- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
Am facut de curand motorul deoarece segmentii erau cam praf, scuipa ulei pe la joja. Toate bune insa nu am scapat de vechea problema, ba chiar s-a mai accentuat.
Cand pornesc motorul o ia de la prima cheie, dar moare imediat, mai ales daca e mai rece afara moare in secunda doi, dar nici dupa ce se incalzeste(si se incalzeste repede-termostat nou) nu sta deloc la relanti. Am incercat cu un alt motoras de relanti cam tot aceeasi treaba, am scos firul de la sonda lambda si tot asa merge, nici nu se aprinde totdeauna becul din bord. Chestia nasoala este ca merge rau, apas acceleratia si la un momentdat nu mai accelereaza, parca o tine ceva si apoi isi da drumul brusc dandu-si in nas urat de tot. Cand plec de pe loc isi da in nas urat de tot fiind nevoit sa o tin din ambreaj si sa accelerez mai repede, nu pot deloc sa merg cu masina ca un om normal decat daca accelerez intr-una, daca o las in viteza I sau a II-a nu merge decat f putin si apoi se scutura violent toata masina si moare motorul. La relanti si scoasa din viteza in mers nu sta, cate-o data moare imediat, altadata tine mai mult. Nu pot sa merg cu pedala calcata constant ca la un momentdat intrerupe si isi da in nas, trebuie sa o tin tot timpul accelerata, numai cu a 5-a pot merge normal. Viteza nu mai prinde mult peste 100 si parca masina e de doua ori mai grea chiar daca motorul e proaspat segmentat si schimbat tot ce trebuia. Am schimbat vre-o doua potentiometre de acceleratie iar corpul injectiei monopunct l-am curatat f bine, insa fara rezultat.
Acum as avea cateva intrebari:
1. motorasul de relanti are functie si in timpul mersului masinii sau doar atat ca tine motorul accelerat la nivel constant la relanti?
2. se poate sa fie defecte atat sonda cat si iac-ul si eventual si injectorul(desi pe acesta l-am schimbat dar tot cu un s-h)
3. modulul de aprindere din delco poate sa fie defect chiar daca porneste la prima cheie f usor? poate sa fie vre-o problema de la delco la mine? fishele sunt bune ca am mai schimbat sin ele iar la intuneric nu vad sa pierd curent pe niciunde
Motorul este c16nz
Va multumesc pt ca ati avut rabdarea de a citi povestea problemelor mele si pt eventualele raspunsuri
Cand pornesc motorul o ia de la prima cheie, dar moare imediat, mai ales daca e mai rece afara moare in secunda doi, dar nici dupa ce se incalzeste(si se incalzeste repede-termostat nou) nu sta deloc la relanti. Am incercat cu un alt motoras de relanti cam tot aceeasi treaba, am scos firul de la sonda lambda si tot asa merge, nici nu se aprinde totdeauna becul din bord. Chestia nasoala este ca merge rau, apas acceleratia si la un momentdat nu mai accelereaza, parca o tine ceva si apoi isi da drumul brusc dandu-si in nas urat de tot. Cand plec de pe loc isi da in nas urat de tot fiind nevoit sa o tin din ambreaj si sa accelerez mai repede, nu pot deloc sa merg cu masina ca un om normal decat daca accelerez intr-una, daca o las in viteza I sau a II-a nu merge decat f putin si apoi se scutura violent toata masina si moare motorul. La relanti si scoasa din viteza in mers nu sta, cate-o data moare imediat, altadata tine mai mult. Nu pot sa merg cu pedala calcata constant ca la un momentdat intrerupe si isi da in nas, trebuie sa o tin tot timpul accelerata, numai cu a 5-a pot merge normal. Viteza nu mai prinde mult peste 100 si parca masina e de doua ori mai grea chiar daca motorul e proaspat segmentat si schimbat tot ce trebuia. Am schimbat vre-o doua potentiometre de acceleratie iar corpul injectiei monopunct l-am curatat f bine, insa fara rezultat.
Acum as avea cateva intrebari:
1. motorasul de relanti are functie si in timpul mersului masinii sau doar atat ca tine motorul accelerat la nivel constant la relanti?
2. se poate sa fie defecte atat sonda cat si iac-ul si eventual si injectorul(desi pe acesta l-am schimbat dar tot cu un s-h)
3. modulul de aprindere din delco poate sa fie defect chiar daca porneste la prima cheie f usor? poate sa fie vre-o problema de la delco la mine? fishele sunt bune ca am mai schimbat sin ele iar la intuneric nu vad sa pierd curent pe niciunde
Motorul este c16nz
Va multumesc pt ca ati avut rabdarea de a citi povestea problemelor mele si pt eventualele raspunsuri
- Osciompekus
- **
- 162 mesaje
- din 08 Jan 2006
- Kadett 1989 C16NZ
- Iasi
Osciompekus
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1989 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2006
- Mesaj Privat
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
http://www.volvoclub.org.uk...DirtyThrottleBody Am mai recomandat site u l asta ai sa gasejti sigur raspunsuri
1.IAC ul functioneaza numai la relanti(clapeta de acceleratie nu e actionata)
2.sonda lamda nu cred sa aiba legatura cu simptomele care le ai tu
3.trebuie masurata fiecare fisa in parte si bobina de inductie cu un ohmetru(mai bine aduci un electrician-unul bun daca este posibil - sa verifice )
[/url]
1.IAC ul functioneaza numai la relanti(clapeta de acceleratie nu e actionata)
2.sonda lamda nu cred sa aiba legatura cu simptomele care le ai tu
3.trebuie masurata fiecare fisa in parte si bobina de inductie cu un ohmetru(mai bine aduci un electrician-unul bun daca este posibil - sa verifice )
[/url]
- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
Osciompekus a scris:ai invartit delcoul ? adica avansul parca?
La fel am patit si eu dupa reparatia de care vorbesti tu, insa la mine a fost banal... am marit avansul si gata.
Peace...
La fel am patit si eu dupa reparatia de care vorbesti tu, insa la mine a fost banal... am marit avansul si gata.
Peace...
Nu este de la avans, asta e reglat oricum de ecu automat si am avut problema dinainte. Avansul este bun numai ca intrerupe la relanti, dar nu numai, aceleasi intreruperi se simt si in mers cand e in viteza si nu e apasata acceleratia sau cand aceasta e apasata doar putin si tinuta constant, parca ar avea caderi bruste de acceleratie pt un moment si incepe sa se zguduie toata masina de parca ar fi subturata foarte mult si apoi smuceste cu putere daca apas acceleratia. Motorul se aude bine, nu merge in 3 si bujiile sunt ok.
Bobina de inductie am schimbat-o si pe aia dar nu s-a simtit diferenta.
Nedumerirea mea este faptul ca nu mai are viteza, parca i-as fi atasat o rulota dupa mine
- Osciompekus
- **
- 162 mesaje
- din 08 Jan 2006
- Kadett 1989 C16NZ
- Iasi
Osciompekus
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1989 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2006
- Mesaj Privat
- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
m-am uitat sub capota la intuneric complet si nu se vede nici cea mai mica scanteie nici la bobina nici la fise sau delco dar se aude un tzacanit de pe la injector cand accelerez, se aude constant si in functie de cat de tare apas pedala, asa trebuie oare sa se auda? Am luat un injector de pe o masina exact la fel care mergea bine dar la mine nici nu voia sa porneasca numai cu mari insistente si cu pedala apasata, iar pornita mergea f urat, parca in 2 pistoane. Lam pus pe al meu inapoi si merge ca inainte
- danieldboca
- **
- 114 mesaje
- din 14 Feb 2006
- Astra 2000
- Bucuresti
danieldboca
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2006
- Mesaj Privat
- ionutcatalin_bic
- **
- 95 mesaje
- din 05 Mar 2007
- Astra 2001 z16xe
- Bucuresti
ionutcatalin_bic
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2007
- Mesaj Privat
- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
am verificat furtunasele de aer si nu am gasit nimic in neregula. La mine si valva de vacuum e cam sparta dar asta nu cred ca ar fi problema f mare pt ca am fost la shrot si din 5 masini nici una nu o avea buna si am mai probat una la cineva caruia ii mergea masina bine si tot sparta era. Cred ca este ceva de la delco totusi
umbra
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
incredibil.
si la mine aceeasi situatie, cu unele precizari: la tester singurele erori sunt sonda lambda si tensiune prea mare pe injector.
baietii de la service au schimbat tot modulul de injectie (nu stiu exact denumirea tehnica - oricum, e vorba de subansamblul care contine injectorul si se monteaza pe motor) fara niciun rezultat, apoi au schimbat ECU, de asemenea, si o aprindere electronica, tot degeaba.
benzineste, scanteieste dar nu porneste. daca porneste, si asta numai dupa cateva incercari si rugaminti fierbinti, se supara tare de tot si scoate fum (bicolor gri cu negru) si scuipa (benzina cred) pe esapament; sta la relanti undeva la 2000 + de ture, si cand da semne ca vrea sa faca pauza, pot sa apas cat vreau pe acceleratie, ca se pare ca pedala aia e doar de forma...
iarasi, tot la relanti, pedala cu pricina imi da emotii datorita faptului ca functioneaza relativ independent de vointa mea, parca-i vie. apas putin, cu feeling si sare turatia pe rosu, si chiar daca ii dau drumul mai continua un pic. si dupa adoarme iarasi, cuminte. si nu se mai trezeste.
la fel ca la colegul de mai sus, isi da in nas cand merge, blana e relativa in vitezele 2 si 3, in sensul ca o data da, de doua ori parca-i rupt cablul de acceleratie... am i doomed?
late edit:
am tot studiat eu problema si prin eliminare am ajuns la senzorul de temperatura. care (merci razvu77 pt link) la volvo zice ca masoara temperatura prin inversare de rezistenta electrica. adica daca rezistenta e foarte mare, ecu poate sa interpreteze ca fiind afara -50 de grade celsius si atunci pompeaza benzina in nestire ceea ce duce la innecarea motorului.
(am vazut cu ochii mei arteziana can au scos mecanicii ceva capac de deasupra injectorului, sau in zona)
acuma, ce-i cu senzorul asta? ca in haynes, la prima vedere am dat doar de senzor de temperatura uleiului... oare e vorba de acelasi lucru?
si-i posibil sa fie problema mea?
si la mine aceeasi situatie, cu unele precizari: la tester singurele erori sunt sonda lambda si tensiune prea mare pe injector.
baietii de la service au schimbat tot modulul de injectie (nu stiu exact denumirea tehnica - oricum, e vorba de subansamblul care contine injectorul si se monteaza pe motor) fara niciun rezultat, apoi au schimbat ECU, de asemenea, si o aprindere electronica, tot degeaba.
benzineste, scanteieste dar nu porneste. daca porneste, si asta numai dupa cateva incercari si rugaminti fierbinti, se supara tare de tot si scoate fum (bicolor gri cu negru) si scuipa (benzina cred) pe esapament; sta la relanti undeva la 2000 + de ture, si cand da semne ca vrea sa faca pauza, pot sa apas cat vreau pe acceleratie, ca se pare ca pedala aia e doar de forma...
iarasi, tot la relanti, pedala cu pricina imi da emotii datorita faptului ca functioneaza relativ independent de vointa mea, parca-i vie. apas putin, cu feeling si sare turatia pe rosu, si chiar daca ii dau drumul mai continua un pic. si dupa adoarme iarasi, cuminte. si nu se mai trezeste.
la fel ca la colegul de mai sus, isi da in nas cand merge, blana e relativa in vitezele 2 si 3, in sensul ca o data da, de doua ori parca-i rupt cablul de acceleratie... am i doomed?
late edit:
am tot studiat eu problema si prin eliminare am ajuns la senzorul de temperatura. care (merci razvu77 pt link) la volvo zice ca masoara temperatura prin inversare de rezistenta electrica. adica daca rezistenta e foarte mare, ecu poate sa interpreteze ca fiind afara -50 de grade celsius si atunci pompeaza benzina in nestire ceea ce duce la innecarea motorului.
(am vazut cu ochii mei arteziana can au scos mecanicii ceva capac de deasupra injectorului, sau in zona)
acuma, ce-i cu senzorul asta? ca in haynes, la prima vedere am dat doar de senzor de temperatura uleiului... oare e vorba de acelasi lucru?
si-i posibil sa fie problema mea?
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
fa testul cu agrafa!ca sa ai de unde porni!ai senzorul de viteza?ai abs?ai schimbat bordul km?
din ce spui ii legat de motorasul de relantin!(de unde sti ca cel pe care l-ai luat este bun?)
Motorul are montat admisia de aer cald.
La acest tip de motor avansul este reglat din delcou acolo este pozitionat si senzorul de rotatie!
cu filtrul de benzina cum stai..ii schimbat? verifical!returul nui infundat?
ai turometru?daca da vezi cand moare motorul...cade dintr-o data acu de la turometru sia tuncea moare??..poate ai probleme cu aprinderea!
daca crezi ca este motorasul de relantin, fi sigur ca este alimentat!masoara tensinea de pe el.
Incearca sa afli ce se oreste primaoara: aprinderea sau injectia(da jos filtrul de aer si ai sa observi cand nu mai primeste benzina)
din ce spui ii legat de motorasul de relantin!(de unde sti ca cel pe care l-ai luat este bun?)
Motorul are montat admisia de aer cald.
Nu este de la avans, asta e reglat oricum de ecu automat si am avut problema dinainte
La acest tip de motor avansul este reglat din delcou acolo este pozitionat si senzorul de rotatie!
cu filtrul de benzina cum stai..ii schimbat? verifical!returul nui infundat?
ai turometru?daca da vezi cand moare motorul...cade dintr-o data acu de la turometru sia tuncea moare??..poate ai probleme cu aprinderea!
daca crezi ca este motorasul de relantin, fi sigur ca este alimentat!masoara tensinea de pe el.
Incearca sa afli ce se oreste primaoara: aprinderea sau injectia(da jos filtrul de aer si ai sa observi cand nu mai primeste benzina)
- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
aseara cand am incercat sa urc un deal abia am reusit, eram cu viteza I si se tot inneca, trebuia sa iau din cand in cand piciorul de pe acceleratie si sa ma joc cu ambreajul ca sa reusesc, dupa aceea alta chestie, nu voia sa mai stea deloc la relanti, nici macar 2 secunde, cand apasam pedala parca nu mai venea destula benzina, asa am impresia. Am desfacut capacul de plastic de la injector si trageam de cablu cu manadar parca tot asa innecat mergea. Dupa ce l-am bazait o vreme parca si-a mai revenit si mergea tot ca inainte. Dupa treaba asta incep sa cred tot mai mult ca ar fi ceva de la alimentare, poate e dusa chiar pompa si nu mai are presiunea necesara sau sa fie infundat ceva. Nu stiu cum sa verific treaba asta iar filtrul de benzina il am de abia 2000 km pus
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
da jos furtunul de langa injector si il bagi intro sticla sau ceva de acest gen,pui contactul apesi aceleracia...nu sunt sigur dar cred ca 12l tre sa pompeze pe minut. verifici daca nu merge atuncea ai mizerie.
poate sa iti fie filtrul nou daca ai depuneri in rezervor si daca umbli cu cerervorul gol...
nu ai pus filtrul invers?are o sageata care indica directia
poate sa iti fie filtrul nou daca ai depuneri in rezervor si daca umbli cu cerervorul gol...
nu ai pus filtrul invers?are o sageata care indica directia
- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
azi am luat imprumut calculatorul de injectie de la vecinul meu si...surpeiza!!! mergea f bine cu el, nu mai murea la relanti si nu is mai dadea in nas deloc. Dar am constatat alta chestie, cand dau cheie nu porneste masina fara sa calc acceleratia, nu stiu de ce. Mi se aprinde din cand in cand becul galben si mi-a dat eroarea 35 cu agrafa adica motorasul pas cu pas. Oare din cauza acestuia nu porneste fara sa calc acceleratia? Si mai ceva, cand accelerez se aude un zgomot ciudat din zona injectorului. Acum am pus calculatorul meu inapoi si merge la fel de prost. Oare ce sa aibe calculatorul? Este mult 100 euro unul de la dezmembrari? asa mi se pare
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- CRISTEA VICTOR
- OP
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat