- dimachelica
- *
- 10 mesaje
- din 10 Mai 2012
- Astra 1993 C16SE
- Ialomita
dimachelica
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 1993 C16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2012
- Mesaj Privat
normal ca in servis autorizat e montata si omologata la rar eu fac naveta cu ea si zilnic fac 140km de aceia am si pus GPL pe ia prima data am pus ne omologat una de sh si am vazut ca merge bine am pus una noua si am si omologato ca sa nu am batae de cap si am 2 ani de cand am puso si nu am avut nici o problena cu ea consuna 200g ulei dibn schimb in schimb
- profes0rul
- **
- 87 mesaje
- din 01 Sep 2008
- Vectra 1990 1.6i + GPL
- Vaslui
profes0rul
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2008
- Mesaj Privat
GPL merita . Oricand.
Insa in urmatoarele conditii :
[1] Era deja montat la achizitionarea masinii. Deci practic nu este vorba de investitie de recuperat.
sau
[2] Proprietarul detine o solutie de a monta GPL cu investie minima.
Asta ar insemna instalatie SH ( omologata sau nu ). 160 instalatia + 100 montaj = 260 este extrem de ok.
Cele dedicate pentru injectie cer buget ceva mai consistent . Probabil,daca este si omologata trebuie
dublata suma pomenita inainte. Oricum merita .
sau
[3] Masina este de fabricatie recenta, proprietarul nu intentioneaza sa o vanda multi ani de aici inainte
si nu se pune problema ca in cativa ani nu va recupera investitia pentru o instalatie noua .
Alte informatii :
[a] Da, se poate monta GPL dedicat carburatie pe injectie monopunct. Insa RAR nu omologheaza asa ceva.
Exista o diferenta de putere, insa daca nu iti propui sa faci raliuri nu este atat de regretabila. Mai ales cand vezi pe undeva afisat pretul benzinei.
[b] Instalatiile dedicate injectie daca sunt corect reglate si masina functioneaza impecabil pe benzina
reusesc sa elimimine senzatia unui deficit de putere.
[c] Instalatiile GPL secvential sunt scumpe si functioneaza in parametri foarte rigizi. Asta inseamna
ca pana sa zicem temperatura motor ajunge la 60 grade nu cupleaza GPL. Pe timp rece asta inseamna ca in cele 20-30 de minute de foiala in oras practic nici nu are timp sa cupleze GPL . GPL secvential nu poate fi cuplat manual.GPL secvential va amplifica pana la insatisfactie orice mica disfuntionare motor pentru ca calculatorul instalatiei nu va sti cum sa trateze situatia. Chiar daca motorul este cald la 80 grade sa zicem, masina nu poate porni direct pe GPL secvential. Calculatorul vrea ca motorul sa plece pe benzina si sa comute el cand are chef pe GPL. Avantajele instalatiilor GPL secvential pe scurt sunt : (1) masina va functiona 100% la fel si pe GPL si pe benzina (2) consumul GPL este mai apropiat de cel pe benzina, deci sunt mai eficiente decat cele clasice care impun acceptarea situatiei de a avea un consum cu +15% sau +20% sau +25 % mai mare ( in functie de capacitatea motorului si alti parametri. )
[d] In functie de indemanare, dispozitie, etc. a circula cu GPL neomologat inseamna ca nu vei dori niciodata sa inviti un echipaj ARR sa iti ridice capota de la motor. In plus, o data la 2 ani vei lua o cheie de 13 ca sa demontezi vaporizatorul sa nu iasa in poze cand ii faci ITP. De montaj nu de pune problema, oricum il faci la un mecanic specializat.
Insa in urmatoarele conditii :
[1] Era deja montat la achizitionarea masinii. Deci practic nu este vorba de investitie de recuperat.
sau
[2] Proprietarul detine o solutie de a monta GPL cu investie minima.
Asta ar insemna instalatie SH ( omologata sau nu ). 160 instalatia + 100 montaj = 260 este extrem de ok.
Cele dedicate pentru injectie cer buget ceva mai consistent . Probabil,daca este si omologata trebuie
dublata suma pomenita inainte. Oricum merita .
sau
[3] Masina este de fabricatie recenta, proprietarul nu intentioneaza sa o vanda multi ani de aici inainte
si nu se pune problema ca in cativa ani nu va recupera investitia pentru o instalatie noua .
Alte informatii :
[a] Da, se poate monta GPL dedicat carburatie pe injectie monopunct. Insa RAR nu omologheaza asa ceva.
Exista o diferenta de putere, insa daca nu iti propui sa faci raliuri nu este atat de regretabila. Mai ales cand vezi pe undeva afisat pretul benzinei.
[b] Instalatiile dedicate injectie daca sunt corect reglate si masina functioneaza impecabil pe benzina
reusesc sa elimimine senzatia unui deficit de putere.
[c] Instalatiile GPL secvential sunt scumpe si functioneaza in parametri foarte rigizi. Asta inseamna
ca pana sa zicem temperatura motor ajunge la 60 grade nu cupleaza GPL. Pe timp rece asta inseamna ca in cele 20-30 de minute de foiala in oras practic nici nu are timp sa cupleze GPL . GPL secvential nu poate fi cuplat manual.GPL secvential va amplifica pana la insatisfactie orice mica disfuntionare motor pentru ca calculatorul instalatiei nu va sti cum sa trateze situatia. Chiar daca motorul este cald la 80 grade sa zicem, masina nu poate porni direct pe GPL secvential. Calculatorul vrea ca motorul sa plece pe benzina si sa comute el cand are chef pe GPL. Avantajele instalatiilor GPL secvential pe scurt sunt : (1) masina va functiona 100% la fel si pe GPL si pe benzina (2) consumul GPL este mai apropiat de cel pe benzina, deci sunt mai eficiente decat cele clasice care impun acceptarea situatiei de a avea un consum cu +15% sau +20% sau +25 % mai mare ( in functie de capacitatea motorului si alti parametri. )
[d] In functie de indemanare, dispozitie, etc. a circula cu GPL neomologat inseamna ca nu vei dori niciodata sa inviti un echipaj ARR sa iti ridice capota de la motor. In plus, o data la 2 ani vei lua o cheie de 13 ca sa demontezi vaporizatorul sa nu iasa in poze cand ii faci ITP. De montaj nu de pune problema, oricum il faci la un mecanic specializat.
- dimachelica
- *
- 10 mesaje
- din 10 Mai 2012
- Astra 1993 C16SE
- Ialomita
dimachelica
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 1993 C16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2012
- Mesaj Privat
nicutzzu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2012
- Mesaj Privat
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
nicutzzu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2012
- Mesaj Privat
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
nicutzzu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2012
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
nicutzzu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2012
- Mesaj Privat
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
nicutzzu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2012
- Mesaj Privat
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
- SINCEAN
- **
- 160 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 1996 X16SZR
- Timis
SINCEAN
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
- SINCEAN
- **
- 160 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 1996 X16SZR
- Timis
SINCEAN
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
- crisu_ rcd
- **
- 268 mesaje
- din 01 Apr 2012
- Astra 1994 x16sz
- Arges
crisu_ rcd
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat