Girleanu
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salutare,sunt un nefericit posesor de vectra B 1.6-16v (x16xel) fabricat in ''97 --287000km rulati (90% numai in Germania) .Va rog a ma ajuta cu sfaturi ca nu stiu ce sa mai fac cu el,urmatoare problema este : dimineata cand pornesc masina este totul ok, uneori mergand cu masina de exemplu in treapta a doua la 45km/h si iau piciorul de pe acceleratie lasand masina sa curga de la sine ma zgaltaie in ea (da in nas ) chestia asta nu o face de fiecare data,lucrul cel mai rau ca imi face intotdeauna cand este motorul cald aproape de 90 grade atunci chiar numai am ce sa ii fac decat sa merg rapid cu ea ca sa mi se raceasca apa la 80grade unde sta de obicei ca sa numai imi faca aceste zgaltaieturi asa des.Am fost la service cu ea sa puna testarul iar mecanicul mi-a zis ca Sistemul Egr-lucrul total neadevarat am zis acestuia deoarece vara trecuta am facut o reparatie capitala masini: am schimbat sonda lambda,Iac-ul,Egr,fise,bujii,furtunul acela gros de la clapeta de acceleratie,am curatat clapeta de acceleratie,chitul de distributie schimbat,sincer sa fiu nu stiu ce sa ma mai fac cu ea,masina este rulata numai in Germania,am un stil de condus normal nu o alerg la putere maxima,benzina bag intotdeauna din shell Super 95,am cumparat si ulei de motor GM 10w40 (inainte bagam numai Castrol 10W40) ,m-am gandit ca totusi poate va fi vreo schimbare,ce sa zic deja am inceput sa fiu paranoic cu aceasta problematica masina. Multumesc anticipat,o seara placuta-cius !
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Girleanu
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Troubleshooter-ul din Autodata indica ca posibile cauze:
- senzor MAP
- senzor pozitie clapeta acceleratie
- senzor ECT (temperatura lichid de racire)
- injectoare
- ECU (asta incluzand eventuale contacte oxidate/lipituri reci in ECU)
Personal cred ca primele 2 chestii ar genera si alte probleme (relanti aiurea, motor care se ineaca etc.). Raman celelalte, din care parca in primul rand as verifica injectoarele, nu de alta dar au o varsta respectabila (mie cu acelasi motor nu mi-au rezistat nici jumate din kilometrii aia).
- senzor MAP
- senzor pozitie clapeta acceleratie
- senzor ECT (temperatura lichid de racire)
- injectoare
- ECU (asta incluzand eventuale contacte oxidate/lipituri reci in ECU)
Personal cred ca primele 2 chestii ar genera si alte probleme (relanti aiurea, motor care se ineaca etc.). Raman celelalte, din care parca in primul rand as verifica injectoarele, nu de alta dar au o varsta respectabila (mie cu acelasi motor nu mi-au rezistat nici jumate din kilometrii aia).
Girleanu
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
Va rog ami explica unde sunt asezate pe vectra B 1.6(16valve-x16xel) aceste ECU,senzor MAP,senzor ECT si a posta niste poze cu aceste ptr ca sincer sa fiu nici nu stiu cum arata acestea deoarece ma apuc sa fac eu macanica la mine in fata blocului ca deja m-au saracit de bani acesti mecanici de duzina cu calculatoarele lor cu tot,m-ai bine ma apuc eu de capul meu sa o repar ca deja azi imi manca 16l benzina pe 75km mers foarte foarte frumos in oras;orasul unde locuiesc nu este f mare ca sa zici ca este mare aglomeratie ( Drobeta Turnu Severin)deja am innebunit credeti-ma,Stima !
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ECT este la la carcasa termostatului (intre furtunul gros si chiuloasa)).. este legat la un cablu prin intermediul unui conector, ECU este pe chiuloasa pe apartea ailalta.... MAP este dupa cate stiu eu aplicat pe clapeta de acceleratie...
daca dai jos tubulatura de admisie aer se vede inauntru la clapeta o gaura in care se afla senzorul ..
daca dai jos tubulatura de admisie aer se vede inauntru la clapeta o gaura in care se afla senzorul ..
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Girleanu
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
ma apuc dao incolo de masina ca ma enervat,azi-dimineata am fost cu ea la R.A.R pentru a o inmatricula si m-au intors baieti inapoi deoarece nu mi-au iesit noxele bune (polua prea mult) :O:O:O:O:O:O .Ma apuc usor usor si o repar, ii sterg toate mufele cu spray,vad eu ...... )) acuma asta e daca o fac lata nu ma caiesc,Stima !
aplesa
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2008
- Mesaj Privat
Curata clapeta de acceleratie, verifica etanseitatea furtunelor de vaccum, schimba bujiile, si o sa polueze mai putin.
Problem acu zgaltaitul nu va disparea, deoarece in frana de moror tai alimentarea si ECU trece automat pe regin ralanti. Trecerea se face destul de brusc si influenteaza functionarea motorului. La modelele mai noi s-a rezolvat problema mai "fin" cu ajutorul programarii ECU. Obisnuiestete sa schimbi in frana de motor vitezele (in sens invers).
Problem acu zgaltaitul nu va disparea, deoarece in frana de moror tai alimentarea si ECU trece automat pe regin ralanti. Trecerea se face destul de brusc si influenteaza functionarea motorului. La modelele mai noi s-a rezolvat problema mai "fin" cu ajutorul programarii ECU. Obisnuiestete sa schimbi in frana de motor vitezele (in sens invers).
albumihai
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2012
- Mesaj Privat
Girleanu
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
Sa REZOLVAT PROBLEMA ! PROBLEMA a fost pompa de retur de la rezervor,era sparta pe interior,era plina de carbune si de aceea imi facea aceste probleme ! In sfarsit de abia am rezolvat aceasta problema care parea ca nu are capat ! Ce pot sa zic decat ca opelurile nu sunt niste masini fiabile,rezistente la kilometri,sunt niste masini (fragile) care temporar trebuiesc curatate si intretinute indetaliat ! Va Multumesc,o seara placuta ! cius
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Girleanu
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
Cine stie probabil kilometri acestia sunt doar pe o roata )) si nemtii dau kilometri inapoi numai ca nu se lauda ca noi .... in fine ce sa zic ! Dar as mai avea o problema ! ! ! Ce sa fac cu ea sa numai consume atata ulei ? Tin sa precizez ca am facut proba la motor sa vad daca necesita a fi schimbat:am desfacut busonul la ulei sa vad daca sare ulei pe acolo sau daca gazeaza inclusv am tras si joja si nu a dat nici un gram de ulei ! Folosesc in prezent ulei GM (10w40) pana acuma am bagat numai Castrol 10w40 si tot degeaba ! As dori solutii de la oameni priceputi !
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Girleanu
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
Pai ca sa fiu exact cu voi tin sa precizez ca din Wolfsburg(Germania) pana la Turnu Severin adica 1800 km cam un litru de ulei si am mers incet cu o viteza medie de 100km/h deoarece am prins ninsoare,viscol si vreme foarte rea.Apropo multi mecanici mi-au zis daca umblu in motor sunt mari sanse sa nu iese bine,multi m-au sfatuit sa iau unul secon-hand dar m-am gandit si partea cealalta ca nu stiu ce iau,ma intelegeti ? Cred ca o sa mai trag pe ea pana prin vara si voi cumpara o alta marca deoarece sincer sa fiu cu voi chiar nu sunt fiabile,am mers si cu alte modele de masini si tin sa precizez ca avea la bord 734000 km,motor de 1.8 de 116cp si sincer va spun ca mergea motorul ffff rotund si nu manca gram de ulei;acuma ce sa zic astea sunt masinile.Va multumesc o seara placuta ! cius
- claudiu2010
- *
- 16 mesaje
- din 10 Nov 2010
- Vectra 1996 x16xel
- Hunedoara
claudiu2010
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2010
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat