- negrea ionut
- *
- 14 mesaje
- din 01 Sep 2009
- Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Suceava
negrea ionut
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- NeamTuLe
- **
- 358 mesaje
- din 09 Dec 2007
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
NeamTuLe
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
- negrea ionut
- *
- 14 mesaje
- din 01 Sep 2009
- Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Suceava
negrea ionut
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- negrea ionut
- *
- 14 mesaje
- din 01 Sep 2009
- Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Suceava
negrea ionut
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- negrea ionut
- *
- 14 mesaje
- din 01 Sep 2009
- Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Suceava
negrea ionut
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- NeamTuLe
- **
- 358 mesaje
- din 09 Dec 2007
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
NeamTuLe
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
- negrea ionut
- *
- 14 mesaje
- din 01 Sep 2009
- Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Suceava
negrea ionut
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- negrea ionut
- *
- 14 mesaje
- din 01 Sep 2009
- Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Suceava
negrea ionut
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- alexandrurosu
- *
- 33 mesaje
- din 17 Jan 2011
- Astra 2004 Z16SE
- Bucuresti
alexandrurosu
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2011
- Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Am avut aceeasi problema intra f. greu in treptele 1 si 2 am desfacut partea de sub schimbator am uns tot si tija care duce "in fata" spre motor si cutie , iar acum e bine.
Acelasi lucru l-am facut si eu, inclusiv am gresat imbinarile timoneriei, pe la motor, diferenta s-a simtit o perioada, intrand mai lin si omogen sa zic asa in viteza, apoi a revenit la fitzele obisnuite.
La mine intra greu 1-a si ramane blocata in aceasta treapta, calc de 2 ori ambreiajul sa debreieze. Face asa cam 10-15 minute dupa plecare si apoi ceva mai rar.
- catalinffc
- *
- 6 mesaje
- din 11 Oct 2011
- Astra 2004 1.6 xep
- Dolj
catalinffc
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 1.6 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2011
- Mesaj Privat
alexandrurosu a scris:
Acelasi lucru l-am facut si eu, inclusiv am gresat imbinarile timoneriei, pe la motor, diferenta s-a simtit o perioada, intrand mai lin si omogen sa zic asa in viteza, apoi a revenit la fitzele obisnuite.
La mine intra greu 1-a si ramane blocata in aceasta treapta, calc de 2 ori ambreiajul sa debreieze. Face asa cam 10-15 minute dupa plecare si apoi ceva mai rar.
alexx_gan a scris:Am avut aceeasi problema intra f. greu in treptele 1 si 2 am desfacut partea de sub schimbator am uns tot si tija care duce "in fata" spre motor si cutie , iar acum e bine.
Acelasi lucru l-am facut si eu, inclusiv am gresat imbinarile timoneriei, pe la motor, diferenta s-a simtit o perioada, intrand mai lin si omogen sa zic asa in viteza, apoi a revenit la fitzele obisnuite.
La mine intra greu 1-a si ramane blocata in aceasta treapta, calc de 2 ori ambreiajul sa debreieze. Face asa cam 10-15 minute dupa plecare si apoi ceva mai rar.
daca ai rulment hidraulic e posibil sa pierzi presiune (lichid de frana cred). eu asa am patit si dupa un timp a inceput sa faca un zgomot doar in treapta 1 foarte deranjant ,apoi lichidul de la rulmentu de presiune a ajuns pe disc si imi patina.
- alexandrurosu
- *
- 33 mesaje
- din 17 Jan 2011
- Astra 2004 Z16SE
- Bucuresti
alexandrurosu
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2011
- Mesaj Privat
catalinffc a scris:
daca ai rulment hidraulic e posibil sa pierzi presiune (lichid de frana cred). eu asa am patit si dupa un timp a inceput sa faca un zgomot doar in treapta 1 foarte deranjant ,apoi lichidul de la rulmentu de presiune a ajuns pe disc si imi patina.
alexandrurosu a scris:
Acelasi lucru l-am facut si eu, inclusiv am gresat imbinarile timoneriei, pe la motor, diferenta s-a simtit o perioada, intrand mai lin si omogen sa zic asa in viteza, apoi a revenit la fitzele obisnuite.
La mine intra greu 1-a si ramane blocata in aceasta treapta, calc de 2 ori ambreiajul sa debreieze. Face asa cam 10-15 minute dupa plecare si apoi ceva mai rar.
alexx_gan a scris:Am avut aceeasi problema intra f. greu in treptele 1 si 2 am desfacut partea de sub schimbator am uns tot si tija care duce "in fata" spre motor si cutie , iar acum e bine.
Acelasi lucru l-am facut si eu, inclusiv am gresat imbinarile timoneriei, pe la motor, diferenta s-a simtit o perioada, intrand mai lin si omogen sa zic asa in viteza, apoi a revenit la fitzele obisnuite.
La mine intra greu 1-a si ramane blocata in aceasta treapta, calc de 2 ori ambreiajul sa debreieze. Face asa cam 10-15 minute dupa plecare si apoi ceva mai rar.
daca ai rulment hidraulic e posibil sa pierzi presiune (lichid de frana cred). eu asa am patit si dupa un timp a inceput sa faca un zgomot doar in treapta 1 foarte deranjant ,apoi lichidul de la rulmentu de presiune a ajuns pe disc si imi patina.
Are rulment hidraulic, am kit-ul de ambreiaj + rulment schimbat acum un an si nu-mi pierde lichid. Am schimbat uleiul in cutie si se simte o mica imbunatatire, ramane sa vad pe viitor daca se mentine sau revine la problemele ei.
Toate bune !
omata
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2008 A 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2012
- Mesaj Privat
As vrea sa va spun si eu despre o problema asemanatoare,
pe care am observat-o inca de la testarea masinii inainte de cumparare,
problema care dupa parea mea, parea nesemnificativa pt.ca masina mi-a placut pre tare.
La schimbarea vitezei in treapta a 2-a intra cam cu japca,mai ales di 3 in 2 ,cu cat viteza masinii este mai mare cu atat intra mai greu.
Trebuie sa reduc viteza cat mai mult ca sa pot da in treapta a 2-a,ceea ce pe zapada e cam greu, deci nu pot face frana de motor,daca o fortez intra caraind,daca nu o bruschez intra foarte greu,sa fie din ambreiaj,din timonerie.
Chiar si in treapta a 3-a mai agata cateodata.
Am uitat sa va zic,masina este o zafira din 2004, motor y 20 dti
pe care am observat-o inca de la testarea masinii inainte de cumparare,
problema care dupa parea mea, parea nesemnificativa pt.ca masina mi-a placut pre tare.
La schimbarea vitezei in treapta a 2-a intra cam cu japca,mai ales di 3 in 2 ,cu cat viteza masinii este mai mare cu atat intra mai greu.
Trebuie sa reduc viteza cat mai mult ca sa pot da in treapta a 2-a,ceea ce pe zapada e cam greu, deci nu pot face frana de motor,daca o fortez intra caraind,daca nu o bruschez intra foarte greu,sa fie din ambreiaj,din timonerie.
Chiar si in treapta a 3-a mai agata cateodata.
Am uitat sa va zic,masina este o zafira din 2004, motor y 20 dti
- amarazeanu marius
- *
- 20 mesaje
- din 20 Nov 2011
- Astra 2002
- Bucuresti
amarazeanu marius
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
- amarazeanu marius
- *
- 20 mesaje
- din 20 Nov 2011
- Astra 2002
- Bucuresti
amarazeanu marius
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salutari,
As avea niste intrebari suplimentare referitoare la alinierea timoneriei cu cutia:
1) de ce trebuie sa decuplez si sa scot afara bateria?
2) ce face de fapt butonul cu arc de pe cutie, acela care trebuie apasat?
3) ce rol are surubul colierului tijei de cuplare (acela de lânga maneta schimbatorului)? pe cine de cine fixeaza?
Am o Corsa C din 2002, benzina (Z12XEP). Intra in toate vitezele, dar trebuie sa imping cam tare in schimbator; parca sta un pic si se gandeste, apoi intra - ca si cum ar agata in ceva inainte sa intre, in ceva de plastic, la metal parca simti altfel cand agata.
Mai adaug: sunt nou pe forum, masina o am de doua luni si ca de obicei: schimbat filtre, verificat ulei, valve, curatat tot ce este, etc. Cel putin curatarea clapetei de acceleratie s-a simtit enorm in bine, si de la voi am invatat cum se face.
As avea niste intrebari suplimentare referitoare la alinierea timoneriei cu cutia:
1) de ce trebuie sa decuplez si sa scot afara bateria?
2) ce face de fapt butonul cu arc de pe cutie, acela care trebuie apasat?
3) ce rol are surubul colierului tijei de cuplare (acela de lânga maneta schimbatorului)? pe cine de cine fixeaza?
Am o Corsa C din 2002, benzina (Z12XEP). Intra in toate vitezele, dar trebuie sa imping cam tare in schimbator; parca sta un pic si se gandeste, apoi intra - ca si cum ar agata in ceva inainte sa intre, in ceva de plastic, la metal parca simti altfel cand agata.
Mai adaug: sunt nou pe forum, masina o am de doua luni si ca de obicei: schimbat filtre, verificat ulei, valve, curatat tot ce este, etc. Cel putin curatarea clapetei de acceleratie s-a simtit enorm in bine, si de la voi am invatat cum se face.
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Eu nu prea am inteles partea aceasta, se rasuceste tija spre stanga pana se blocheaza cu butonul?
Sa inteleg ca are un orificiul cu care sa se intalneasca - si unde sa intre?
"se apasa butonul 1 de la capacul mecanismului de selectare si se blocheaza in aceasta pozitie prin rasucirea tijei de cuplare spre stanga, in directia treprei a 3 de viteze"
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1824522
http://postimg.org/image/ill2cz7u5/full
in carte era 12Nm + 180 grade (sau 1/2 tura) a copiat colegul gresit din carte.
Reglarea se face cand anumite trepte nu pot fi selectate,
Se verifica sa nu aibe joc mare in maneta daca are posibil sa fie din "timonerie"
1/2 = 180 grade
1/1 = 360 grade
Sa inteleg ca are un orificiul cu care sa se intalneasca - si unde sa intre?
"se apasa butonul 1 de la capacul mecanismului de selectare si se blocheaza in aceasta pozitie prin rasucirea tijei de cuplare spre stanga, in directia treprei a 3 de viteze"
NeamTuLe a scris:"se strange cu 12Nm surubul colierului de strangere
si apoi se mai strange cu 80 grade 1/2 tura"
si apoi se mai strange cu 80 grade 1/2 tura"
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1824522
http://postimg.org/image/ill2cz7u5/full
in carte era 12Nm + 180 grade (sau 1/2 tura) a copiat colegul gresit din carte.
Reglarea se face cand anumite trepte nu pot fi selectate,
Se verifica sa nu aibe joc mare in maneta daca are posibil sa fie din "timonerie"
1/2 = 180 grade
1/1 = 360 grade
gelubrin
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2008
- Mesaj Privat
Reglaj timonerie astra g twinport. Cum am rezolvat reglajul timoneriei dupa demontare, gresare si montare inapoi pe masina:am cuplat manual timoneria in treapta 1 si maneta schimbatorului de viteze in pozitia pentru treapta 1. M-am bagat sub masina si am strans surubul de la cuplajul timoneriei si cineva care se afla in masina incerca sa cupleze in viteze succesiv. Nu mergea in treapta 2 si am desfacut putin surubul pana a putut cupla si l-am strans provizoriu iar. Apoi, nu mergea in treapta 3 si , la fel, am desfacut putin acel surub pana a putut cupla in treapta 3 si am restrans surubul. Marsarier mergea. Nu mergea in treapta 4 dar probabil nu era pinionul pe pozitie. Am facut ulterior proba si mergea foarte bine. Metoda este empirica, dar mi-a luat 3 ore sa ajung la ea. Nu am avut cum sa citesc in manual si nici acest forum inainte de a rezolva.
gelubrin
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2008
- Mesaj Privat
ASTRA G 1.6 TWINPORT Z16XEP 2007- Am incercat din nou sa reglez timoneria la 2 ani dupa metoda descrisa mai sus de mine , dar nu am mai reusit. Am schimbat discul de ambreiaj, placa de presiune si rulmentrul de presiune si intra greu in treptele de viteza 1 si 2 cand motorul era rece. Metoda descrisa de lucio85 pentru reglarea timoneriei este cea din carte insa nu am reusit nici asa.
Am urmat pasii din carte, astfel:
1. Am pus cutia de viteze in punctul mort.
2. Ridicat masina pe cric si asigurata din 2 locuri sa nu cada (nu aveam rampa)
3.Am slabit surubul colierului de strangere al tijei de cuplare (care face legatura intre tija timoneriei si tija schimbatorului de viteze- al manetei schimbatorului)
4. Demontat burduful manetei schimbatorului de viteze din consola centrala
5. Am impins maneta schimbatorului spre stanga pana s au aliniat cele 2 orificii cu diametrul de 5 mm-cel de pe schimbator si cel de pe cadrul schimbatorului si am introdus un imbus de 5 mm ptr. blocare
6. Am tinut apasat pe butonul cu arc de pe cutia de viteze si am rasucit cu mana tija de cuplare a casetei spre stanga, adica spre treapta 3 de viteza, pana s-a blocat.
La acest pas #cred# ca a fost greseala pentru ca am rasucit cu mana si nu s a rasucit la maxim tija casetei spre treapta 3; astfel, nu s a comprimat la maximum butonul cu arc, cel de blocare de pe caseta. Prin urmare, in loc de treapta 1, cupla in treapta 3 si marsarierul cupla in treapta 1. Deci, in marsarier, mergea inainte.
In final am fost la un mecanic la Autocenter service care a urmat pasii 1-5 descrisi mai sus. Masina era pe elevator. La pasul 6, cred ca a rasucit mecanismul timoneriei spre treapta 3 la maximum cu ajutorul unei surubelnite intr o mana facand o parghie si in cealalta mana avea un imbus cu care a strans colierul de strangere mentionat la pasul 3. Cred ca a rasucit mai mult decat am putut eu rasuci cu mana. Nu a mai blocat butonul cu arc de pe caseta. A durat 5 minute toata operatia. Cost-96 lei. Poate vor fi de ajutor informatiile. Nu garantez ca am observat corect tehnica mecanicului. Anexez copie duoa oagina din manualu de reparatii opel referitoare la acest caz.
Am urmat pasii din carte, astfel:
1. Am pus cutia de viteze in punctul mort.
2. Ridicat masina pe cric si asigurata din 2 locuri sa nu cada (nu aveam rampa)
3.Am slabit surubul colierului de strangere al tijei de cuplare (care face legatura intre tija timoneriei si tija schimbatorului de viteze- al manetei schimbatorului)
4. Demontat burduful manetei schimbatorului de viteze din consola centrala
5. Am impins maneta schimbatorului spre stanga pana s au aliniat cele 2 orificii cu diametrul de 5 mm-cel de pe schimbator si cel de pe cadrul schimbatorului si am introdus un imbus de 5 mm ptr. blocare
6. Am tinut apasat pe butonul cu arc de pe cutia de viteze si am rasucit cu mana tija de cuplare a casetei spre stanga, adica spre treapta 3 de viteza, pana s-a blocat.
La acest pas #cred# ca a fost greseala pentru ca am rasucit cu mana si nu s a rasucit la maxim tija casetei spre treapta 3; astfel, nu s a comprimat la maximum butonul cu arc, cel de blocare de pe caseta. Prin urmare, in loc de treapta 1, cupla in treapta 3 si marsarierul cupla in treapta 1. Deci, in marsarier, mergea inainte.
In final am fost la un mecanic la Autocenter service care a urmat pasii 1-5 descrisi mai sus. Masina era pe elevator. La pasul 6, cred ca a rasucit mecanismul timoneriei spre treapta 3 la maximum cu ajutorul unei surubelnite intr o mana facand o parghie si in cealalta mana avea un imbus cu care a strans colierul de strangere mentionat la pasul 3. Cred ca a rasucit mai mult decat am putut eu rasuci cu mana. Nu a mai blocat butonul cu arc de pe caseta. A durat 5 minute toata operatia. Cost-96 lei. Poate vor fi de ajutor informatiile. Nu garantez ca am observat corect tehnica mecanicului. Anexez copie duoa oagina din manualu de reparatii opel referitoare la acest caz.