rlacika
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- timonea vasile
- **
- 73 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Agila 2002 z10xe
- Alba
timonea vasile
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- timonea vasile
- **
- 73 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Agila 2002 z10xe
- Alba
timonea vasile
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Corsa B foloseste releul clasic. (comutatorul este in serie cu becurile)
Corsa C foloseste un grup de rezistente (are o unitate de control/putere pt a comanda becurile).
Doar un singur fir foloseste pt a comunica cu unitatea de control (unul comun(nu stiu ce este masa sau +), unul iesire comanda).
Astra G(Vectra B, Zafira A) foloseste tensiune pozitiva pt a comuta (are o unitate de control/putere pt a comanda becurile).
Pt fiecare comanda utilizeaza cate un fir in parte(una comuna+12V, una stanga, una dreapta).
Cele care au unitate de control/putere se pot distinge de cele clasice prin sunetul produs, utilizand deja buzere.
Exemplul dat este un Ford Focus din 2001 dar constructia logica este aceeasi ca la Vectra B, Zafira A, Astra G.
Toate dintre acestea au comutator mecanic dar fiecare are comanda diferit.
La Vectra C, Signum inca nu am ajuns cu studiatul.
Daca are cineva un intrerupator dat jos de pe masina il rog sa masoare rezistenta intre pini 1 si 3
Corsa C foloseste un grup de rezistente (are o unitate de control/putere pt a comanda becurile).
Doar un singur fir foloseste pt a comunica cu unitatea de control (unul comun(nu stiu ce este masa sau +), unul iesire comanda).
Astra G(Vectra B, Zafira A) foloseste tensiune pozitiva pt a comuta (are o unitate de control/putere pt a comanda becurile).
Pt fiecare comanda utilizeaza cate un fir in parte(una comuna+12V, una stanga, una dreapta).
Cele care au unitate de control/putere se pot distinge de cele clasice prin sunetul produs, utilizand deja buzere.
Exemplul dat este un Ford Focus din 2001 dar constructia logica este aceeasi ca la Vectra B, Zafira A, Astra G.
Toate dintre acestea au comutator mecanic dar fiecare are comanda diferit.
La Vectra C, Signum inca nu am ajuns cu studiatul.
Daca are cineva un intrerupator dat jos de pe masina il rog sa masoare rezistenta intre pini 1 si 3
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
Asta am gasit la Vectra si din cate am vazut e identic cu Agila. Mie mi-a folosi foarte mult, fiindca dupa ce desfaci intotdeauna ai dubii daca ai montat asa cum trebuie sau ai omis ceva. Multumesc pe aceasta cale celui care si-a facut timp sa mai si pozeze. Mie personal nu-mi ajungeau mainile sa-l tin sa nu se împrãștie prin casa.
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
davay a scris:UP,si pe mine ma intereseaza ce a intrebat auxois350
Cred ca da, cel putin lamele din interior sunt identice, insa nu stiu papucii de pe exterior daca sunt la fel.
Chiar daca e topic pentru Agila, sper ca nu e problema daca cer un sfat referitor la Corsa, deoarece nu as mai deschide un nou topic. Masina este Corsa B, cea din semnatura. Semnalizarea mea are o manifestare foarte ciudata. Are momente cand merge normal si cand nu merge. Cand nu merge se aude releul bazaind continuu si martorul din bord ramane si el aprins continuu. Am schimbat releul cu unul nou, dar degeaba, ulterior am dat maneta jos, am curatat-o, dar tot degeaba, am luat o alta maneta, am pus-o pe masina, dar tot degeaba, problema a ramas. Am obsearvat ca si daca scot sigurantele la semnalizari, releul tot asa bazie, de unde am dedus ca ar fi un contact imperfect la sigurante (stranse lamele, dat cu spray pt contacte,acum sigurantele intra fest in socket), problema a ramas. Trebuie sa zic ca avaria functioneaza normal, ba chiar cand semnalizarea nu functioneaza (adica releul bazaie si becul in bord ramane aprins) daca apas pe butonul pentru avarie, isi revine si semnalizarea, si pot semnaliza de cateva ori, dupa care reapare problema. Unde ar putea fi problema?
Multumesc!
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
Contacte becuri...checked...is verificate, neoxidate, becuri bune, noi noute, lamele fac contact corect. Uitandu-me pe net, la jdemii de chestii legate de semnalizare am vazut butonul de avarie de la corsa (presupun ca si la alte modele de opel e asemanator), si am vazut ca are 7 papuci pe spatele lui, lucru care ma mira. Cumva si semnalizarea stanga/dreapta trece prin acest buton? Poate fi si acolo un contact imperfect? Poate fi acesta defect? Cum se demonteaza butonul de avarie? (Am reusit sa scot numai capacelul lui, restul nu a iesit si mi-e cam frica sa trag tare de el, ca pare fragil)
Multumesc
Multumesc
auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
Am demontat butonul de avarie, am curatat bine contactele si am bagat in ele spray de contacte "la greu". In ultimile 3 zile semnalizarea a functionat fara cusur. As tinde sa cred ca de acolo e problema. Daca reapare problema, voi schimba butonul de semnalizare. De indata ce voi avea timp, voi pune poze si un mic tutorial, cu tot ce am verificat, si facut la acest capitol. Multumesc de informatiile citite pe acest forum, si "oarecum" si raspunsurilor primite la intrebari.
- ingerul001
- **
- 62 mesaje
- din 27 Nov 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Iasi
ingerul001
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2009
- Mesaj Privat
Azi m-am apucat si eu ca omul sa curat blocul de lumini. Partea cu demontatul a mers uns. Dar la montare, m-am inegrit. Nu mai merg deloc farurile (lunga + scurta). Dar flash-ul merge. L-am analizat, demontat, remontat de zeci de ori. Am ramas fara idei. Am respectat toti pasii... Am aseyat atent lamelele si arcurile... Are cineva vreo idee?