- nyky85
- OP
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2011
- Corsa 2004 z14xep
- Arges
nyky85
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2004 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2011
- Mesaj Privat
In tutorialul prezent va arat cum se poate schimba garnitura de la capacul axelor cu came,cum putem verifica strangerea suruburilor culbutorilor axelor cu came.Trebuie de mentionat ca strangerea se face la asa zisa 'la mana',in mod normal se face cu o cheie dinamometrica,cine nu are simtul practic recomand folosirea cheii,iar valorile le aveti expuse mai jos pentru motorul Z14XE sau motoare inrudite cu el:
Continui in urmatorul material, sa arat cum se poate verifica lantul distributiei,se cunoaste ca pe forum, mereu se spune de acest lucru, dar niciodata nu a fost prezentat pe viu,acuma aveti posibilitatea sa vedeti acest aspect,mai jos aveti si un material despre distributia de la motorul Z14XE:
In speranta ca acest tutorial va fi de folos,va doresc toate cele bune.
Multumiri lui StefanTolos.
Continui in urmatorul material, sa arat cum se poate verifica lantul distributiei,se cunoaste ca pe forum, mereu se spune de acest lucru, dar niciodata nu a fost prezentat pe viu,acuma aveti posibilitatea sa vedeti acest aspect,mai jos aveti si un material despre distributia de la motorul Z14XE:
In speranta ca acest tutorial va fi de folos,va doresc toate cele bune.
Multumiri lui StefanTolos.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- nyky85
- OP
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2011
- Corsa 2004 z14xep
- Arges
nyky85
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2004 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2011
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
nyky85 daca vrei sa trimiti aceasta solicitare,eu iti recomand sa o faci catre reprezentanta din Oradea ,sunt mult mai prompti si mai aproape de oameni,eu nu-ti impun sa postezi raspunsul aici ,ramane la latitudinea ta acest aspect.
Cand vei dispus sa schimbi acele suruburi o vom face impreuna,cu tot tacamul evident.
Cand vei dispus sa schimbi acele suruburi o vom face impreuna,cu tot tacamul evident.
- nyky85
- OP
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2011
- Corsa 2004 z14xep
- Arges
nyky85
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2004 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2011
- Mesaj Privat
- Vergy
- **
- 133 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Astra 2001 Z12XE
- Gorj
Vergy
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Ce pot sa spun ,decat ca ma bucur, pentru ca arati interes maxim pentru a face tutoriale,dupa cum ai vazut eu te voi ajuta mereu.
Este foarte important de stiut ca acele suruburi de la culbutori se inlocuiesc si se foloseste pasta blocanta la montarea celor noi.
Este foarte important de stiut ca acele suruburi de la culbutori se inlocuiesc si se foloseste pasta blocanta la montarea celor noi.
Din materialul prezentat care suruburi trebuiesc schimbate,toate, s-au cele care au fost mai slabite.
Este bine ca,a mai strans foarte putin toate suruburile,acestea nu risca sa se slabeasca daca nu mai fac priza la pasta autoblocanta.
Acest tutorial poate fi valabil si pentru motorul meu Z12XE din 2001,acesta intra in categoria motoarelor cu probleme?
marcykone
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2007 Z 14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2011
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- nyky85
- OP
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2011
- Corsa 2004 z14xep
- Arges
nyky85
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2004 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2011
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Detin o Corsa D 1.2 Z12XEP din 2008 cu 90.000 km
Am verificat si eu suruburile de la culbutori, desi nu pareau slabite, cand am inceput sa strang nu au pocnit deloc. Am scos unul afara si am constatat ca filetul era perfect curat. Nu trebuia sa prezinte ceva urme de pasta de blocare? Parerea mea e ca nu au avut deloc din fabrica.
Le-am strans la cuplu de 8Nm, plus inca o verificare la 8.1 Nm ca sa fiu sigur.
E problema mare daca nu le-am pus pasta de blocare? Credeti ca e bine sa revin si sa le pun?
O sa mai arunc un ochi la ele dupa 50 000 km, sper pana atunci sa fie ok.
Am schimbat si garnitura de la capac cu una Victor Reinz.
Ar trebui sa simt ceva in functionarea motorului dupa aceasta operatiune?
Lantul trag de el destul de greu, si la eliberare revine repede pe patina, nu ramane loc intre.
Nu am mai fost nevoie sa desfac si furtunul din stanga, acela cu antigel, am inlaturat cu grija suportul de cabluri pe sub el (cea mai "dificila" parte mi s-a parut cea cu scoaterea furtunelor).
Multumesc pentru tutorialele facute, sunt de mare folos.
Am verificat si eu suruburile de la culbutori, desi nu pareau slabite, cand am inceput sa strang nu au pocnit deloc. Am scos unul afara si am constatat ca filetul era perfect curat. Nu trebuia sa prezinte ceva urme de pasta de blocare? Parerea mea e ca nu au avut deloc din fabrica.
Le-am strans la cuplu de 8Nm, plus inca o verificare la 8.1 Nm ca sa fiu sigur.
E problema mare daca nu le-am pus pasta de blocare? Credeti ca e bine sa revin si sa le pun?
O sa mai arunc un ochi la ele dupa 50 000 km, sper pana atunci sa fie ok.
Am schimbat si garnitura de la capac cu una Victor Reinz.
Ar trebui sa simt ceva in functionarea motorului dupa aceasta operatiune?
Lantul trag de el destul de greu, si la eliberare revine repede pe patina, nu ramane loc intre.
Nu am mai fost nevoie sa desfac si furtunul din stanga, acela cu antigel, am inlaturat cu grija suportul de cabluri pe sub el (cea mai "dificila" parte mi s-a parut cea cu scoaterea furtunelor).
Multumesc pentru tutorialele facute, sunt de mare folos.