Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • toco

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
mie mi sa parut prea multa complicatie sa desfaci gura de aerisire din dreapta, e cam inestetic gura aia de bidon, plus ca la furtunul meu e un dop pentru el special (tot de chiuveta) care se potriveste la fix, daca il vopsesc si in negru ceea ce nu cred ca o s-o fac prea curand de lene nu de altceva, atunci sigur nici nu sa-r observa ca e vreo tzeava in torpedo. Asta e parerea mea!
Multa bafta celor care vor sa se apuce Cool
Skip ads

  • BabaLulu

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am vazut ca a mai fost pusa probelma; o idee simpla si estetica la care am apelat eu:

Materiale:

1. furtun palstic inelat, tip masina de spalat

2. vopsea neagra (optional)


Unelte

1. cleste, patent sau ceva similar

2. subler (optional) - se poate folosi rigla

3. teava metalica, sau un cap de teava sau orice alt obiect metalic, cilindric de diminsiunea furtunului de palstic preferabil cu 1 mm mai mica in diametru

4. bricheta

5. aragaz

6. cutit


Procedu/Principiu

Ideea se bazaeaza pe principiul conectarii unui tub felxibil intre calea de aerisire de la aeroterma frontala si torpedo;
S'a ales aerisirea frontala pt. ca poate fi inchisa din duze, in ideea dorintei de a nu raci (prea mult) habitaclul, in conditiile in care se doreste folosirea NUMAI a torpedoului; daca se alegea aerisirea de la picioare se ajungea in situatia de a suferi de frig inutil deoarece nu poate fi inchisa, la fel ca si calea de aer de la parbriz.


1. se da torpedoul jos
2. se baga capul sub bord si se va observa tubul de aerisire de la duza din dreapta de langa portiera
3. se incalzeste cu brigheta capul de teava si se da o gaura curata prin topiresimplu si rapid fara a creea probelme cum ar fi craparea palsticului

* ATENTIE: plasticul e foarte subtire acolo deci nu necesita o apasare prea mare si nici temperatura ridicata

4. se ia cutia torepdoului si se duce in casa, apoi lasati 2-3 minute capul de teava pe aragaz in foc si se da gaura in capatul indepartat al torpedoului, in partea superioara

*ATENTIE: plasticul cutiei torepdoului este foarte gros si necesita o temperatura ridicata si o forta de apasare moderata

5. dupa racire se taie o bucata de furtun inelat cam de 15-16 cm (vetedi voi) si se introduce in tutbul aerotermei de sub bord; daca gaura e mai mica cu 1-2 mm va intra perfect, marginile gaurii pozitionandu'se intre inele furtunului

6. celalat capat se introduce apasat in gaura din torpedo - de aici si necesitatea gaurii de a fi mai mica cu 1 mm - pt. a nu folosi adeziv sau silicon

*ATENTIE: nu folositi adeziv sau silicon pt. a lipi furtunul de cutia torpedoului! pt ca va fi greu la montat/demontat torpedoul pe viitor; furtunul trebuie sa intre doar fortat pt a putea fi scos usor; ORICUM AR FI NU LIPITI DECAT UNUL DIN CAPETELE FURTUNULUI pt ca altfel nu veti mai putea demonta torpedoul, logic
* preferabil sa lipiti, daca este necesar, doar capatul conectat la tubul aerotermei

7. optional vopsiti capetele furnunlui in negru - desi nu e necesar pt ca nu vor fi vizibile


POZE:




  • toco

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Smile Foarte ingenios, felicitari!
Un singur repros O singura nedumerire, daca lasi 2, 3 minute capu de la furtunu ala de masina nu se topeste?


edit by StefanTolos
  • AirMike

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare: ce furtun trebuie sa cumpar?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Furtun gofrat sau ,,inelat" dupa cum spun alti colegi de forum. Asta pentru a pastra sectiunea constanta chiar si la coturi: chiar dc. furtunul este indoit
el isi pastreaza diametrul constant.
Diametru de 25 mm e bun ,insa un 32 mm e super pentru un debit mare de aer. Dezavantajul furtunului gofrat este ca la viteze mari (debit) mare de
aer , acesta ,, fluiera" .
Dupa un an de la realizarea torpedeului refrigerat pot spune ca cea mai buna varianta de racordare e cea pe aeratorul din dreapta deoarece poate
fi inchis si tot aerul directionat in torpedeu.
Racordarea la tubulatura de picioare nu mi se pare eficienta din 2 motive : iti ingheata picioarele si debitul de aer se imparte intre pasager si sofer.
Intrebare pentru cei ce au realizat modificarea : cum ati rezolvat inchiderea aerului in torpedeu cand nu se mai doreste torpedeu refrigerat ?
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
eu am facut rost de un buton de la o alta masina care a avut torpedou refrigerant (Fabia)
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Poti pune o poza a butonului ?
Ma intereseaza sistemul de inchidere.
  • bobocu_rvm86

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Mai gasiti cateva idei si aici... http://www.audiworld.com/tech/int48.shtml
  • bobocu_rvm86

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Pentru cei interesati de un sistem care sa il adapteze la torpedou,pot cauta de Calibra sau Vectra A cu AC!
La mine functioneaza de minune Very Happy
Poze cu sistemul (se da stanga dreapra de "usita" si se inchide/deschide)...



Ultima modificare făcută de bobocu_rvm86 la Dum 17 Apr, 2011 9:45 pm
  • maxentiu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Baieti, eu am avut torpedou frigorific pe un Passat si l-am utilizat de circa doua ori in 3 ani (fara prea mare efect - daca ai sticla rece o mai mentine cat decat, de racit luati-va gandul). Acum am Vectra C fara torpedou frigorific si singura mea grija e ca motorul e al naibii de pretentios cu motorina... Succes cu schemele tehnice si cu inovatiile tipic romanesti!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Aici iti cam dau dreptate , dar ce sa-i faci . Moftul .....
  • pocris

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Cel putin pentru Astra H se poate face exact ca din fabrica cu piese originale. Zicea bine colegul strutzzy ceva mai devreme prin 2009. Smile
http://www.astraownersnetwo...hread.php?t=68770
O sa revin cu ceva poze dupa ce fac modificarea!
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 778
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Mi-am facut si eu torpedou cu racire dar eu am tras tubul de aer care vine in torpedou direct din stutul de la racitor. Acum pot avea aer cald pe guril entilatie iar in torpedou vine rece.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Pentru ca am cautat si nu am gasit informatiile necesare,am decis sa aprofundez mai mult subiectul,din ce am vazut la un coleg de forum cel mai bun sistem pentru a face torpedoul refrigerat este sistemul care a fost montat de fabrica pe Astra F.
Butonul de inchidere/deschidere si racordul arata asa :




Si codurile de comanda pentru ele le aveti mai jos,asa ca: mult succes la modificat ! o sa purced si eu curand sa fac aceasta operatiune


  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cateva detalii in topicul masinii mele de prezentare legat de torpedoul refrigerat. (in josul paginii)
Furtunul si butonul de astra f
stutul de pe carcasa radiatorului de clima.
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1000
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Masinile cu climatronic inteleg ca au acest stut, dar masinile care au doar AC il au in acelasi loc ?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
daca ai sistem Behr da il au; am avut eu si la AC si am si la Climatronic stutul
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate este delphi,sincer sa fiu nu ma intereseaza stutul in sine ma intereseaza ce se afla in locul acela de este prielnic pentru conectare ? nu prea pricep la functionarea sistemul AC.
Intentionez sa cumpar butonul de inchidere/deschidere pentru torpedou si sa conectez un furtunas cu un niplu prins exact in plasticul unde apare in poza stutul
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am tot studiat adaugarea functiei de refrigerare torpedou pe original pentru Astra H, si am o nelamurire cu furtunul acesta:

Nu inteleleg de ce are bifurcatie la unul din capete, la ce-i foloseste?
Deasemenea, stie cineva la ce foloseste bucata de izolatie/banda neagra/folie neagra de pe furtunul din poza aproape de capatul cu bifurcatie? Am vazut-o pe toate furtunele pe original.

Eu credeam ca doar iei niste aer de la aeroterma si il dirijezi in torpedou, suna simplu.

La magazin, furtunul de mai sus are un pret de stã mâþa în coadã. Capacul e acceptabil.
- 1840826 13242604, 1840825, teava lunga 163 ron, 106 ron
- 1840708 13115964 capac 21ron
  • litian28

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2019 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
rog pe colegul GL-10-PEL daca a realizat ceva sa imi explice si mie cum a facut sa transforme torpedoul in unul refrigerant! am facut rost de acel furtun in forma in care este prezentat in poza anteriora.mai am si acel orificiu de blocare dar la care teava din spatele sau a suferit un mic accident.ce pasi trebuie sa urmez in continuare pentru a fi ca la carte lucrarea?! multumesc anticipat de sfaturi!
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR