1. 2 metrii de cablu(desii nu este nevoie atat)
2. banda izolatoare
3. o banda de lenduri(o lampa, ce vreti sa puneti jos la picioare)
4. Pistol de lipit, fludor etc (Daca nu le aveti)
5. 1 tub de PICATURA
Si se incepe lucrarea.
In primul rand se ia picatura si se lipeste tenesul
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa care se desface consola centrala:
1.Se desface ornamentul superior---> Se baga o surubelnita in partea superioara si se trage fara frica ca ii prinsa in clipsuri
2. la ornamentul inferior( suport de pahare sau gaura) se scot capacele laterale de langa scrumiera,acolo ve-ti gasi 2 suruburi se desfac suruburile.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Iar in partea de sus a suportului o sa fie o tija metalica, se baga o surubelnita si se trage in sus de ea. Iar in final trageti umpic mai tare de suport si o sa iasa.
![](http://img96.imageshack.us/img96/2908/img4837a.jpg)
Cu suportul scos la bricheta o sa aveti ceva de genul
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se scot mufele si se elibereaza suportul. Acum vine partea distractiva, initial am vrut sa iau curent direct din fire dar clemele acelea negre nu au vrut nicicum sa iasa asa ca am abandonat si am facut in felul urmator:
1. am masurat tensiunea ce vine de la baterie cu motorul oprit(dar cu contactul pus ca altfel nu avem curent in bricheta)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2. Din becul de la bricheta am luat + si minus, plusul fiind piciorusul lung orizontal( in poza) iar minusul clema aceea de sus.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
3. Am lipit firele corespunzator punctului 2 si am asamblat totul inapoi in suport
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
4.Masurat din nou tensiunea din firele pe care le-am lipit la becul de la scrumiera si testat daca merg ledurile
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cam asa am facut eu conexiunea de la bricheta...se pot face si in alte feluri dar asta mi sa parut usoara si practica.
Urmatorul pas care l-am facut eu a fost sa trag fire in butonul de TM(time master) un buton care nu este folosit de niciunu dintre vectrani. Motivul pentru care am tras fir acolo este acela de a instala un potentiometru cu functie off(ceva asemator intrerupatoarelor cu reglaj de la becurile din casa).
Pentru acest lucru firul se trage prin spatele modulului de clima si va iesi undeva in dreapta casetofonului(este o gaura destul de mica dar cu putin calm si maini mici se rezolva)
![](http://img832.imageshack.us/img832/9649/img4851yl.jpg)
Urmatorul pas este acela de a baga firele in locul butonului de TM si de a lipi potentiometrul( intrerupatorul) in buton. Aceasta parte lipseste deoarece la toate magazinele la care am fost raspunsul a fost acelasi " NU AVEM" deci am tras firele si le-am izolat cu banda neagra pentru a putea sa instalez mai usor potentiometrul cand il gasesc.
![](http://img861.imageshack.us/img861/553/img4852e.jpg)
Firul din nou se trece prin gaura din spatele casetofonului .
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Din acest punct se fac conexiunile pentru ledurile de la picioare.
Primul lucru ce am facut a fost sa lipesc o rezistenta de circa 500 de ohmi pe firul de +(rosu in imagine)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
De aici am tras firele inspre picioarele soferului si a pasagerului.
Gaurile prin care am bagat firele sunt:
La sofer deasupra pedalei de acceleratie este o gaura(vizibila daca scoatem oranamentul de deasupra pedalelor,se tine in 3 clipsuri care se desfac cu o surubelnita dreapta) care da in aeroterma pe acolo se baga firul iar acesta va iesi fix in fata unde avem conexiunea iar la pasager ii al fel se scoate oranamentul si se baga firul pana ajunge in fata(explicatia nu ii prea clara dar pozele poate sunt de ajutor)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se lipesc toate conexiunile(atentie sa puneti + la + si - la - altfel ledurile nu o sa lumineze, eu am folosit pentru + culoarea rosu iar pt - negru)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se pune totul la loc in ordinea inversa demontarii si se asteapta sa vina intunericul sa se vada opera de arta.
![](http://img594.imageshack.us/img594/4790/img4873nm.jpg)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In realitate lumina este mai puternica.
Sper ca tutorialul sa fie de ajutor(chiar daca este banal) si daca aveti de completat de sters ceva va rog sa spuneti.
Iar acum cateva poze pt destindere
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
II frumos cand unii lucraza iar altii fac curat in masini...
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ah si ce am uitat sa adaug...singurul lucru ce nu a rezistat operatiunii a fost lipitura de la tenes in rest totul ii ok 😃