![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- is_33_ion
- OP
- 121 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 1993 C16NZ
- Iasi
is_33_ion
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Mit distrus: acul vitezometrului nu indicã viteza realã din momentul impactului zoom
Jurnaliºtii de la Autoesporte au chemat doi experþi pentru a contesta mitul care spune cã vitezometrul unui vehicul se blocheazã la un accident ºi aratã viteza în momentul impactului. De-a lungul timpului, numeroºi ziariºti ºi reporteri au profitat de acest aspect în cãutarea senzaþionalului, fãrã ca faptul sã fie adevãrat. De altfel, forþele implicate într-un impact pot fie sã opreascã vitezometrul, fie sã îl facã sã afiºeze valori eronate. Adesea, cablul vitezometrului se rupe la impact, sau acesta pierde semnalul. În momentul pierderii semnalului, vitezometrul va trece automat la zero.
"De fiecare datã când vãd un accident grav, oamenii estimeazã o vitezã mult mai mare de impact. Spre exemplu, în cazul Prinþesei Diana, unele voci anunþau o vitezã de impact de 200 km/h, în timp ce ºocul s-a petrecut la doar 93 km/h – aºa cum au specificat experþii care au verificat gradul de deformare al vehiculului. Imobilitatea actului vitezometrului nu este un indicator clar al vitezei cu care circula vehiculul respectiv la momentul accidentului. În timpul unui accident, inerþia poate sã ducã la miscarea involuntarã a acului din cauza decelerãrii foarte puternice.", a declarat Raphael Martello, un expert în accidente de circulaþie cu peste 33 de ani de experienþã în domeniu.
Viteza unui vehicul la impact poate fi mãsuratã doar de sistemul de senzori ai airbag-urilor. Din pãcate pentru achetatori, acest sistem nu înmagazineazã înformaþia respectivã pentru o perioadã mai lungã de timp ºi nu permite vizualizarea acesteia cu niciun dispozitiv. Practic, nu existã niciun mecanism în cadrul vitezometrului care sã permitã blocarea acelor în momentul în care vehiculul are un accident. Pe lângã deranjul de moment – cum ar fi cazul unui accident uºor, fãrã victime, proprietarul vehicului ar trebui sã cumpere încã un set de ceasuri de bord pentru a înlocui componentele care s-au autodistrus la impact.
Iaran Gadotti, un expert în dezvoltare de la Continental specializat în panouri de instrumente, a declarat cã vitezometrul poate oricând sã treacã la zero în urma unui impact dacã rãmâne fãrã curent sau dacã i se rupe cablul. Fiind responsabil pentru dezvoltarea ºi producþia vitezometrelor, Gadotti a declarat cã acul vitezometrului nu este un mijloc de aflare a vitezei cu care a avut loc un impact, deoarece informaþiile furnizate de acest instrument sunt cu uºurinþã compromise.
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
am atasat o pagina din ""repere expertiza auto"", acul vitezometrului blocat poate indica viteza impactului daca e frontala si puternica. explicatia tehnica ar fi ca la impact cadrul instrumentului sare din suspensie si ramane agatat acolo unde a fost. daca impactul ar fi la 60 la ora, e putin probabil ca instrumentul sa sara la 200 si sa ramana agatat acolo:)).
- is_33_ion
- OP
- 121 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 1993 C16NZ
- Iasi
is_33_ion
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat