Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • onixx11

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat kitul de ambreiaj la un opel atra h din 2006 undeva prin octombrie 2011...iar acum vreo 3 saptamani am ramas fara lichid de frana...In service la gold&platin mi-au spus ca nu are nimic si doar mi-au completat cantitatea de lichid. Imi poate spune cineva cum -a pierdut acel lichid? Pentru ca din cate stiu eu are un circuit inchis. Mentionez ca nu circul zilnic cu masina.
Skip ads

  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa ai scurgeri de lichid sub masina sau lichid in scut daca cantitatea pierduta nu e prea mare. Verifica sub masina daca iti apar pete de lichid. Eu am inlocuit doi rulmenti de presiune primul pierzand lichid, asta insemnand scurgeri de lichid intre motor si cutie.
  • onixx11

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am mers cu masina in ziua respectiva toata ziua... iar seara cand am icnercat sa pelc cu ea nu mai avea ambreaj .. nu am scurgeri pe nicaiaeri ca m-am uitat sub masina... doar daca prin vreo habar nu am c posibilitate ar putea ajunge pe janta pentru ca ce e drept una dintre jenti era murdara desi masina era curata...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pai este perfect logic ce spui tu aici - circuitul de franare are rezervor comun cu cel de ambreiaj - adica pe romaneste si pompa de frana si cea de ambreiaj lucreaza cu acelasi lichid.
Daca pierzi pe la o roata lichid - ramai si fara frana si fara ambreiaj. Rezolva problema scurgerii de lichid la roata respectiva si aeriseste bine si circuitul de frana si pe cel de ambreiaj. Nu este o filozofie se face destul de usor si nu dureaza cine stie ce....
Poti sa iti permit sa pierzi o ora din viata pentru siguranta ta si a celorlalti.
  • onixx11

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
ok... aceasta aerisire a facut-o mecanicul respectiv dar a zis ca nu pierde pe nicaieri ci doar pentur ca nu merg foarte des cu masina..... ideea e ca desi el a completat cu lichid din nou ieri era la limita....... o sa incerc sa schimb mecanicul.. desi .... si totusi ai idee de ce ar putea curge lichid pe la roata respectiva?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pai iti pierde lichid pe la etrier, mai precis pe la garniturile de la pistonasul de frana. Acum eu nu stiu - ai tamburi pe spate sau ai frana pe disc?
In ambele cazuri banuiesc o uzura la garnitura pistonasului. Daca uzura este mare, nu mai poti face decat sa schimbi ori pistonasul cu tot cu corp - asta in cazul franei pe tambur sau in cazul etrierului - corpul etrierului cu totul.
Daca uzura este mica - ceea ce iti doresc - se cumpara kit de reparatie care conta in garnitura de piston si aparatoare de praf, si se inlocuiesc.
  • onixx11

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
o my god... merci... cred ca frana e pe disc.... o minunatie..... ma simt magulita sa imi tot duc masina in service...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Chestia cu magulitul este asa ca o stare de care trebuie sa scapi....
Ideea este sa dai de un mecanic istet care sa iti rezolve repede si la pret mic problema.
Daca ai disc - etrierul se da afara, se extrage pistonul se verifica integritatea sa, vizual - pt ca nu exista aparat care sa iti spuna ca este sau nu bun, daca se observa urme de uzura - se inlocuieste pistonul . Daca urmele de uzura nu sunt vizibile se inlocuieste doar garnitura si aparatoarea de praf a pistonului etrierului.
Cam asta este....
  • onixx11

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
lucrez cu un mecanic de la gold&platin... suntem prieteni .. si chiar se pricepe in tot ceea ce face..... ok.... cand voi reajunge la masina o sa incerc sa merg sa fac si operatiunea asta.......e greu sa fii femeie.... intr-o lume a barbatilor..... Smile)
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
scuze deci daca se vad urme de uzura se schinba pistonu?sigur?nas prea crede.cand sant pierderi de lichid de frana ramai clar fara anbreiaj pentru ca alimentarea circuitului anbreiaj e undeva la jumatatea vasului comun dupa servofrana.daca sant pierderi pe la roti pedala de frana devine elastica,eficienta la franari e redusa pe carosabil ud trage intro parte la franare brusca.daca sant urme vizibile in etrier sau cilindri receptori in cazul ferodourilor pe spate nici cu pistonasi nou,garnituri noi nu rezolvi pierderea de lichid ci numai schinbind corpul ce are acele uzuri vizibile.CORECT?
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
scuze deci daca se vad urme de uzura se schinba pistonu?sigur?nas prea crede.cand sant pierderi de lichid de frana ramai clar fara anbreiaj pentru ca alimentarea circuitului anbreiaj e undeva la jumatatea vasului comun dupa servofrana.daca sant pierderi pe la roti pedala de frana devine elastica,eficienta la franari e redusa pe carosabil ud trage intro parte la franare brusca.daca sant urme vizibile in etrier sau cilindri receptori in cazul ferodourilor pe spate nici cu pistonasi nou,garnituri noi nu rezolvi pierderea de lichid ci numai schinbind corpul ce are acele uzuri vizibile.CORECT?Very Happy
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
N-am prea inteles ce ai spus tu pe acolo mantalutadoru. Ideea este urmatoarea - ca sa inteleaga toata lumea: urmele de uzura pot fi interpretabile in functie de cum arata si de ce iti spun ele. Pot avea un aspect neted, lustruit, pot fi rugoase sau urme mate. Ca sa fi sigur - daca vrei sa o faci inginereste, dat fiind faptul ca sistemul de franare este oricum gandit si proiectat de ingineri - iei un comparator si vezi ce iti spune interiorul etrierului. Asta asa ca chestie.
Daca iei aer in sistem, considerand principiul vaselor comunicante si in baza acestui principiu tinem seama ca vasul rezervor este la cea mai inalta pozitie fata de linia orizontului - orice pierdere de lichid de frana cu urme vizibile ( pe roata, janta, etrier) - presupune si o anumita contaminare cu aer a circuitului. Frana elastica nu este decat rezultatul comprimarii aerului din instalatie care conform legilor fizicii - prezinta o capacitate mai mare de comprimare decat lichidul de frana. Asta inseamna ca presiunea exercitata pe unul sau mai multe pistoane nu este egala - poate aparea binenteles un efect de abatere de la traiectoria rectilinie - dar in general marea majoritatea acestor vehicule au circuitul prevazut cu repartitori de sarcina.
Intamplator chiar stiu cu ce se mananca treaba asta: in 1969 tatalui meu i s-a refuzat brevetarea inventiei sale "Frana cu dublu circuit in diagonala" - de catre spaimele alea de ingineri de la Osim
L-a brevetat Volvo in 1970 - si astfel statul roman a mai pierdut o inventie care ii putea aduce faima si renume.....
Parerea mea este ca ai o oarecare ovalizare a pistonului - cred ca masina ta a fost asamblata in Polonia sau Cehia?
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
si eu am spus altceva?am vrut sa fiu explicit,oricum se schinba corpul cu uzura
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
mariano a scris:N-am prea inteles ce ai spus tu pe acolo mantalutadoru. Ideea este urmatoarea - ca sa inteleaga toata lumea: urmele de uzura pot fi interpretabile in functie de cum arata si de ce iti spun ele. Pot avea un aspect neted, lustruit, pot fi rugoase sau urme mate. Ca sa fi sigur - daca vrei sa o faci inginereste, dat fiind faptul ca sistemul de franare este oricum gandit si proiectat de ingineri - iei un comparator si vezi ce iti spune interiorul etrierului. Asta asa ca chestie.
Daca iei aer in sistem, considerand principiul vaselor comunicante si in baza acestui principiu tinem seama ca vasul rezervor este la cea mai inalta pozitie fata de linia orizontului - orice pierdere de lichid de frana cu urme vizibile ( pe roata, janta, etrier) - presupune si o anumita contaminare cu aer a circuitului. Frana elastica nu este decat rezultatul comprimarii aerului din instalatie care conform legilor fizicii - prezinta o capacitate mai mare de comprimare decat lichidul de frana. Asta inseamna ca presiunea exercitata pe unul sau mai multe pistoane nu este egala - poate aparea binenteles un efect de abatere de la traiectoria rectilinie - dar in general marea majoritatea acestor vehicule au circuitul prevazut cu repartitori de sarcina.
Intamplator chiar stiu cu ce se mananca treaba asta: in 1969 tatalui meu i s-a refuzat brevetarea inventiei sale "Frana cu dublu circuit in diagonala" - de catre spaimele alea de ingineri de la Osim
L-a brevetat Volvo in 1970 - si astfel statul roman a mai pierdut o inventie care ii putea aduce faima si renume.....
Parerea mea este ca ai o oarecare ovalizare a pistonului - cred ca masina ta a fost asamblata in Polonia sau Cehia?
Si care este legatura intre ambreiaj si ce ai scris tu aici???? Si mai ales cel de mai sus??? scrieti nene despre ambreiaj ca asta e subiectul nu bateti cimpii......ca lumea este in miscare si nu are timp de aberatiile voastre
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
tase era vorba de pierderi de lichid de frana vasu de lichid e comun frana-anbreiaj pierzi lichid,ramai fara anbreiaj.citeste tot nu pe sarite.banuiesc ca tu ai inventat mersu pe jos?<lumea e in miscare nu?>
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Nu ,spre surprinderea ta eu am inventat ROATA....daca ramii fara lichid in vasul de la servofrina ...pentru cultura ta generala nu ramai fara ambreiaj deoarece si din cauza ca ramine lichid pe conducta care duce la pompa centrala de ambreiaj care impinge lichidul in rulmentul de presiune care prin impingere ..debreiaza totusi ..fara prea mare probleme....daca se pierde lichid pe la pompa de ambreiaj sau traseul spre rulment sau cilindru receptor ambreiaj ...ete ca nu mai tine ambreiajul....mergi si te cultiva si apoi vii sa faci afirmatii din astea ,,filozofice,,...parerea mea stricta si personala Evil or Very Mad
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
cica un circuit inchis cind ,,prinde aer,, cum ar fi un vas de lichid gol e problema.parerea altora.poate ca totusi ai dreptate.alt lucru istet descoperit?
  • Mays

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Parerea mea 99% rulmentul de ambreiaj, banuiesc ca ai z19dt sau dth, am trecut de mai multe ori prin situatii similare cu doua masini avand motorizarile mentionate, la prima manifestare desi aveam pedala de ambreiaj aceasta nu mai revenea sus ramanea pe la jumate, am completat cu lichid si-a revenit dupa cateva ore de mers prin oras a reaparut problema iar am completat si-a revenit, dar de data asta am ramas complet fara pedala, scurgeri vizibile nu erau dar cand am desfacut-o se vedea o mica pata pe partea interioara a scutului intre motor si cutie, iar cand am desfacut cutia se observa clar ca erau scurgeri se formase mizerie praf de la disc cu lichid de frana. Altadata am ramas brusc fara pedala in apropierea unui semafor am apasat pedala de ambreiaj in mod normal si masina tot tragea am oprit-o in frana. De la etrier nu are cum sa fie daca ar curge atat de mult mai mult ca sigur ca ramaneai si fara frana.
Orice ar fi cauta sa rezolvi problema ca nu e de joaca doamne fereste sa ai viteza la vre-un semafor sau o trecere de pietoni, eu de atunci m-am lecuit sa vin cu viteza si sa opresc brusc la semafoare, indiferent cu ce masina as fi, daca nu eram atent ii faceam paguba si celui din fata mea si mie.
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
foarte foarte posibil.
  • onixx11

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2012

  • Mesaj Privat
nu am reusit sa rezolv problema asa:)) dar nicidoata nu am ramas fara lichid in mers.... numa dupa ce o opream .. si ma reurcam la volan .. nu mai aveam pedala si cand ma uitam la lichid ala era mai putin... am aflat de la un mecanic ca nu era lichidul bun si nu stiu ce.. m-a pus sa cumpar alt lichid... am luat... dar tt trebuie sa completez cam o dat ala 2 luni.. constant... nu stiu ce este....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR