Sa incep: set role(ghidaj si intindere)+curea distributie
Pentru aceasta operatiune va trebuiesc chei tubulare de 10,12,17,24mm si un set de chei torx cu care veti desface bratul tamponului ce sustine motorul,doua cricuri,o capra pt sustinerea masinii si o cheie dinamometrica(daca se poate)
1.Sustineti masina pe o capra
(nu uitati ...!trageti frana de mana)
2.Ridicati motorul cu un cric impingand baia de ulei pt. a putea desface tamponul de sub filtru de aer care sustine motorul
3.Demontati filtrul de aer.
4.Desfaceti tamponul de pe caroserie si bratul tamponului de pe motor.(sunt 9 suruburi torx)
5.Scoateti cureaua de transmisie tragand de ea pana blocati bratul intinzatorului asa cum se vede in poza
6.Se scoate fulia curelei de transmisie de pe arborele cotit(4 suruburi cu cap de 12mm)
7.Desfaceti carcasa care protejeaza distributia
8.Asa arata distibutia y17dti veche
9. Se aduce motorul la punctul mort superior invartind de la arbore cu o cheie de 24mm.
10. Se verifica alinierea semnelor de pe fulia axei cu came sus(e crestata), arborele cotit si se introduc doua suruburi pentru a bloca pompa de injectie respectiv axa cu came...(asa ca in poza)
11.Se slabeste rola intinzatoare se scoate cureaua,rola de ghidaj si intinzatoare apoi inlocuite cu cele noi
12.Montarea curelei trebuie inceputa de la arbore in sens invers acelor de ceasornic, eu am incercat si invers si merge...dar mare atentie trebuie sa cada pe punct.
13.Dupa fixarea curelei pe pozitie se scot cele 2 suruburi si se invarte arborele in sensul acelor de ceasornic 2,3 ture pana ajunge in acelasi punct pentru a baga cu usurinta cele 2 suruburi de fixare axa cu came si pompa de injectie,...............nu inainte de a bloca rola intinzatoare(daca intinzatorul este cel cu arc, se tine cu un imbus pe pozitie si se strange surubul cu 48-60 Nm.DACA NU ajung in aceeasi pozitie arborele(fix pe punct),axa cu came si pompa de injectie prin introducerea usoara a celor 2 suruburi repetati asezarea curelei ,iar daca va reusit ...cureaua nu trebuie sa fie foarte intinsa pentru ca accentueaza uzura, de asemenea o curea pusa prea "larg" poate sari. VERIFICATI ca "jocul" curelei pe portiunea cea mai lunga sa fie intre 5 si 10mm.
14.Daca totul e ok puneti in ordine inversa tot ce ati demontat si dupa aceea porniti motorul...SPOR LA TREABA!
Nota:
edit by StefanTolos
3/25/2012 12:23:42 AM