Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Corsa B Gsi
Cod motor : C16XE

Salut tuturor, de vreo doua saptamani ma confrunt cu o problema la corsa mea. Acum doua saptamani am observat k masina produce vibratii mari si turatia masini nu este fixa, oxcileaza intre 600-900 rpm si nici motorul nu merge bine .De aici incep problemele, ajuns acasa fac testul agrafa, nici o eroare , am dat jos clapetul de acceleratie l-am curatat, nu sa remediat nimic. Lista continua am schimbat dupa alta corsa acelasi tip de motor tot ce se putea schimba incepand de la debitmetru , motorasul pas cu pas, sonda de apa , sonda lambda, sonda vacumatica de retur, bujiile si fisele astea le-am pus noi. De fiecare data cand am schimbat piesele am scos borna de la "-" cand am pus borna si am pornit-o am lasat-o pana sa incalzit motorul fara sa o accelerez k sa aiba timp sa citeasca corect valorile dar ea nu se lasa tot la fel face. Nu mai stiu ce sa ai fac , pe langa faptul k masina tremura toata se simte si lipsa de putere, masina fiind dotata cu o admisie mantzel inainte tragea f bine.
Nu mai stiu ce sa ai fac si de ce sa ma mai leg sa o fac sa mearga k inainte. Mai am de incercat si calculatorul masini k sa il elimin si pe ala din discutie. Sa mai lovit cineva de o problema ca a mea?
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Eu am avut aceste simptome la x10xe si s-a dovedit a fi sonda lambda,a carei rezistenta de incalzire a cedat.Dupa schimbarea sondei cu una sh(masurata in prealabil) motorul si-a revenit. La mine la esapament se simtea miros de benzina,insa dupa ce se incalzea galeria(si sonda)motorul mergea normal si disparea si mirosul de benzina;la acceleratii puternice si bruste scotea fum negru pe esapament,numai in primul minut de functionare.
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:Eu am avut aceste simptome la x10xe si s-a dovedit a fi sonda lambda,a carei rezistenta de incalzire a cedat.Dupa schimbarea sondei cu una sh(masurata in prealabil) motorul si-a revenit. La mine la esapament se simtea miros de benzina,insa dupa ce se incalzea galeria(si sonda)motorul mergea normal si disparea si mirosul de benzina;la acceleratii puternice si bruste scotea fum negru pe esapament,numai in primul minut de functionare.



In prima faza la sonda lambda m-am gandit si eu, dar am shimbat-o cu una de pe o corsa cu accelasi tip de motor si nu si-a schimbat cu nimic mersul. Cat timp motorul este rece nu prea se simt vibratiile pentru ca sta mai turata dar dupa ce se incalzeste motorul si scade turatia incepe sa nu mai mearga rotund si sa vibreze. Sonda lambda la motorul asta este cu trei fire nu stiu sa o masor si nici nu ai stiu valorile.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Masa= maro=B
plus(+)=rosu-albastru=A
tensiune referinta ECU=albastru-galben=C

  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:Masa= maro=B
plus(+)=rosu-albastru=A
tensiune referinta ECU=albastru-galben=C


Am facut exact cum scrie in poza atasata de tine, am scos mufa de la sonda am pus testerul pe pinul A si B am pus contactul nu imi indica nici o valoare , am zis hai sa incerc sa o pornesc dupa ce am pornit-o imediat mi-a aparut tensiunea pe care o aveam si in baterie.

Legat de pinul C am mufat la loc sonda, dupa acea am desfacut un pic izolatia protectoare de pe fir cat sa ajung la lita, cat sa pun testerul pe ea , am pus celalalt fir de la multimeter pe minusul de la baterie am pornit masina am reglat turatia in jur de 1200-1300 pe multimeter oscila intre 150-200-500mv.

Intre pinul A si B trebuie sa am tensiune doar cand pun contactul sau cand o pornesc? Din cate am inteles eu acolo ar trebui sa am cand pun contactul.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Da,din pacate asa scrie in autodata;totusi cred ca datele din autodata nu sunt destul de precise.Acelasi lucru spune si despre pompa de alimentare,insa aceasta este alimentata doar cand porneste motorul!?
  • tomescuadi

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2011

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:Da,din pacate asa scrie in autodata;totusi cred ca datele din autodata nu sunt destul de precise.Acelasi lucru spune si despre pompa de alimentare,insa aceasta este alimentata doar cand porneste motorul!?

Pai trebuie sa fie tensiune la pompa cand pui contactul, altfel cum amorseaza?
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
tomescuadi a scris:....
Pai trebuie sa fie tensiune la pompa cand pui contactul, altfel cum amorseaza?

Din pacate ,in cazul corsei mele,tensiunea la pompa vine in momentul cand incepe sa invarta demarorul.Daca verific presiunea de benzina din rampa ,dupa ce motorul a fost oprit mai mult de 12 ore ,de regula gasesc intre 1,2 si 2,7 bari.Probabil pe acest lucru s-au bazat cand s-a conceput alimentarea in acest fel;poate in alte cazuri(motoare) este altfel-er fi bine de stiut.
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am gasit alta masina donatoare cu acelasi tip de motor , am inceput timid de dimineata cu ECU si cu sonda lamda nici o rezolvare si am continuat cu bobina cu fise cu tot, supapa retur , senzorul de pe axa came nici una din piese nu imi imbunatateste mersul motorului . Imi da un stres maxim nu mai stiu de ce sa ma leg..... am facut rost de alte injectoare in seara asta o sa le incerc si pe astea, sunt singurele piese pe care nu le-am schimbat. Nu mai stiu ce sa ai fac.
  • tomescuadi

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2011

  • Mesaj Privat
gcom61 a scris:
Din pacate ,in cazul corsei mele,tensiunea la pompa vine in momentul cand incepe sa invarta demarorul.

Si eu tot Corsa B am si cand pun contactul se auto un zgomot foarte slab din spate si apoi face "tzac" undeva in dreapta sub bord.
Ca idee, si la mine dupa ce las masina mai mult nepornita invarte de cateva ori pana sa porneasca... se poate ca ce aud eu tacanind sa nu fie releul de la pompa?

@blackmanmoto - scuze de offtopic, sper sa rezolvi repede problema.
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
tomescuadi a scris:
gcom61 a scris:
Din pacate ,in cazul corsei mele,tensiunea la pompa vine in momentul cand incepe sa invarta demarorul.

Si eu tot Corsa B am si cand pun contactul se auto un zgomot foarte slab din spate si apoi face "tzac" undeva in dreapta sub bord.
Ca idee, si la mine dupa ce las masina mai mult nepornita invarte de cateva ori pana sa porneasca... se poate ca ce aud eu tacanind sa nu fie releul de la pompa?

@blackmanmoto - scuze de offtopic, sper sa rezolvi repede problema.


Zgomotul ala slab pe care il auzi este pompa de benzina face presiune pe instalatie, iar "tzac" Smile este releul pompei de benzina care este pozitionat in partea dreapta langa ECU.


Acum bag masina in garaj si ma apuc de demontat injectoarele, sper sa fie asta problema si sa scap odata de beleaua asta.
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ma ea capul rau de tot cu problema asta , aseara am schimbat injectoarele si senzorul de pe volanta, singura remediere turometru nu mai oscileaza asa mult, ramane intre 700-800 rpm in schimb motorul tot nu merge rotund se scutura chiar daca turometru nu mai oscileaza asa de mult. In interiorul masini se aude cel mai bine si in spate la tobe cum merge balbait. Sa fie oare catalizatorul ? Este singura piesa care nu am putut sa o verific momentan...
  • tomescuadi

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2011

  • Mesaj Privat
blackmanmoto a scris:
Zgomotul ala slab pe care il auzi este pompa de benzina face presiune pe instalatie, iar "tzac" Smile este releul pompei de benzina care este pozitionat in partea dreapta langa ECU.

Stiu care e fenomenul, pur si simplu am vrut sa explic fizic ce aud gandindu-ma ca poate ce a zis gcom61 ar fi adevarat (ca pompa amorseaza doar cand invarte electromotorul) si eventual am eu "auzenii" sau aud altceva decat pompa. Very Happy
NU-mi place sa contrazic pe cineva daca nu-s sigur ca am dreptate, asa ca am preferat varianta cealalta.
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Dupa cateva telefoane astazi am reusit sa fac rost de un ceas sa verific compresia motorului(banuiam sa nu fie vreo supapa ciupita)las pozele sa vb , oricum am eliminat si problema asta din lista.

Am facut si un mic filmulet k sa nu ma credeti nebun sau k am "auzenii"cum spunea un coleg pe aici Smile poate asa imi da cineva vreo ideeie, ce se intampla cu masina...


Scuzati claritatea....








edit by StefanTolos Wink
1/13/2012 9:15:10 PM
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Intr-un final am gasit si problema masini, era fulia de pe vibrochen descentrata si nu mai citea bine senzorul.... am schimbat,o cu una buna, acum motorul merge cum trebuie.Very Happy
  • tomescuadi

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1996 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Bine ca ai rezolvat-o...si bine ca nu a fost altceva mai scump.
  • blackmanmoto

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 1994 c16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2007

  • Mesaj Privat
tomescuadi a scris:Bine ca ai rezolvat-o...si bine ca nu a fost altceva mai scump.


Da ai dreptate, deja schimbasem toti senzori de pe motor, verificasem distributia, schimbat ecu si multe alte componente.... imi dadea cu virgula tare de tot Smile
  • circuitz

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2011

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu iac-ul corsa b x10xe l-am curatat.... acum cand o turez in 2000 se tureaza singura pana in 3500 .cum il fac sa nu se mai tureze singur?cum invat ecu cu iac
  • Galbacs Tiberiu

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 1995 c12nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2011

  • Mesaj Privat
m-am uitat la filmulet, la mine face exact la fel cand scot furtunu de la MAP si trage aer ca idiata si in spate iese o tona de fum
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR