- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
este un tutorial despre mai multe lucruri, cele din descriere si anume curatare borne,invatare geamuri sus/jos,reglare data si ora,reglare frana de mana,invatare cursa EPS,am speranta ca lucrurile expuse va vor fi necesare candva,vizionare placuta.
In speranta ca acest material va fi de folos,noi autorii acestuia, va dorim tot binele din lume.
este un tutorial despre mai multe lucruri, cele din descriere si anume curatare borne,invatare geamuri sus/jos,reglare data si ora,reglare frana de mana,invatare cursa EPS,am speranta ca lucrurile expuse va vor fi necesare candva,vizionare placuta.
In speranta ca acest material va fi de folos,noi autorii acestuia, va dorim tot binele din lume.
- Blebeanu Lorin
- ****
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
- viorelxxx
- **
- 309 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 309
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
- daniel2328
- **
- 78 mesaje
- din 24 Mar 2011
- Insignia 2010 A20DTH
- Botosani
daniel2328
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ichimcornel
- ***
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mumus
- ***
- 618 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 618
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
nu am mai apucat sa vad finalul tutorialului...cand ai ajuns la reglat frana de mana(si am vazut cum se face)...am oprit filmul,am coborat jos, am reglat chiar voiam sa fac treaba asta si nu stiam cum..stiam ca e un singur surub,da nu stiam ce si cum. Multumesc frumos Stefan Tolos !
ps: era 22 si vreo 20 cand am coborat jos in garaj radea sotia de mine...
Cu aceasta ocazie am vazut ca totul e curat acolo...am gresat un pic mecanismul cu un spray siliconic...am avut grija sa nu dau si pe acel senzor(banuiesc ca el este responsabil ptr aprinderea semnului de frana de mana din bord)...
mersi inca o data.
ps: era 22 si vreo 20 cand am coborat jos in garaj radea sotia de mine...
Cu aceasta ocazie am vazut ca totul e curat acolo...am gresat un pic mecanismul cu un spray siliconic...am avut grija sa nu dau si pe acel senzor(banuiesc ca el este responsabil ptr aprinderea semnului de frana de mana din bord)...
mersi inca o data.
- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
frumos pentru aprecieri si sincer, ma bucur ca a fost util, pentru acest lucru le produc.
Metoda de invatare cursa limita geam electric superioara/inferioara este valabila la orice tip de Opel cu geamuri electrice,cel putin pana acuma experienta mi-a confirmat acest lucru.
Da asa este, dar nu este senzor ci un comutator simplu,este foarte ok ca ai dat cu putina unsoare acolo singurul fapt sa nu fie in exces.
ichimcornel a scris:Faza cu geamurile electrice e valabila si vectra b1 din 97 ?
Metoda de invatare cursa limita geam electric superioara/inferioara este valabila la orice tip de Opel cu geamuri electrice,cel putin pana acuma experienta mi-a confirmat acest lucru.
mumus a scris:...am gresat un pic mecanismul cu un spray siliconic...am avut grija sa nu dau si pe acel senzor(banuiesc ca el este responsabil ptr aprinderea semnului de frana de mana din bord)...
Da asa este, dar nu este senzor ci un comutator simplu,este foarte ok ca ai dat cu putina unsoare acolo singurul fapt sa nu fie in exces.
- deleted-4914
- *
- 18 mesaje
- din 14 Feb 2007
deleted-4914
- Mesaje scrise: 18
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
B35VUP
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
@santo, cred ca nu ai inteles tutorialul.
@Stefan, multumesc pentru informatii, extrem de utile in cazul meu.
Ca o optiune pe viitor, ai putea sa rogi pe cineva sa-ti editeze materialul sa ti-l imparta in cele 5+ tutoriale
si astfel ar mai usor de urmarit fiecare in parte. Inca o data continutul este foarte valoros,
prezentarea continutului poate fi optimizata.
Felicitari Masive!
@Stefan, multumesc pentru informatii, extrem de utile in cazul meu.
Ca o optiune pe viitor, ai putea sa rogi pe cineva sa-ti editeze materialul sa ti-l imparta in cele 5+ tutoriale
si astfel ar mai usor de urmarit fiecare in parte. Inca o data continutul este foarte valoros,
prezentarea continutului poate fi optimizata.
Felicitari Masive!
- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial
Ar mai fi de subliniat faptul ca:
Calibrarea EPS se va face doar la masinile echipate cu ESP.
La parametrizare geamuri se poate tine max 3 sec. apasat pe switch, se si aude un mic "pocnet" dupa care se elibereaza sw si este necesar doar la masinile cu CFL (atunci cand iti coboara geamul jos vreo 10-15cm. in caz ca are obstacole pe traseu).
In cazul in care avem gheata, se va insista de 2-3 ori nu mai stiu exact si CFL-ul va sti de impediment si va lasa geamul sa urce atata timp cat va fi tinut sw apasat, sa poata fi inchis geamul, urmat de denormalizare (normala in acest caz) la care va fi nevoie de o noua parametrizare.
Nu se aplica pe borne orice tip de vaselina sau nu stiu ce agent de curatare gasit prin sertare sau mai stiu eu pe unde (aviz amatorilor) de preferat este sa nu se dea cu absolut nimic pe borne pana nu se strange ferm fiecare borna in parte, dupa care se poate aplica un strat superficial de orice tip de vaselina sa protejeze pe viitor impotriva coroziunii.
Daca nu este solutie speciala pe asa ceva, nu se aplica, pentru ca mareste rezistenta de contact si de aici alte sf-uri.
Ar mai fi de subliniat faptul ca:
Calibrarea EPS se va face doar la masinile echipate cu ESP.
La parametrizare geamuri se poate tine max 3 sec. apasat pe switch, se si aude un mic "pocnet" dupa care se elibereaza sw si este necesar doar la masinile cu CFL (atunci cand iti coboara geamul jos vreo 10-15cm. in caz ca are obstacole pe traseu).
In cazul in care avem gheata, se va insista de 2-3 ori nu mai stiu exact si CFL-ul va sti de impediment si va lasa geamul sa urce atata timp cat va fi tinut sw apasat, sa poata fi inchis geamul, urmat de denormalizare (normala in acest caz) la care va fi nevoie de o noua parametrizare.
Nu se aplica pe borne orice tip de vaselina sau nu stiu ce agent de curatare gasit prin sertare sau mai stiu eu pe unde (aviz amatorilor) de preferat este sa nu se dea cu absolut nimic pe borne pana nu se strange ferm fiecare borna in parte, dupa care se poate aplica un strat superficial de orice tip de vaselina sa protejeze pe viitor impotriva coroziunii.
Daca nu este solutie speciala pe asa ceva, nu se aplica, pentru ca mareste rezistenta de contact si de aici alte sf-uri.
- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
scanx ,in sfarsit o postare extrem de constructiva ,nu tu impungere sau mai stiu eu ce urma de rautate,felicitari pentru raspunsul dumneavoastra.
Corect sunt lucruri pe care nu le-am spus in tutorial, m-am focusat pe metoda,am spus 10 secunde pentru a fi sigur ca se face.
Am aflat o noutate,cea cu calibrarea EPS ,eu am ESP+TC ulterior activat, voi face si despre asta un tutorial ,dar cand am timp sa dau jos ceasurile din bord sa-i pun becul si atunci voi prezenta ce si cum,oricum acuma inteleg logica necesitatii calibrarii EPS in cazul cand ai pe masina ESP.
CFL va expun aici ce inseamna acesta abreviere Control Force Level si cand te gandesti ca cei de la Logan Renault nu au asa ceva,este foarte utila aceasta functie,puteti incerca cu un pachet de tigari la Logan sa vedeti cum vi-l face,nu puneti degetele ca e jale,in schimb la Opel toata stima, cu un pachet de tigari gol, pus in cursa geamului , imediat se retrage in jos.
Utile informatiile expuse scanx.
Ultima modificare făcută de StefanTolos la Lun 12 Dec, 2011 8:48 pm
Corect sunt lucruri pe care nu le-am spus in tutorial, m-am focusat pe metoda,am spus 10 secunde pentru a fi sigur ca se face.
Am aflat o noutate,cea cu calibrarea EPS ,eu am ESP+TC ulterior activat, voi face si despre asta un tutorial ,dar cand am timp sa dau jos ceasurile din bord sa-i pun becul si atunci voi prezenta ce si cum,oricum acuma inteleg logica necesitatii calibrarii EPS in cazul cand ai pe masina ESP.
CFL va expun aici ce inseamna acesta abreviere Control Force Level si cand te gandesti ca cei de la Logan Renault nu au asa ceva,este foarte utila aceasta functie,puteti incerca cu un pachet de tigari la Logan sa vedeti cum vi-l face,nu puneti degetele ca e jale,in schimb la Opel toata stima, cu un pachet de tigari gol, pus in cursa geamului , imediat se retrage in jos.
Utile informatiile expuse scanx.
Ultima modificare făcută de StefanTolos la Lun 12 Dec, 2011 8:48 pm
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
CFL - close force limitation asta e traducerea mai exact.
Ma bucur ca este cineva care se poate ocupa de tutoriale, ca sunt destui care vor afla lucruri noi, fara sa mai astepte sa le descopere in timp, sau nu.
Cu timpul o sa urmaresc si celelalte tutoriale facute de tine si daca va mai fi ceva de adaugat sau subliniat, voi fi prezent si cred ca oricine este binevenit si cu alte idei, dar in functie de timpul fiecaruia.
Ma bucur ca este cineva care se poate ocupa de tutoriale, ca sunt destui care vor afla lucruri noi, fara sa mai astepte sa le descopere in timp, sau nu.
Cu timpul o sa urmaresc si celelalte tutoriale facute de tine si daca va mai fi ceva de adaugat sau subliniat, voi fi prezent si cred ca oricine este binevenit si cu alte idei, dar in functie de timpul fiecaruia.
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Crazyey
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
belea tutorialul,
chestiile cu volanul la maxim in ambele parti si cu frana de mana, chiar nu le stiam
eu am fost nevoit sa scot zilele astea doar borna " + " ca sa resetez un martor(beculet) din bord.
borna a fost decuplata cam 5 minute, dupa care nu am mai facut toata operatiunea de memorare ,
am lasat contactul pus doar circa 30-40 secunde apoi am pornit masina, si nici nu am lasat-o fara sa accelerez pana s-a incalzit motorul.
sper ca nu este nici o problema tinand cont ca in filmare se spunea sa tii cont de operatiile alea doar daca decuplezi bateria mai mult de 15 min.
in loc de siliconul acela cu care a dat bornele, pot pune vasilina?
la mine nu merge faza cu meniul ascuns la casetofon ca nu am acel buton "setings"
chestiile cu volanul la maxim in ambele parti si cu frana de mana, chiar nu le stiam
eu am fost nevoit sa scot zilele astea doar borna " + " ca sa resetez un martor(beculet) din bord.
borna a fost decuplata cam 5 minute, dupa care nu am mai facut toata operatiunea de memorare ,
am lasat contactul pus doar circa 30-40 secunde apoi am pornit masina, si nici nu am lasat-o fara sa accelerez pana s-a incalzit motorul.
sper ca nu este nici o problema tinand cont ca in filmare se spunea sa tii cont de operatiile alea doar daca decuplezi bateria mai mult de 15 min.
in loc de siliconul acela cu care a dat bornele, pot pune vasilina?
la mine nu merge faza cu meniul ascuns la casetofon ca nu am acel buton "setings"
- pustiu_pst
- ****
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- petertm
- **
- 102 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Astra 2009 Z17DTR
- Timis
petertm
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2009 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat