Deci iata-ma din nou intr-un service ITP, tot pentru reglarea farurilor de Vectra B1. Asta dupa doua incercari de reglaj la Reprezentanta Opel si o incercare de reglaj la Sigemo, ambele cu linii ITP in Sibiu. De data asta m-am mai documentat putin, asa ca iata cum au decurs lucrurile :
- trag masina pe linia ITP
- motor pornit, farurile aprinse
- rezervor la jumatate
- reglaj faruri din motoras la zero
- fara nimic in portbagaj
- aer in roti conform manualului masinii
Service ITP nou, insa cu aparat de reglaj vechi, SH... Operator reglaj faruri - un moshulica de 50ani...
- omul trage aparatul in fata farurilor, acesta avea o rigla de 10cm prinsa cu sfoara, o pune acolo unde crede el ca e mijlocul farului
- regleaza aparatul in prelungirea liniei masinii, rigla din centrul farului sa vina in centrul oglinzii rotunde a aparatului, coboara tot aparatul un pic din reglajul exterior pe verticala, apoi fericit imi zice ca farul mai trebuie ridicat foarte putin pe orizontala si ca farul stang e mai sus decat cel drept.
STOP. Aici intervin eu si :
- verific daca semnul de boloboc din interiorul aparatului de reglat faruri era pe mijloc, si chiar era... deci macar rotile din fata se aflau pe o suprafata relativ dreapta
- verific inaltimea pe aparat la care acesta este reglat dupa farul de Vectra B : 67cm de la sol
- ma uit pe far, vad ca este scris pe far 1.2%
- aplic 1,2%*67cm=0,8cm ma duc in spatele aparatului de reglaj faruri si invart de rotita de reglaj pana la valoarea de 0.8, astfel ca linia orizontala de reglaj a panoului alb din spate, cel pe care se proiecteaza amprenta farului pe faza scurta, mi-a mai urcat putin
- verific daca aparatul e pe linia masinii si in prelungirea farului, consider ca este si-l las asa
Fac o pauza sa mai notam ceva detalii :
- farul stang era reglat stanga-dreapta la reprezentanta Opel, nu m-am mai atins de acel reglaj
- cu o seara inainte mi-am facut o sfoara de 30m (minim atat mi-am propus sa-mi bata farurile pe faza stanga, am fost intr-o parcare relativ dreapta care se termina intr-un perete, am pozitionat cat mai corect perpendicular masina pe perete si am masurat 30m, apoi am coborat farurile pe faza scurta pana la 30m, apoi stiind ca farul stang este reglat stanga-drepta la Reprezentanta Opel l-am adus si pe cel din dreapta din reglajul stanga-dreapta exact peste amprenta celuilalt far, ma refer aici la urechea care pleaca la 30grade cea pentru biciclistul din trafic care merge pe partea dreapta
).
Revin acum la reglajul farurilor :
- surpriza, pe faza scurta la reglajul lateral stanga-drepta ambele faruri erau reglate corect, fix pe linie _/ _/
- pe verticala le mai ridic o tura completa de imbus (360grade), in sens invers acelor de ceasornic
- becul H7 din farul stang, cel care la Reprezentanta Opel aproximativ acum un an imi lumina corect ca si amprenta, acum amprenta lui e oarecum difuza si iata ca si-a piedut amprenta clara pe care o avea la inceput. Deci bec de far de exact 2lei, NU CUMPARATI HALOGENE H7,H1 NonBrand ca nu tin in timp si deci nu se merita chiar daca sunt ieftine la achizitie si dau la inceput mai multa lumina (ale mele erau 50% more light)
- pe faza lunga, ambele faruri imi bat fix in centru in linia de demarcatie _aici/
Acum, ce sunt eu sigur ca am reglat cu aceasta vizita la aparatul de reglaj :
- farurile stanga-dreapta erau corect reglate (cel drept chiar de mine, reglat la perete, cu o zi inainte)
- ambele faruri sunt la fel de sus reglate pe orizontala
- pe faza scurta am peste 30m acoperiti de lumina farurilor
- pe faza lunga farurile se unesc si formeaza un singur far mai puternic, nu am farurile pe faza lunga intersectate ca sa-mi bata pe contrasens.
Morala : Oamenii din service nu stiu sa foloseasca aparatul de reglat faruri pe care-l au in dotare, nu umbla la panoul alb din spate ca sa-l adjusteze in functie de inaltimea farului clientului, inaltime care e variabila si tine de constructia masinii. Eu personal plecam tot timpul cu farurile reglate prea jos... dadeam pe faza lunga si vedeam o pata de lumina pe sosea la 20m in fata masinii. Nu zic ca acum am reglat farurile corect, dar cu siguranta sunt mai sus decat pana acum, mai ramane sa vad la drum cum se comporta farurile pe noapte si daca deranjeaza pe cineva in trafic.
L.E
Pentru cine vrea sa stie mai multe, am gasit acum si un link care explica cum ar trebui reglate farurile
aici.