ovichiri
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
salut. am de 2 ani un opel vectra b1, fab 1997, 1.7 TD-diesel. iarna 2007/2008, pornirea grea dupa 10 secunde. schimbat baterie(caranda) si sa rezolvat, dar bateria se descarca cam la 3 luni. schimbat rotor elctromotor. 2008 in service -de kkt- Faria-Fagaras. schimbat rotor dar si ars bujii incadescente si scurt la instalatia electrica, pornire foarte grea cu motorul cald si grea cu el rece. iarna 2008/2009 pornirea foarte grea la rece, cumparat alta baterie(rombat) si si-a revenit. 2009 noiembrie schimbat blocul de diode, verificat injectoare, inlocuit o diuza, a venit frigul iar pornire foarte grea. bateria are ochiul verde si de abia invarte.
motor de ISUZU cu AC.
motor de ISUZU cu AC.
- aditzu_101
- *
- 9 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Astra 2005 z19 dth
- Alta tara
aditzu_101
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
electro1983- Suspendat
- 18 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Vectra 1996 X17DT
- Hunedoara
electro1983- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
ovichiri a scris:salut. am de 2 ani un opel vectra b1, fab 1997, 1.7 TD-diesel. iarna 2007/2008, pornirea grea dupa 10 secunde. schimbat baterie(caranda) si sa rezolvat, dar bateria se descarca cam la 3 luni. schimbat rotor elctromotor. 2008 in service -de kkt- Faria-Fagaras. schimbat rotor dar si ars bujii incadescente si scurt la instalatia electrica, pornire foarte grea cu motorul cald si grea cu el rece. iarna 2008/2009 pornirea foarte grea la rece, cumparat alta baterie(rombat) si si-a revenit. 2009 noiembrie schimbat blocul de diode, verificat injectoare, inlocuit o diuza, a venit frigul iar pornire foarte grea. bateria are ochiul verde si de abia invarte.
motor de ISUZU cu AC.
motor de ISUZU cu AC.
si eu am o problema asemanatoare la o vectra b, motor x17dt(isuzu cu ac)...porneste foarte greu la rece si nu depistez cauza....bateria e noua, bujii incandescente noi....dar am si cateva probleme mai ciudate: cand dau la automat se intampla ceva straniu...cred ca de la electromotor....intrerupe....parca da inapoi, sau decupleaza bobina...nu stiu sa explic clar fenomenul....dar nu e de la bendix ca l-am verificat si nici nu are aceasi simtome ca si cand ar fi bendixul pentru ca nu patineaza...decupleaza pentru 1 secunda si cupleaza singur si apoi iar decupleaza, fara sa opresc eu de dat la automat....asa face singur, cupleaza/decupleaza la pornire pana cand intr-un tarziu porneste si scoate un fum negru rau la esapament...am verificat si bobina electromotorului(am presupus uzura la unul din contactele care se afla acolo si cand da de greu la pornire sa nu mai faca contact cum trebuie....am verificat electromotorul la liber si nu patineaza, nu decupleaza ci doar in sarcina)...avea un contact uzat in bobina, l-am remediat dar nici un rezultat...face la fel si in plus uneori face ca si cand nu s-ar alimenta(ma refer tot la pornire) sau ca si cand ar merge in 2 bujii(cum facea la dacie cand mergea in 2-3 bujii), ...asta pana cand accelerez odata si totul e ok apoi.
Care ar putea fi cauza?
ovichiri
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
electro1983- Suspendat
- 18 mesaje
- din 02 Aug 2009
- Vectra 1996 X17DT
- Hunedoara
electro1983- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2009
- Mesaj Privat
ovichiri a scris:cand dau la automat pt 1 secunda se aude ca un pfff. cred ca la asta te referi. e dus ambreiajul de la electromoroe, bendixul e bun, e o masura de siguranta a opel pt decuplare la invartire lunga fara pornire. asta mia zis electricianul. ?
hmmm...nu cred ca e acelasi efect...la mine pur si simplu nu invarte, sau mai exact bobina cupleaza bendixul, dar apoi cand da de greu decupleaza...apoi dupa cca 1 secunda cupleaza iar, singura, fara sa fac eu ceva....acest fen se repeta de 2-3-4 ori pana in final porneste motorul....problema asta nu apare dupa ce invarte mult ci imd dupa ce dau la automat...
- Bobby-NOS
- **
- 289 mesaje
- din 03 Jan 2006
- Vectra 1995 TC4EE1
- Mures
Bobby-NOS
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1995 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Gatica
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
Postez si eu inacest topic in legatura cu o problema si anume pornirea la rece. Pana in data de 23.12 motorul a pornit bine, indiferent de temperatura ambientala. Insa in dimineata zilei de 23 dec nu a vrut sa mai porneasca decat dupa mari insistente, in sensul ca am omorat bateria de 3 ori pana acum. Simptome: motorul se invarte, imi da pe esapament vapori de motorina, dupa ce insist aproape 1 minut cu demarorul si "spitz"-uri incepe sa o ia in 1, apoi 2 pistoane si pana la urma porneste. Dupa ce incalzesc motorul putin, porneste la sfert, daca o pornesc la un interval de 3-4 ore.
Ce am verificat: bujiile incandescente sunt ok, verificate cu alimentare directa pe fiecare si cu aparatul de masura(nu le-am desfacut din chiulasa), de asemenea releul cupleaza cam 4-5 secunde; nu sunt scurgeri de motorina in compartimentul motor; filtrul de motorina e curat, furtunele si conductele de alimentare nu prezinta fisuri sau crapaturi vizibile cu ochiul liber; desfacut conductele de la injectoare si dat la automat- imi vine motorina la fiecare.
Constatari: am gasit filtrul de motorina gol. Am umplut filtrul cu motorina, am desfacut conductele de la injectoare si dat la automat, a venit motorina pe conducte dar nu vrea sa porneasca asa cum ar fi normal.
Banuiesc ca motivul ar fi dezamorsarea, insa cred ca problemele sunt un pic mai mari.
Rog colegii care au intalnit situatii asemanatoare ( si nu numai) sa ma ajute cu un sfat, o solutie, orice.
Va multumesc anticipat.
Sarbatori Fericite!
Ce am verificat: bujiile incandescente sunt ok, verificate cu alimentare directa pe fiecare si cu aparatul de masura(nu le-am desfacut din chiulasa), de asemenea releul cupleaza cam 4-5 secunde; nu sunt scurgeri de motorina in compartimentul motor; filtrul de motorina e curat, furtunele si conductele de alimentare nu prezinta fisuri sau crapaturi vizibile cu ochiul liber; desfacut conductele de la injectoare si dat la automat- imi vine motorina la fiecare.
Constatari: am gasit filtrul de motorina gol. Am umplut filtrul cu motorina, am desfacut conductele de la injectoare si dat la automat, a venit motorina pe conducte dar nu vrea sa porneasca asa cum ar fi normal.
Banuiesc ca motivul ar fi dezamorsarea, insa cred ca problemele sunt un pic mai mari.
Rog colegii care au intalnit situatii asemanatoare ( si nu numai) sa ma ajute cu un sfat, o solutie, orice.
Va multumesc anticipat.
Sarbatori Fericite!
max adi
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2008
- Mesaj Privat
vioshony
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2006
- Mesaj Privat
Am si eu un opel astra caravan 1,7 dt din 2002 si am urmatoarea problema:Dupa ce am remediat calculatorul de injectie(cele trei lipituri) am pornire relativ grea(invarte 4-5 secunde inainte de pornire)Dimineata cand pornesc am pornire buna, dar dupa aceea pornirea este proasta.La drum merge foarte bine.Am montat si o supapa de sens inainte de pompa, am curatat si sorbul din rezervor,dar tot asa se comporta. Nu mai stiu ce sa fac cu ea.Va rog dati-mi vreo solutie .Multumesc
Rynobyt
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X17DT (TC4EE1)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut.
A venit frigul au aparut problemele X17DT (TC4EE1), porneste foarte greu dupa 7-8-10 ore de neutilizare.
Dupa ce am pornit-o o las 2 minute o opresc o las 5 minute porneste greu nu la fel de greu dar tot greu fata de cum ar trebui.Daca merg mai mult cu ea si o opresc o las un timp pe urma porneste la sfert.(imediat/bine)
verificat Bujiile: 2 nu incalzeau, le-am schimbat aceeasi problema tot greu porneste. le-am schimbat si pe celelalte 2 cu gandul ca poate numai incalzesc bine/destul Deci toate 4 bujiile noi aceeasi fabricand (REZULTATUL = negativ) Porneste tot greu la fel ca la inceput.
Am parcat masina cu botul mai sus, a doua zi cu botul mai jos, pt a "Verifica" daca nu cumva se dezamorseaza pompa, oricum am supapa unisens. Tot greu porneste ca la inceput.
Ce e de facut?
Am inteles ca ar mai trebui sa verific Senzorul de temperatura a bujiilor si releul de incalzire a bujiilor.
Senzorul de temperatura a bujiilor unde il gasesc?Cum il verific daca isi face treaba?
Releul de incalzire a bujiilor unde il gesesc ?Cum il verific daca isi face treaba?
Sau alte sfaturi: ........
A venit frigul au aparut problemele X17DT (TC4EE1), porneste foarte greu dupa 7-8-10 ore de neutilizare.
Dupa ce am pornit-o o las 2 minute o opresc o las 5 minute porneste greu nu la fel de greu dar tot greu fata de cum ar trebui.Daca merg mai mult cu ea si o opresc o las un timp pe urma porneste la sfert.(imediat/bine)
verificat Bujiile: 2 nu incalzeau, le-am schimbat aceeasi problema tot greu porneste. le-am schimbat si pe celelalte 2 cu gandul ca poate numai incalzesc bine/destul Deci toate 4 bujiile noi aceeasi fabricand (REZULTATUL = negativ) Porneste tot greu la fel ca la inceput.
Am parcat masina cu botul mai sus, a doua zi cu botul mai jos, pt a "Verifica" daca nu cumva se dezamorseaza pompa, oricum am supapa unisens. Tot greu porneste ca la inceput.
Ce e de facut?
Am inteles ca ar mai trebui sa verific Senzorul de temperatura a bujiilor si releul de incalzire a bujiilor.
Senzorul de temperatura a bujiilor unde il gasesc?Cum il verific daca isi face treaba?
Releul de incalzire a bujiilor unde il gesesc ?Cum il verific daca isi face treaba?
Sau alte sfaturi: ........
Rynobyt
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X17DT (TC4EE1)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2009
- Mesaj Privat
dassvalencia- Suspendat
- 368 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Astra 2004 z17DTL
- Alta tara
dassvalencia- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
Rynobyt a scris:Salut.
A venit frigul au aparut problemele X17DT (TC4EE1), porneste foarte greu dupa 7-8-10 ore de neutilizare.
Dupa ce am pornit-o o las 2 minute o opresc o las 5 minute porneste greu nu la fel de greu dar tot greu fata de cum ar trebui.Daca merg mai mult cu ea si o opresc o las un timp pe urma porneste la sfert.(imediat/bine)
verificat Bujiile: 2 nu incalzeau, le-am schimbat aceeasi problema tot greu porneste. le-am schimbat si pe celelalte 2 cu gandul ca poate numai incalzesc bine/destul Deci toate 4 bujiile noi aceeasi fabricand (REZULTATUL = negativ) Porneste tot greu la fel ca la inceput.
Am parcat masina cu botul mai sus, a doua zi cu botul mai jos, pt a "Verifica" daca nu cumva se dezamorseaza pompa, oricum am supapa unisens. Tot greu porneste ca la inceput.
Ce e de facut?
Am inteles ca ar mai trebui sa verific Senzorul de temperatura a bujiilor si releul de incalzire a bujiilor.
Senzorul de temperatura a bujiilor unde il gasesc?Cum il verific daca isi face treaba?
Releul de incalzire a bujiilor unde il gesesc ?Cum il verific daca isi face treaba?
Sau alte sfaturi: ........
A venit frigul au aparut problemele X17DT (TC4EE1), porneste foarte greu dupa 7-8-10 ore de neutilizare.
Dupa ce am pornit-o o las 2 minute o opresc o las 5 minute porneste greu nu la fel de greu dar tot greu fata de cum ar trebui.Daca merg mai mult cu ea si o opresc o las un timp pe urma porneste la sfert.(imediat/bine)
verificat Bujiile: 2 nu incalzeau, le-am schimbat aceeasi problema tot greu porneste. le-am schimbat si pe celelalte 2 cu gandul ca poate numai incalzesc bine/destul Deci toate 4 bujiile noi aceeasi fabricand (REZULTATUL = negativ) Porneste tot greu la fel ca la inceput.
Am parcat masina cu botul mai sus, a doua zi cu botul mai jos, pt a "Verifica" daca nu cumva se dezamorseaza pompa, oricum am supapa unisens. Tot greu porneste ca la inceput.
Ce e de facut?
Am inteles ca ar mai trebui sa verific Senzorul de temperatura a bujiilor si releul de incalzire a bujiilor.
Senzorul de temperatura a bujiilor unde il gasesc?Cum il verific daca isi face treaba?
Releul de incalzire a bujiilor unde il gesesc ?Cum il verific daca isi face treaba?
Sau alte sfaturi: ........
iti porneste greu si la cald?
Serbanel
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2010
- Mesaj Privat
De cele mai multe ori este vina carburantului (de proasta calitate la noi). Motorina neaditivata devine vascoasa la - 5 grade, iar la - 15 grade se cristalizeaza (ingheata). Inca ceva (sursa Wikipedia) :
"În timpul iernii, când afarã este frig,
motoarele diesel pornesc mai greu deoarece
masa metalicã masivã a blocului motor
{format din cilindri și chiulasã) absoarbe o
mare parte din cãldura produsã prin
comprimare, reducând temperatura și
împiedicând aprinderea. Unele motoare
diesel folosesc dispozitive electrice de
încãlzire, de exemplu bujii cu incandescențã,
ajutând la aprinderea motorinei la pornirea
motorului diesel. Alte motoare folosesc
rezistențe electrice dispuse în galeria de
admisie, pentru a încãlzi aerul. Sunt folosite
și rezistențe electrice montate în blocul
motor, tot pentru a ușura pornirea și a
micșora uzura. Motorina are un grad mare
de vîscozitate, mai ales la temperaturi
scãzute, ducând la formarea de cristale în
combustibil, în special în filtre, împiedicând
astfel alimentarea corectã a motorului.
Montarea de mici dispozitive electrice care
sã încãlzeascã motorina, mai ales în zona
rezervorului și a filtrelor a rezolvat aceastã
problemã. De asemenea, sistemul de injecție
al multor motoare trimite înapoi în rezervor
motorina deja încãlzitã, care nu a fost
injectatã, prevenind astfel cristalizarea
combustibilului din rezervor."
"În timpul iernii, când afarã este frig,
motoarele diesel pornesc mai greu deoarece
masa metalicã masivã a blocului motor
{format din cilindri și chiulasã) absoarbe o
mare parte din cãldura produsã prin
comprimare, reducând temperatura și
împiedicând aprinderea. Unele motoare
diesel folosesc dispozitive electrice de
încãlzire, de exemplu bujii cu incandescențã,
ajutând la aprinderea motorinei la pornirea
motorului diesel. Alte motoare folosesc
rezistențe electrice dispuse în galeria de
admisie, pentru a încãlzi aerul. Sunt folosite
și rezistențe electrice montate în blocul
motor, tot pentru a ușura pornirea și a
micșora uzura. Motorina are un grad mare
de vîscozitate, mai ales la temperaturi
scãzute, ducând la formarea de cristale în
combustibil, în special în filtre, împiedicând
astfel alimentarea corectã a motorului.
Montarea de mici dispozitive electrice care
sã încãlzeascã motorina, mai ales în zona
rezervorului și a filtrelor a rezolvat aceastã
problemã. De asemenea, sistemul de injecție
al multor motoare trimite înapoi în rezervor
motorina deja încãlzitã, care nu a fost
injectatã, prevenind astfel cristalizarea
combustibilului din rezervor."
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Va salut !
Am observat ca de o saptamana ,masina mea astra g caravan y17dt din 2001 a inceput sa porneasca cam ciudat la rece ..
Dimineata a pornit ca si cum ar fi pornit in 3 bujii :a invartit,a tremurat putin volanul,s-a auzit o troncaneala asa si a luat-o .. gen ,numai ca a durat foarte putin : http://www.youtube.com/watch?v=xXNmriixoAM
Am oprit-o si i-am pus contact iar ..nu se mai aprindea becul de la ulei ?! .Am scos contacul si cand l-am pus totul in regula si a pornit bine ...
Mentionez ca porneste ciudat doar la prima cheie ,cand motorul e rece (dupa 1,2 zile);apoi porneste impecabil ..
P.s: cu cateva zile in urma tot la fel a pornit putin mai greu ,iar in timpul pornirii s-a aprins si masinuta cu cheita ,dupa care a disparut rapid.
Bujiile nu au fost schimbate niciodata , tester nu am ..deocamdata, sa imi dau seama ce are.
Am observat ca de o saptamana ,masina mea astra g caravan y17dt din 2001 a inceput sa porneasca cam ciudat la rece ..
Dimineata a pornit ca si cum ar fi pornit in 3 bujii :a invartit,a tremurat putin volanul,s-a auzit o troncaneala asa si a luat-o .. gen ,numai ca a durat foarte putin : http://www.youtube.com/watch?v=xXNmriixoAM
Am oprit-o si i-am pus contact iar ..nu se mai aprindea becul de la ulei ?! .Am scos contacul si cand l-am pus totul in regula si a pornit bine ...
Mentionez ca porneste ciudat doar la prima cheie ,cand motorul e rece (dupa 1,2 zile);apoi porneste impecabil ..
P.s: cu cateva zile in urma tot la fel a pornit putin mai greu ,iar in timpul pornirii s-a aprins si masinuta cu cheita ,dupa care a disparut rapid.
Bujiile nu au fost schimbate niciodata , tester nu am ..deocamdata, sa imi dau seama ce are.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
verifica-ti bujiile atunci, eu zic ca ar fi trebuit schimbate de mult. Ai grija ca ai bujii de diesel, lungi si subtiri si daca chair nu au fost schimbate niciodata ai sanse sa se rupa in chiuloasa. Dute la un mecanic bun si priceput si verifica bujiile cand le scoate sa fie intregi, altfel trebuie data jos chiuloasa sa scoata bucatile.
eu n-am scos niciodata bujiile singur si mereu mecanicul (care e destul de bun) mi-a comentat la scoaterea lor...
eu n-am scos niciodata bujiile singur si mereu mecanicul (care e destul de bun) mi-a comentat la scoaterea lor...
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Treaba vad ca se repeta ,de o perioada de timp a inceput sa porneasca foarte greu (la rece ).Uneori e nevoie de a 2 a cheie sa o ia..
O invarte si mi se pare ca si bateria e descarcata ca scade in intensitate ,o opresc ii pun contact si ii dau si o ia la sfert .. zici ca nu are nimic
Am pus-o pe tester ..nimic.Am avut in urma cu ceva timp o eroare care s-a sters ,de la o bujie.Nu am schimbat niciodata bujiile.Aa da si inca una ..0370 am sters-o si nu am luat-o in considerare
Am sa schimb bujia in curand dar mi-e teama ca va fi tot la fel treaba.
Ce ma sfatuiti ?De unde poate fi..ca eu ce am stiut am facut..
Numai bine
@in curand un filmulet ,poate ajuta.
O invarte si mi se pare ca si bateria e descarcata ca scade in intensitate ,o opresc ii pun contact si ii dau si o ia la sfert .. zici ca nu are nimic
Am pus-o pe tester ..nimic.Am avut in urma cu ceva timp o eroare care s-a sters ,de la o bujie.Nu am schimbat niciodata bujiile.Aa da si inca una ..0370 am sters-o si nu am luat-o in considerare
Am sa schimb bujia in curand dar mi-e teama ca va fi tot la fel treaba.
Ce ma sfatuiti ?De unde poate fi..ca eu ce am stiut am facut..
Numai bine
@in curand un filmulet ,poate ajuta.
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
p0370 - pump position sensor invalid signal. Trebuie inlocuit sau reparat electromotorul. Problema e ca reparat inseamna alt rotor si platou de carbuni iar acestea sa nu fie chinezesti. Explicatia este ca electromotorul consuma mai mult curent iar integratul ala care citeste valorile din pompa o ia razna.
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Gyo
- ***
- 611 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Bacau
Gyo
- Mesaje scrise: 611
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat