Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
andras212 a scris:salut, am tot citit mai sus de reglajul stanga-dreapta si sus- jos la vectra b. eu mi-am reglat singur farurile (bineinteles ca-i mai bine sa fie reglate pe aparat dar sunt multumit cum lumineaza), la mine reglajul de pe mijlocul farului imi regleaza sus -jos faza lunga iar celalalt din margine imi regleaza sus-jos faza scurta. in lateral prea putin se regleaza. pentru a regla f.lunga am scos becurile de scurta sa nu ma incurce.

Scuza-ma, dar tare asi vrea sa vad si eu cum reglezi tu separat atat faza lunga cat si faza scurta.
Nu mai dati informatii eronate, de aceea se pun fel si fel de intrebari stupide dupa aceea. Si asi mai fii curios in legatura cu o nelamurire: ''cine ti-a spus tie ca farul se regleaza cu faza lunga aprinsa?''
Farurile de Vectra B se regleaza in felul urmator:
-anvelopele sa fie cu presiunea prescrisa de constructor
-automobilul sa fie pozitionat pe o suprafata plana
-o singura persoana in masina (aproximativ 75kg pe locul soferului)
-rezervor plin de combustibil
-se apasa de mai multe ori pe partea anterioara a automobilului, pentru a detensiona suspensia rotilor anterioare
-se aduce in pozitia ''O'' rotita de reglaj faruri electrice
Farurile se regleaza cu faza scurta aprinsa (nu cu faza lunga).
Farurile se regleaza vertical si orizontal( nu reglaj faza scurta, reglaj faza lunga)
Se regleaza mai intai pozitia pe verticala si dupa aceea pozitia orizontala

Sper ca acum este destul de explicit in ceea ce priveste reglajul corect al farurilor de Vectra B.
Skip ads

  • testo

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@ ai perfecta dreptate, la fel mi-a spus si un inginer de la RAR
  • robbygh

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2010

  • Mesaj Privat
va salut,
sper sa se incadreze problema mea in acest topic.
in ceea ce priveste reglajul electric am o problema. intre pozitia 0 si 1 nu este nici o diferenta in reglajul farurilor, la 2 se ridica dupa care la 3 coboara iar. este posibil sa fie o problema la blocul de lumini? am tot umblat pe acolo in ultimul timp.
va multumesc!
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Problema ta ar putea avea ca origine blocul de lumini, mai concret pinii de contact de la mecanismul rotitei de reglaj. Posibil sa ''fie prea moi'' si sa nu mai faca contact cu pelicula de pe cablaj.


  • andras212

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
@ kasper- imi pare rau dar nu intentionam sa dau informatii eronate. reglarea se face asa cum spui tu "ca la carte" dar in practica la mine asa merg.Poate ca s-au dat peste cap angrenajele sau doar sunt imbatranite, poate nu toata lumea are farurile stoc.Cum faci daca iti lumineaza foarte bine scurta si pe faza lunga unul din faruri este in aceelasi loc cu scurta?Oglinda pare fixata,nu joaca deloc, iar becul este montat bine.Farul este lipit si nu pot umbla in el.
Nu spun ca se regleaza farurile asa cum am facut eu ,cu faza lunga aprinsa , dar daca cineva vrea sa vada unde lumineaza nu sta cu masina in plan drept la distanata de 10m de un zid si aprinde farurile? asta cand nu vreau sa mai ajung pe la meseriasii care au aparat de reglat,si care nu intodeauna rezolva problemele chiar ca la carte.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am o problema la rotitele de la blocul de lumini, cea de reglat intensitatea lumini si cea de ridicare sau coborare a unghiului de lumina (masina este vectra b 1997) nu functioneaza nici una. Ce am facut schimbari pe la blocul de lumini, in locul ledului de deasupra (cel care arata oprit,pozitie, faza scurta), care nu se aprindea, am pus alt led si nici asta nu mergea (bineinteles + la + si - la -). Am dat jos placuta am pus led si de atunci nu mai merg rotitele alea. Am desfcaut din nou am verificat continuitate, chiar am dat ledul jos (am zis ca cine stie), am verificat daca fac bine contact acele "picioruse" care se misca pe placuta, cele de la rotite....nu stiu ce sa mai zic credeti ca se poate face ceva sau schimb cu altu? am gasit la 50 de lei dezmembrari.
Am mai cautat si pe alt topic, dar erau cam vechi si nu am primit inca raspuns.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
andras212 a scris:[...] Cum faci daca iti lumineaza foarte bine scurta si pe faza lunga unul din faruri este in aceelasi loc cu scurta? Oglinda pare fixata,nu joaca deloc, iar becul este montat bine. Farul este lipit si nu pot umbla in el[...]

Pai vezi ? Asta se intampla daca nu le reglezi pe aparat ci la perete, la farul din stanga asa pare, ca scurta si lunga sunt in acelasi loc. In realitate pe sosea lunga bate peste scurta.

Si sa fii sigur ca la reglajul la perete sau zid nu o sa poti sa le reglezi corect pe lateral vreodata.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Caut altul. Multumesc. Bafta!
  • stan raul

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1997 x20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2010

  • Mesaj Privat
poate ma ajutati si pemine cu o pb legata de un far vectra b1. Mi-a sarit o piatra in el si mi-a facut o gaura cat varful unei paste de pix. am pus niste scotch ca sa nu intre apa, zapada etc. as vrea sa-l repar cumva daca se poate, fara sa-l inlocuiesc de tot sau sticla. Ms frumos;)
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
NU ai cum sa-l repari din pacate.Cumpara alt far.
  • stan raul

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1997 x20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2010

  • Mesaj Privat
ma deranjeaza pe mine mai tare, in rest nu afecteaza cu nimic farul sau lumina. e pe portiunea cu faza lunga, e putin inestetic, dar asta e. poate daca prind un far la pret bun o sa-l schimb, ms pt raspuns.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
andras212 a scris:[...] Cum faci daca iti lumineaza foarte bine scurta si pe faza lunga unul din faruri este in aceelasi loc cu scurta? Oglinda pare fixata,nu joaca deloc, iar becul este montat bine. Farul este lipit si nu pot umbla in el[...]

Pai vezi ? Asta se intampla daca nu le reglezi pe aparat ci la perete, la farul din stanga asa pare, ca scurta si lunga sunt in acelasi loc. In realitate pe sosea lunga bate peste scurta.

Si sa fii sigur ca la reglajul la perete sau zid nu o sa poti sa le reglezi corect pe lateral vreodata.

Mie imi bateau ca toti dracii si le-am reglat singur, am desfacut farul ca nu mai miscau nimic, am pus acolo bine tot si in curtea de la firma are vreo 2000 de mp parcarea, daca ma vedeati singur cum bananaiam noaptea ....acum eu sunt f multumit, le-am reglat cam dupa capu' meu, adica la rotita la 1 raza de lumina era dreapta, la 0 posibil ca in alte masini joase, sa deranjez soferul pe faza scurta . Bineinteles ca faza scurta nu dadea bine cu faza lunga si pt asta,la faza lunga, am luat becuri noi si am indoit baza aia a lor, pana am facut pe placul meu. Parcarea m-a ajutat, are linii trasate, iar "inaltimea" am reglat pe peretele exterior al firmei de pe la 50-80 m. Am o problema la rotite, dar o sa schimb in curand blocul de lumini pt ca reglajul de inaltime a ramas blocat pe 0, adica imi bat cum am spus mai sus asa sa deranjeze soferii cu masini joase. Pana acum nu mi s-a facut flash noaptea pe faza scurta (spre surprinderea mea), cu reglajele facute de mine, intr-o parcare.Deci cred ca se poate, chiar daca nu sunt masurate de o masinarie.
Apropo la acel reglaj de "inaltime" a razei de lumina, cand dau de rotita la orice pozitie se aude cum parca ar porni motorasul, adica de ex dau de la 0 la 1, sau de la 1 la 2 etc, se aude un tac, acel impuls, ca si cum nu ar avea baterie, nu stiu cum sa explic. Motorasele merg, mai schimbasem eu acel led din blocul de lumini, cel care se aprinde cand pui contactul ( ca era ars) si ca prin magie mergea reglajul ala, dar nu mergea cel de intensitate luminoasa, am zis ca il repar dar cand pun la loc, iar nu mai mergea reglasul de faruri. Am verificat contactele alea, am curatat de mizerie, am verificat continuitate. Ce naiba o avea asta?
  • testo

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
stan raul a scris:ma deranjeaza pe mine mai tare, in rest nu afecteaza cu nimic farul sau lumina. e pe portiunea cu faza lunga, e putin inestetic, dar asta e. poate daca prind un far la pret bun o sa-l schimb, ms pt raspuns.


Vezi ca era cineva pe aici care vindea doar geamul sau dona, nu mai stiu sigur de pe ce parte era.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
stan raul a scris:ma deranjeaza pe mine mai tare, in rest nu afecteaza cu nimic farul sau lumina. e pe portiunea cu faza lunga, e putin inestetic, dar asta e. poate daca prind un far la pret bun o sa-l schimb, ms pt raspuns.


Vezi la cei care lipesc parbrize.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deci iata-ma din nou intr-un service ITP, tot pentru reglarea farurilor de Vectra B1. Asta dupa doua incercari de reglaj la Reprezentanta Opel si o incercare de reglaj la Sigemo, ambele cu linii ITP in Sibiu. De data asta m-am mai documentat putin, asa ca iata cum au decurs lucrurile :

- trag masina pe linia ITP
- motor pornit, farurile aprinse
- rezervor la jumatate
- reglaj faruri din motoras la zero
- fara nimic in portbagaj
- aer in roti conform manualului masinii

Service ITP nou, insa cu aparat de reglaj vechi, SH... Operator reglaj faruri - un moshulica de 50ani...

- omul trage aparatul in fata farurilor, acesta avea o rigla de 10cm prinsa cu sfoara, o pune acolo unde crede el ca e mijlocul farului
- regleaza aparatul in prelungirea liniei masinii, rigla din centrul farului sa vina in centrul oglinzii rotunde a aparatului, coboara tot aparatul un pic din reglajul exterior pe verticala, apoi fericit imi zice ca farul mai trebuie ridicat foarte putin pe orizontala si ca farul stang e mai sus decat cel drept.

STOP. Aici intervin eu si :

- verific daca semnul de boloboc din interiorul aparatului de reglat faruri era pe mijloc, si chiar era... deci macar rotile din fata se aflau pe o suprafata relativ dreapta
- verific inaltimea pe aparat la care acesta este reglat dupa farul de Vectra B : 67cm de la sol
- ma uit pe far, vad ca este scris pe far 1.2%
- aplic 1,2%*67cm=0,8cm ma duc in spatele aparatului de reglaj faruri si invart de rotita de reglaj pana la valoarea de 0.8, astfel ca linia orizontala de reglaj a panoului alb din spate, cel pe care se proiecteaza amprenta farului pe faza scurta, mi-a mai urcat putin
- verific daca aparatul e pe linia masinii si in prelungirea farului, consider ca este si-l las asa

Fac o pauza sa mai notam ceva detalii :
- farul stang era reglat stanga-dreapta la reprezentanta Opel, nu m-am mai atins de acel reglaj
- cu o seara inainte mi-am facut o sfoara de 30m (minim atat mi-am propus sa-mi bata farurile pe faza stanga, am fost intr-o parcare relativ dreapta care se termina intr-un perete, am pozitionat cat mai corect perpendicular masina pe perete si am masurat 30m, apoi am coborat farurile pe faza scurta pana la 30m, apoi stiind ca farul stang este reglat stanga-drepta la Reprezentanta Opel l-am adus si pe cel din dreapta din reglajul stanga-dreapta exact peste amprenta celuilalt far, ma refer aici la urechea care pleaca la 30grade cea pentru biciclistul din trafic care merge pe partea dreapta Smile ).

Revin acum la reglajul farurilor :
- surpriza, pe faza scurta la reglajul lateral stanga-drepta ambele faruri erau reglate corect, fix pe linie _/ _/
- pe verticala le mai ridic o tura completa de imbus (360grade), in sens invers acelor de ceasornic
- becul H7 din farul stang, cel care la Reprezentanta Opel aproximativ acum un an imi lumina corect ca si amprenta, acum amprenta lui e oarecum difuza si iata ca si-a piedut amprenta clara pe care o avea la inceput. Deci bec de far de exact 2lei, NU CUMPARATI HALOGENE H7,H1 NonBrand ca nu tin in timp si deci nu se merita chiar daca sunt ieftine la achizitie si dau la inceput mai multa lumina (ale mele erau 50% more light)
- pe faza lunga, ambele faruri imi bat fix in centru in linia de demarcatie _aici/

Acum, ce sunt eu sigur ca am reglat cu aceasta vizita la aparatul de reglaj :
- farurile stanga-dreapta erau corect reglate (cel drept chiar de mine, reglat la perete, cu o zi inainte)
- ambele faruri sunt la fel de sus reglate pe orizontala
- pe faza scurta am peste 30m acoperiti de lumina farurilor
- pe faza lunga farurile se unesc si formeaza un singur far mai puternic, nu am farurile pe faza lunga intersectate ca sa-mi bata pe contrasens.

Morala : Oamenii din service nu stiu sa foloseasca aparatul de reglat faruri pe care-l au in dotare, nu umbla la panoul alb din spate ca sa-l adjusteze in functie de inaltimea farului clientului, inaltime care e variabila si tine de constructia masinii. Eu personal plecam tot timpul cu farurile reglate prea jos... dadeam pe faza lunga si vedeam o pata de lumina pe sosea la 20m in fata masinii. Nu zic ca acum am reglat farurile corect, dar cu siguranta sunt mai sus decat pana acum, mai ramane sa vad la drum cum se comporta farurile pe noapte si daca deranjeaza pe cineva in trafic.

L.E
Pentru cine vrea sa stie mai multe, am gasit acum si un link care explica cum ar trebui reglate farurile aici.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Cand am luat masina, una din 4 masini imi dadeau cate un flash, ca as fi cu faza lunga, dar eu mergeam pe faza scurta. Am mai spus, singur mi-am facut reglajele. faruri desfacute, lipituri, centrari oglinzi, etc etc. Cred ca cele mai mari probleme le fac becurile idioate, cum spune colegul de mai devreme, becuri no name. Pana nu am bagat OSRAM nu au mers niciodata bine (adica faza scurta batea bine, dar la lunga un bec jos, altul sus, sau invers). Pe faza scurta am vedere cam 25-30 m (lungimea a 3 scari de bloc, la mine in parcare) si acopera absolut tot, margine, centru si doar un "colt" al luminii trece peste mijlocul drumului, deci ce sa mai, nu stiu cum e "la carte" dar eu fac toate astea ce am spus fara sa primesc nici macar un flash iar pe faza lunga nu pot descrie cat de bine pot vedea noaptea.
  • Pofi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Cum sa fac sa ridic bataia farurilor deoarece sunt deja ridicate la maxim din interior dar mie mi se pare ca bat prea jos, la aprox 3 m de masina.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ce faruri ai?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Poate te ajuta:
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, am schimbat si becul H7 din farul de pe partea soferului, am condus pe noapte si farurile bat multumitor acum pe inaltime dar si ca arie de acoperire, nu am luat niciun flash, faza lunga inca se vede partial pe pamant incepand cu 20m din fata masinii dar probabil asa bat farurile astea (originale Carello) la Vectra B.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR