madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
- victor tanasa
- *
- 45 mesaje
- din 02 Aug 2010
- Vectra 2002 z16xe
- Botosani
victor tanasa
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2010
- Mesaj Privat
Dacã atunci când staþionezi creºte temperatura ºi scade în deplasare atunci e termostatul. Porneºte pe loc, dã cãldura la maxim ºi porneºte ventilatorul la tare. Vezi cam în 10 min. ce se întâmplã. Dacã s-a ridicat apa ºi e cald în maºinã înseamnã cã radiatorul e bun. Dã apoi o turã astfel încât sã intre aer rece la motor. Dacã temp. apei scade atunci schimbã termostatul. Vezi sã meargã obligatoriu ventilatorul.
- sibiucabrio
- **
- 83 mesaje
- din 31 Oct 2011
- Vectra 1997 x16xel
- Sibiu
sibiucabrio
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2011
- Mesaj Privat
madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
victor tanasa a scris:Dacã atunci când staþionezi creºte temperatura ºi scade în deplasare atunci e termostatul. Porneºte pe loc, dã cãldura la maxim ºi porneºte ventilatorul la tare. Vezi cam în 10 min. ce se întâmplã. Dacã s-a ridicat apa ºi e cald în maºinã înseamnã cã radiatorul e bun. Dã apoi o turã astfel încât sã intre aer rece la motor. Dacã temp. apei scade atunci schimbã termostatul. Vezi sã meargã obligatoriu ventilatorul.
nu cred sa fie din cauza termostatului pt ca mie temperatura la motor imi creste normal pana un pic peste 80 de grade si acolo moare ,la mine problema cred ca i din clima cum zice cineva mai sus ,ramane sa ma uit la mufa aceea sa vedem daca are ceva
- mar77
- **
- 176 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1998 x18xe
- Bucuresti
mar77
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
Nu e de la termostat, ar fi trebuit sa bage caldura cu motorul cald, iar daca era blocat pe inchis aveai deja garnitura de chiulasa arsa. In compartimentul motor(sa ai motorul cald) o sa vezi ca sunt doua conducte care intra in habitaclu, pune mana pe ele, daca una e calda(intrare) si una rece(iesire), ai caloriferul infundat, il demontezi si il cureti (daca nu stii cum, da mesaj), daca ambele sunt calde, atunci ai o problema in interior, la actionarea mecanismului, din nou, demontezi si vezi ce e rupt, etc, nu e nimic complicat pe acolo.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
cangri a scris:Pune un tester pe ea sa vrifice toti senzorii si motorasele.
Daca totul merge OK ,atunci e posibil ca tija care ridica clapeta sa nu-si mai indeplineasca rolul.
testerul a fost pus si nu da nici o eroare ,am demontat astazi panoul de la clima si am curatat cu spray de contacte mufele pe acolo,dupa ce la m montat la loc sa zic ca acum baga putina caldura dar numai cand ii dau sa bage la parbriz si in partea soferului si cand se schimba clapetele in interior acolo se aude ca si cum un trosnit asa,e posibil sa fie vreo calapeta rupta??presupun ca trebuie sa dau bordul jos sa ajung acolo ,nu??
Daca totul merge OK ,atunci e posibil ca tija care ridica clapeta sa nu-si mai indeplineasca rolul.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Aceeași problemã cu cãldura am și eu. Simptome:
- temperatura în timpul mersului între 81-82 grade indiferent de anotimp.
- la staționare, temperatura crește in aproximativ 3-4 min pânã la 90 grade, pornește ventilatorul, scade la 82, se oprește ventilatorul, crește la 90 și tot așa.
- în timpul mersului, bagã cãldurã moderat dar la staționare, când crește temperatura, se simte cum crește și cãldura datã în habitaclu. Oscilațiile de temperaturã arãtate de indicator se simt și la grilele de ventilație.
Antigelul este la nivel, nu sunt diferențe, nu pierd pe nicãieri. Am schimbat douã termostate, unul nou, Beru și unul second, original, verificat pe mașina donatoare.
Care credeți cã ar fi cauzele?
Mulțumesc celor care mã pot ajuta.
- temperatura în timpul mersului între 81-82 grade indiferent de anotimp.
- la staționare, temperatura crește in aproximativ 3-4 min pânã la 90 grade, pornește ventilatorul, scade la 82, se oprește ventilatorul, crește la 90 și tot așa.
- în timpul mersului, bagã cãldurã moderat dar la staționare, când crește temperatura, se simte cum crește și cãldura datã în habitaclu. Oscilațiile de temperaturã arãtate de indicator se simt și la grilele de ventilație.
Antigelul este la nivel, nu sunt diferențe, nu pierd pe nicãieri. Am schimbat douã termostate, unul nou, Beru și unul second, original, verificat pe mașina donatoare.
Care credeți cã ar fi cauzele?
Mulțumesc celor care mã pot ajuta.
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
@madicioco -legat de a doua problema, daca ai si martorul de abs aprins pe bord inseamna ca s-a dus senzorul de abs de la roata stanga fata.
@ovidiucro -in cazul tau pererea mea este ca totusi termostatul/termostatele sunt sau decalibrate sau nu etanseaza bine si scapa o mica cantitate de lichid. am avut o problema asemanatoare, din cauza ca-mi sarea temperatura vara prea mult am cumparat termostat nou, pe cutia de term. scria made italy iar pe termostat germany. problema nu era rezolvata, temperatura pe timp de vara tot ajungea la 98-100° dar in perioada rece, lafel ca la tine, 80-82°. acum am pus la loc termostatul original si am schimbat si termocupla iar temperatura imi sta fix la 90°,vara poate ajunge pe la 94°, pleaca ventilatorul si revine la 90°.
Ultima modificare făcută de andras212 la Mie 18 Jan, 2012 9:23 pm
@ovidiucro -in cazul tau pererea mea este ca totusi termostatul/termostatele sunt sau decalibrate sau nu etanseaza bine si scapa o mica cantitate de lichid. am avut o problema asemanatoare, din cauza ca-mi sarea temperatura vara prea mult am cumparat termostat nou, pe cutia de term. scria made italy iar pe termostat germany. problema nu era rezolvata, temperatura pe timp de vara tot ajungea la 98-100° dar in perioada rece, lafel ca la tine, 80-82°. acum am pus la loc termostatul original si am schimbat si termocupla iar temperatura imi sta fix la 90°,vara poate ajunge pe la 94°, pleaca ventilatorul si revine la 90°.
Ultima modificare făcută de andras212 la Mie 18 Jan, 2012 9:23 pm
madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
presupun ca ai controlat deja becul pentru martorul abs sa nu fie ars. sistemul de airbag din cate stiu nu are legatura cu vitezometrul ,martorul pentru airbag ar putea fi aprins din cauza vreunui senzor abs, de obicei cele de sub scaune(mufele) fac probleme mai des. incearca sa faci o diagnoza sa vezi daca sunt ceva erori.
madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
andras212 a scris:presupun ca ai controlat deja becul pentru martorul abs sa nu fie ars. sistemul de airbag din cate stiu nu are legatura cu vitezometrul ,martorul pentru airbag ar putea fi aprins din cauza vreunui senzor abs, de obicei cele de sub scaune(mufele) fac probleme mai des. incearca sa faci o diagnoza sa vezi daca sunt ceva erori.
saptamana trecuta i am schimbat pompa de injectie pt ca se stricase ,si dupa asta i am facut o diagnoza si nu mai dadea nici o eroare totul era ok ,treaba e ca nici nu stiu de unde sa incep sa ma uit ca daca stiam ceva sigur ca i cauza respectica ma apucam de desmontat si verificat ,dar cred ca zilele astea o sa merg in dezmembrari si o sa cat ceasurile cu totul
(avantajul meu e ca sunt in alta tara si le gasesc mult mai ieftine in dezmembrari decat in tara)
si referitor la prima problema cu caldura de cateva zile am observat ca compresorul de aer conditionat ramane tot timpul cuplat ,adica cum ar fi merg cu erul conditionat tot timpul
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
andras212 a scris:temperatura pe timp de vara tot ajungea la 98-100° dar in perioada rece, lafel ca la tine, 80-82°. acum am pus la loc termostatul original si am schimbat si termocupla iar temperatura imi sta fix la 90°,vara poate ajunge pe la 94°, pleaca ventilatorul si revine la 90°.
Din pãcate, la mine nici vara nu a crescut mai mult de 82 grade în timpul mersului sau 90 în staționare
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
acum am vazut ca ai scris mai sus ca ventilatorul iti porneste cand acul arata 90°. stiu ca prima treapta la termocupla pleaca de la 100°la 95°,tinand cont ca circuitul este sub presiune,ventilatorul pe prima treapta ar trebui sa plece cand iti indica temperatura pe bord cam 96-98°. inclin sa cred ca ar fi buna temperatura dar iti indica decalat pe bord. asta s-ar explica in cazul cand s-a umblat la bord ,ceasuri. ai putea sa faci diagnoza la masina si sa compari temperatura care-ti indica pe bord cu valoarea afisata de ecu.
la a mea imi pleaca ventilatorul pe prima treapta pe la 94° tocmai pentru ca am montat o termocupla de calibra care are prima treapta mai jos adica 95-90° iar a doua este lafel cu cea originala de vectra 110-105°.
@medicioco -esti sigur ca iti este cuplat compresorul de clima ? ce fel de clima ai manuala sau automata? nu stiu ce temperaturi sunt acum in zona ta dar daca sunt sub 5°, asa cum este pentru toate masinile ,clima(compresorul) nu ar trebui sa cupleze.
la a mea imi pleaca ventilatorul pe prima treapta pe la 94° tocmai pentru ca am montat o termocupla de calibra care are prima treapta mai jos adica 95-90° iar a doua este lafel cu cea originala de vectra 110-105°.
@medicioco -esti sigur ca iti este cuplat compresorul de clima ? ce fel de clima ai manuala sau automata? nu stiu ce temperaturi sunt acum in zona ta dar daca sunt sub 5°, asa cum este pentru toate masinile ,clima(compresorul) nu ar trebui sa cupleze.
madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
In cazul acesta daca ai clima automata cred ca asa trebuie sa mearga, cum ai explicat mai sus. La vectra nu am clima automata dar am avut mai demult un a4 cu clima automata, explicatia este simpla. Cand apesi pe eco aerul care intra in habitaclu indiferent la ce temperatura il dai trebuie sa fie nu numai cald sau rece dar si uscat. Pentru asta (chiar daca pui temperatura la 27°, mult mai mare decat este afara) aerul este mai intai racit(de compresor) , este extrasa umiditatea apoi trece prin calorifer si este adus la temperatura fixata.
Cred ca problema la masina ta ar fi legata de calorifer, ca nu-ti incalzeste aerul suficient dar ar fi si temperatura motorului care trebuie sa stea la 90° si nu la 80° indiferent cand te deplasezi sau stationezi. Cauzele ar putea fi mai multe.Termostatul legat de temperatura motorului, considerand ca temperatura afisata la bord este reala, blocul de comanda al climei, clapete, electroventilul care deschide fluxul de apa prin calorifer, caloriferul.
Cred ca problema la masina ta ar fi legata de calorifer, ca nu-ti incalzeste aerul suficient dar ar fi si temperatura motorului care trebuie sa stea la 90° si nu la 80° indiferent cand te deplasezi sau stationezi. Cauzele ar putea fi mai multe.Termostatul legat de temperatura motorului, considerand ca temperatura afisata la bord este reala, blocul de comanda al climei, clapete, electroventilul care deschide fluxul de apa prin calorifer, caloriferul.
madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Sa nu mai mearga si compresorul cand folosesti climatizarea apesi pe ECO. E normal asa.
Probabil nu baga caldura pentru ca are o clapa de dirijeaza aerul defecta. Trebuie sa ajungi la calorifer si sa verifici. Presupun ca ai verificat sa fie conductele caloriferului daca sunt calzi - se vad din compartimentul motor.
Probabil nu baga caldura pentru ca are o clapa de dirijeaza aerul defecta. Trebuie sa ajungi la calorifer si sa verifici. Presupun ca ai verificat sa fie conductele caloriferului daca sunt calzi - se vad din compartimentul motor.
madicioco
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1990 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Sa nu mai mearga si compresorul cand folosesti climatizarea apesi pe ECO. E normal asa.
Probabil nu baga caldura pentru ca are o clapa de dirijeaza aerul defecta. Trebuie sa ajungi la calorifer si sa verifici. Presupun ca ai verificat sa fie conductele caloriferului daca sunt calzi - se vad din compartimentul motor.
da le am verificat conductele si sunt calde ,astazi ia m schimbat panoul de clima cu unu din dezmembri dar degeaba tot asa ,acum tre sa fac intr un fel sa ajung la clapetele de aer ,posibil sa fie vreuna blocata
Probabil nu baga caldura pentru ca are o clapa de dirijeaza aerul defecta. Trebuie sa ajungi la calorifer si sa verifici. Presupun ca ai verificat sa fie conductele caloriferului daca sunt calzi - se vad din compartimentul motor.
cu vitezometrul si turmometrul are cineva idee de la ce poate fi ?