bogdyy
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2010
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
Este de pe un alt forum si pt alta masina dar cred ca ajuta f mult pt cei ce vor sa scoata sticla de pe far
http://www.slideshare.net/B...dlight-adjusters1
p.s. trebuie sa stiti si engleza
http://www.slideshare.net/B...dlight-adjusters1
p.s. trebuie sa stiti si engleza
- raducrisstian
- **
- 489 mesaje
- din 29 Oct 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
raducrisstian
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am fost nevoit sa fac o interventie similara din doua motive:
- am faruri cu xenon originale, model N'joy dar sticlele se matuisera si se ingalbenisera;
- cand am cumparat farurile, cel din stanga nu avea o rotita de reglaj pe inaltime si in ultimul timp am probleme cu el ca bate prea jos si nu mai sta reglat.
Asadar se impunea un transplant de sticle si o reparatie a sistemului de reglare pe inaltime.
Am facut rost de doua faruri cu urechi rupte dar originale si cu sticla buna.
Ieri am reusit sa demontez sticlele de pe farurile donoare si rotita aceea albastra de care aveam nevoie pentru a repara reglajul. Pentru demontare am folosit doua surubelnite subtiri si feonul sotiei (un Philips de 2000W). Incalzeam timp de aprox 30 secunde o zona dupa care bagam surubelnita si taiam masticul. Am incercat si cu un cutit incalzit la aragaz sa tai masticul dar e mai eficient si mai rapid cu feonul. Am scos si rotita aia. Din pacate mi-a luat cam mult timp si nu m-am mai apucat si de la masina. Sper sa fie sticlele la fel la xenon si halongen. Dupa ce am scos sticlele am curatat cat am putut de bine masticul ramas pe ele, insa trebuie sa mai insist (e destul de migaloasa treaba asta). Ca sa pot curata le-am bagat intr-o cada cu apa ierbinte si asa a mers mai usor.
Pana cand continui eu operatiunea as avea o intrebare: trebuie sa curat tot masticul de pe sticla si far pentru a se etansa farul? O sa folosesc silicon insa ma gandesc ca daca ramane mult mastic vechi o sa fie probleme la etansare... i-as ruga pe cei care au folosit alte metode decat "cuptorul" sa-mi spuna cum au procedat ei la remontarea sticlelor pe corpul farurilor.
Multumesc!
- am faruri cu xenon originale, model N'joy dar sticlele se matuisera si se ingalbenisera;
- cand am cumparat farurile, cel din stanga nu avea o rotita de reglaj pe inaltime si in ultimul timp am probleme cu el ca bate prea jos si nu mai sta reglat.
Asadar se impunea un transplant de sticle si o reparatie a sistemului de reglare pe inaltime.
Am facut rost de doua faruri cu urechi rupte dar originale si cu sticla buna.
Ieri am reusit sa demontez sticlele de pe farurile donoare si rotita aceea albastra de care aveam nevoie pentru a repara reglajul. Pentru demontare am folosit doua surubelnite subtiri si feonul sotiei (un Philips de 2000W). Incalzeam timp de aprox 30 secunde o zona dupa care bagam surubelnita si taiam masticul. Am incercat si cu un cutit incalzit la aragaz sa tai masticul dar e mai eficient si mai rapid cu feonul. Am scos si rotita aia. Din pacate mi-a luat cam mult timp si nu m-am mai apucat si de la masina. Sper sa fie sticlele la fel la xenon si halongen. Dupa ce am scos sticlele am curatat cat am putut de bine masticul ramas pe ele, insa trebuie sa mai insist (e destul de migaloasa treaba asta). Ca sa pot curata le-am bagat intr-o cada cu apa ierbinte si asa a mers mai usor.
Pana cand continui eu operatiunea as avea o intrebare: trebuie sa curat tot masticul de pe sticla si far pentru a se etansa farul? O sa folosesc silicon insa ma gandesc ca daca ramane mult mastic vechi o sa fie probleme la etansare... i-as ruga pe cei care au folosit alte metode decat "cuptorul" sa-mi spuna cum au procedat ei la remontarea sticlelor pe corpul farurilor.
Multumesc!
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Salut baieti , uitati metoda folosita de mine la scimbarea "sticlelor" :
1. primul pas este sa scoate farurile , nu depanez amintiri aici , spun ca se pot scoate si cu bara pusa la locul ei , e vorba doar de indemanare si scule bune.
2. curatarea farurilor de praf - optional
3. se poate folosi feon , statie aer cald sau feon industrial sau cum io zice dar cu duza de directionare a jetului de aer.
4. parerea mea este ca cel mai bine se desface de la cultul ascutit al farului adica faza lunga , se incalzeste pe ambele parti , se desfac clemele si se trage in sus usor cu o surubelnita lata , cand a iesit se blocheaza cu o bucatica de lemn si tot asa se continua cand pe o parte cand pe cealalta pana ajungema sa scoatem tot geamul.
5. se reincalzeste suportul sticlei la farul final si se curata de mastic cat mai bine , astra pentru o treaba nemteasca .
6. se curata si sticlele de masticul vechi
7. cu un pistol de silicon se pune un strat de mastic nou, in gasim la tub la orice maazin de vopseluri auto
8.dupa asezarea masticului in canal se aseaza sticla deasupra si se preseaza dintr-o bucata
9.se lasa 30 de minute sa se aseze si sa sa intareasca un pic.
10.se remonteaza farurile si se pun conectorii electrici la locul lor
11.ne spalam pe maini si bem o bere doua dupa posibilitati.
costuri :
1. doua bucati far de la dezmembrari fara urechi 70 de lei
2.tub mastic 20 lei
timp estimat
1. 8 ore de lucru
necesar :
inca doua maini pentru injumatatirea timpului
succes
1. primul pas este sa scoate farurile , nu depanez amintiri aici , spun ca se pot scoate si cu bara pusa la locul ei , e vorba doar de indemanare si scule bune.
2. curatarea farurilor de praf - optional
3. se poate folosi feon , statie aer cald sau feon industrial sau cum io zice dar cu duza de directionare a jetului de aer.
4. parerea mea este ca cel mai bine se desface de la cultul ascutit al farului adica faza lunga , se incalzeste pe ambele parti , se desfac clemele si se trage in sus usor cu o surubelnita lata , cand a iesit se blocheaza cu o bucatica de lemn si tot asa se continua cand pe o parte cand pe cealalta pana ajungema sa scoatem tot geamul.
5. se reincalzeste suportul sticlei la farul final si se curata de mastic cat mai bine , astra pentru o treaba nemteasca .
6. se curata si sticlele de masticul vechi
7. cu un pistol de silicon se pune un strat de mastic nou, in gasim la tub la orice maazin de vopseluri auto
8.dupa asezarea masticului in canal se aseaza sticla deasupra si se preseaza dintr-o bucata
9.se lasa 30 de minute sa se aseze si sa sa intareasca un pic.
10.se remonteaza farurile si se pun conectorii electrici la locul lor
11.ne spalam pe maini si bem o bere doua dupa posibilitati.
costuri :
1. doua bucati far de la dezmembrari fara urechi 70 de lei
2.tub mastic 20 lei
timp estimat
1. 8 ore de lucru
necesar :
inca doua maini pentru injumatatirea timpului
succes
- raducrisstian
- **
- 489 mesaje
- din 29 Oct 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
raducrisstian
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
toma_marius a scris:
5. se reincalzeste suportul sticlei la farul final si se curata de mastic cat mai bine , astra pentru o treaba nemteasca .
6. se curata si sticlele de masticul vechi
7. cu un pistol de silicon se pune un strat de mastic nou, in gasim la tub la orice maazin de vopseluri auto
8.dupa asezarea masticului in canal se aseaza sticla deasupra si se preseaza dintr-o bucata
5. se reincalzeste suportul sticlei la farul final si se curata de mastic cat mai bine , astra pentru o treaba nemteasca .
6. se curata si sticlele de masticul vechi
7. cu un pistol de silicon se pune un strat de mastic nou, in gasim la tub la orice maazin de vopseluri auto
8.dupa asezarea masticului in canal se aseaza sticla deasupra si se preseaza dintr-o bucata
La ceva de genul asta ma gandeam si eu: sa curat tot masticul vechi (si de pe sticla si de pe corpul farului), dupa care sa pun silicon nou DOAR in canalul de pe corpul farului si sa bag sticla la loc. Multumesc pentru idee!
Revin cu detalii si poate fac si ceva foto.
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Pana la urma am desfacut si eu farul la corsa mea cu un feon si o surubelnita lata, a fost relativ usor dar anevoios, incalzeam cu feonul desfaceam cu surubelnita si tot asa pana sa desfacut, cand am pus sticla la loc nu am avut spor cu feonul sa incalzesc masticul si am ajuns sa il bag la cuptor cateva minute dupa care am bagat sticla si am etansat cu un mastic nou.
dessecr8
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2011
- Mesaj Privat
Salut tuturor!
Am o problema cu farul din dreapta si as vrea sa stiu ,daca cineva a avut o problema asemanatoare, polish-ul reprezinta o solutie?
Daca nu, poate imi puteti da o idee de remediere."Infectia" pare a se situa pe exterior.As lasa ca ultima varianta inlocuirea farului.
Atasez poze ca sa intelegeti despre ce e vorba:
Am o problema cu farul din dreapta si as vrea sa stiu ,daca cineva a avut o problema asemanatoare, polish-ul reprezinta o solutie?
Daca nu, poate imi puteti da o idee de remediere."Infectia" pare a se situa pe exterior.As lasa ca ultima varianta inlocuirea farului.
Atasez poze ca sa intelegeti despre ce e vorba:
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- hora
- **
- 266 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Brasov
hora
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- hora
- **
- 266 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Brasov
hora
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- ferysson
- **
- 214 mesaje
- din 15 Oct 2011
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
ferysson
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2011
- Mesaj Privat
CARAIVAN
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2013
- Mesaj Privat
Poate cã sunt puțin off topic,dar vreau sã imi exprim parerea. Asa zisul geam de far la astra,cred cã este cel mai ordinar plastic folosit pentru faruri. Nu are duritate,se zgarie și dacã le stergi de mizeria aruncatã de roțile vehiculelor din fața. Apa murdarã aderã pe suprafața lor. Farurile de la masina mea sunt clare,ne matuite,dar se vad mici fisuri,poate superficiale in plastic,suficient cat sã disperseze lumina. Referitor la becuri...Pot sã pun și soarele in far cã tot prost vor proiecta.Am avut Cielo și Dacie inainte. Nu mi sa intamplat asa ceva.Referitor la aderarea mizeriei de far. La Cielo era sticlã veritabilã. Am vazut far spart și cat de durã era sticla acestuia. Va rog,dacã stie cineva geamuri(lentile) de sticlã pentru opel astra g ,dati detalii.
Cumpãrarea altor faruri nu este o solutie.
Cumpãrarea altor faruri nu este o solutie.