- aalex691
- OP
- 104 mesaje
- din 18 Mai 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
aalex691
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2011
- Mesaj Privat
Salutare. Am cautat pe forum o discutie asemanatoare, dar nu am gasit(in special pt motoarele pe benzina / aspirate).
Am si eu o problema, este vorba despre o Astra H, motor Z16XEP. De cand s-a racit afara, in special dimineata, am observat ca atunci cand pornesc motorul(motorul rece), pana se incalzeste, oscileaza destul de "brutal" acul de la turometru si masina tremura destul de tare. Oscilatiile sunt de 2-3mm, insa sunt foarte bruste (acul urca si coboara foarte repede). Consumul pe BC variaza cu 0.1L. De la ce ar putea fi ?
Multumesc
Am si eu o problema, este vorba despre o Astra H, motor Z16XEP. De cand s-a racit afara, in special dimineata, am observat ca atunci cand pornesc motorul(motorul rece), pana se incalzeste, oscileaza destul de "brutal" acul de la turometru si masina tremura destul de tare. Oscilatiile sunt de 2-3mm, insa sunt foarte bruste (acul urca si coboara foarte repede). Consumul pe BC variaza cu 0.1L. De la ce ar putea fi ?
Multumesc
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- aalex691
- OP
- 104 mesaje
- din 18 Mai 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
aalex691
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2011
- Mesaj Privat
andrei86g
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2011
- Mesaj Privat
- aalex691
- OP
- 104 mesaje
- din 18 Mai 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
aalex691
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2011
- Mesaj Privat
Am curatat clapeta + egr...o schimbare in bine. Nu mai fluctueaza asa mult, insa tot tremura putin (se smuceste) cand e motorul rece ( cat stau cu ea pe loc sa se incalzeasca). Am observat de curand (1 zi- doua) ca atunci cand o tin la relanti, da sa moara (scade acul de la turometru sub "limita normala"), tremura serios, parca s-ar inneca, insa daca o lasi ceva timp (mai mult sau mai putin) isi revine singura. Poate fi bateria (e cea originala-din 2004) sau furtunasul acela de la admisie...care elimina nu stiu ce gaze ? Am uitat cum ii spune exact...
Multumesc.
Multumesc.
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Multumesc @Corbu .Astept cu nerabdare raspunsul tau.
Azi de exemplu am anulat furtunul ce duce gazele de carter de la acest epurator (sau cum s-o mai numi el) , l-am blindat ETANS cu celofan si tot asa face.Gazele ies curate , fara vapori de ulei.O zi intreaga am umblat cu masina asa si tot degeaba.Insa nu am ulei deloc improscat prin motor.
Miros de esapament in cabina insa DA !
Azi de exemplu am anulat furtunul ce duce gazele de carter de la acest epurator (sau cum s-o mai numi el) , l-am blindat ETANS cu celofan si tot asa face.Gazele ies curate , fara vapori de ulei.O zi intreaga am umblat cu masina asa si tot degeaba.Insa nu am ulei deloc improscat prin motor.
Miros de esapament in cabina insa DA !
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- aalex691
- OP
- 104 mesaje
- din 18 Mai 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
aalex691
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
acel furtunas este aerisitorul de la capacul cu culbutori... n-are asa un rol important.. mai recircula gazele din compartimentul chiuloasei..
la motoarele z... relantiul e comandat prin intermediul clapetei de acceleratie.. prin intermediul motorasului pas cu pas care deschide putin clapeta aia la relantiu... functie de temperatura .. are sens sa se verifice si senzorul de temperatura a aerului aspirat
la motoarele z... relantiul e comandat prin intermediul clapetei de acceleratie.. prin intermediul motorasului pas cu pas care deschide putin clapeta aia la relantiu... functie de temperatura .. are sens sa se verifice si senzorul de temperatura a aerului aspirat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
@Corbu : la mine e lejer , lejer.Nu intampin nici o rezistenta .Nici pe ,,aspiratie'' nici pe ,,inpiratie '' . Capacul era dat jos , insa dc. tu ai scos busonul e tot aia. M-am uitat la epuratorul acela de gaz si se pare ca totusi poate fi scos , el fiind prins in clipsuri : atat pipa aceea cat si corpul cilindric.
Se pare deci ca totusi am o problema cu capacul.
Iti multumesc f. mult pentru ajutor . Mai rar asa colegi de forum .
@Luciraica : citeste ce au patit altii din cauza capacului acela .@Moshuuu de exemplu .
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
Consum enorm de ulei, relantiu instabil etc.
Eu am mers si cu furtunul ce duce aceste gaze de carter catre admisie blindat : l-am scos din capacul ecotec si l-am bandajat etans si celofan , izolier si sarma . Dar tot asa facea , chiar parca si mai rau.
Se pare deci ca totusi am o problema cu capacul.
Iti multumesc f. mult pentru ajutor . Mai rar asa colegi de forum .
@Luciraica : citeste ce au patit altii din cauza capacului acela .@Moshuuu de exemplu .
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
Consum enorm de ulei, relantiu instabil etc.
Eu am mers si cu furtunul ce duce aceste gaze de carter catre admisie blindat : l-am scos din capacul ecotec si l-am bandajat etans si celofan , izolier si sarma . Dar tot asa facea , chiar parca si mai rau.
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
luciraica a scris:acel furtunas este aerisitorul de la capacul cu culbutori... n-are asa un rol important.. mai recircula gazele din compartimentul chiuloasei..
la motoarele z... relantiul e comandat prin intermediul clapetei de acceleratie.. prin intermediul motorasului pas cu pas care deschide putin clapeta aia la relantiu... functie de temperatura .. are sens sa se verifice si senzorul de temperatura a aerului aspirat
la motoarele z... relantiul e comandat prin intermediul clapetei de acceleratie.. prin intermediul motorasului pas cu pas care deschide putin clapeta aia la relantiu... functie de temperatura .. are sens sa se verifice si senzorul de temperatura a aerului aspirat
si de ce atunci cand motorul este pornit si scot furtunu;l de la carter se tureaza masina destul de rau? un rol o avea el banuiesc ala de a elimina presiunea nu foarte mare din compartimentul carter! zic si eu!
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
yustyn
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2011
- Mesaj Privat
salut. am si eu un opel astra caravan cu motor de 1.6 Z16SE si azi in timp ce mergeam la drum intins parca mergea in shuturi apoi oprii la o intersectie si in momentul cand calcai ambreiajul se opri motorul si i-am skimbat si bujii noi si filtru de benzina ce ar putea avea?
Dupa dadui la automat kam 10 secunde si porni ,dar e a 2 oara cand ami face.
STIE CINEVA SAMI DEA UN SFAT? ....MULTUMESC
Dupa dadui la automat kam 10 secunde si porni ,dar e a 2 oara cand ami face.
STIE CINEVA SAMI DEA UN SFAT? ....MULTUMESC
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- danywhy
- **
- 476 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 476
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
- aalex691
- OP
- 104 mesaje
- din 18 Mai 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
aalex691
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2011
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- aalex691
- OP
- 104 mesaje
- din 18 Mai 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
aalex691
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2011
- Mesaj Privat
Uite ca nu am masurat exact durata. Din ce am observat, nu este o durata anume. Variaza. O singura data am lasat sa vad ce se intampla, ca eram parcat, si a facut vreo 10 secunde apoi da, a crescut turatia si si-a revenit. In trafic nu am lasat-o sa faca, am turat motorul. Am sa urmaresc exact si anunt. Aceasta problema din ce am observat a aparut dupa ce am curatat clapeta de accceleratie si EGRul. Posibil sa fi ramas ceva "blocat" pe acolo?
Multumesc.
Multumesc.