- milea_sorin
- OP
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Zafira 2006 Z16XEP
- Bucuresti
milea_sorin
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut tuturor,
Am patit o ciudatenie azi. Am observat ca se tureaza masina fara sa-i fac nimic la un interval de ~ 2 sec: statea la 1000 rpm, crestea la 1200 si tot asa. I-am dat putin "gaz" in timp ce asteptam la semafor la vreo 6000 ture sa se "curete" eventual sau sa-si adune gandurile si dupa aceea a revenit la acelasi simptom. Dupa vreo 1.5 km cu acelasi simptom am tras pe dreapta sa opresc un pic motorul, poate, poate... Am plecat apoi fara a mai sesiza ceea ce am spus mai sus. In schimb, cand calcam ambreiajul se tura ... am ajuns la destinatie (Bucuresti, vreo 10 km) si dupa vreo 3 ore plec spre casa. Pe drum am sesizat alta anomalie: cand franez se tureaza. Va inchipuiti cam ce incurcatura da atunci cand sunt in viteza, ma apropii de semafor si lasand-o in viteza, franez. Am zis ca mi s-a parut, dar ... in timp ce am asteptat la diverse semafoare am tot apasat frana sa vad ce se intampla: cum lasam liber, totul era OK (~ 750- 800 rpm), cum apas frana se duce in ~1200 rpm...
Masina are 154 000 km la bord, eu am luat-o la 150 000 acum vreo 2 luni si dupa ce-am adus-o am schimbat (desi nu era nevoie am constatat) distributia si placutele de frana plus altele irelevante pentru subiectul in discutie. Azi am fost pe plaiurile mioritice la un gratar si am impresia ca dupa ce am plecat de la frumosul loc de inviorat simturile am lovit-o pe dedesupt in dreptul motorului (nu am scut). Ma gandesc - daca am "deranjat" ceva - de ce sesizez de abia dupa ~30 km ? Pe drumul spre casa nu avea vreo problema. Pana a sesiza ceea ce am scris mai sus am mai avut un alt drum intermediar de ~ 3 km (7 min) fara probleme.
Am tot citit pe forum-uri si unii spun ca ar fi regulatorul de ralanti, altii ca ar putea lua aer fals - OK, dar ce legatura are cu frana ? A mai patit cineva asa ceva?
Apropos, mai plec si maine, va tin la curent Sper sa se gandeasca bine (masina) la modul in care ma abordeaza maine
Cele bune,
Sorin
Am patit o ciudatenie azi. Am observat ca se tureaza masina fara sa-i fac nimic la un interval de ~ 2 sec: statea la 1000 rpm, crestea la 1200 si tot asa. I-am dat putin "gaz" in timp ce asteptam la semafor la vreo 6000 ture sa se "curete" eventual sau sa-si adune gandurile si dupa aceea a revenit la acelasi simptom. Dupa vreo 1.5 km cu acelasi simptom am tras pe dreapta sa opresc un pic motorul, poate, poate... Am plecat apoi fara a mai sesiza ceea ce am spus mai sus. In schimb, cand calcam ambreiajul se tura ... am ajuns la destinatie (Bucuresti, vreo 10 km) si dupa vreo 3 ore plec spre casa. Pe drum am sesizat alta anomalie: cand franez se tureaza. Va inchipuiti cam ce incurcatura da atunci cand sunt in viteza, ma apropii de semafor si lasand-o in viteza, franez. Am zis ca mi s-a parut, dar ... in timp ce am asteptat la diverse semafoare am tot apasat frana sa vad ce se intampla: cum lasam liber, totul era OK (~ 750- 800 rpm), cum apas frana se duce in ~1200 rpm...
Masina are 154 000 km la bord, eu am luat-o la 150 000 acum vreo 2 luni si dupa ce-am adus-o am schimbat (desi nu era nevoie am constatat) distributia si placutele de frana plus altele irelevante pentru subiectul in discutie. Azi am fost pe plaiurile mioritice la un gratar si am impresia ca dupa ce am plecat de la frumosul loc de inviorat simturile am lovit-o pe dedesupt in dreptul motorului (nu am scut). Ma gandesc - daca am "deranjat" ceva - de ce sesizez de abia dupa ~30 km ? Pe drumul spre casa nu avea vreo problema. Pana a sesiza ceea ce am scris mai sus am mai avut un alt drum intermediar de ~ 3 km (7 min) fara probleme.
Am tot citit pe forum-uri si unii spun ca ar fi regulatorul de ralanti, altii ca ar putea lua aer fals - OK, dar ce legatura are cu frana ? A mai patit cineva asa ceva?
Apropos, mai plec si maine, va tin la curent Sper sa se gandeasca bine (masina) la modul in care ma abordeaza maine
Cele bune,
Sorin
raduliviu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2011
- Mesaj Privat
buna. uite unchiul meu are un astra caravan din 94 pe benzina si a patit la fel. motorul se tureaza mult si pe langa asta ii consuma multa benzina. a fost la un mecanic si nu stie ce are, a fost la al doilea si al fel , nimani nu stie ce are si care sunt solutiile pt a rez problema.
vreau si eu un raspuns de la cineva...multumesc
vreau si eu un raspuns de la cineva...multumesc
- milea_sorin
- OP
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Zafira 2006 Z16XEP
- Bucuresti
milea_sorin
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Frana poate avea o legatura cu aerul fals. Din cate stiu pompa de servo are un vacuum-booster, un fel de "rezervor de vacuum"-o chestie mare, neagra si rotunda care iti sare in ochi imediat cum te uiti la motor (in dreapta parca). La motoarele pe benzina se foloseste vacuumul din galeria de admisie ca "generator" de vacuum. Daca diafragma e ciupita sau supapa de retur se blocheaza pe deschis-uite si aerul fals. La motoarele cu debitmetru, fenomenul ar fi invers in sensul ca masina s-ar ineca, dar la tine amestecul este reglat cu un mecanism de tip MAP si nu MAF adica in functie de presiunea din galerie-orice surplus de aer in galerie genereaza surplus de benzina chiar daca clapeta de acceleratie este inchisa.
- ady negoita
- **
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Hunedoara
ady negoita
- Mesaje scrise: 372
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
milea_sorin a scris:Domnilor, cred ca fiecare are o zi mai buna si alta mai putin buna Desi la masini nu se aplica cele enuntate, iata ca si-a revenit si nu mai are nici un fel de simptom de genul celui descris. Oricum, nu mi se pare chiar de lasat deoparte ceea ce mi s-a intamplat.
Cele bune,
Sorin
Stai linistit ca nu ai rezolvat-o,si la mine face la fel,incit imi vine sa dau dracului opelul meu cu tot ce am bagat in el pina acum,cind calc frina se tureaza de parca ar fi in pole-position,sfatul meu,pune mina si verifica fiecare furtun in parte,ca undeva,ceva,nu e chiar la locul sau,eu nu o fac, deoarece m-am saturat sa tot bag banii in rabla mea,o las asa, si cind a cazut ai dau foc si o rezolv,ca de vindut nu poate fi vb,nu mi-o cumpara nimeni!
Cele bune,
Sorin
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
La motoarele turbo exista o pompa speciala de vacuum pt. ca in galeria de admisie presiunea este mereu aproape sau peste 1 bar. In schimb la motoarele atmosferice, presiunea in galerie este mai mereu sub 1 bar cu exceptia situatiei in care clapeta este deschisa la maxim (pedala acceleratie la fund) asa ca avand sursa asta de vacuum proiectantii au facut o economie in cazul acestora din urma.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- deleted-64217
- **
- 54 mesaje
- din 17 Jun 2011
deleted-64217
- Mesaje scrise: 54
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
Buna!Am avut si eu aceasta problema la un astra g z16xep din 2005,la fel relanti-ul o lua razna intre 1000 si 1200si nu statea cum e normal la 800.Am fost la donmul Dan Cuciureanu si am facut o diagnoza,iar el mi-a zis ca trage aer fals pe undeva prin admisie.Am verificat cu mare atentie admisia,cu motorul pornit si am constatat ca se aude un fasait de undeva din partea de jos,acolo erau doua suruburi care nu etansau bine din cauza ca nu erau stranse.Dupa ce am strans aceste suruburi si am dat si cu putin silicon am constatat ca problema s-a rezolvat,relanti-ul a scazut inapoi la 800 si nu mai oscileaza.Multa bafta!
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- deleted-64217
- **
- 54 mesaje
- din 17 Jun 2011
deleted-64217
- Mesaje scrise: 54
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
Buna! E vorba de cele doua suruburi stea care prind conducta ce transporta gazele recirculate de egr spre galeria de admisie,la ambele capete e prevazuta cu supape metalice,acestea strangandu-se fiecare cu cate doua suruburi stea.La mine pe acolo pierdea vacuum din galeria de admisie.Le slabesti putin,dai cu silicon intre supapele alea si galerie si strangi la loc.Cam asta e tot.Bafta multa!
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
dany.c a scris:Buna!Am avut si eu aceasta problema la un astra g z16xep din 2005,la fel relanti-ul o lua razna intre 1000 si 1200si nu statea cum e normal la 800.Am fost la donmul Dan Cuciureanu si am facut o diagnoza,iar el mi-a zis ca trage aer fals pe undeva prin admisie.Am verificat cu mare atentie admisia,cu motorul pornit si am constatat ca se aude un fasait de undeva din partea de jos,acolo erau doua suruburi care nu etansau bine din cauza ca nu erau stranse.Dupa ce am strans aceste suruburi si am dat si cu putin silicon am constatat ca problema s-a rezolvat,relanti-ul a scazut inapoi la 800 si nu mai oscileaza.Multa bafta!
Ar fi fost frumos sa fi anuntat pe topicurile precedente ca ai rezolvat problema...pentru cei care inca au probleme ! numai bine
- deleted-64217
- **
- 54 mesaje
- din 17 Jun 2011
deleted-64217
- Mesaje scrise: 54
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salut!Corbu ai dreptate si-mi cer scuze pentru intarziereea cu care am raspuns dar am avut alte probleme cu xep-ul meu in ultima vreme incat am uitat ca trebuie sa raspund si aici;de curand am observat ca oscilatia in relanti se mai datoreaza la xep-uri si de la supapa din interiorul capacului de la culbutori,care atunci cand se uzeaza pierde vacuum si pe langa asta mai trage si uleiul din motor si il baga in admisie,cum este cazul la mine.Pentru moment l-am infundat si vad ca relanti-ul sta cuminte la 800,dar pentru problema asta exista un alt post.Numai bine!
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- deleted-64217
- **
- 54 mesaje
- din 17 Jun 2011
deleted-64217
- Mesaje scrise: 54
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
L-am infundat folosind o moneda de 5 bani gaurita si cu o bucata de burete decupat in forma monedei,in asa fel incat sa iasa doar gazele de carter si sa retina uleiul.Solutia asta am vazut-o pe topic,asa au facut ceilalti,de fapt normal ar fi sa schimbam capacul de la culbutori,problema e ca e foarte scump,din cate am inteles ajunge la 1000 lei si la dezmembrari undeva la 300 lei dar acolo nu stii daca nu cumva supapa aceea e tot uzata.Multa bafta!
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- deleted-64217
- **
- 54 mesaje
- din 17 Jun 2011
deleted-64217
- Mesaje scrise: 54
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2011
- Mesaj Privat
Posibil sa ai dreptate,nu am auzit de aceasta problema decat la g-uri,am gasit pe net unul care vinde un motor de h din 2005,ramane sa vad la ce pret il da,partea buna pentru noi e ca au inceput sa se gaseasca piese de xep pe net ,din ce in ce mai mult,chiar si motoare intregi,la preturi convenabile.
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
CORBU a scris:ma gandesc la o chestie.. voi aveti 16 xep astra G ....la H nu am auzit astfel de probleme.....poate au remediat problema la astra h . poate gasiti capac de H
Da ai dreptate s-a mai discutat in alte topicuri aceasta este o problema de productie dupa 04.2004 opel a remediat problema , este in TIS cred o nota in care spun ca resolvarea problmei e schimbarea capacului de culbutori.Acest motor a fost introdus pe g-uri incepand cu 01.2003 deci numai g-urile au aceastra problema.
Am cautat dar nu am mai gasit acel topic cand il gasesc il voi posta aici!
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat