- toco
- **
- 226 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2007 Z16XEP
- Mehedinti
toco
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
mie mi sa parut prea multa complicatie sa desfaci gura de aerisire din dreapta, e cam inestetic gura aia de bidon, plus ca la furtunul meu e un dop pentru el special (tot de chiuveta) care se potriveste la fix, daca il vopsesc si in negru ceea ce nu cred ca o s-o fac prea curand de lene nu de altceva, atunci sigur nici nu sa-r observa ca e vreo tzeava in torpedo. Asta e parerea mea!
Multa bafta celor care vor sa se apuce
Multa bafta celor care vor sa se apuce
BabaLulu
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am vazut ca a mai fost pusa probelma; o idee simpla si estetica la care am apelat eu:
Materiale:
1. furtun palstic inelat, tip masina de spalat
2. vopsea neagra (optional)
Unelte
1. cleste, patent sau ceva similar
2. subler (optional) - se poate folosi rigla
3. teava metalica, sau un cap de teava sau orice alt obiect metalic, cilindric de diminsiunea furtunului de palstic preferabil cu 1 mm mai mica in diametru
4. bricheta
5. aragaz
6. cutit
Procedu/Principiu
Ideea se bazaeaza pe principiul conectarii unui tub felxibil intre calea de aerisire de la aeroterma frontala si torpedo;
S'a ales aerisirea frontala pt. ca poate fi inchisa din duze, in ideea dorintei de a nu raci (prea mult) habitaclul, in conditiile in care se doreste folosirea NUMAI a torpedoului; daca se alegea aerisirea de la picioare se ajungea in situatia de a suferi de frig inutil deoarece nu poate fi inchisa, la fel ca si calea de aer de la parbriz.
1. se da torpedoul jos
2. se baga capul sub bord si se va observa tubul de aerisire de la duza din dreapta de langa portiera
3. se incalzeste cu brigheta capul de teava si se da o gaura curata prin topiresimplu si rapid fara a creea probelme cum ar fi craparea palsticului
* ATENTIE: plasticul e foarte subtire acolo deci nu necesita o apasare prea mare si nici temperatura ridicata
4. se ia cutia torepdoului si se duce in casa, apoi lasati 2-3 minute capul de teava pe aragaz in foc si se da gaura in capatul indepartat al torpedoului, in partea superioara
*ATENTIE: plasticul cutiei torepdoului este foarte gros si necesita o temperatura ridicata si o forta de apasare moderata
5. dupa racire se taie o bucata de furtun inelat cam de 15-16 cm (vetedi voi) si se introduce in tutbul aerotermei de sub bord; daca gaura e mai mica cu 1-2 mm va intra perfect, marginile gaurii pozitionandu'se intre inele furtunului
6. celalat capat se introduce apasat in gaura din torpedo - de aici si necesitatea gaurii de a fi mai mica cu 1 mm - pt. a nu folosi adeziv sau silicon
*ATENTIE: nu folositi adeziv sau silicon pt. a lipi furtunul de cutia torpedoului! pt ca va fi greu la montat/demontat torpedoul pe viitor; furtunul trebuie sa intre doar fortat pt a putea fi scos usor; ORICUM AR FI NU LIPITI DECAT UNUL DIN CAPETELE FURTUNULUI pt ca altfel nu veti mai putea demonta torpedoul, logic
* preferabil sa lipiti, daca este necesar, doar capatul conectat la tubul aerotermei
7. optional vopsiti capetele furnunlui in negru - desi nu e necesar pt ca nu vor fi vizibile
POZE:
Materiale:
1. furtun palstic inelat, tip masina de spalat
2. vopsea neagra (optional)
Unelte
1. cleste, patent sau ceva similar
2. subler (optional) - se poate folosi rigla
3. teava metalica, sau un cap de teava sau orice alt obiect metalic, cilindric de diminsiunea furtunului de palstic preferabil cu 1 mm mai mica in diametru
4. bricheta
5. aragaz
6. cutit
Procedu/Principiu
Ideea se bazaeaza pe principiul conectarii unui tub felxibil intre calea de aerisire de la aeroterma frontala si torpedo;
S'a ales aerisirea frontala pt. ca poate fi inchisa din duze, in ideea dorintei de a nu raci (prea mult) habitaclul, in conditiile in care se doreste folosirea NUMAI a torpedoului; daca se alegea aerisirea de la picioare se ajungea in situatia de a suferi de frig inutil deoarece nu poate fi inchisa, la fel ca si calea de aer de la parbriz.
1. se da torpedoul jos
2. se baga capul sub bord si se va observa tubul de aerisire de la duza din dreapta de langa portiera
3. se incalzeste cu brigheta capul de teava si se da o gaura curata prin topiresimplu si rapid fara a creea probelme cum ar fi craparea palsticului
* ATENTIE: plasticul e foarte subtire acolo deci nu necesita o apasare prea mare si nici temperatura ridicata
4. se ia cutia torepdoului si se duce in casa, apoi lasati 2-3 minute capul de teava pe aragaz in foc si se da gaura in capatul indepartat al torpedoului, in partea superioara
*ATENTIE: plasticul cutiei torepdoului este foarte gros si necesita o temperatura ridicata si o forta de apasare moderata
5. dupa racire se taie o bucata de furtun inelat cam de 15-16 cm (vetedi voi) si se introduce in tutbul aerotermei de sub bord; daca gaura e mai mica cu 1-2 mm va intra perfect, marginile gaurii pozitionandu'se intre inele furtunului
6. celalat capat se introduce apasat in gaura din torpedo - de aici si necesitatea gaurii de a fi mai mica cu 1 mm - pt. a nu folosi adeziv sau silicon
*ATENTIE: nu folositi adeziv sau silicon pt. a lipi furtunul de cutia torpedoului! pt ca va fi greu la montat/demontat torpedoul pe viitor; furtunul trebuie sa intre doar fortat pt a putea fi scos usor; ORICUM AR FI NU LIPITI DECAT UNUL DIN CAPETELE FURTUNULUI pt ca altfel nu veti mai putea demonta torpedoul, logic
* preferabil sa lipiti, daca este necesar, doar capatul conectat la tubul aerotermei
7. optional vopsiti capetele furnunlui in negru - desi nu e necesar pt ca nu vor fi vizibile
POZE:
- toco
- **
- 226 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2007 Z16XEP
- Mehedinti
toco
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
AirMike
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Furtun gofrat sau ,,inelat" dupa cum spun alti colegi de forum. Asta pentru a pastra sectiunea constanta chiar si la coturi: chiar dc. furtunul este indoit
el isi pastreaza diametrul constant.
Diametru de 25 mm e bun ,insa un 32 mm e super pentru un debit mare de aer. Dezavantajul furtunului gofrat este ca la viteze mari (debit) mare de
aer , acesta ,, fluiera" .
Dupa un an de la realizarea torpedeului refrigerat pot spune ca cea mai buna varianta de racordare e cea pe aeratorul din dreapta deoarece poate
fi inchis si tot aerul directionat in torpedeu.
Racordarea la tubulatura de picioare nu mi se pare eficienta din 2 motive : iti ingheata picioarele si debitul de aer se imparte intre pasager si sofer.
Intrebare pentru cei ce au realizat modificarea : cum ati rezolvat inchiderea aerului in torpedeu cand nu se mai doreste torpedeu refrigerat ?
el isi pastreaza diametrul constant.
Diametru de 25 mm e bun ,insa un 32 mm e super pentru un debit mare de aer. Dezavantajul furtunului gofrat este ca la viteze mari (debit) mare de
aer , acesta ,, fluiera" .
Dupa un an de la realizarea torpedeului refrigerat pot spune ca cea mai buna varianta de racordare e cea pe aeratorul din dreapta deoarece poate
fi inchis si tot aerul directionat in torpedeu.
Racordarea la tubulatura de picioare nu mi se pare eficienta din 2 motive : iti ingheata picioarele si debitul de aer se imparte intre pasager si sofer.
Intrebare pentru cei ce au realizat modificarea : cum ati rezolvat inchiderea aerului in torpedeu cand nu se mai doreste torpedeu refrigerat ?
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
bobocu_rvm86- Suspendat
- 7 mesaje
- din 28 Jan 2011
- Bucuresti
bobocu_rvm86- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
bobocu_rvm86- Suspendat
- 7 mesaje
- din 28 Jan 2011
- Bucuresti
bobocu_rvm86- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
maxentiu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
Baieti, eu am avut torpedou frigorific pe un Passat si l-am utilizat de circa doua ori in 3 ani (fara prea mare efect - daca ai sticla rece o mai mentine cat decat, de racit luati-va gandul). Acum am Vectra C fara torpedou frigorific si singura mea grija e ca motorul e al naibii de pretentios cu motorina... Succes cu schemele tehnice si cu inovatiile tipic romanesti!
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- pocris
- **
- 261 mesaje
- din 14 Oct 2010
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
pocris
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2010
- Mesaj Privat
Cel putin pentru Astra H se poate face exact ca din fabrica cu piese originale. Zicea bine colegul strutzzy ceva mai devreme prin 2009.
http://www.astraownersnetwo...hread.php?t=68770
O sa revin cu ceva poze dupa ce fac modificarea!
http://www.astraownersnetwo...hread.php?t=68770
O sa revin cu ceva poze dupa ce fac modificarea!
- raduandrei77
- ***
- 778 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 778
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Pentru ca am cautat si nu am gasit informatiile necesare,am decis sa aprofundez mai mult subiectul,din ce am vazut la un coleg de forum cel mai bun sistem pentru a face torpedoul refrigerat este sistemul care a fost montat de fabrica pe Astra F.
Butonul de inchidere/deschidere si racordul arata asa :
Si codurile de comanda pentru ele le aveti mai jos,asa ca: mult succes la modificat ! o sa purced si eu curand sa fac aceasta operatiune
Butonul de inchidere/deschidere si racordul arata asa :
Si codurile de comanda pentru ele le aveti mai jos,asa ca: mult succes la modificat ! o sa purced si eu curand sa fac aceasta operatiune
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
cateva detalii in topicul masinii mele de prezentare legat de torpedoul refrigerat. (in josul paginii)
Furtunul si butonul de astra f
stutul de pe carcasa radiatorului de clima.
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1000
Furtunul si butonul de astra f
stutul de pe carcasa radiatorului de clima.
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1000
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Din pacate este delphi,sincer sa fiu nu ma intereseaza stutul in sine ma intereseaza ce se afla in locul acela de este prielnic pentru conectare ? nu prea pricep la functionarea sistemul AC.
Intentionez sa cumpar butonul de inchidere/deschidere pentru torpedou si sa conectez un furtunas cu un niplu prins exact in plasticul unde apare in poza stutul
Intentionez sa cumpar butonul de inchidere/deschidere pentru torpedou si sa conectez un furtunas cu un niplu prins exact in plasticul unde apare in poza stutul
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am tot studiat adaugarea functiei de refrigerare torpedou pe original pentru Astra H, si am o nelamurire cu furtunul acesta:
Nu inteleleg de ce are bifurcatie la unul din capete, la ce-i foloseste?
Deasemenea, stie cineva la ce foloseste bucata de izolatie/banda neagra/folie neagra de pe furtunul din poza aproape de capatul cu bifurcatie? Am vazut-o pe toate furtunele pe original.
Eu credeam ca doar iei niste aer de la aeroterma si il dirijezi in torpedou, suna simplu.
La magazin, furtunul de mai sus are un pret de stã mâþa în coadã. Capacul e acceptabil.
- 1840826 13242604, 1840825, teava lunga 163 ron, 106 ron
- 1840708 13115964 capac 21ron
Nu inteleleg de ce are bifurcatie la unul din capete, la ce-i foloseste?
Deasemenea, stie cineva la ce foloseste bucata de izolatie/banda neagra/folie neagra de pe furtunul din poza aproape de capatul cu bifurcatie? Am vazut-o pe toate furtunele pe original.
Eu credeam ca doar iei niste aer de la aeroterma si il dirijezi in torpedou, suna simplu.
La magazin, furtunul de mai sus are un pret de stã mâþa în coadã. Capacul e acceptabil.
- 1840826 13242604, 1840825, teava lunga 163 ron, 106 ron
- 1840708 13115964 capac 21ron
- litian28
- **
- 213 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Astra 2019 B14XFL
- Mehedinti
litian28
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2019 B14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
rog pe colegul GL-10-PEL daca a realizat ceva sa imi explice si mie cum a facut sa transforme torpedoul in unul refrigerant! am facut rost de acel furtun in forma in care este prezentat in poza anteriora.mai am si acel orificiu de blocare dar la care teava din spatele sau a suferit un mic accident.ce pasi trebuie sa urmez in continuare pentru a fi ca la carte lucrarea?! multumesc anticipat de sfaturi!