kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut agilisti ! a mai avut cineva probleme cu electromotorul?
invirte doar cind are el chef
-cind rotesc cheia (dupa ce pun contactul citeva secunde)nu se intimpla nimic.Dupa o anumita perioada de timp o zi doua dau la automat si surpriza ! invirte(problema e ca atunci cind ti-e lumea mai draga atunci te lasa si tre sa impingi.
A mai avut cineva aceasta problema?
Ce ar putea avea?
Cum se da jos de pe masina avind in vedere ca e plasat intr-o pozitie cam greu de atins, tre sa intri pe sub masina si sa te uiti deasupra planetarei din dreapta si acolo e cam stramt locul?
invirte doar cind are el chef
-cind rotesc cheia (dupa ce pun contactul citeva secunde)nu se intimpla nimic.Dupa o anumita perioada de timp o zi doua dau la automat si surpriza ! invirte(problema e ca atunci cind ti-e lumea mai draga atunci te lasa si tre sa impingi.
A mai avut cineva aceasta problema?
Ce ar putea avea?
Cum se da jos de pe masina avind in vedere ca e plasat intr-o pozitie cam greu de atins, tre sa intri pe sub masina si sa te uiti deasupra planetarei din dreapta si acolo e cam stramt locul?
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
kyki78
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Buna seara si La multi ani!
revin si eu cuo problema aparuta azi noapte. azi dimineata dupa o noapte geroasa ,am vrut sa plec la munca am dat contact la masina si dupa ce s-au stins martorii din bord am vrut sa pornesc motorul. surpriza nu a vrut. s-a auzit un clanc si atat, am incercat dinou si la fel un clanc. Ce poate sa fie? electromotorul? vreau sa specific ca lumina in masina e ok, muzica mergea, nu a dat nici un semn de intrerupere. Pe seara am incercat sa iau curent de la alta masina si aceeasi problema, cand dau contact se aude un clanc si atat.
Astept si eu un raspuns. Daca este electromotorul poate sa imi zica si mie cineva ce cod are? multumesc anticipat.
revin si eu cuo problema aparuta azi noapte. azi dimineata dupa o noapte geroasa ,am vrut sa plec la munca am dat contact la masina si dupa ce s-au stins martorii din bord am vrut sa pornesc motorul. surpriza nu a vrut. s-a auzit un clanc si atat, am incercat dinou si la fel un clanc. Ce poate sa fie? electromotorul? vreau sa specific ca lumina in masina e ok, muzica mergea, nu a dat nici un semn de intrerupere. Pe seara am incercat sa iau curent de la alta masina si aceeasi problema, cand dau contact se aude un clanc si atat.
Astept si eu un raspuns. Daca este electromotorul poate sa imi zica si mie cineva ce cod are? multumesc anticipat.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Nu prea as crede ca sunt legaturi sau bornele bateriei. Am venit cu ea de la drum lung, am lasat-o in parcare, a doua zi am plecat la munca fff bine fara nici o problema am venit acasa si amlasat-o in parcare. In acea noapte a fost un ger cumplit in bucuresti si a doua zi dimineata la plecare a avut aceasta problema. Bag cheia o invart pe poz I se aprind toate se sting unii martori de bord, acul la benzina se ridica la nivelul respectiv si cand dau pe pozitia II sa o pornesc se aude "clanc' dau cheia inapoi pe I si iarasi "clanc". ori de cate ori as repeta la fel. As dori sa stiusi eu unele pareri, daca ati mai intalnit.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Domnu Florin, ati verificat sau nu prea ati crede? Ca sunt doua lucruri complet diferite. O rezistenta de contact, datorita frigului se mareste (metalele se contracta incredibil de mult la frig). In caz contrar, va trebui sa demontati demarorul si sa-l reparati. Cand contraziceti inseamna ca aveti o varianta mai buna, pe care va trebui sa o aplicati.
LE In general, si la Agila in special, problemele sunt putine si clare in ceea ce priveste demarorul si starterul. Ele se numara pe degete: baterie, cablare de forta si probleme interne demaror si/sau starter. Foarte rar este posibil sa apara probleme de comanda (contact cheie) dar aici nu este cazul.
LE In general, si la Agila in special, problemele sunt putine si clare in ceea ce priveste demarorul si starterul. Ele se numara pe degete: baterie, cablare de forta si probleme interne demaror si/sau starter. Foarte rar este posibil sa apara probleme de comanda (contact cheie) dar aici nu este cazul.
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Multumesc mult pt sfaturile primite. Sisi cred ca sunt doua lucruri complet diferite. Spre uimirea mea in aceasta dupa amiaza cand am venit acasa am dat o cheie la masina si a pornit din prima. Electomotorula lucrat asa cum trebuie. Am fos tplecat cu ea si apoi cand m-am, intors in parcare am repornit-o de 4-5 ori. Motorul a pornit exact asa cum trebuia sa porneasca. Deci, eu tind sa cred ca a fost ceva inghetat la electromotor probabil din cauza umiditatii si gerului care a fost. Acum am sa urmaresc in detaliu fierare functionare a electromotorului si totusi undeva pe primavara vara am sa'l desfac sa-l ung sa vad in ce stare sunt si carbunii. daca ati facut asa ceva si aveci ceva poze sau o descriere completa a acestei operaatiuni as fi si eu interesat.
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
valy76
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Vaslui
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
Pentru cei care vor sa schimbe carbunii la electromotor:.luati codul electromotorului,(al meu e VALEO,vedeti ca are o hirtie plastifiata care scrie codul exact pe el,dar trebuie sa va uita-ti pe sub masina,sau cu o oglinda)mergeti la un magazin auto,ii comandati (56 lei mau costat),dupa care ii pute-ti schimba si voi ,are doua suruburi de desfacut,unul sus si unul mai dedesupt ,la cel de deasupra merge desfacut pe deasupra ,iar celalalt pe sub masina ,adevarat ca e cam incomod acesta din urma ,la mine a trebuit sa ridic masina de partea stinga pe cric ca sa incap sub ea .cele doua suruburi le pute-ti desface cu :primul de deasupra cu o cheie inelara de 13,celalalt de dedesupt cu o cheie tubulara de 13 cu prelungitor si crichet.Dupa ce ati desfacut mai sunt si doua piulite de 10 care prind doua fire mai groase,masa si alimentarea,dupa ce la-ti dat jos are un capac negru cu doua piulite de 8 ,le desfaceti si ati dat de carbuni, o sa aveti ceva de furca cu arcul ,dupa ce ia-ti montat aveti grija sa nu sara arcul .Am o agila 2001,z12xe.
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Cred ca ai dreptate, un tutorial cu poze despre demontare si montare demaror nu am gasit nici eu. Insa vezi prin TIS daca te lamureste ( cam greu) se pare ca e pus in partea din spate iar accesul de deasupra este foarte greu daca nu imposibil. Cu masina pe canal insa il vezi undeva in spatele alternatorului, din cate imi amintesc. Nu am dat importanta acestui fapt. Verifici conexiunea papucilor, daca vezi rugina cumva(cu toate ca astia nu pun saibe la intamplare) desfaci si cureti. Problemele de cele mai multe ori sunt interne, cand ele apar. Aici vorbim de un ansamblu format din doua parti: starter si electromotor. Cablele de forta le ai pe spate la starter. Cam cum era cel de Dacia (fortand lucrurile ca asta e bijuterie).
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Cateva posturi mai sus userul @valy76 explica demontarea de pe autoturism.
Cate ceva despre demontare si o schema explodata ai aici: link (pt. Corsa si Tigra insa seamana cu Agila).
Daca la comutarea cheii de contact se aude doar "clanc" ar putea fi suspectate urmatorele:
- cel putin una din perii este foarte uzata si nu mai atinge colectorul rotorului ;
- miezul solenoidului nu face cursa completa astfel incat nu sunt inchise contactele de putere;
- o lamela (sau mai multe) a colectorului rotorului este "prajita";
- unul din capetele vreunei bobine rotorice nu mai este in contact (sertizata sau lipita) cu lamela colectorului;
In cazul ultimelor defectiuni electromotorul poate sa porneasca daca este sucit putin rotorul.
Alimentarea rotorului prin intermediul periilor de carbune este inseriata cu infasurarea statorului si
de asemenea cu contactele de putere din capatul capsulat al solenoidului. Orice intrerupere pe acest
traseu are ca rezultat nefunctionarea electromotorului, faptul ca se aude acel "clanc" denota ca solenoidul
primeste semnal de comanda.
Ar mai putea exista si defecte mecanice de genul:
- bendix blocat pe axul rotorului, nu poate face cursa completa catre volanta insa fiind legat cinematic
prin intermediul unei furci de miezul solenoidului nu-i permite celui din urma sa faca cursa completa,
astfel incat sa inchida contactele de forta;
- bucsile de bronz in care se invarte axul rotorului f. uzate - provoaca dezaxarea rotorului ce provoaca intepeniri.
Intradevar, electromotorul seamana f. mult cu cel de Dacia.
Cate ceva despre demontare si o schema explodata ai aici: link (pt. Corsa si Tigra insa seamana cu Agila).
Daca la comutarea cheii de contact se aude doar "clanc" ar putea fi suspectate urmatorele:
- cel putin una din perii este foarte uzata si nu mai atinge colectorul rotorului ;
- miezul solenoidului nu face cursa completa astfel incat nu sunt inchise contactele de putere;
- o lamela (sau mai multe) a colectorului rotorului este "prajita";
- unul din capetele vreunei bobine rotorice nu mai este in contact (sertizata sau lipita) cu lamela colectorului;
In cazul ultimelor defectiuni electromotorul poate sa porneasca daca este sucit putin rotorul.
Alimentarea rotorului prin intermediul periilor de carbune este inseriata cu infasurarea statorului si
de asemenea cu contactele de putere din capatul capsulat al solenoidului. Orice intrerupere pe acest
traseu are ca rezultat nefunctionarea electromotorului, faptul ca se aude acel "clanc" denota ca solenoidul
primeste semnal de comanda.
Ar mai putea exista si defecte mecanice de genul:
- bendix blocat pe axul rotorului, nu poate face cursa completa catre volanta insa fiind legat cinematic
prin intermediul unei furci de miezul solenoidului nu-i permite celui din urma sa faca cursa completa,
astfel incat sa inchida contactele de forta;
- bucsile de bronz in care se invarte axul rotorului f. uzate - provoaca dezaxarea rotorului ce provoaca intepeniri.
Intradevar, electromotorul seamana f. mult cu cel de Dacia.
hcampian
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
M-am trezit si eu cu problema descrisa acum un an de @claudiuflorin, de cand au dat temperaturile sub -10, nu imi invarte din prima electromotorul, face doar un click. Din a doua incercare pleaca, iar apoi, daca opresc motorul imediat, pleaca chiar si cu faza lunga de la masina aprinsa. Exact ca si cum s-ar bloca ceva de la frig in el si, odata ce si-a dat drumul, nu mai are nici o problema. Am scris si la subiectul baterii, dar cred ca pana la urma e de la electromotor. Claudiuflorin, tu cum ai rezolvat? Sa incerc sa schimb periile? Am inteles ca nu e o treaba foarte scumpa... Stie cineva unde se poate face asta prin Bucuresti?
iosiftm
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
[quote="hcampian"]
Totusi eu cred ca de la frig face asa, nu are putere bateria e curentul slab chiar daca are tensiunea buna.
La mine a ramas interiorul aprins si a luat tot din ea, nimic nu mai avea si dupa incarcare a mers si merge foarte bine
chiar daca a consumat tot din ea.
Sta si o saptamana si porneste la prima cheie.
Am Varta e de 2 ani si are 77 Ah.
Poate si alti colegi de pe forum te poate indruma, nu cred ca e de la electromotor.
Totusi eu cred ca de la frig face asa, nu are putere bateria e curentul slab chiar daca are tensiunea buna.
La mine a ramas interiorul aprins si a luat tot din ea, nimic nu mai avea si dupa incarcare a mers si merge foarte bine
chiar daca a consumat tot din ea.
Sta si o saptamana si porneste la prima cheie.
Am Varta e de 2 ani si are 77 Ah.
Poate si alti colegi de pe forum te poate indruma, nu cred ca e de la electromotor.
hcampian
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
Incerc sa inteleg fenomenul cu electromotorul meu ce nu mai invarte. Nu e de la frig, si la -20 a pornit. In schimb, nu mai pleaca daca a fost viscol peste noapte (masina sta in camp si e destul de troienita). Exista ceva gaura pe unde ar putea sa intre zapada in electromotor sa-l blocheze? Dimineata gasesc plin de zapada pe la motor. Cand nu mai pleaca, insist si pun contactul succesiv de multe ori, repede, iar de cele mai multe ori se deblocheaza. Ma gandeam sa o pun cu spatele la vant, dar atunci mi-e ca nu o mai scot din parcare.