radukoo
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1983
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_gsi
- **
- 243 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Astra 2001 1.8 136 HP
- Bucuresti
Andrei_gsi
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8 136 HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Cu motorul oprit, scoate capacul filtrului de aer si cauta jiglerul electric de relanti (electroventilul). Ii scoti mufa electrica, desurubezi jiglerul (arata ca un soi de bujie) si il cureti cu un spray de curatat carburatoare eu folosesc carb cleaner si s f multumit. Te uiti bine sa nu mai fie mizerii in gaura din capul jiglerului (chiar si foarte fine - pot fi cit o zecime dintr-o firimitura si de aiai e bine sa faci operatia l a lumina zilei), apoi montezi la loc. Pornesti motorul si cu capacul filtrului scos, cu motorul pornit, dai puf-uri in corpul carburatorului, in timp ce o mai accelerezi ca sa nu moara in momentul cind sprayezi. Nu-i nevoie sa omori motorul, ci doar sa cureti cit mai bien (o sa vezi ce curat face spray-ul ala). Mai accelerezi de citeva ori, eventual in clipa cind accelerzzi pui palma ca sa aspire orice mizerie, mai dai un puf doua si apoi vezi cum se mai comporta. Se mai poate intimpla sa nu faca bine contact firele de la jigler (foloseste o lampa de control ca sa vezi daca vien curent cind pui contact - de obicei daca merge ok electroventilul, cind il conectezi pe contact pus, se aude un click ceea ce arata ca functioneaza ok). 99% de la o mizerie iti face asa pt ca si eu am aceleasi prob de ani si ani (de fapt singura prob pt ca n-am facut niciodata carburatie sayu reglaje ci doar am tot curatat mereu cu spray si merge ca-n prima zi)
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Sa ai grija sa nu strici filetul sau electrovalva in sine la demontare sau remontare. Depinde si ce carb ai, insa oricare ar fi (VArajet sau Pierburg) 99% de la o mizerie in electroventil este cauza "problemei". Nu lasa orice tirtan sa-ti desfaca carburatorul pt ca nu faci decit sa-l dereglezi iremediabil pt o problema minora.
radukoo
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1983
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2007
- Mesaj Privat
radukoo
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1983
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Cel mai pacatos carburator! In cazul asta ar fi bine sa cauti un as in Varajet si sa nu te bagi in el sau sa cauti la dezmembrari un Pierburg
http://www.mantaclub.pl/fun...e=article&sid
http://www.geocities.com/el....geo/varajet.html
http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm
http://www.mantaclub.pl/fun...e=article&sid
http://www.geocities.com/el....geo/varajet.html
http://www.senatorman.de/Varajet_II.htm
- farte
- **
- 114 mesaje
- din 11 Dec 2006
- Kadett 1990 16SV
- Maramures
farte
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Maramures
- Masina: Kadett 1990 16SV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2006
- Mesaj Privat
Puii mei.Si a mea face de azi ca a lui Raduuko.
Cand ii dau a 3-a masina da in bot parca nu s-ar alimenta.Intr-a 4-a,cand schimb turata peste 2800 isi revine si iar merge normal.
I-am schimbat filtrul de benz.,cel de aer,i-am verificat turul si returul sa nu fie infundate si un jigler care este in corpul carburatorului,dar electroventilul de la relanti nu l-am gasit1
La mine relant. se regleaza cu un surub aflat deasupra cablului de acceleratie.
Maine o sa incerc si cu Carb.cleaner sa vad cum o sa mearga atunci.
Cand ii dau a 3-a masina da in bot parca nu s-ar alimenta.Intr-a 4-a,cand schimb turata peste 2800 isi revine si iar merge normal.
I-am schimbat filtrul de benz.,cel de aer,i-am verificat turul si returul sa nu fie infundate si un jigler care este in corpul carburatorului,dar electroventilul de la relanti nu l-am gasit1
La mine relant. se regleaza cu un surub aflat deasupra cablului de acceleratie.
Maine o sa incerc si cu Carb.cleaner sa vad cum o sa mearga atunci.
- farte
- **
- 114 mesaje
- din 11 Dec 2006
- Kadett 1990 16SV
- Maramures
farte
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Maramures
- Masina: Kadett 1990 16SV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2006
- Mesaj Privat
dodo_f2k
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Galati
- Masina: Kadett 1988 13NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Acum citeva zile, dupa luni bune in care a mers fara probleme (bag benzina numai de la o singura pompa - Petrom Baneasa sau cind si cind OMV Phoenicia - si numai 99+ sau Carrera) au inceput iar figurile: adica se infunda mereu jiglerul de relanti (electroventilul). Da-i spray-uri, degeaba... dupa citiva kilometri iar se infunda. Pina m-am uitat la filtru de benzina (filtru transparent tip Champion). Rugina la greu din cauza apei din benzina! Asta dupa ce il schimbasem acum 4000 de km. Am pus un filtru nou, am mai dat citeva puf-uri de spray pe gura carb in timp ce merge (se tureaza motorul in momentul in care se sprayaza ca sa nu se opreasca), se lasa putin turat (in nici un caz nu trebuie forjat motorul pt ca nu ajuta la nimic) apoi dupa ce gura carb arata ok, se pune palma pe gura carb pe un inceput de turatie ca sa se aspire toate mizeriile ramase pe jigloare si orificii. Se pune capacul filtrului de aer la loc si totul e ok. Dupa ce am montat filtrul nou, m-am ingrozit ce mizerii pluteau in benzina care vine din rezervor... tot felul de scam si suspensii ciudate. Si vorba aia, bag numai benzina de 99+ si chair 100! Acum toarce ca o pisicuta si nu se mai infunda nimic.
dodo_f2k
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Galati
- Masina: Kadett 1988 13NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Am inteles problema cu gunoaiele din bezina...eu pun de obicei bezina de 95 fara plumb si chiar pot sa zic ca merge bine masina...nu prea am avut probleme mari cu relantiul dar totusi uneori parca merge putin neregulat motorul.As vrea sa suflu si eu unde este montat electroventilul sa vad daca dupa suflarea lui se simte vreo diferenta in functionarea motorului.problema e ca nu stiu unde se afla exact...pune si mie o poza de la motor sau descrie pozitia lui Dr OPEl.
Mentionez ca am motor 1.3 NB varianta aia cu calculator(toate componentele calculatorului functioneaza normal ..cel putin asa cred)
Mentionez ca am motor 1.3 NB varianta aia cu calculator(toate componentele calculatorului functioneaza normal ..cel putin asa cred)
- farte
- **
- 114 mesaje
- din 11 Dec 2006
- Kadett 1990 16SV
- Maramures
farte
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Maramures
- Masina: Kadett 1990 16SV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salut. Revin iar cu o problema.
Am postat mai sus ca am rezolvat faza cu mersul motorului neregulat,dar minunea asta de masina iar imi face belele ca inainte de a curata carb.
Incepe iar sa dea rateuri in sarcina cand o turez mai mult de 2100 de rot.
Am fost cu ea la un electrician care mi-a verif. fisele(una am schimbat , ca era intrerupta) am sch. bujiile.capacul de la delco si tot asa merge.
Tipul zice ca problema ar putea fi din modulul de aprindere
Masina asta are calculator care controleaza aprinderea electronica?
Am postat mai sus ca am rezolvat faza cu mersul motorului neregulat,dar minunea asta de masina iar imi face belele ca inainte de a curata carb.
Incepe iar sa dea rateuri in sarcina cand o turez mai mult de 2100 de rot.
Am fost cu ea la un electrician care mi-a verif. fisele(una am schimbat , ca era intrerupta) am sch. bujiile.capacul de la delco si tot asa merge.
Tipul zice ca problema ar putea fi din modulul de aprindere
Masina asta are calculator care controleaza aprinderea electronica?
keatra`
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1987 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2007
- Mesaj Privat
Are ( e vb de acel calculator pe care scrie mare GM - BM, 12v spark timing microprocessor bla bla )
Si ai grija ce aprindere cumperi, sa fie pentru motorul tau, nu pt altul, modulul sa aiba tot atatea picioruse ca si cel original.
Mie azi mi`a picat modulul de aprindere, care era adaptat la masina ( diferit de cel original ) Si nu e chiar 20-30lei, ci 100lei SH, nou nici nu mai spun ...
Si ai grija ce aprindere cumperi, sa fie pentru motorul tau, nu pt altul, modulul sa aiba tot atatea picioruse ca si cel original.
Mie azi mi`a picat modulul de aprindere, care era adaptat la masina ( diferit de cel original ) Si nu e chiar 20-30lei, ci 100lei SH, nou nici nu mai spun ...
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nu bag mina in foc, pt ca nu prea stiu f bine tipul asta de carburator, insa am senzatia ca electroventilul tau este pozitionat (cum te uiti in prima poza, cea de sus) undeva jos, in partea cea mai din stg - pe poza apare ca fiind o mufa neagra - cea mai proeminenta piesa din stg. Cei care cunosc mai bien acest carburator sa ma corecteze daca vorbesc aiurea... Parerea mea este sa te uiti cu atentie sau sa faci o poza mai detaliata a piesei de care iti spun ca sa imi dau sema mai bine daca este un electroventil sau altceva acolo unde ti-am zis