu un dorn de bronz dai afara suruburile. La montare.. idem si la fel. Te 'joci ' cu cricul de sub punte sa prinzi usor suruburile si la partea fixa dar mai ales la cercei. Suspendarea totala a masinii ofera si avantajul de a avea o mai buna vizionare la pozitia de lucru intrucat nu te mai incurca rotile.
Pozitia pe care ti-o propun e cea mai usoara si e in lipsa unui elevator, dar si acolo(pe elevator) e problema ca daca nu suspenzi puntea separat de caroserie, suruburile de la bucsi o sa iasa destul de greu pt ca acumulat cu mizeria din timp trage si puntea in jos cu o anumita greutate si atunci risti accidente.
Vrei mai detaliat de atat, suna-ma.
Succes.
- melculbeat
- OP
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
DA. Dar nu interveni tot simultan. O sa scapi puntea jos. Pui un cric doar pentru egalizare si lucrezi pe cealalta parte. Din ce vad, procedeul l-ai inteles.
Atentie MARE la calarea masinii. In rest se pot face greseli, ca din ele invatam. Sincer, dupa ce suspenzi masina si fara roti pe pozitie, daca ai cunostinte minime de mecanica(adica sa stii in ce directie se desface un surub), te descurci.
Nu ezita sa m-a suni daca e nevoie, nu ma deranjeaza.
Atentie MARE la calarea masinii. In rest se pot face greseli, ca din ele invatam. Sincer, dupa ce suspenzi masina si fara roti pe pozitie, daca ai cunostinte minime de mecanica(adica sa stii in ce directie se desface un surub), te descurci.
Nu ezita sa m-a suni daca e nevoie, nu ma deranjeaza.
xleon
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z1.7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
xleon
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z1.7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2012
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- melculbeat
- OP
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
kriu a scris:as vrea si eu cotele la bucsile astea...
aveam un prieten pe la pascani care se ocupa cu poliuretan.... ai pun o intrebare, sa vad ce pret imi face. ca si calitate, sigur sunt mai bune. se pot face de diverse duritati (mai moi, sau mai plasticate)
eu acum am bucsi de aro, putin modificate...
aveam un prieten pe la pascani care se ocupa cu poliuretan.... ai pun o intrebare, sa vad ce pret imi face. ca si calitate, sigur sunt mai bune. se pot face de diverse duritati (mai moi, sau mai plasticate)
eu acum am bucsi de aro, putin modificate...
nu am apucat sa fac operatia si am bucselele pe original. o sa incerc sa fac azi un desen si sa pun cotele pe el.
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- melculbeat
- OP
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- melculbeat
- OP
- 61 mesaje
- din 17 Mai 2011
- Frontera 1993 c20ne
- Bucuresti
melculbeat
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2011
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat