Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • is_33_ion

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare Opelisti! Am si eu o mare nedumerire: asa cum multi ati vazut sau (doamne fereste) ati realizat pe pielea voastra, in anumite accidente auto ramane acul vitezometrului blocat la viteza X. Pe ce principiu functioneaza chestia asta? Se intampla la toate masinile? Sau este doar o pura intamplare? Question
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Contrar credinþei populare, blocarea acului vitezometrului la un anumit nivel pe scara gradatã nu indicã viteza cu care a avut loc impactul.
Mit distrus: acul vitezometrului nu indicã viteza realã din momentul impactului zoom

Jurnaliºtii de la Autoesporte au chemat doi experþi pentru a contesta mitul care spune cã vitezometrul unui vehicul se blocheazã la un accident ºi aratã viteza în momentul impactului. De-a lungul timpului, numeroºi ziariºti ºi reporteri au profitat de acest aspect în cãutarea senzaþionalului, fãrã ca faptul sã fie adevãrat. De altfel, forþele implicate într-un impact pot fie sã opreascã vitezometrul, fie sã îl facã sã afiºeze valori eronate. Adesea, cablul vitezometrului se rupe la impact, sau acesta pierde semnalul. În momentul pierderii semnalului, vitezometrul va trece automat la zero.

"De fiecare datã când vãd un accident grav, oamenii estimeazã o vitezã mult mai mare de impact. Spre exemplu, în cazul Prinþesei Diana, unele voci anunþau o vitezã de impact de 200 km/h, în timp ce ºocul s-a petrecut la doar 93 km/h – aºa cum au specificat experþii care au verificat gradul de deformare al vehiculului. Imobilitatea actului vitezometrului nu este un indicator clar al vitezei cu care circula vehiculul respectiv la momentul accidentului. În timpul unui accident, inerþia poate sã ducã la miscarea involuntarã a acului din cauza decelerãrii foarte puternice.", a declarat Raphael Martello, un expert în accidente de circulaþie cu peste 33 de ani de experienþã în domeniu.

Viteza unui vehicul la impact poate fi mãsuratã doar de sistemul de senzori ai airbag-urilor. Din pãcate pentru achetatori, acest sistem nu înmagazineazã înformaþia respectivã pentru o perioadã mai lungã de timp ºi nu permite vizualizarea acesteia cu niciun dispozitiv. Practic, nu existã niciun mecanism în cadrul vitezometrului care sã permitã blocarea acelor în momentul în care vehiculul are un accident. Pe lângã deranjul de moment – cum ar fi cazul unui accident uºor, fãrã victime, proprietarul vehicului ar trebui sã cumpere încã un set de ceasuri de bord pentru a înlocui componentele care s-au autodistrus la impact.

Iaran Gadotti, un expert în dezvoltare de la Continental specializat în panouri de instrumente, a declarat cã vitezometrul poate oricând sã treacã la zero în urma unui impact dacã rãmâne fãrã curent sau dacã i se rupe cablul. Fiind responsabil pentru dezvoltarea ºi producþia vitezometrelor, Gadotti a declarat cã acul vitezometrului nu este un mijloc de aflare a vitezei cu care a avut loc un impact, deoarece informaþiile furnizate de acest instrument sunt cu uºurinþã compromise.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat


am atasat o pagina din ""repere expertiza auto"", acul vitezometrului blocat poate indica viteza impactului daca e frontala si puternica. explicatia tehnica ar fi ca la impact cadrul instrumentului sare din suspensie si ramane agatat acolo unde a fost. daca impactul ar fi la 60 la ora, e putin probabil ca instrumentul sa sara la 200 si sa ramana agatat acolo:)).
  • is_33_ion

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca e doar o pura intamplare, nu? Cool Sau sunt DOAR anumite masini care sunt prevazute cu asemenea "OPTIUNE"...
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
din nefericire am fost implicat intr-un impact asemanator, de asta am fost nevoit sa studiez modul de realizare al expertizei, am facut singur intampinarea la proces. accidentul a fost expertizat de catre procuratura, am ajutat la masuratori ca eu nu am fost ranit , se intrebau intre ei la cat s-a oprit vitezometrul, la mine era pe zero, au si fotografiat bordul. deci organele de ancheta i-au in calcul si blocarea vitezometrului, probabil ca e doar un indiciu .
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR