Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salutare fratilor,sunt nou pe forum si as vrea sa va cer un sfat in legatura cu o problema la masina mea. Am o vectra b din 2001 diesel motor y 22 dtr care ma necajeste de ceva timp,mai precis cand incerc sa o duc in demaraj pina la 3000 rot/min mi se aprinde check engine si nu mai trage. Opresc motorul apoi pornesc din nou merge bine pana cand ajunge la 3000 rot/min si moare iar,nu mai are vlaga deloc. Mentionez ca i-am curatat admisia,clapetii sau voletii cum se numesc de la admisie nu sunt blocati,supapa egr este buna,acuatorul de la turbina lucreaza,electrovalva care comanda turbina este buna,electrovalva care comanda supapa egr buna,electrovalva care comanda voletii de la admisie buna,furtunasele cu racorduri bune,pompa face vaccum,am probat-o la un tester de vaccum,curent vine la fiecare mufa de la electrovalva,incarcarea bateriei este de 14,2,iar la tester cand se aprinde check engine imi da P1590.Efectiv nu stiu ce sa mai cred,as fi recunoscator daca a-ti putea sa ma ajutati.
Skip ads

  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Din ce am citit la y22dth pentru codul asta vinovata ar fi o electrovalva conectata la rezervorul de vacuum. E una diferita fata de celelalte care actioneaza turbina si voletii din admisie. Incearca sa o verifici aia .
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Este aceea mica de langa electrovalva care comanda turbina cu o mufa si o forma diferita de celelalte si care duce direct spre rezervorul de vaccum?
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am uitat sa mai spun ca am pus si debitmetrul de aer,senzorul dupa admisie, maf parca se numeste si senzorul de temp antigel care trimite valori catre pompa de injectie dupa o vectra cu motor y 20 dth,degeaba parca zici ca nu le-am schimbat,face la fel.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca ajungi cu ea la Ploiesti, se rezolva problema .
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Exact despre aia e vorba, incearca sa gasesti una pentru proba si vezi ce face. bafta
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru ajutor,o sa incerc sa probez cu una de pe alta masina,sper sa fie asta cauza!
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,am reusit in sfarsit sa fac rost de electrovalva care mi-ati spus,cam cu intarziere recunosc,dar nu prea gaseam pe cineva asa repede cu motor ca al meu,am luat de pe o vectra c motor y22dtr ca al meu,are aceiasi forma cu acelasi cod electrovalva si surpriza,face la fel.Ce mai este de facut ca imi vine sa ii dau foc?Intre timp am mai plecat urechea pe la diversi mecanici cu toate ca nu am facut ce mi-au zis ei si spuneau ceva ca ar fi de la catalizator care banuiesc ei ca ar fi infundat. Astept parerile voastre.
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Fratilor am facut-o si pe asta adica am dat jos catalizatorul si am facut o proba fara el,nimic face la fel,catalizatorul pare curat,deci nu mai stiu ce sa mai cred ,ce poate avea?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Fa o diagnoza PROFESIONALA si atunci poti vedea cauza.
Nu este obligatoriu sa ai MIL aprins ca sa vezi unde e problema; ea se poate observa cel mai bine din grupul de valori in timp ce mergi cu masina.
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Unde ma sfatuiesti sa fac aceasta diagnoza profesionala,la opel in Slobozia ea e cea mai apropiata reprezentanta,ca in baietasii cu tester de la noi de prin Fetesti parca nu as mai avea incredere.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Hmmm.... e cam greu de spus ca in zona voastra nu stiu pe nimeni priceput in Opel iar cei de la reprezentanta sunt cam praf.
Incearca sa iei legatura cu userul ''bunicu'' ca din ce stiu eu este din Slobozia si banuiesc ca are mai multe cunostinte.
Sau poti incerca la userul ''bazare'' ca este din Constanta si sigur stie unde sa te trimita sau iti poate face chiar el daca are timp.
Daca ajungi in Ploiesti te pot ajuta eu sau in Bucuresti la userul ''maiandrei''.
Succes!
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Scuze ca raspund asa greu,dar a cazut netul intre timp,cum pot lua legatura cu ''bunicul'' un nr de tel ceva,o adresa?Multumesc!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca se limiteaza la 3000 rpm, ECU considera ca e defect senzorul MAP (e pe corpul clapetei de aer).
Daca se limiteaza la 2800 rpm, ECU considera ca e defect EGR-ul.

Atentie! am scris "ECU considera" - pentru ca uneori ECU se inseala. Poate fi un furtunas de vacuum crapat/ros - cu o pompa de vacuum se verifica furtunasele si vacuumul, functionarea electrovalvelor si a capsulelor vacuumatice (swirl respectiv wastegate).
La diagnoza urmareste functionarea corecta a EGR si a senzorului MAP (a carui curatare se face cu spray si o pensula foarte fina, NU folosesti obiecte dure sau ascutite).

Bafta si tine-ne la curent.
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salutare din nou,sistemul vaccumatic l-am verificat la un tester ptr vaccum si mi-a spus domnul de acolo ca este ok,la fel si cu senzorul MAP la diagnoza,singura eroare care mi-o dadea era P1590,dar nui nimic o sa mai fac o diagnoza si in alta parte,ca sa fiu impacat. Apropo ce valuari trebuie sa dea pompa de vaccum si ceilalti solenoizi in parte?Intreb chestia asta sa stiu si eu valorile,poate se insala domnul cu testerul ptr vaccum si el zice ca e ok.Multumesc!
  • iri81

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2011

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Daca se limiteaza la 3000 rpm, ECU considera ca e defect senzorul MAP (e pe corpul clapetei de aer).
Daca se limiteaza la 2800 rpm, ECU considera ca e defect EGR-ul.

Atentie! am scris "ECU considera" - pentru ca uneori ECU se inseala. Poate fi un furtunas de vacuum crapat/ros - cu o pompa de vacuum se verifica furtunasele si vacuumul, functionarea electrovalvelor si a capsulelor vacuumatice (swirl respectiv wastegate).
La diagnoza urmareste functionarea corecta a EGR si a senzorului MAP (a carui curatare se face cu spray si o pensula foarte fina, NU folosesti obiecte dure sau ascutite).
Bafta si tine-ne la curent.

Buna ziua nu stiu daca scriu bine aici dar vroiam sa dau de d-stra (maiandrei) pe mesaj privat nu pot sa scriu ca sunt nou aici.am si eu o problema asemanatoare cu un Opel astra H 1,7 cdti la inceput mi se aprindea in bord masinuta cu cheie si nu se mai accelera.nu imi aparea tot timpul.am fost la service si mi sa spus ca trebuie sa vin cu martoru aprins in bord la ei.De cateva luni a aprut in bord martoru (chek engine) si nu se mai stinge deloc .am puso pe tester si a zis ca e supapa EGR ,tin sa precizez ca de cele mai multe ori nu se accelereaza nu trece de 3000 de ture.intrebarea me este se poate curata EGR-ul sau trebuie sa pun unul nou?Multumesc .asta e una din problemele mele as avea mai multe probleme cu masina mea dar nu stiu unde sa le postez sunt nou pe aici si trebuie sa mai caut .
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In Iasi avem pe colegul Dan Cuciureanu. Apeleaza la el pentru ajutor.
EGR se curata.
  • iri81

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2011

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:In Iasi avem pe colegul Dan Cuciureanu. Apeleaza la el pentru ajutor.
EGR se curata.

Multumesc frumos pt informatie.Dar acum caut un mecanic bun la Oradea sa ma poata ajuta cu problema mea,pt ca pt moment nu sunt in Iasi.Multumesc inca odata.
  • mavster

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2009

  • Mesaj Privat
@ Mangiurea Marius - am acelasi motor ca al tau, tot pe vectra b si culmea sapt trecuta la fel ca tine am patit si eu, ajungeam la 3000 de turatii, se aprindea becul si gata, murea
o opream, stateam cam 2 minute si dupa ce o porneam mergea parca n-avea nimic, dupa ce o fortam din nou aceiasi problema
eu ma mai confruntasem cu asa ceva la vechea masina cu motor de 2000 si am banuit si de aceasta data ca este egr-ul, l-am curat bine si surpriza...la fel, l-am dat iar jos, cu tot cu admisie, curatat tot si a mers, si merge in continuare
asa a fost la mine, dar vad ca si tu ai facut operatiunile astea, insa ma gandesc ca te va ajuta cumva
  • Mangiurea Marius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,am facut o alta diagnoza la masina mea,in alta parte si mi-a dat acelasi cod eroare p1590,iar baiatul mi-a spus spre deosebire de ceilalti la care am facut diagnoza ca am o problema la contactul masinii,sa fie de la acest defect problema mea? In rest masina merge perfect,senzorul map,egr,debitmetrul,valorile mi le-a vazut in mers. Ieri de ex am fost pana la Iasi,pot sa zic ca nu am avut nici o problema,masina tragea de rupea in demaraj,s-a comportat bine.Azi dimineata proba cu motorul rece,adica l-am pornit am stat 3minute apoi am plecat sa vad daca mai face ca prea a mers bine ieri,demaraj pana la 3000rot/min beculetul galben aprins.In concluzie treaba asta o face mai mult cand este motorul rece sau cand este ger mai puternic afara din ce am observat eu,si ar mai fi ceva de care nu sunt lamurit eu am inceput sa ma gandesc de ceva timp si la treaba asta,un lucru care am omis sa v-il spun pana acum si anume ca masina mea are de ceva timp chiuloasa de motor de 2000 cu tot cu injectoare,asta am facut-o din cauza ca am avut doua bujii rupte in cea de 22 ,dar mecanicul mi-a spus sa o cumpar pe cea dupa motor de 2000 care o gasise la dezmembrari ca este la fel ca a mea inclusiv injectoarele,poate sa fie si asta o cauza,adica sa difere injectoarele,dar masina merge,trage.decat ca are bazdaci uneori.Chiuloasa pe care am cumparat-o atunci am luat-o de pe un motor care funtiona,pornea bine ,mergea frumos. Daca imi aduc aminte mi se mai aprindea cateodata beculetul galben in demaraj cam de atunci dupa ce am schimbat chiuloasa dar mai mult iarna, vara nu aveam traba,ex vara trecuta nu am avut probleme,iarna da, cum este si acum.Am spus treaba asta acelui mecanic care mi-a schimbat chiuloasa si a zis ca nu are nici o treaba,este irelevant. Dupa ce am pus chiuloasa la ceva timp am schimbat si oringurile de la in jectoare ca se cam dezamorsa pe acolo erau cam imbatranite si am zis daca tot schimb oringurile sa probez si injectoarele, le-am probat la un banc,mi le-a curatat cu ultrasunete ca unul avea un orificiu infundat asa ca mi le-a curatat pe toate,pulverizau ok le-am vazut cu ochii mei,le-am pus la loc si de atunci nu am mai avut probleme cu dezamorsarea,cam asta s-a intamplat cu chiuloasa atunci la vremea respectiva, alte probleme nu au mai existat,decat psihoza asta care ma confrunt cu ea si in prezent. Apreciez efortul vostru si va multumesc frumos,daca vreti sa ma ajutati si in continuare v-as fi recunoscator,astept opinii!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR