Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salut

Se da o bucata Astra GTC cu 1.9 16v z19dth, 59000 km

De iarna asta a inceput sa consume intre 15 si 17% ceea ce nu mi se pare normal in conditiile in care in ultimele 3 ierni de cand e masina (2008) maximul de consum a fost 10-11

Am observat o mica diferenta in OPCOM intre comanda de presiune in turbo data de ECU si raspunsul turbinei, aproximativ 25kpa mai putin da turbina decat este comandata

Masina se simte ca nu mai trage ca inainte . Nu am coduri de eroare sau alte becuri aprinse in bord. Deasemenea, am observat si o diferenta intre mass air flow sensor si calculated air flow in sensul ca aerul calculat este mai mic cu aprox 5-6 kg/h

Daca aveti nevoie va atasez si un real time record din opcom
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

ToX a scris:Salut


Am observat o mica diferenta in OPCOM intre comanda de presiune in turbo data de ECU si raspunsul turbinei, aproximativ 25kpa mai putin da turbina decat este comandata

E posibil sa ai probleme cu electrovalva care comanda geometria variabila. Fa rost de alta, pune-o pe masina si mai fa o masuratoare cu op-comu si vezi ce valori ai. Electrovalva se afla in dreapta ta (stanga masinii) deasupra radiatorului. N-ai cum sa n-o vezi cand ridici capota, ies 2 furtune de vacum din ea si are o mufa deasupra. Electrovalva asta mai face probleme motoarelor ca al tau. Una noua e in jur de 400RON
ToX a scris:
Masina se simte ca nu mai trage ca inainte . Nu am coduri de eroare sau alte becuri aprinse in bord. Deasemenea, am observat si o diferenta intre mass air flow sensor si calculated air flow in sensul ca aerul calculat este mai mic cu aprox 5-6 kg/h

Posibil sa ai probleme cu debitmetrul, la fel ca mai sus, vezi daca poti sa faci rost de unul de imprumut si sa faci iar o citire a valorilor sa vezi ce zice.

Ciudat sa pice astea 2 la 60k km. Masina o ai de noua? Sigur sunt reali km?
Adi G.


PS. Vectra o mai ai? O stiu de pe alt site...frumoasa foc!
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,143
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:
PS. Vectra o mai ai? O stiu de pe alt site...frumoasa foc!


Salut Adi , e si pe site-ul asta prezenta Vectra lui Tox ,aici! superba masina .
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Ai schimbat dimensiunile cauciucurilor in ultima perioada ? Daca DA le-ai programat corespunzator in ECU ?

CristianTM.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Debitmetru e normal sa arate mai putin daca turbina nu trage cat i se cere. Si eu votez tot cu electrovalva. Daca nu, geometria variabila. Banuiesc ca este si ceva fum in spate, nu are cum sa arda toata motorina.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Daca are dpf nu cred ca ii da cu fum, desi amestecu e mai bogat in cazul lui.

Adi G.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
AM si vectra, astra asta e alta jucarie pentru modding pe care o veti vedea la vara in august la King of Europe. Fum nu da, masina e luata de noua din reprezentanta Opel, km reali 100% si nu e forjata, a mers doar cu EVO diesel . Un nene pe forumurile din UK mi-a zis sa pornesc fara senzorul de temperatura, poate da valori gresite in ECU, dar eu am vazut (cert ca doar pe loc, cu un pic de talpa data si opcomu bagat poate mai concludent ar fi sa inregistrez valorile in mers) diferenta aia de presiune la turbo. Putin probabil sa se duca turbina la 60k km as testa cu o electrovalva. Mi se pare dubios, ca vectra mea are 155000 km si se comporta foarte bine, am consum pe iarna 10.1 % de la 8.2 % vara (Vorbesc doar de mers in bucuresti )

PS: nu are dpf desi e 2008 Rolling Eyes
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
CristianTM a scris:Ai schimbat dimensiunile cauciucurilor in ultima perioada ? Daca DA le-ai programat corespunzator in ECU ?

CristianTM.


Nu am schimbat nimic, sunt doar gume de iarna pe aceeasi dimensiune de jante originale opel 205/55/16 ..cat le avea si iarna trecuta aceleasi gume, si vara aceleasi dimensiuni

Stiu ce zici tu, dar consumul l-am facut si "babeste" cu plinul facut, km pana apare becu .. si tot 15.2 da. Era pe BC 17 % acum ceva zile, dar de cand am mers drumuri mai lungi cu a 3-a si a 4-a a scazut la 14.9-15.2 asta in 600 km
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ToX a scris:
PS: nu are dpf desi e 2008 Rolling Eyes

Salut!
Sa nu-ti para rau ca nu ai dpf, ai scapat de unele griji. Nu vad legatura intre senzorul de temperatura si boost-ul care il face turbina. Mai fa o citire a valorilor in mers si vezi ce presiuni ai. E oarecum normal sa fie diferente mici intre presiunea ceruta si presiunea care o face, eu de ex la relanti am 106kpa ceruta si 104kpa ce face turbo...ceva de genu.
Mai poti verifica furtunele de vacum care ies din electrovalva, poate e unu crapat si scapa pe-acolo. Ar mai fi o varianta desi putin probabila la 60k km, vezi sa nu ai galeria de evacuare fisurata, se mai intampla la motoarele noastre(simti miros de gaze in masina cand ii dai forja?) Azi dupa ora 2 eu sunt cu masina la un tovaras la garaj (zona Crangasi) sa fac niste mici "ajustari" pe sub ea...ca deh am dpf Smile). Daca ai timp, poti sa treci sa faci o proba cu electrovalva mea.

PS. Astra la KOE? La drag series banuiesc nu?

Adi G.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Are Astra. Electrovalva nu e in acelasi loc si necesita si o mica adaptare de furtunase. Poate face el schimb cu electrovalva de pe Vectra. E aceasi pentr Z19DT/Z19DTH.

EGR-ul ce zice? Cum trage in turatii mici? Admisia mai are tija la locul ei? Diferenta de 25 kpa la cat se inregistreaza? Daca e ceva de genul 130 kpa cerut si 115 kpa furnizati e problema. Daca e la valori mai mari gen 230 kpa ceruti si 215 kpa furnizati nu cred ca e problema.

Fa consumul si la pompa. S-ar putea si BC-ul sa fie decalibrat. Daca n-ai DPF, la un consum asa mare trebuia sa ai fum dupa tine.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
La AstraH electrovalva e pusa mai prost ca la VectraC, undeva in stanga jos in spatele radiatorului cum te uiti la masina, si posibilitatea de a inghiti praf e mult mai mare. Eu schimb una cam la fiecare an, noroc ca's mai ieftine ca la VectraC, cam 200RON una. Nu vad de unde diferenta asta de pret, dar ma rog.

Ai un log din mers?
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Are Astra. Electrovalva nu e in acelasi loc si necesita si o mica adaptare de furtunase. Poate face el schimb cu electrovalva de pe Vectra. E aceasi pentr Z19DT/Z19DTH.

EGR-ul ce zice? Cum trage in turatii mici? Admisia mai are tija la locul ei? Diferenta de 25 kpa la cat se inregistreaza? Daca e ceva de genul 130 kpa cerut si 115 kpa furnizati e problema. Daca e la valori mai mari gen 230 kpa ceruti si 215 kpa furnizati nu cred ca e problema.

Fa consumul si la pompa. S-ar putea si BC-ul sa fie decalibrat. Daca n-ai DPF, la un consum asa mare trebuia sa ai fum dupa tine.



Consumul a fost facut si la pompa. motorina de 6 milioane in 2 saptamani de mers prin bucuresti. Tija de la admisie (swirl) nu stiu unde sa ma uit dupa ea si cum sa observ daca e sau nu la locul ei. Diferenta de 25kpa se inregistreaza pe loc, cand ii dai o talpa scurta pana la 3500 rpm. INca n-am apucat sa fac teste rolling on road. Masina trage ok si in turatii mici, doar ca NU mai merge la fel ca inainte (inainte de problema asta, avea zvac, viata, energie, cum vrei sa spui) acum se simte ca are ceva. Nu da fum negru.

O sa ma apuc zilele astea sa dau jos capacul de la motor si sa verific vacuumurile, eventual sa o pornesc fara mufa de la senzorul de temperatura. Crezi ca ar trebui sa verific si termostatul ? Desi pe vremea asta friguroasa, masina ajunge si la 90-92 de grade, nu pare sa fie blocat pe deschis
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:
ToX a scris:
PS: nu are dpf desi e 2008 Rolling Eyes


PS. Astra la KOE? La drag series banuiesc nu?

Adi G.


La KOE, dar nu participa, doar show car. Veti vedea si unde Smile
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
E neaparat necesar sa am cod de eroare daca a sarit tija swirl ?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu, eroarea apare doar daca nu mai merge motorasul electric care misca tija. Si daca raman valvele blocate intr-o pozitie semideschisa, nu pierzi atat de multa presiune incat sa-ti dea deviatie pozitiva, ceea ce intradevar poate explica problema ta. Dar tot ar trebui sa ai ceva fum. Tija se verifica usor, gasesti film si pe youtube.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu are probleme termostatul.
E irelevant testul cu pedala scurta si observat boost-ul. Trebuie in mers, talpa, constant, frana de motor...

La relanti cu motorul la 90 C ce consum afiseaza?

Vezi si corectiile injectoarelor. Insa mi-e greu sa cred ca daca ceva nu e in parametrii si cauzeaza consumul asta, nu iasa fum.

Si ce viteza medie ai pe BC? Daca e sub 10 km/h nu cred ca ar trebui sa-ti faci griji Laughing. Eu am 12 l/100km pe ultima luna dar viteza medie de ~14 km/h. Motorul meu in toamna a scos pe exterior ~ 4.7 l/100 km deci e in parametrii.

Sunt convins ca in ultima luna masina asta daca a vazut de cateva ori treapta 3. In rest mult relanti, 1 si 2.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
pe bc viteza medie e 19km/h. ma uit la relanti si ce consum are cand e motorul cald si revin
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
consum la relanti cu motor cald 0.7 - 0.8
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
In functie de erorile de calcul ale BC-ului cam asta e consumul la z19dth cald. Eu tot suspectez electrovalva turbo, daca zici ca numai trage ca inainte. In treptele mai mari de viteza poti ajunge cu ea la 4000? Motorul accelereaza liniar in sarcina?

Adi G.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Da, merge ok, nu da in nas nu se intampla nimic. Am fost cu ea la Opel..si aia au zis ca n-are nimic Neutral
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR