- kallyo
- OP
- 1,361 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,361
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
Se incepe prin a cumpara:
1. 2 metrii de cablu(desii nu este nevoie atat)
2. banda izolatoare
3. o banda de lenduri(o lampa, ce vreti sa puneti jos la picioare)
4. Pistol de lipit, fludor etc (Daca nu le aveti)
5. 1 tub de PICATURA
Si se incepe lucrarea.
In primul rand se ia picatura si se lipeste tenesul
.
Dupa care se desface consola centrala:
1.Se desface ornamentul superior---> Se baga o surubelnita in partea superioara si se trage fara frica ca ii prinsa in clipsuri
2. la ornamentul inferior( suport de pahare sau gaura) se scot capacele laterale de langa scrumiera,acolo ve-ti gasi 2 suruburi se desfac suruburile.
Iar in partea de sus a suportului o sa fie o tija metalica, se baga o surubelnita si se trage in sus de ea. Iar in final trageti umpic mai tare de suport si o sa iasa.
Cu suportul scos la bricheta o sa aveti ceva de genul.
Se scot mufele si se elibereaza suportul. Acum vine partea distractiva, initial am vrut sa iau curent direct din fire dar clemele acelea negre nu au vrut nicicum sa iasa asa ca am abandonat si am facut in felul urmator:
1. am masurat tensiunea ce vine de la baterie cu motorul oprit(dar cu contactul pus ca altfel nu avem curent in bricheta)
2. Din becul de la bricheta am luat + si minus, plusul fiind piciorusul lung orizontal( in poza) iar minusul clema aceea de sus.
3. Am lipit firele corespunzator punctului 2 si am asamblat totul inapoi in suport
( scuzati claritatea imaginilor dar nu stiu ce avut aparatul)
4.Masurat din nou tensiunea din firele pe care le-am lipit la becul de la scrumiera si testat daca merg ledurile
Cam asa am facut eu conexiunea de la bricheta...se pot face si in alte feluri dar asta mi sa parut usoara si practica.
Urmatorul pas care l-am facut eu a fost sa trag fire in butonul de TM(time master) un buton care nu este folosit de niciunu dintre vectrani. Motivul pentru care am tras fir acolo este acela de a instala un potentiometru cu functie off(ceva asemator intrerupatoarelor cu reglaj de la becurile din casa).
Pentru acest lucru firul se trage prin spatele modulului de clima si va iesi undeva in dreapta casetofonului(este o gaura destul de mica dar cu putin calm si maini mici se rezolva)
Urmatorul pas este acela de a baga firele in locul butonului de TM si de a lipi potentiometrul( intrerupatorul) in buton. Aceasta parte lipseste deoarece la toate magazinele la care am fost raspunsul a fost acelasi " NU AVEM" deci am tras firele si le-am izolat cu banda neagra pentru a putea sa instalez mai usor potentiometrul cand il gasesc.
Firul din nou se trece prin gaura din spatele casetofonului .
.
Din acest punct se fac conexiunile pentru ledurile de la picioare.
Primul lucru ce am facut a fost sa lipesc o rezistenta de circa 500 de ohmi pe firul de +(rosu in imagine) .
De aici am tras firele inspre picioarele soferului si a pasagerului.
Gaurile prin care am bagat firele sunt:
La sofer deasupra pedalei de acceleratie este o gaura(vizibila daca scoatem oranamentul de deasupra pedalelor,se tine in 3 clipsuri care se desfac cu o surubelnita dreapta) care da in aeroterma pe acolo se baga firul iar acesta va iesi fix in fata unde avem conexiunea iar la pasager ii al fel se scoate oranamentul si se baga firul pana ajunge in fata(explicatia nu ii prea clara dar pozele poate sunt de ajutor)
Se lipesc toate conexiunile(atentie sa puneti + la + si - la - altfel ledurile nu o sa lumineze, eu am folosit pentru + culoarea rosu iar pt - negru)
Se pune totul la loc in ordinea inversa demontarii si se asteapta sa vina intunericul sa se vada opera de arta.
In realitate lumina este mai puternica.
Sper ca tutorialul sa fie de ajutor(chiar daca este banal) si daca aveti de completat de sters ceva va rog sa spuneti.
Iar acum cateva poze pt destindere
II frumos cand unii lucraza iar altii fac curat in masini...
Ah si ce am uitat sa adaug...singurul lucru ce nu a rezistat operatiunii a fost lipitura de la tenes in rest totul ii ok
1. 2 metrii de cablu(desii nu este nevoie atat)
2. banda izolatoare
3. o banda de lenduri(o lampa, ce vreti sa puneti jos la picioare)
4. Pistol de lipit, fludor etc (Daca nu le aveti)
5. 1 tub de PICATURA
Si se incepe lucrarea.
In primul rand se ia picatura si se lipeste tenesul
.
Dupa care se desface consola centrala:
1.Se desface ornamentul superior---> Se baga o surubelnita in partea superioara si se trage fara frica ca ii prinsa in clipsuri
2. la ornamentul inferior( suport de pahare sau gaura) se scot capacele laterale de langa scrumiera,acolo ve-ti gasi 2 suruburi se desfac suruburile.
Iar in partea de sus a suportului o sa fie o tija metalica, se baga o surubelnita si se trage in sus de ea. Iar in final trageti umpic mai tare de suport si o sa iasa.
Cu suportul scos la bricheta o sa aveti ceva de genul.
Se scot mufele si se elibereaza suportul. Acum vine partea distractiva, initial am vrut sa iau curent direct din fire dar clemele acelea negre nu au vrut nicicum sa iasa asa ca am abandonat si am facut in felul urmator:
1. am masurat tensiunea ce vine de la baterie cu motorul oprit(dar cu contactul pus ca altfel nu avem curent in bricheta)
2. Din becul de la bricheta am luat + si minus, plusul fiind piciorusul lung orizontal( in poza) iar minusul clema aceea de sus.
3. Am lipit firele corespunzator punctului 2 si am asamblat totul inapoi in suport
( scuzati claritatea imaginilor dar nu stiu ce avut aparatul)
4.Masurat din nou tensiunea din firele pe care le-am lipit la becul de la scrumiera si testat daca merg ledurile
Cam asa am facut eu conexiunea de la bricheta...se pot face si in alte feluri dar asta mi sa parut usoara si practica.
Urmatorul pas care l-am facut eu a fost sa trag fire in butonul de TM(time master) un buton care nu este folosit de niciunu dintre vectrani. Motivul pentru care am tras fir acolo este acela de a instala un potentiometru cu functie off(ceva asemator intrerupatoarelor cu reglaj de la becurile din casa).
Pentru acest lucru firul se trage prin spatele modulului de clima si va iesi undeva in dreapta casetofonului(este o gaura destul de mica dar cu putin calm si maini mici se rezolva)
Urmatorul pas este acela de a baga firele in locul butonului de TM si de a lipi potentiometrul( intrerupatorul) in buton. Aceasta parte lipseste deoarece la toate magazinele la care am fost raspunsul a fost acelasi " NU AVEM" deci am tras firele si le-am izolat cu banda neagra pentru a putea sa instalez mai usor potentiometrul cand il gasesc.
Firul din nou se trece prin gaura din spatele casetofonului .
.
Din acest punct se fac conexiunile pentru ledurile de la picioare.
Primul lucru ce am facut a fost sa lipesc o rezistenta de circa 500 de ohmi pe firul de +(rosu in imagine) .
De aici am tras firele inspre picioarele soferului si a pasagerului.
Gaurile prin care am bagat firele sunt:
La sofer deasupra pedalei de acceleratie este o gaura(vizibila daca scoatem oranamentul de deasupra pedalelor,se tine in 3 clipsuri care se desfac cu o surubelnita dreapta) care da in aeroterma pe acolo se baga firul iar acesta va iesi fix in fata unde avem conexiunea iar la pasager ii al fel se scoate oranamentul si se baga firul pana ajunge in fata(explicatia nu ii prea clara dar pozele poate sunt de ajutor)
Se lipesc toate conexiunile(atentie sa puneti + la + si - la - altfel ledurile nu o sa lumineze, eu am folosit pentru + culoarea rosu iar pt - negru)
Se pune totul la loc in ordinea inversa demontarii si se asteapta sa vina intunericul sa se vada opera de arta.
In realitate lumina este mai puternica.
Sper ca tutorialul sa fie de ajutor(chiar daca este banal) si daca aveti de completat de sters ceva va rog sa spuneti.
Iar acum cateva poze pt destindere
II frumos cand unii lucraza iar altii fac curat in masini...
Ah si ce am uitat sa adaug...singurul lucru ce nu a rezistat operatiunii a fost lipitura de la tenes in rest totul ii ok
Rocker
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2010
- Mesaj Privat
RUFF
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2011
- Mesaj Privat
alin092
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- kallyo
- OP
- 1,361 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,361
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
eBaghera
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
kallyo a scris:Daca intampini dificultati iti raspund la orice intrebare cu cea mai mare placere.
Spune-mi si mie te rog cum ai desfacut ornamentul de la cd si de la clima si in ce ordine. Bagi efectiv o surubelnitza mica pe langa ornament ? este prins in cleme ? apoi vad ca ai desfacut la bricheta. Acolo repeti operatia cu surubelnita, bagi si sare din cleme ?
Nu le am cu electronica de aceea te intreb dc ai pus rezistenta de 500 ohmi pe firul de + si dc nu ai pus mai mare sau mai mica.
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.Este ultima avertizare in aceasta privinta, faceti spam,din acest moment daca mai continuati in acest mod, veti avea 3 zile de suspendare temporara.
edit by StefanTolos
1/22/2012 10:01:08 PM
- kallyo
- OP
- 1,361 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,361
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
eBaghera a scris:
Spune-mi si mie te rog cum ai desfacut ornamentul de la cd si de la clima si in ce ordine. Bagi efectiv o surubelnitza mica pe langa ornament ? este prins in cleme ? apoi vad ca ai desfacut la bricheta. Acolo repeti operatia cu surubelnita, bagi si sare din cleme ?
kallyo a scris:Daca intampini dificultati iti raspund la orice intrebare cu cea mai mare placere.
Spune-mi si mie te rog cum ai desfacut ornamentul de la cd si de la clima si in ce ordine. Bagi efectiv o surubelnitza mica pe langa ornament ? este prins in cleme ? apoi vad ca ai desfacut la bricheta. Acolo repeti operatia cu surubelnita, bagi si sare din cleme ?
Da de preferat cu o carpa pe ea ca sa nu zgarii...ii prinsa in cleme si ele sar dar s-ar putea sa se rupa deci grija mare... Daca nu ai vectra b2 atunci exista posibilitatea ca daca ai clima normala masca aceea sa fie din 2 bucati dar ii pe acelasi principiu.
500 de ohmi pt ca atat aveam si pentru ca baghetele acelea merg la 12V deci diferenta ce trebuia sa o acopar pentru a merge in regim normal baghetele era de 2v deci rezistenta de 500 ohmi ii perfecta. Dar daca faci din leduri normale atunci trebuie sa tii minte ca 1 led merge la 2-3 V deci daca pui 3 leduri in serie(unu dupa altu) ai 8-12 V deci o rezistenta de 500 de ohmi nu ii de ajuns una de 700- 1k ii suficienta.
Rezistenta se pune inaintea grupurilor de leduri pentru protectie si se pune pe +.
eBaghera
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
eBaghera
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
- kallyo
- OP
- 1,361 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,361
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
dj_popica
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2004 z10xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat
- viorelxxx
- **
- 308 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
- kallyo
- OP
- 1,361 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,361
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
viorelxxx a scris:
banda respectiva vine din montaj cu tot cu rezistentele necesare pentru a rezista la o alimentare de 12v asa ca stai linistit nu se strica nimic !
dj_popica a scris:salut,am o intrebare daca am montat fara rezistenta banda respectiva se strica ceva?
banda respectiva vine din montaj cu tot cu rezistentele necesare pentru a rezista la o alimentare de 12v asa ca stai linistit nu se strica nimic !
Dar tinand cont ca cu motorul pornit masina are minim 14 V viata acelei benzi nu va di asa lunga....deci se poate arde NU imediat dar nici nu va tine o vesnicie! Numa daca banda are ca specificatii un voltaj de 12 +-2V.
- viorelxxx
- **
- 308 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
dj_popica
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2004 z10xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
dj_popica
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2004 z10xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat