biltrid
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salut. Este primul meu mesaj si sper sa nu deranjez pe nimeni. Am incercat sa respect regulile acestui forum.
Sunt proprietarul unui Opel Vectra C - motor diesel 1,9 CTDI. De cateva zile, masina prezinta urmatoarele simptome: cand pun contactul, astept o vreme sa se stinga toate becurile din bord insa becul cu "cheita pe masina" nu se stinge (desi ar fi trebuit sa se stinga - in mod normal se sting toate). Arata ca in imaginea urmatoare:
Contact pus
Apoi pornesc motorul, "cheita pe masina" se stinge, insa ramane aprins becul care arata probleme la evacuare, ca in imaginea urmatoare:
Motor Pornit
Citind manualul am aflat ca acel martor este pentru "Exhaust Emissions".
De mentionat ca, la rece, masina porneste putin ciudat, in sensul ca smucitura de imediat de dupa contact, este observabila. Porneste la prima cheie fara exceptie, insa mai multa lume mi-a spus ca acea "tusitura" nu este normala. Asta iarna, fiind blocat doua zile pe trotuar, am ales ca intr-o noapte sa cobor masina cu partea din fata jos de pe bordura (pentru a nu mai putea fi blocat de cei care parcau in fata iesirii mele din parcare). Am lasat deci masina usor inclinata inspre fata (rotile din fata pe carosabil, rotile din spate pe trotuar). In dimineata urmatoare nu m-a mai blocat nimeni, insa masina a refuzat sa mai porneasca. A fost prima oara in 4 ani cand a facut asa. Baterie avea fiindca mergeau toate la ea (lumini, claxon, muzica, etc.). Automatul mergea in continuu, dar motorul nu pornea. Cineva m-a sfatuit sa ridic masina inapoi sa o las asa peste noapte si sa o pornesc din nou a doua zi. Am facut asta, si a doua zi a pornit, insa dupa cca 3-4 minute adunate de dat la automat, fara ca motorul sa porneasca. Am povestit aspectul asta fiindca am inteles ca uneori, genul asta de activitate poate face ca o cantitate de combustibil nears sa ajunga in filtru. Mentionez ca niciodata nu am observat vreo scadere in puterea masinii sau vreun consum excesiv.
Pe la majoritatea service-urilor autorizate o diagnoza electronica este cca 100 de lei. Ma gandeam ca poate ma ajuta cineva si ma sfatuieste in legatura cu aceasta problema. Am inteles, de exemplu ca unele filtre (regenerabile) se curata la drumuri intinse. Altii am inteles ca si le scot din masini si le spala pur si simplu.
Ce sa fac?
Multumesc.
Sunt proprietarul unui Opel Vectra C - motor diesel 1,9 CTDI. De cateva zile, masina prezinta urmatoarele simptome: cand pun contactul, astept o vreme sa se stinga toate becurile din bord insa becul cu "cheita pe masina" nu se stinge (desi ar fi trebuit sa se stinga - in mod normal se sting toate). Arata ca in imaginea urmatoare:
Contact pus
Apoi pornesc motorul, "cheita pe masina" se stinge, insa ramane aprins becul care arata probleme la evacuare, ca in imaginea urmatoare:
Motor Pornit
Citind manualul am aflat ca acel martor este pentru "Exhaust Emissions".
De mentionat ca, la rece, masina porneste putin ciudat, in sensul ca smucitura de imediat de dupa contact, este observabila. Porneste la prima cheie fara exceptie, insa mai multa lume mi-a spus ca acea "tusitura" nu este normala. Asta iarna, fiind blocat doua zile pe trotuar, am ales ca intr-o noapte sa cobor masina cu partea din fata jos de pe bordura (pentru a nu mai putea fi blocat de cei care parcau in fata iesirii mele din parcare). Am lasat deci masina usor inclinata inspre fata (rotile din fata pe carosabil, rotile din spate pe trotuar). In dimineata urmatoare nu m-a mai blocat nimeni, insa masina a refuzat sa mai porneasca. A fost prima oara in 4 ani cand a facut asa. Baterie avea fiindca mergeau toate la ea (lumini, claxon, muzica, etc.). Automatul mergea in continuu, dar motorul nu pornea. Cineva m-a sfatuit sa ridic masina inapoi sa o las asa peste noapte si sa o pornesc din nou a doua zi. Am facut asta, si a doua zi a pornit, insa dupa cca 3-4 minute adunate de dat la automat, fara ca motorul sa porneasca. Am povestit aspectul asta fiindca am inteles ca uneori, genul asta de activitate poate face ca o cantitate de combustibil nears sa ajunga in filtru. Mentionez ca niciodata nu am observat vreo scadere in puterea masinii sau vreun consum excesiv.
Pe la majoritatea service-urilor autorizate o diagnoza electronica este cca 100 de lei. Ma gandeam ca poate ma ajuta cineva si ma sfatuieste in legatura cu aceasta problema. Am inteles, de exemplu ca unele filtre (regenerabile) se curata la drumuri intinse. Altii am inteles ca si le scot din masini si le spala pur si simplu.
Ce sa fac?
Multumesc.
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut.Am si eu vectra C motor Z19DT, la care aum vreo trei saptamani a inceput sa nu se mai stinga martorul <motor pornit> inainte de pornire asa cum ar fi trebuit , basca ca scotea un fum fum alb(destul de multisor)in primele secunde dupa pornire, dupa care totul revenea la normal.Acum, de doua trei zile, nu mai scoate fumul, dar martorul se comporta la fel si a inceput sa porneasca mai greu.Astazi am observat ca nici martorul <motor cu cheita> nu se mai stinge inainte de pornire si masina porneste foarte greu.Stie cineva ce ar putea fi?
Heb65
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
Heb65
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
biltrid
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2012
- Mesaj Privat
Pe 5 aprilie am de facut un drum pana la Brasov. O sa ii fac un plin cu o motorina buna, si o sa incerc sa o tin constant la 2500 de ture. Poate se curata. Intre timp s-a mai oferit un baiat (care are un service de cartier) sa imi stearga eroarea din bord (pur si simplu) contra sumei de 50 de lei. Cred ca o sa astept pana pe 5 aprilie si daca nu imi dispare o sa o duc la opel. Ei cer dublu pentru o diagnoza dar ma gandesc ca poate au softurile alea mai bune. Voi ce ziceti? Merita sa o duc la Opel sau acolo or sa ii faca acelasi lucru numai ca pentru un pret dublu?
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
Cand filtrul de particule se regenereaza iese foarte mult fum alb si in bord clipeste martorul de bord care indica bujiile.In acelasi timp creste foarte mult si consumul.Indicat este sa iesi din oras si s-o tii timp de 15/ 20 min, la 3000 de ture.Toti care m-au indrumat si pe mine mi-au spus ca nu e bine s-o opresti cand incepe regenerarea.Dar asta nu are nici o treaba cu pornirea greoaie.
Se poate ca in Bucuresti cei de la Opel sa fie mai seriosi, dar la Constanta sunt niste amatori.Nici eu nu stiu unde sa gasesc un sevice serios.S-ar putea ca baiatul de cartier sa fie mai OK decat cei de la Opel.
Se poate ca in Bucuresti cei de la Opel sa fie mai seriosi, dar la Constanta sunt niste amatori.Nici eu nu stiu unde sa gasesc un sevice serios.S-ar putea ca baiatul de cartier sa fie mai OK decat cei de la Opel.
- tase
- ****
- 1,966 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,966
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
biltrid a scris:Pe 5 aprilie am de facut un drum pana la Brasov. O sa ii fac un plin cu o motorina buna, si o sa incerc sa o tin constant la 2500 de ture. Poate se curata. Intre timp s-a mai oferit un baiat (care are un service de cartier) sa imi stearga eroarea din bord (pur si simplu) contra sumei de 50 de lei. Cred ca o sa astept pana pe 5 aprilie si daca nu imi dispare o sa o duc la opel. Ei cer dublu pentru o diagnoza dar ma gandesc ca poate au softurile alea mai bune. Voi ce ziceti? Merita sa o duc la Opel sau acolo or sa ii faca acelasi lucru numai ca pentru un pret dublu?
Buna seara ....daca mergi constant la 2500/rpm ce crezi ca rezolvi??nimic ,daca tot vrei sa cureti ceva incalzeste motorul la 90 grade si mergi cu ea turata la 4000/rpm ....si poate te va ajuta ...o tii la aceasta turatie vreo 50-60km sa se curete ...turbina,injectoarele si galeria
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut.Am fost la tester si mi-a dat senzorul de presiune diferentiala la filtrul de particule nu ar mai da rezultate corecte.Asta ar fi explicatia pentru aprinderea martorului de ceck engine.Am mai aflat ca electromotorul este cam obosit si ar trebui sa-i fac o reparatie (musai inainte de a intra in iarna), de aici si pornirea putin mai greoaie (trei, patru rotiri).Are cineva idee cam cat ar costa un senzor?
- tase
- ****
- 1,966 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,966
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,966 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,966
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
Nu,pur si simplu motorul cu pompa de inalta presiune asa porneste ,vezi sa nu cumva acel cineva care vrea sa curete el electromotorul ca asa i se pare lui sa nu incerce sa te prosteasca,asta e pornirea CDTI nu te sperai nu cred ca are ceva masina ta cum nici a mea nu are.Cit despre acel senzor chiar nu stui ca eu nu am filtru de particule,cineva care stie despre ce e vorba te poate lamuri
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat
chestia cu electromotorul a dedus-o din testul de pornire si de mers la ralanti.Am vazut si eu diagrama si arata ca o linie continua in urcare cu o mica intrerupere si mers pe orizontala, dupa care urcarea continua si este constanta, dupa care linia devine orizontala si constanta fara perturbatii. Acea mica deviatie de pe urcare mi-a explicat-o ca a fi o oboseala a electromotorului.Ar putea totusi sa fie si o oboseala a bateriei?Eu masina am cumparat-o in septembrie 2011 si nu stiu cat de batrana e bateria.
biltrid
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2012
- Mesaj Privat
- catalinzafira
- **
- 76 mesaje
- din 07 Mai 2011
- Zafira 2006 z19dt
- Iasi
catalinzafira
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2011
- Mesaj Privat
biltrid
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2012
- Mesaj Privat
Pana la urma n-am mai fost nici la opel, unde ma costa diagnoza 80 - 120 de lei si nici la baiatul de carteeer unde ma costa 50 de lei. M-am dus la un magazin online si mi-am luat kit-ul de diagnoza Op-Com cu 100 de lei si a fost senzatie. Mi l-am instalat imediat pe laptop, mi-am facut update la drivere si la firmware, dupa care mi-am rulat diagnoza, mi-am sters codurile de eroare si apoi martorii s-au sters. I-am curatat apoi erorile si prietenei mele care are opel astra si unui prieten din bloc care are tot vectra dar pe benzina. Lui de exemplu i-am resetat si intervalul de inspectie in service ca il enerva cheita din bord.
Daca exista oameni in bucuresti care au nevoie de ajutor, sa-mi scrie. Ii ajut gratis. Fiindca stiu cat de enervant este sa ai un martor care nu se mai stinge in bord, mai ales cand eroarea nu mai este actuala...
Aia a fost. O sa va tin la curent daca imi mai apar erori. Multumesc celor care mi-au raspuns si care au incercat sa ma ajute.
@CatalinZafira... am incercat metoda cu codurile de eroare cu frana si acceleratia mai demult. Nu merge la modelul meu. Dar acum am programul asta complet de diagnoza si daca imi mai apare un cod de eroare, stiu ce sa-i fac.
Toate cele bune.
Daca exista oameni in bucuresti care au nevoie de ajutor, sa-mi scrie. Ii ajut gratis. Fiindca stiu cat de enervant este sa ai un martor care nu se mai stinge in bord, mai ales cand eroarea nu mai este actuala...
Aia a fost. O sa va tin la curent daca imi mai apar erori. Multumesc celor care mi-au raspuns si care au incercat sa ma ajute.
@CatalinZafira... am incercat metoda cu codurile de eroare cu frana si acceleratia mai demult. Nu merge la modelul meu. Dar acum am programul asta complet de diagnoza si daca imi mai apare un cod de eroare, stiu ce sa-i fac.
Toate cele bune.
biltrid
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2012
- Mesaj Privat
M-am grabit sa zic "Hop".
Mi-a aparut din nou. Aceleasi simptome ca la inceput. Aceeasi martori.
Imi da eroarea asta in raportul de la OPCOM:
OP-COM - CAN Communication Window> 2007|Vectra-C / Signum|Engine|Z 19 DT
Read Info...
Identifier: 0x1310
VIN: W0L0ZCF6971130934
Hardware number:81012869
Motor type: Z19DT
Part Number:55566276
Software version number: HJLMS210_S
Hardware manufacturer number: 0281014449
Software Number: 1037386701P485_O27
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
System description: BOSCH0100
Type approval number: B07014
Variant programming: 0x00007088
Alpha code: HA
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x0000B980
Total number of fault codes: 1
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
(5A) - Not present
Stie cineva ce inseamna?
Mi-a aparut din nou. Aceleasi simptome ca la inceput. Aceeasi martori.
Imi da eroarea asta in raportul de la OPCOM:
OP-COM - CAN Communication Window> 2007|Vectra-C / Signum|Engine|Z 19 DT
Read Info...
Identifier: 0x1310
VIN: W0L0ZCF6971130934
Hardware number:81012869
Motor type: Z19DT
Part Number:55566276
Software version number: HJLMS210_S
Hardware manufacturer number: 0281014449
Software Number: 1037386701P485_O27
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
System description: BOSCH0100
Type approval number: B07014
Variant programming: 0x00007088
Alpha code: HA
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x0000B980
Total number of fault codes: 1
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
(5A) - Not present
Stie cineva ce inseamna?
- catalinzafira
- **
- 76 mesaje
- din 07 Mai 2011
- Zafira 2006 z19dt
- Iasi
catalinzafira
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2011
- Mesaj Privat
- ggavriluta
- *
- 48 mesaje
- din 01 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
ggavriluta
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2010
- Mesaj Privat