Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare. Am cautat pe forum o discutie asemanatoare, dar nu am gasit(in special pt motoarele pe benzina / aspirate).
Am si eu o problema, este vorba despre o Astra H, motor Z16XEP. De cand s-a racit afara, in special dimineata, am observat ca atunci cand pornesc motorul(motorul rece), pana se incalzeste, oscileaza destul de "brutal" acul de la turometru si masina tremura destul de tare. Oscilatiile sunt de 2-3mm, insa sunt foarte bruste (acul urca si coboara foarte repede). Consumul pe BC variaza cu 0.1L. De la ce ar putea fi ?
Multumesc
Skip ads

  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
verifica bujiile , bobina de inductie fa si o compresie sa fii linistit dupa cureti clapeta acceleratie si egr ul. si dupa ne spui cum merge motorul. dupa mai vedem daca nu se linisteste. spor la treaba si grabeste te ca vine frigul ! succesuri !
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Bujii + bobina schimbate in vara. Compresie facuta tot atunci, era dusa bobina..si pana am descoperit am schimbat si bujiile (una era pocnita putin) si am facut si compresia. Deci ramane curatatul. Multumesc frumos pentru sfaturi. O seara placuta.
  • andrei86g

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2011

  • Mesaj Privat
am avut si eu prb asta si se manifets nu numai cand era afara rece ci si cand era motorul rece,am lasat masina in service ptr distributie si mi-au curatat clapeta de acceleratie si au schimbat si bujiile,dupa aia a disparut
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am curatat clapeta + egr...o schimbare in bine. Nu mai fluctueaza asa mult, insa tot tremura putin (se smuceste) cand e motorul rece ( cat stau cu ea pe loc sa se incalzeasca). Am observat de curand (1 zi- doua) ca atunci cand o tin la relanti, da sa moara (scade acul de la turometru sub "limita normala"), tremura serios, parca s-ar inneca, insa daca o lasi ceva timp (mai mult sau mai putin) isi revine singura. Poate fi bateria (e cea originala-din 2004) sau furtunasul acela de la admisie...care elimina nu stiu ce gaze ? Am uitat cum ii spune exact...
Multumesc.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cine poate da un raspuns ?
Am demontat azi capacul care scrie ecotec si am suflat in epuratorul acela de gaze .
Nimic , nu am intampinat nici o rezistenta : se sufla usor , se ,,aspira '' usor .
Ce ziceti e stricat sau nu ?
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am sa incerc zilele astea sa suflu eu sa vad cum e la mine. !
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc @Corbu .Astept cu nerabdare raspunsul tau.
Azi de exemplu am anulat furtunul ce duce gazele de carter de la acest epurator (sau cum s-o mai numi el) , l-am blindat ETANS cu celofan si tot asa face.Gazele ies curate , fara vapori de ulei.O zi intreaga am umblat cu masina asa si tot degeaba.Insa nu am ulei deloc improscat prin motor.
Miros de esapament in cabina insa DA ! Razz
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
DDf am incercat sa trag aer pe furtun cu bushonul ulei pus si trag destul de greu aer si aud un zgomot la acea valva din capac. iar cand am incercat sa trag fara busonul ulei...pot trage aer sau sa imping dar nu lejer........un pic de efort trebuie sa depun. la tine cum este exact?
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Furtunasul acela mic ( epuratorul) este situat sub capacul cu ecotec ? Parca tin minte ca l-a scos cand a umblat la admisie, pe undeva prin "spate"... Confused
Pana la urma ce cauze ar mai putea fi ?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
acel furtunas este aerisitorul de la capacul cu culbutori... n-are asa un rol important.. mai recircula gazele din compartimentul chiuloasei..
la motoarele z... relantiul e comandat prin intermediul clapetei de acceleratie.. prin intermediul motorasului pas cu pas care deschide putin clapeta aia la relantiu... functie de temperatura .. are sens sa se verifice si senzorul de temperatura a aerului aspirat
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Corbu : la mine e lejer , lejer.Nu intampin nici o rezistenta .Nici pe ,,aspiratie'' nici pe ,,inpiratie '' . Capacul era dat jos , insa dc. tu ai scos busonul e tot aia. M-am uitat la epuratorul acela de gaz si se pare ca totusi poate fi scos , el fiind prins in clipsuri : atat pipa aceea cat si corpul cilindric.
Se pare deci ca totusi am o problema cu capacul.
Iti multumesc f. mult pentru ajutor . Mai rar asa colegi de forum .
@Luciraica : citeste ce au patit altii din cauza capacului acela .@Moshuuu de exemplu .
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
Consum enorm de ulei, relantiu instabil etc.
Eu am mers si cu furtunul ce duce aceste gaze de carter catre admisie blindat : l-am scos din capacul ecotec si l-am bandajat etans si celofan , izolier si sarma Evil or Very Mad . Dar tot asa facea , chiar parca si mai rau.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:acel furtunas este aerisitorul de la capacul cu culbutori... n-are asa un rol important.. mai recircula gazele din compartimentul chiuloasei..
la motoarele z... relantiul e comandat prin intermediul clapetei de acceleratie.. prin intermediul motorasului pas cu pas care deschide putin clapeta aia la relantiu... functie de temperatura .. are sens sa se verifice si senzorul de temperatura a aerului aspirat


si de ce atunci cand motorul este pornit si scot furtunu;l de la carter se tureaza masina destul de rau? un rol o avea el banuiesc ala de a elimina presiunea nu foarte mare din compartimentul carter! zic si eu!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
In momentul in care scoti furtunul practic trage aer pe acolo, chiar si cu throttle inchis.Cantitatea de aer face ca motorul sa se tureze.
  • yustyn

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut. am si eu un opel astra caravan cu motor de 1.6 Z16SE si azi in timp ce mergeam la drum intins parca mergea in shuturi apoi oprii la o intersectie si in momentul cand calcai ambreiajul se opri motorul si i-am skimbat si bujii noi si filtru de benzina ce ar putea avea?
Dupa dadui la automat kam 10 secunde si porni ,dar e a 2 oara cand ami face.
STIE CINEVA SAMI DEA UN SFAT? ....MULTUMESC
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mergi la o diagnoza buna. curata clapeta de acceleratie si EGR ul si pe viitor fii atent unde postezi......cauta sa postezi in topicul cu codul tau de motor! numai bine
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 476
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare , vad ca se vorbeste despre EGR si clapeta de acceleratie. Eu vreau sa le curat , dar nu stiu unde sunt pozitionate exact...stiu asa in mare dar nu vreau sa ma apuc de desfacut aiurea. Daca are cineva o schita , un desen...ar fi perfect. multumesc !

LE : pt motorul z16xep , evident Smile
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare. Am observat ca atunci cand masina are acele "trepidatii" (scade relantiul si da sa moara), tensiunea la baterie scade de la 14.1-14.2 la 13.7-13.8. Lucrul asta imi indica faptul ca e din cauza bateriei ? Sau pot fi si alte cauze care sa determine scaderea tensiunii si "trepidatiile" ?
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,074
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Alex, cate secunde tin acele "trepidatii" ? 4-5 secunde cumva, apoi mareste motorul turatia si dispare .... ?
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Uite ca nu am masurat exact durata. Din ce am observat, nu este o durata anume. Variaza. O singura data am lasat sa vad ce se intampla, ca eram parcat, si a facut vreo 10 secunde apoi da, a crescut turatia si si-a revenit. In trafic nu am lasat-o sa faca, am turat motorul. Am sa urmaresc exact si anunt. Aceasta problema din ce am observat a aparut dupa ce am curatat clapeta de accceleratie si EGRul. Posibil sa fi ramas ceva "blocat" pe acolo?
Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR